Xboxlife forum

Spørgsmål vedr. XO i DK og Live Gold

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Spørgsmål vedr. XO i DK og Live Gold

Indlægaf macbane » 20. apr 2014 22:44

Jeg har ledt og ledt uden at kunne finde et samlet svar på følgende, så jeg håber, at der er nogen herinde der kan hjælpe mig :)

Hvis jeg køber en Xbox One - EU version, hvordan får jeg så lov til at spille online f.eks. Titanfall før september?

Jeg har oprettet en ny xbox konto på microsoft.dk/xbox, hvor jeg har indtastet min rigtige adresse i Danmark. Nu skal jeg så have et skrabelod til Live Gold fra et land, hvor XO er lanceret f.eks. USA. Men så stopper min viden også her.

Vil ovenstående være nok? Hænger det valgte land, Danmark, i min nyoprettet xbox konto ikke sammen med det land, jeg vælger på selve konsollen (jeg kan forstå, at man kan frit skifte land på konsollen)?

Jeg håber, at der er nogen der vil bære over med mig, men jeg kan simpelthen ikke finde hoved og hale i dette.

På forhånd tak.
macbane
Niveau 0
 
Indlæg: 2


Re: Spørgsmål vedr. XO i DK og Live Gold

Indlægaf allanb » 20. apr 2014 23:01

Du kan sagtens spille online med din dk konto. Når du sætter XO op første gang skal du vælge region, der vælger du bare usa eller uk.. Det ændre ikke noget ved din konto.
Din live gold kan også aktivers på din konto, da de ikke skælner imellem XO og X360 på det punkt.

Og velkommen til her på siden :-)
Er også aktiv på PSlife.dk med samme bruger navn.
allanb
Niveau 5
 
Indlæg: 1168
By: Slangerup


Re: Spørgsmål vedr. XO i DK og Live Gold

Indlægaf macbane » 20. apr 2014 23:15

Tusind tak for dit hurtige og meget brugbare svar - jeg får handlet ind i morgen :)
macbane
Niveau 0
 
Indlæg: 2


Re: Spørgsmål vedr. XO i DK og Live Gold

Indlægaf BuBubbi » 21. apr 2014 00:03

Jeg forstår ikke hvorfor folk bliver ved med at foreslå de kan vælge England (UK) som land.
Der er ingen fordele ved at vælge England.
Vælg USA, der vil du finde langt de billigste spil i forhold til England da dollaren er så lav.
Et nyt spil koster ca. 325,- på det amerikanske marketplace.
Hvis du så vil købe noget, bliver du bedt om at tilføje dit kreditkort.
Det gør du så, og indtaster din danske adresse, men med et amerikansk postnummer.
90210 Beverly Hills, California
Den er altid nem at huske.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Spørgsmål vedr. XO i DK og Live Gold

Indlægaf Vedel DK » 21. apr 2014 09:45

Det lyder spændene bubbi, men hva nu hvis jeg køber et amerikansk spil. Virker det så ordenligt til September når den danske update kommer til Xone. Det bliver ikke slettet eller ubrugeligt ? Lige et andet soørgsmål, spillet er vel på engelsk når man køber det men bliver det så på dansk med Sep. Updaten ? Det er enlig ikke fordi at det gør noget, var bare lige nysgerrig.
Vedel DK
Niveau 0
 
Indlæg: 24


Re: Spørgsmål vedr. XO i DK og Live Gold

Indlægaf BuBubbi » 21. apr 2014 10:39

Det vil ikke give nogle problemer med de spil du har købt. Hvad du har købt er dit.
Med hensyn til sprog ved jeg ikke.
Håber ikke der er tvunget dansk til september.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Spørgsmål vedr. XO i DK og Live Gold

Indlægaf allanb » 21. apr 2014 10:47

Bubbibubbi skrev:Jeg forstår ikke hvorfor folk bliver ved med at foreslå de kan vælge England (UK) som land.
Der er ingen fordele ved at vælge England.
Vælg USA, der vil du finde langt de billigste spil i forhold til England da dollaren er så lav.
Et nyt spil koster ca. 325,- på det amerikanske marketplace.
Hvis du så vil købe noget, bliver du bedt om at tilføje dit kreditkort.
Det gør du så, og indtaster din danske adresse, men med et amerikansk postnummer.
90210 Beverly Hills, California
Den er altid nem at huske.


Er der sales tax på når du handler med 90210 postnr? For jeg ville da bestemt heller vælge en stat uden sales tax, som Delaware. Har lige købt DR3 og det kostede de 59,99 der var ingen tax på regningen...
Er også aktiv på PSlife.dk med samme bruger navn.
allanb
Niveau 5
 
Indlæg: 1168
By: Slangerup


Re: Spørgsmål vedr. XO i DK og Live Gold

Indlægaf BuBubbi » 21. apr 2014 11:43

Ah ja.
Det er der da vist nok.
Bruger faktisk også selv Delaware.
Og her kan man se at der ingen afgifter ud over det reelle beløb er:

Billede
Klik for at se det i fuld størrelse

Mener tax'en på de andre stater ligger på mellem 6-8%.
Så det er jo ikke noget der ruinere folk.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Spørgsmål vedr. XO i DK og Live Gold

Indlægaf allanb » 21. apr 2014 11:59

Nej 6-8% ruinere nok ikke nogen, men hvad der er sparet er jo tjent :-)
Er også aktiv på PSlife.dk med samme bruger navn.
allanb
Niveau 5
 
