Xboxlife forum

Xbox One Hardware - more than meets the eye

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Elgaard » 16. aug 2014 13:12

Det er selvfølgelig fordi det på ingen måde er negativt - Det er sidste generation f.eks. et levende bevis på. PS3en var klart stærkere på papiret, men det kom den ikke til gode pga. dens kompleksitet. Simplicitet vandt, og det bliver sq ikke anderledes den her gang.

Det store spørgsmål er hvorfor der er nogen der gidder at bruge så meget tid på at "bevise" deres konsol er en minimal procent bedre end konkurrentes. Hvornår har vi nogensinde købt konsoller pga. grafik? Alle der bekymrer sig så meget om det grafiske spiller naturligvis på PCen, alt andet vil være torske dumt.
Forskellen mellem PS4 og Xbox One grafisk er så ligegyldigt lille, sammenlignet med hvor meget PCen er foran.
Billede
Elgaard
Niveau 7
 
Indlæg: 2000
By: Randers


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Shooter DK » 16. aug 2014 14:31

Elgaard skrev:Det er selvfølgelig fordi det på ingen måde er negativt - Det er sidste generation f.eks. et levende bevis på. PS3en var klart stærkere på papiret, men det kom den ikke til gode pga. dens kompleksitet. Simplicitet vandt, og det bliver sq ikke anderledes den her gang.

Det store spørgsmål er hvorfor der er nogen der gidder at bruge så meget tid på at "bevise" deres konsol er en minimal procent bedre end konkurrentes. Hvornår har vi nogensinde købt konsoller pga. grafik? Alle der bekymrer sig så meget om det grafiske spiller naturligvis på PCen, alt andet vil være torske dumt.
Forskellen mellem PS4 og Xbox One grafisk er så ligegyldigt lille, sammenlignet med hvor meget PCen er foran.


Nemlig!
Sony KDL50W805BBN
Sony HT-CT770
Sony PS4 2TB
Xbox One 500GB
Turtle Beach Ear Force PX4
Vision PC S4368
Samsung galaxy S4 (4G)
Shooter DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2012


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf IkkNico » 19. aug 2014 15:34

DX12 leverer 75% ydelsesforbedring med bedre strømforbrug i test ...

For this demo Intel is using the Core i5-4300U version, Microsoft’s middle of the road model that clocks up to 2.9GHz on the CPU and features one of Intel’s HD 4400 GPUs, with a maximum GPU clockspeed of 1.1GHz.

After dynamically switching to Direct3D 12 while in performance mode, the frames per second jumps nearly 75% to 33fps and the power consumption split goes from 50/50 (CPU/GPU) to 25/75. The lower CPU overhead of making Direct3D 12 API calls versus Direct3D 11 API calls allows Intel's processor to maintain its thermal profile but shift more of its power budget to the GPU, improving performance.


... Desværre demonstreret på Intel hardware. Ville rigtigt gerne have set 3. part lave en demo på AMD jern. men interessant nok, og spændende hvor meget af denne forbedring, der kan leveres på XB1, når DX12 engang frigives (sent til næste år).

Kilde: http://www.anandtech.com/show/8388/inte ... provements
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf cigi silk » 20. aug 2014 09:00

Her er igen beviser for at fremtiden ikke handler om FLOPS men om at have local compute eller som jeg tidligere har skrevet NOC - network on a chip. Det man skal ligge mærke til er planche 17 som bl.a. hanlder om "FLOPS will cost less tha on chip data movement."

