Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 3. sep 2015 14:50

Redman DK skrev:
IkkNico skrev:Controlleren er stadig noget lort (for at sige det mildt), men den er stadig bedre end DS4 (i min subjektive optik).


Nu bliver jeg helt nysgerrig, hvilke controllere kan du så lide?

XB360 controlleren var god.

Kun jeg bygge en fra bunden, ville jeg tage analog stick og triggers fra Dreamcast, D-pad fra PS1, udforming og knapper fra XB360
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Erroneus » 3. sep 2015 16:38

Jeg køber US PSN kort via Amazon.com med mit danske visa. Jeg må indrømme, jeg ikke kan se hvordan det er mere besværligt at have en ekstra konto oprettet, som man aldrig logger ind med, da man kan klare det hele fra en browser og skal ikke engang rode med VPN, men fred være med det.

Har aldrig haft problemer med køb fra US PSN, hverken spil eller DLC.
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 3. sep 2015 17:09

Erroneus skrev:Jeg køber US PSN kort via Amazon.com med mit danske visa. Jeg må indrømme, jeg ikke kan se hvordan det er mere besværligt at have en ekstra konto oprettet, som man aldrig logger ind med, da man kan klare det hele fra en browser og skal ikke engang rode med VPN, men fred være med det.

Har aldrig haft problemer med køb fra US PSN, hverken spil eller DLC.


Det er ikke et problem at handle på hverken Xbox One eller PS4 når man først har oprettet det man skal.

Der er bare som jeg nævnte en række andre fordele på Xbox One som ikke er at finde på PS4 når man handler.

Sletter jeg et spil på PS4 der er købt på min US konto, så skal jeg logge på min US konto for at hente det igen. På Xbox one er dette ikke nødvendigt ..

Jeg købte Titanfall på US Storen og Season pass på den danske Store, og det virker sammen .. Skal jeg købe dlc på et US spil købt på PS4 så skal DLC'en også købes på US ...

Jeg kan lave gameshare på min xbox med en ven og de spil vi køber kan vi begge bruge om de så er købt i indien, dk eller US, det virker bare.

Skal jeg dele spil på PS4, så skal min US konto stå som default på min vens PS4, hvilket gør at hvis jeg skal spille spillet, så skal jeg være logget ind på min US konto, og så optjener jeg Trophies på den forkerte profil.



Fik iøvrigt lige slettet og tilføjet mit Visa igen på amazon.com og så virkede køb af prepaid cards fint uden problemer ... :mrgreen:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Erroneus » 3. sep 2015 19:19

Kan også starte download af slettet spil fra en browser, men ja det lyder smart nok, er det fordi de køb er bundet op på din danske live konto?

Gameshare bruger jeg personligt ikke, vil aldrig smide min bruger oplysninger ind på en anden persons konsol. Der holder jeg mig til Shareplay, som dog naturligvis er en ret anderledes ting.
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 4. sep 2015 10:50

Erroneus skrev:Kan også starte download af slettet spil fra en browser, men ja det lyder smart nok, er det fordi de køb er bundet op på din danske live konto?

Gameshare bruger jeg personligt ikke, vil aldrig smide min bruger oplysninger ind på en anden persons konsol. Der holder jeg mig til Shareplay, som dog naturligvis er en ret anderledes ting.


Spil indkøb er bundet op til den ene konto man har lige meget hvor de er købt.

Gameshare med et familiemedlem er jeg ikke bange for, og man kan sætte kode på ved køb og samtidigt sætte sin profil til at den ikke skal gemme passwordet på modpartens konsol.

Det er lækkert at være 2 om at betale spillene hvor de er billigst, og så samtidigt have mulighed for at spille sammen på det ene køb. Jeg ved godt det også er muligt på PS4, men der er det profilen der bestemmer prisen på det digitale indhold, og med flere profiler så holder gameshare slet ikke...