Indlæg: 1168
By: Slangerup


Re: Spørgsmål vedr. XO i DK og Live Gold

Indlægaf Blodbad » 22. apr 2014 12:30

Jeg har en Dansk Xbox Live konto. Har brugt den samme på Xbox One som jeg altid har brugt. Jeg kunne sagtens installere Titanfall fra den medfølgende kode og spillet fungerer fint.
Jeg har dog ikke kunne indløse den måneds Gold der fulgte med. Der sker en fejl når jeg prøver.
Har ikke prøvet at købe noget indhold fra box'en. Så det ved jeg ikke om jeg kan med den konto. Forventer det næsten ikke.
Man kan slet ikke vælge Danmark når man sætter xboxen op. Man starter med at vælge sprog og så får man en kort liste med lande der taler det sprog. Det indhold jeg ser i butikken er fra UK, men jeg kan sgu nok ikke købet det med min konto.

Er det i andre gør ikke at lave en amerikansk konto? Kan man skifte land på konto'en senere?
Blodbad
Niveau 5
 
Indlæg: 1053
By: Thorsager


Re: Spørgsmål vedr. XO i DK og Live Gold

Indlægaf Competa » 22. apr 2014 14:05

Hvilken postkoden bruger i ? Jeg har altid betalt sale tax, lort. :b
Billede
Competa
Niveau 7
 
Indlæg: 3560
By: Slagelse


Re: Spørgsmål vedr. XO i DK og Live Gold

Indlægaf BuBubbi » 22. apr 2014 14:50

Competa skrev:Hvilken postkoden bruger i ? Jeg har altid betalt sale tax, lort. :b

Står på mit billede lidt længere oppe.

Blodbad skrev:Jeg har en Dansk Xbox Live konto. Har brugt den samme på Xbox One som jeg altid har brugt. Jeg kunne sagtens installere Titanfall fra den medfølgende kode og spillet fungerer fint.
Jeg har dog ikke kunne indløse den måneds Gold der fulgte med. Der sker en fejl når jeg prøver.
Har ikke prøvet at købe noget indhold fra box'en. Så det ved jeg ikke om jeg kan med den konto. Forventer det næsten ikke.
Man kan slet ikke vælge Danmark når man sætter xboxen op. Man starter med at vælge sprog og så får man en kort liste med lande der taler det sprog. Det indhold jeg ser i butikken er fra UK, men jeg kan sgu nok ikke købet det med min konto.

Er det i andre gør ikke at lave en amerikansk konto? Kan man skifte land på konto'en senere?

Du kan sagtens købe med din konto.
Læs nu tråden her inden du skriver.
Der står det hele faktisk forklaret.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Spørgsmål vedr. XO i DK og Live Gold

Indlægaf Blodbad » 22. apr 2014 14:55

Bubbibubbi skrev:
Competa skrev:Hvilken postkoden bruger i ? Jeg har altid betalt sale tax, lort. :b

Står på mit billede lidt længere oppe.

Blodbad skrev:Jeg har en Dansk Xbox Live konto. Har brugt den samme på Xbox One som jeg altid har brugt. Jeg kunne sagtens installere Titanfall fra den medfølgende kode og spillet fungerer fint.
Jeg har dog ikke kunne indløse den måneds Gold der fulgte med. Der sker en fejl når jeg prøver.
Har ikke prøvet at købe noget indhold fra box'en. Så det ved jeg ikke om jeg kan med den konto. Forventer det næsten ikke.
Man kan slet ikke vælge Danmark når man sætter xboxen op. Man starter med at vælge sprog og så får man en kort liste med lande der taler det sprog. Det indhold jeg ser i butikken er fra UK, men jeg kan sgu nok ikke købet det med min konto.

Er det i andre gør ikke at lave en amerikansk konto? Kan man skifte land på konto'en senere?

Du kan sagtens købe med din konto.
Læs nu tråden her inden du skriver.
Der står det hele faktisk forklaret.

Synes ikke det står så klart som du giver udtryk for. På xbox 360 er det din kontos land der afgør hvad du kan købe.
Blodbad
Niveau 5
 
Indlæg: 1053
By: Thorsager


Re: Spørgsmål vedr. XO i DK og Live Gold

Indlægaf noget » 22. apr 2014 16:07

Hvad nu hvis man bare har brugt sin gamle xbox 360 konto hvor der allerede er et kreditkort og addresse knyttet til??
Og er det muiligt at bruge nogle af de penge der står på ens konto fra xbox 360 tiden (har 200 kr) på min 360 konto som jeg helsst ville bruge først hvios muligt
noget
Niveau 0
 
Indlæg: 49
By: Bjerringbro


Re: Spørgsmål vedr. XO i DK og Live Gold

Indlægaf BuBubbi » 22. apr 2014 16:18

noget skrev:Hvad nu hvis man bare har brugt sin gamle xbox 360 konto hvor der allerede er et kreditkort og addresse knyttet til??
Og er det muiligt at bruge nogle af de penge der står på ens konto fra xbox 360 tiden (har 200 kr) på min 360 konto som jeg helsst ville bruge først hvios muligt


De penge du har stående på din danske 360 konto kan ikke bruges på Xbox One før det danske marketplace åbner op til september.
Men du kan sagtens tilføje et kreditkort til på din danske bruger på Xbox One som du så kan bruge på fx det amerikanske marketplace.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 26 gæster

cron