Det her er forsking fra Berkley university - læg også mærke til

Whats wrong with current Systems?
Designed for Constraints from 30 years ago! (wrong target!!)
Old Constraints
• Peak clock frequency as primary limiter for performance improvement
• Concurrency: Modest growth of parallelism by adding nodes
• Cost: FLOPs are biggest cost for system: optimize for compute
• Memory scaling: maintain byte per flop capacity and bandwidth
• Locality: MPI+X model (uniform costs within node & between nodes)
• Uniformity: Assume uniform system performance
• Reliability: It’s the hardware’s problem

New Constraints
• Power is primary design constraint for future HPC system design
• Concurrency: Exponential growth of parallelism within chips
• Cost: Data movement dominates:
optimize to minimize data movement

• Memory Scaling: Compute growing 2x faster than capacity or bandwidth
Locality: must reason about data locality and possibly topology• Heterogeneity: Architectural and
performance non-uniformity increase
• Reliability: Cannot count on hardware protection alone

http://www.hpcc.unical.it/hpc2014/pdfs/shalf.pdf

PS! Jeg er helt med på at ingen herinde forstår en klaphat af det jeg skriver men det er fint - så kan jeg bruge det til en senere reference.
Senest rettet af cigi silk 20. aug 2014 14:57, rettet i alt 2 gange.
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Major Oblivious » 20. aug 2014 10:25

Jeg forstår mig ikke på det, men er dog sikker på, at den teknologiske udvikling vil forsætte i sit nuværende sindsyg tempo, og de ting som du tidligere har nævnt vil ganske sikkert ses i hjemmecomputere og konsoller på et tidspunkt, og det vil da være helt fantastisk, hvis MS med XB1'eren kan pionerer denne teknologiske udvikling ud i hjemmet gennem XB1'eren. Jeg har købt én, så håber det fandme!
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf cigi silk » 20. aug 2014 14:46

FPGA - XBOX one!

http://blogs.technet.com/b/inside_micro ... cloud.aspx
As the ISCA paper notes, FPGAs have become powerful computing devices in recent years, making them particularly suited for use as fine-grained accelerators.

“We designed a platform that permits the software in the cloud, which is inherently programmable, to partner with programmable hardware,” Burger says. “You can move functions into custom hardware, but rather than burning them into fixed chips [application-specific integrated circuits], we map them to Altera FPGAs, which can run hardware designs but can be changed by reconfiguring the FPGA

Saurabh Kasat
http://www.linkedin.com/in/saurabhkasat

Billede
Cary Snyder
http://www.linkedin.com/in/carydsnyder

Billede

Hsu-Kuei Lin
http://www.linkedin.com/pub/hsu-kuei-lin/27/15/37b
Billede

Billede

FPGA Microsoft Research Luminaries by Doug Burger lead of Cloud FPGA Bing and Xbox One:
http://research.microsoft.com/apps/vide ... ?id=219486
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf cigi silk » 19. sep 2014 14:06

cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Zt3pH » 19. sep 2014 14:24

Okay lyset på den der UE4 ser sq sprødt ud!
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf hackNICE1112@ » 19. sep 2014 17:24



Og her er da så lidt mere om DX12 :-)

The Division Technical Director: DirectX 12 Will Improve Performance & Visuals Of Xbox One/PC Games

http://gamingbolt.com/the-division-tech ... nepc-games
hackNICE1112@
Niveau 5
 
Indlæg: 1258


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf cigi silk » 19. sep 2014 21:49

Den her er specielt interessant, da den faktisk på en rigtig gid måde forklarer det jeg har sagt hele tiden at Xbox One vil excellere med Ray traycing og tiled ressources, da de er hardware understøtter i xbox one.

http://www.ign.com/boards/threads/so-could-the-x1s-secret-sauce-be-voxel-cone-ray-tracing.453362563/

Tingene begynder stille og roligt at hænge sammen =D>
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf cigi silk » 20. sep 2014 10:01

http://awil.no/raytracing

Raytracing og FPGA



Specielt det sidste minuts tid er interessant hvor han taler om FPGAs muligheder i relation til RayTraycing.
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf cigi silk » 21. sep 2014 21:20

Dx11.3 features level og DX12 er to the metal implementering af denne. Som sagt tidligere så er dx 12 meget mere end Mantel.


