Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 30. nov 2015 09:02

DX12, den 7'ende kerne og bla bla bla .. Vi som forbrugere kommer ikke til at savle over det, for vi kommer ikke til at mærke en skid, da det bare stille og roligt bliver en del af det vi spiller.

Og nu kommer Sony også med en Remoteplay klient til PC og MAC og den vil jeg nok bruge lige så meget som jeg bruger den Microsoft har .. nemlig aldrig :)

Så selvom der ikke altid er de store annonceringer fra Sony omkring tweaking af hardware og API's, så sover de altså ikke, som mange tror.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Erroneus » 30. nov 2015 18:21

CaptainKicker skrev:Jo, men som forventet i denne håbløse generation af konsoller - er det Xbox, så bliver folk hånet, og hvad ved jeg. Når det er Playstation, så er det spændende nyheder, og endda nyhedsværdigt. :roll:

At nogle vælger at håne Xbox for en optimering, det må være for de personers egen regning, det ændrer ikke ved nyhedsværdien af dette er til stede, præcis som det havde nyhedsværdi da Xbox gennemgik det samme: http://www.xboxlife.dk/news/fjernelse-a ... 11451.html
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf CaptainKicker » 1. dec 2015 00:14

Erroneus skrev:
CaptainKicker skrev:Jo, men som forventet i denne håbløse generation af konsoller - er det Xbox, så bliver folk hånet, og hvad ved jeg. Når det er Playstation, så er det spændende nyheder, og endda nyhedsværdigt. :roll:

At nogle vælger at håne Xbox for en optimering, det må være for de personers egen regning, det ændrer ikke ved nyhedsværdien af dette er til stede, præcis som det havde nyhedsværdi da Xbox gennemgik det samme: http://www.xboxlife.dk/news/fjernelse-a ... 11451.html


Forskellen er på at Xbox-ejere ikke kommer på pslife og siger "bullshit", og håner folk i stykker, som visse gjorde her. Synd at folk som cigi skulle skræmmes væk fra siden fra noget som ikke var en nyhed her. Det link du poster kan jeg ikke se sammenhængen i, men fair nok.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Cena » 1. dec 2015 00:43

Mike du er virkelig nødt til at tage en chill pill. Du går ALT for meget op i det her konsolkrig!
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf CaptainKicker » 1. dec 2015 01:13

Cena skrev:Mike du er virkelig nødt til at tage en chill pill. Du går ALT for meget op i det her konsolkrig!


Overhovedet ikke. Hvor er det præcist jeg går op i det?? Jeg bemærker blot, at jeg synes det er lidt noget pjat, at vi ikke ser samme reaktion selvom det er det samme som Cigi sagde om Xboxen.

Jeg er fuldstændig ligeglad med extra power i nogen af konsollerne, det er mere princippet i den måde folk opføre sig forskelligt på bare fordi det er PS4. (Jeg ved godt at en masse fra de gode gamle Xbox dage er hoppet fra siden - men man forventede måske lidt mere af folk)

Jeg prøver ikke på at tage emnet op omkring de latterlige 'ekstra kræfter' PS4 har - for om jeg kan se barken ekstra skarpt på et træ siger mig absolut intet. Det er mere forundringen over den decideret mobning der var blandt andet mod cigi, og andre brugere - som jo sjovt nok hellere ikke længere besøger forummet mere.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Erroneus » 1. dec 2015 08:11

Men nu skærer du alle over en kam. Det er muligt der har været gang i noget mudderkastning, men det virker til at dem som er tilbage herinde nu, godt kan holde sig til facts og interessante nyheder.
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 1. dec 2015 08:19

CaptainKicker skrev:Det er mere forundringen over den decideret mobning der var blandt andet mod cigi, og andre brugere - som jo sjovt nok hellere ikke længere besøger forummet mere.

Som moderator havde du vel alle værktøjer til at gøre noget ved den mobning, før det skræmte Cigi væk?

