Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Erroneus » 28. nov 2015 10:45

Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 28. nov 2015 18:08

IkkNico skrev:Jep ... Selvom jeg kommer til at savne Titanfall. Mellem andre hobbyer, familien, huset og jobbet (selvfølgelig) så har jeg kun tid til en konsol. PS4 har nogle spændende titler jeg skal have prøvet af, og jeg kan jo altid skifte tilbage (det er heldigvis kun underholdning)


Vent med at sælge den.

Jeg købte min PS4 sidste december. Jeg købte den pga LAst of Us. Nu samler den støv :P

Jeg overvejede selv at sælge den, men man får jo hvad? 30% af prisen tilbage.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 28. nov 2015 18:15

Foreløbigt er jeg svært begejstret for min PS4. Bedre UI og bedre controller.
Har overvejet at give XBOen til ungerne, men de mangler ikke udstyr at spille på, og ellers kommer den bare til at stå i en æske.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Morten Skou » 28. nov 2015 18:24

IkkNico skrev:Foreløbigt er jeg svært begejstret for min PS4. Bedre UI og bedre controller.
Har overvejet at give XBOen til ungerne, men de mangler ikke udstyr at spille på, og ellers kommer den bare til at stå i en æske.


Den med bedre controller må du altså længere ud på landet med. :wink:
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750

+4

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf susperia » 28. nov 2015 18:39

Heldigvis er man da forskellige, for jeg har det præcist omvendt, angående UI og controller.
Men jeg har godt set, at du før har klaget over, at dine fine små følsomme fingre, fik ondt af at spille på One controlleren :lol:

Men godt at du er glad, for din nye maskine, og tillykke med den :)
Jeg fik selv købt The Order 1886 i går, til sølle 70kr, så glæder mig da til at få det spillet.
Billede
susperia
Niveau 5
 
Indlæg: 1274
By: Haarby

+2

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 28. nov 2015 18:44

Tak, ja det var nok maskine jeg skulle have valgt fra starten, men venner, online infrastruktur og forventning om verdens bedste controller, trak mig over på XBO.

Gider ikke køre helt til Roskilde nu Skou ;)

Det er vist ikke nogen hemmelighed, at jeg aldrig har været gode venner med XBO controlleren (tror vi nåede frem til, at jeg har pikhud på fingerene dengang).
Derudover kan jeg rigtig godt lide på sticks og d-pad på DS4, og lige så godt er det, at jeg bare kan smide ethvert 3.5mm mini-jack headset i dyret. For at bruge kunne det samme på min XBO, måtte jeg ud og lægge 200kr for en headset adapter.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar
+2

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 29. nov 2015 00:27

Min PS4 samler støv netop pga. controlleren. Hader symmetriske sticks, følelsen af et tortur instrument i hånden, og byggekvaliteten er bare pinlig - men igen, lige det sidstnævnte taber Xbox One controlleren også stort :D

Men godt at høre du er glad for dit køb :D Min PS4 honeymoon døde halvvejs gennem Last of Us.

Købte ironisk nok en high end pc i sommer, men køber stadig primært spil til min Xbox One.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Niculla » 29. nov 2015 10:30

http://www.pslife.dk/news/9805/playstat ... ilfrt.html

Var det ikke noget X1 også gennemgik, bare tidligere?
Niculla
Niveau 3
 
Indlæg: 267
By: Roskilde


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 29. nov 2015 11:05

Så have Slim sgu' ret. Power of the 7th core :lol:
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar
+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Cena » 29. nov 2015 11:15

Mike JezZ skrev:Min PS4 samler støv netop pga. controlleren. Hader symmetriske sticks, følelsen af et tortur instrument i hånden, og byggekvaliteten er bare pinlig - men igen, lige det sidstnævnte taber Xbox One controlleren også stort :D



Jeg var faktisk også nervøs for de symmetriske sticks da jeg skiftede til PS4, for det var simpelthen så belastende på PS3 controlleren. Det var eddermandme en ringe controller!
Men det har faktisk aldrig generet mig på DS4. Men som vi også har snakket om inde på PSLife så kan hverken DS4 eller Xbox One controlleren måle sig med controlleren til Xbox 360. Det var altså en af de bedste controllers nogensinde!
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf CaptainKicker » 29. nov 2015 14:33

Niculla skrev:http://www.pslife.dk/news/9805/playstation4frflerekrftertilfrt.html

Var det ikke noget X1 også gennemgik, bare tidligere?