Rasterizer Ordered Views
Typed UAV Load
Volume Tiled Resources
Conservative Rasterization

http://www.anandtech.com/show/8544/microsoft-details-direct3d-113-12-new-features
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf cigi silk » 24. sep 2014 15:01

DirectX 12 will indeed make lower-level abstraction available (but not mandatory—there will be backward-compatibility with DX11) on existing hardware. However, Tamasi explained that DirectX 12 will introduce a set of new features in addition to the lower-level abstraction, and those features will require new hardware. In his words, Microsoft "only teased" at some of those additions this week, and a "whole bunch more" are coming.

In that respect, the release of DirectX 12 should echo that of previous major DirectX versions: full support for the new API will only be available with a new generation of graphics hardware.
http://techreport.com/news/26210/direct ... t-gen-gpus

DX12 will have impact on XBOX One games written for DX12. Some DX12 features are already in XBOX One but full DX12 coming.Phil Spencer (@XboxP3) https://twitter.com/XboxP3/status/446873135594225664

Så nu er det jo intereessant at se hvad den så medfører ....

McMullen introduced four new rendering features - rasterizer ordered views, typed UAV load, volume tiled resources and conservative rasterization. The reason these were being first spoken about at an event demonstrating Nvidia’s latest graphics architecture is because they link directly in with new graphical effects they’re both hoping developers take on board.


Volume tiled resources and conservative rasterization both lead into the new voxel-based lighting system, VXGI (Voxel Global Illumination), that Nvidia has introduced with their new Maxwell GPU architecture.

That’s a method of lighting a scene based on light rays bouncing off surfaces. To be able to function in real-time on a GPU it only calculates the first bounce, but it leads to incredibly accurate lighting models.

VXGI looks like being an important step on the path to genuine real-time ray-tracing. You can read more about it here.

It was first researched by Nvidia engineers back in 2011, but with the combination of work Microsoft has been doing with Direct3D 12 and the new hardware acceleration that the GTX 980 is going to enable, it’s finally going to be usable on a desktop PC rather than a hulking great workstation.


Som jeg tidligere har sagt tiled ressouces og Ray tracing en del af XBOX One fremtid (DX12) .... =D> - det er det man kalder for discruptive technology og grunden til at XO er udviklet med fokus på fremtiden mens PS4 er udviklet til at performe godt med nuværende teknologier. Det kommer til fuldstændig at ændre den måde man udvikler spil på.
Og så meget mere er det interessant at det bliver integreret i EPIC's Unreal Engine 4.

http://www.pcgamer.com/2014/09/19/direc ... -too/#null
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Niculla » 24. sep 2014 16:03

Disruptive innovationer er ofte noget der tager tid, så det er meget sandsynligt at vi først ser DX12 spil fra 3. partudviklere om 3-5 år.
For at man vil ændre sine interne produktionsmetoder, hvilket ofte er en temmelig dyr omgang, bliver der nødt til at være et økonomisk perspektiv i det i forhold til markedet. Som det ser ud lige nu er der ikke specielt mange potentielle købere af DX12-spil, hvis vi antager at det er et nyt paradigme. Ca. 5 mio Xbox One og få PC'ere der hardwaremæssigt understøtter DX12 er ikke nok, når det resterende marked (100+ mio kunder?, der hvor pengene pt. er) stadig anvender hardware til det gamle paradigme.

Når det finansielt kan betale sig at omlægge produktionen, vil vi måske se spil lavet efter nye produktionsprocesser. Sådan er det i øvrigt med alle forretningsmodeller baseret på platforme. Udviklerne producerer kun, hvis der er nok kunder, og kunderne køber kun, hvis der er nok udviklere. Det tager tid (eller penge) at fylde den ene af siderne op.
Niculla
Niveau 3
 
Indlæg: 267
By: Roskilde


Re: Xbox One Hardware - more than meets the eye

Indlægaf Mikael Nielsen » 24. sep 2014 18:30

Mon ikke Halo 5 Guardian kommer til at køre med DX12
Mikael Nielsen
Niveau 4
 
Indlæg: 469


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster

cron