Hvem jog så nakka væk? For han poster heller ikke mere ... men han blev måske også mobbet?
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 1. dec 2015 09:01

IkkNico skrev:
CaptainKicker skrev:Det er mere forundringen over den decideret mobning der var blandt andet mod cigi, og andre brugere - som jo sjovt nok hellere ikke længere besøger forummet mere.

Som moderator havde du vel alle værktøjer til at gøre noget ved den mobning, før det skræmte Cigi væk?

Hvem jog så nakka væk? For han poster heller ikke mere ... men han blev måske også mobbet?


Der har, og det værende uden diskussion, været taget parti i den her debat. Fra flere debattørers side (ingen nævnt, ingen glemt - måske endda mig selv også). Det står vist lysende klart for de fleste.

Cigi har da i øvrigt selv udtalt for nogle sider tilbage, at han mente at han havde bidraget med det han skulle og ikke fandt det nødvendigt at komme med mere. Han havde utvivlsomt hård medfart (ligesom han heller ikke selv holdt sig tilbage når debatten ramte kogepunktet), men ud fra hans korte visit efterfølgende, så fik jeg ikke det indtryk at han følte sig jaget væk.

Jeg skylder ham stadigvæk en øl, mener jeg.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Zt3pH » 1. dec 2015 09:39

IkkNico skrev:
CaptainKicker skrev:Det er mere forundringen over den decideret mobning der var blandt andet mod cigi, og andre brugere - som jo sjovt nok hellere ikke længere besøger forummet mere.

Som moderator havde du vel alle værktøjer til at gøre noget ved den mobning, før det skræmte Cigi væk?

Hvem jog så nakka væk? For han poster heller ikke mere ... men han blev måske også mobbet?


Tror ikke dét deciderede forbrudte sig mod forummets regelsæt, og når det gjorde (blev for personligt) så blev indlæggene jo også fjernet. Men det ændrer dog ikke på den holdning, eller stemning som prægede det her forum / tråd. Og hetzen mod Cigi var jo én moderne "heksejagt" hvad enten man så er til det ene eller andet - For det kan da godt være, at man synes det han sagde var tosset, men derfor behøver man jo ikke at nedgøre det.

Jeg tror det er dét som Zefph efterlyser - En almen accept og forståelse, måske sågar en ydmyghed over for hinanden. Det er jo ikke just værdier der er blevet prædiket her i denne tråd.

Jeg sætter bestemt ikke (min penis) mit lys under en skæppe, da jeg nok ikke altid selv har bidraget konstruktivt. Men jeg har forståelse for, at det som han skulle stå til måls for havde ingen fortjent - og så er jeg ligeglad med, hvor vanvittig en konspirationsteoretiker man er
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 1. dec 2015 09:47

Zt3pH skrev:Tror ikke dét deciderede forbrudte sig mod forummets regelsæt, og når det gjorde (blev for personligt) så blev indlæggene jo også fjernet. Men det ændrer dog ikke på den holdning, eller stemning som prægede det her forum / tråd. Og hetzen mod Cigi var jo én moderne "heksejagt" hvad enten man så er til det ene eller andet - For det kan da godt være, at man synes det han sagde var tosset, men derfor behøver man jo ikke at nedgøre det.


Som skrevet herover, så mener jeg, heksejagt eller ej, nu også at riven var ude den anden vej.

Men at Cigi fik hård medfart, det var der ingen tvivl om. Det var der andre der også fik, men de var nok ikke lige så "markante" som ham i deres holdninger. Eller måske nærmere ikke så stædige i deres argumentation. Jeg var heller ikke altid lige enig med Cigi, og vi fandt sikkert hinanden gensidigt belastende i perioder, men til sidst endte det med noget nær et virtuelt håndtryk og så er alle glade.