Udover det kan man også benytte sig af Xbox Live tilbud om de er i DK eller US med kun et Xbox Live gold abonnement, et abonnement man iøvrigt også deler når man laver gameshare. på PS4 har jeg kun PS+ på min EU profil og kan derfor ikke benytte mig af PS+ tilbud på min US konto medmindre jeg også betaler for PS+ på den konto.

Jeg er ikke i tvivl om hvad der er nemmest og bedst for mit vedkommende når det gælder digitalt indhold ..
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf fodbod1232 » 4. sep 2015 16:32

fodbod1232
Niveau 6
 
Indlæg: 1537


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Psymatiq » 4. sep 2015 19:26

fodbod1232 skrev:


Lamest shit ever

vil heller spille 80 timer med en skrigende møg unge i COD end 10 minutter med wannabe gamers.

smh :lol:
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Erroneus » 4. sep 2015 22:27

90% af Indtægterne fra PlayStation Heroes går direkte til gode formål*, super lamt!
Eller... #-o


*
divided equally among Make-A-Wish®, a charity that grants the wishes of children with life-threatening medical conditions the USO, a charity that supports America’s troops and their families and The V Foundation for Cancer Research, a charity that’s making strides in the fight against cancer
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Erroneus » 4. sep 2015 22:32

Slimjay DK skrev:Spil indkøb er bundet op til den ene konto man har lige meget hvor de er købt.


Oki og det har Microsoft det helt fint med, at man køber fra andre regioner? Gjorde det ikke sidste år sværere og blokerede helt for nogle lande, så man ikke kan mere.

Personligt tør jeg ikke risikerer min primære gaming profil med sådanne tricks.
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf CaptainKicker » 4. sep 2015 23:32

Erroneus skrev:
Slimjay DK skrev:Spil indkøb er bundet op til den ene konto man har lige meget hvor de er købt.


Oki og det har Microsoft det helt fint med, at man køber fra andre regioner? Gjorde det ikke sidste år sværere og blokerede helt for nogle lande, så man ikke kan mere.

Personligt tør jeg ikke risikerer min primære gaming profil med sådanne tricks.


De kunne ikke være mere ligeglade, så længe det ikke er direkte fusk som med "Monaco"-spillet eller hvad dælen det var - hvor prisen var en fejl.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf CaptainKicker » 5. sep 2015 00:12

Altså jeg forstår godt din forundring, Erroneus, fordi i min verden burde Microsoft sidde, og slå folk over nallerne. Men penge er penge.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 23. sep 2015 19:56

I've said before, the one thing that I probably find a little distasteful in the discourse around games is the divisiveness that people try to build between platforms. It becomes more about what piece of plastic I own than what games I'm playing. It becomes more about somebody else failing than the things I love succeeding. I don't think that's a good place for our industry.

Med fare for at lyde som en Nils Malmros fil; jeg synes det er rigtigt det Phil Spencer siger.

Kilde:
http://www.gamespot.com/articles/xbox-b ... 0-6430824/
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar
+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 24. sep 2015 16:37

Det ville jeg også sige hvis jeg var i hans sko :)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 8. okt 2015 07:19

Resident Evil Umbrella Corps Gameplay.

Udkommer konsol eksklusivt til PS4 samt PC.

http://www.polygon.com/2015/9/15/932916 ... ella-corps

PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 8. okt 2015 07:33

Her er så lidt salgstal fra ugen der er gået i Japan efter PS4 er sat ned i pris ...

Utroligt at Microsoft bare ikke kan komme ind på det marked, selvom de også har skåret af prisen, og imponerende så mange håndholdte konsoller Nintendo bliver ved med at sælge. Selv PS3 sælger bedre end One.

Men har det ikke altid været sådan, Japan vil kun deres egne ting.

PS4 – 46,177
New 3DS LL – 18,136
Vita – 15,237
Wii U – 12,843
New 3DS – 4,367
PS3 – 2,088
3DS – 1,160
PS Vita TV – 761
3DS LL – 587
Xbox One – 203
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 28 gæster

cron