Jo, men som forventet i denne håbløse generation af konsoller - er det Xbox, så bliver folk hånet, og hvad ved jeg. Når det er Playstation, så er det spændende nyheder, og endda nyhedsværdigt. :roll:
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 29. nov 2015 14:53

Cena skrev:
Mike JezZ skrev:Min PS4 samler støv netop pga. controlleren. Hader symmetriske sticks, følelsen af et tortur instrument i hånden, og byggekvaliteten er bare pinlig - men igen, lige det sidstnævnte taber Xbox One controlleren også stort :D



Jeg var faktisk også nervøs for de symmetriske sticks da jeg skiftede til PS4, for det var simpelthen så belastende på PS3 controlleren. Det var eddermandme en ringe controller!
Men det har faktisk aldrig generet mig på DS4. Men som vi også har snakket om inde på PSLife så kan hverken DS4 eller Xbox One controlleren måle sig med controlleren til Xbox 360. Det var altså en af de bedste controllers nogensinde!


Jeg synes desværre bare stadig det føles forkert. Det er ikke en slappe af position i mine hænder, men jeg er enig i at den er bedre end DS3 - der skal heller ikke så meget til :D

Xbox 360 var en solid controller. Har haft mange af dem, og ingen har fejlet noget. Tror dog aldrig jeg har haft én Xbox One controller der har virket rigtigt som den skulle.

Har ikke engang brugt min DS 4 controller særligt meget, og de der triggers knirker på den.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Redman DK » 29. nov 2015 15:58

CaptainKicker skrev:
Niculla skrev:http://www.pslife.dk/news/9805/playstation4frflerekrftertilfrt.html

Var det ikke noget X1 også gennemgik, bare tidligere?


Jo, men som forventet i denne håbløse generation af konsoller - er det Xbox, så bliver folk hånet, og hvad ved jeg. Når det er Playstation, så er det spændende nyheder, og endda nyhedsværdigt. :roll:


Læg mærke til at Sony ikke har været ude og sagt noget om det, ligesom de heller ikke var med PS3, Vita eller PSP. Det er kun MS der synes det var nyhedsværdigt at melde ud hvordan de har åbnet op for mere af processorkraften, selvom det længe har været en standard for konsoller.
Redman DK
Niveau 4
 
Indlæg: 436


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 29. nov 2015 16:23

Redman DK skrev:
CaptainKicker skrev:
Niculla skrev:http://www.pslife.dk/news/9805/playstation4frflerekrftertilfrt.html

Var det ikke noget X1 også gennemgik, bare tidligere?


Jo, men som forventet i denne håbløse generation af konsoller - er det Xbox, så bliver folk hånet, og hvad ved jeg. Når det er Playstation, så er det spændende nyheder, og endda nyhedsværdigt. :roll:


Læg mærke til at Sony ikke har været ude og sagt noget om det, ligesom de heller ikke var med PS3, Vita eller PSP. Det er kun MS der synes det var nyhedsværdigt at melde ud hvordan de har åbnet op for mere af processorkraften, selvom det længe har været en standard for konsoller.


Det er vel naturligt, at The Underdog prøver at komme på banen igen.

Lige nu er Xbox One kendt for at være nærmest en generation bagud PS4 (hvilket den ikke er, men fakkeltoget er for længst kørt derud af - ligesom der stadig er folk der tror at man ikke kan sælge sine Xbox One spil.), så for at få noget terræn tilbage er de nødt til at råbe op om at de har åbnet for mere kraft - ud fra et gamers synspunkt kan det måske være mærkeligt, men tager man ud fra virksomhedens synspunkt som helhed, er det en naturlig reaktion, når en virksomhed er desperate efter at "følge efter" nummer et.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 29. nov 2015 17:38

CaptainKicker skrev:
Niculla skrev:http://www.pslife.dk/news/9805/playstation4frflerekrftertilfrt.html

Var det ikke noget X1 også gennemgik, bare tidligere?


Jo, men som forventet i denne håbløse generation af konsoller - er det Xbox, så bliver folk hånet, og hvad ved jeg. Når det er Playstation, så er det spændende nyheder, og endda nyhedsværdigt. :roll:

Du synes ikke det er spændende?
Med hensyn til nyhedsværdien, må du tage den med skribenten på PSlife


Mike JezZ skrev:Det er vel naturligt, at The Underdog prøver at komme på banen igen.

Man kunne sagtens argumentere for, at det er arrogant af Sony ikke at annoncere denne opdatering. Jeg er ikke nok inde i japansk forretningsmentalitet til at vide om den slags i virkeligheden er en form for skjult magtdemonstration. Et amerikansk selskab er vel sagtens mere bombastisk, og havde Sony været rent amerikansk, havde vi helt sikkert set en annoncering.

I sidste ende tror jeg ikke, det vil gøre den store forskel. Lidt mere regnekraft, men ikke noget der upper hverken opløsning eller teksturer.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar
+3

ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 65 gæster

cron