Debatten synes jeg dog har ramt et mere normalt, og egentligt også mere sobert, niveau. Men nu går jeg heller ikke voldsomt meget op i, hvordan de to lejre reagerer på den samme nyhed.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Zt3pH » 1. dec 2015 10:37

@Tue

Enig - Den er noget mere afdæmpet nu, og mangler klart et skud penis.
Og også enig i, at det kunne ikke betyde mindre for mig hvordan den nyhed bliver modtaget i den ene lejer frem for den anden. Men må desværre give overstående ret i, at det er tankevækkende, hvordan det bliver modtaget når nyheden falder på den ene konsol frem for den anden
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf susperia » 1. dec 2015 10:38

Jeg har godt kunne lide denne tråd, når der bliver postet, angående nye spil/hardware, fra den ene eller anden konsol, som Slimjay var god til på et tidspunkt, men det der min pik er større end din pik, det er sgu til grin.
Især når i alle sammen, jo alligevel godt ved den fedeste konsol er Xbox One :-w
Billede
susperia
Niveau 5
 
Indlæg: 1274
By: Haarby


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 1. dec 2015 10:50

Zt3pH skrev:Og hetzen mod Cigi var jo én moderne "heksejagt" hvad enten man så er til det ene eller andet - For det kan da godt være, at man synes det han sagde var tosset, men derfor behøver man jo ikke at nedgøre det.

Jeg kan kun umiddelbart huske at nakka nogensinde nedgjorde Cigi DX12, cloud, secret chips mm, og jeg har ikke engang fundet nogle konkrete indlæg frem. Alle andre har enten bedt om konkrete beviser og/eller pålidelige kilder, og så er vi nogle stykker, der lever efter parolen; show me the games (dette gælder naturligvis alle platforme). En egentlig hetz har jeg ikke oplevet.

Jo jeg har helt sikkert taget nogle bidder af Cigi (og af nakka), men det har da altid været faktuelt (med kildehenvisninger). At bede om kilder eller beviser for sine påstande synes jeg ikke er en hetz.


Zt3pH skrev:Men må desværre give overstående ret i, at det er tankevækkende, hvordan det bliver modtaget når nyheden falder på den ene konsol frem for den anden

Hvori er den store forskel?
Folk har konstareret at en cpu er tilgængelig for PS4 udviklerne, men ingen har råbt more power ... og ment det. Selv nyheden på PSlife afsluttes med en kommentar om, at det her nok ikke vil gøre den helt store forskel. Lidt det samme som samme nyhed afstedkom her på siden.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf CaptainKicker » 1. dec 2015 10:58

IkkNico skrev:
CaptainKicker skrev:Det er mere forundringen over den decideret mobning der var blandt andet mod cigi, og andre brugere - som jo sjovt nok hellere ikke længere besøger forummet mere.

Som moderator havde du vel alle værktøjer til at gøre noget ved den mobning, før det skræmte Cigi væk?

Hvem jog så nakka væk? For han poster heller ikke mere ... men han blev måske også mobbet?


Du har ingen idé om hvor lang tid jeg har brugt på at moderere den her forbandet tråd. Mere tid end noget andet på den her side. Jeg kan dog ikke lige se hvor relevant det er i den her situation. Ang. Nakka - han har fået af vide hvordan han skal opføre sig herinde, og jeg tror han har taget det til sig. Hvad han laver på pslife, er jeg ligeglad med.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf susperia » 1. dec 2015 11:02

Lige det med den ekstra kerne, der kan jeg da også undre mig over, at Erroneus skynder sig at linke til en nyhed fra neogaf her på xboxlife kl 11.45 kan jeg se, men han skriver først nyheden på pslife kl 20.44, så det var åbenbart vigtigere at fortælle Xbox folket, om den ekstra kerne i en Ps4.

Og tag det ikke personligt Erroneus, for synes selvfølgelig at du gør et godt stykke arbejde på pslife, jeg undrede mig bare lidt.
Billede
susperia
Niveau 5
 
Indlæg: 1274
By: Haarby


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster

cron