Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf wMikkel » 2. sep 2015 14:23

tue69 skrev:Jeg er bare glad for at spiludvalget efterhånden begynder at være tilstede ved begge konsoller. Så er der både noget guf hvis man fastholder sit konsolvalg og hvis man konverterer/supplerer. Synes at det har været lidt so-so hidtil, men der er virkeligt godt gang i såvel eksklusiver som multiplatformstitler.


Jeg er helt enig.
Jeg kan samtidig ikke "erklære" en vinder da jeg synes begge konsoller leverer noget til mig som jeg kan lide.

Hele forrige generation var jeg en Xbox360 mand, indtil slutfasen af generationen hvor jeg synes der var flere eksklusive titler der landede på PS3 som fangede min interesse. Så blev jeg nok også lidt farvet da jeg blev ansat hos PlayStation og fik mulighed for at arbejde med PS4, markedsføring, events, launch osv.
Det afholdte mig dog ikke fra at købe en Xbox One, men jeg benyttede dog min PS4 meget mere. Det skyldes i den grad også at 9/10 af mine venner kun havde PS4 og det var der jeg havde størst mulighed for at spille med nogle jeg kendte online.

Jeg er glad for at jeg ikke står i et dilemma hvor jeg skal ærger mig over at jeg ikke kan få lige dén eksklusive titel som er på den anden platform, for nu har jeg begge.

Xbox One leverer noget til mig som jeg kan lide og det samme gør PS4.
En delt 1. plads til dem begge ;)
wMikkel
Niveau 3
 
Indlæg: 274
By: København

+2

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf nakka » 2. sep 2015 18:43

IkkNico skrev:Her på matriklen har XBO vundet. Bedste controller og bedste online del gjorde udfaldet.


Subjektiv?

IkkNico skrev:Men hey! STORT tillykke med at dit yndlingmærke vinder 8)

Tak, tak. Holder en 18 minutter lang tale med flot musik senere :roll:

Noget andet læsning til folk der er interesseret i de mørke sider af industrien..
http://kotaku.com/ftc-slams-youtube-gro ... 1728237588

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1105928
nakka
Niveau 5
 
Indlæg: 1135


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 2. sep 2015 19:10

nakka skrev:
IkkNico skrev:Her på matriklen har XBO vundet. Bedste controller og bedste online del gjorde udfaldet.


Subjektiv?

Ja det er enhver mening da. Jeg er da sikker på, at PS4 har vundet på din folkeregisteradresse, fordi din subjektive holdning er, at det er den bedste maskine.

Controlleren er stadig noget lort (for at sige det mildt), men den er stadig bedre end DS4 (i min subjektive optik).

Omkring online, så har jeg allerede tidligere i tråden postet Nasunis kåringer af Azure som bedste cloud løsning (3 år i træk). Det var et længere indlæg med masser af fine infograffer, så det vil jeg forskåne mine med xboxlifere for. Du kan se indlægget på side 660.

Specifikt for PSN vs Live vil jeg da gerne underbygge med tal fra en uvildig 3. part; downdetector.com
De overvåger en lang, lang række online services, og har siden uge 25 haft en top 10 over nedetid.

Du kan selv se listerne via linket ovenfor, og jeg skal nok lade være med at poste alle placeringerne, men jeg kan da afsløre, at PSN er med i top 10 alle uger (foreløbigt 12 gange i alt), mens Live kun er det 4 gange. Det er nogenlunde så objektivt som det kan blive.

Kan i øvrigt godt lide at du laver rolleyes af mit tillykke. Jeg finder det jo bare komisk, at en voksen mand gider gå SÅ meget op i hvilket varemærke der vinder. Jeg gik selvfølgelig selv meget op i at C64 var bedre end A,strad og Spectrum, men jeg var lovligt undskyldt, da jeg kun var 12 år gammel dengang.

Igen tillykke med sejren. Hvad var præmien?
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar
+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf susperia » 2. sep 2015 19:40

IkkNico skrev:Igen tillykke med sejren. Hvad var præmien?

Han forkælede nok sin Ps4, med en biograf tur, efterfulgt af en god omgang lagengymnastik.
Hvad man dog ikke gør, for dem man elsker.
Billede
susperia
Niveau 5
 
Indlæg: 1274
By: Haarby

+2

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Erroneus » 2. sep 2015 21:15

famulor skrev:For mig har xbox vundet (har begge konsoller). Markant nemmere at skifte profil til andet land for at købe spil osv kontra ps4

Jeg skal lige høre hvordan det er lettere, fordi jeg har ikke en Xbox One endnu. På min PS4 logger jeg ind med min US PSN konto i en browser, køber det jeg skal bruge, vælger download og så downloader min PS4 det automatisk og uden jeg har den tændt, ud over standby mode.
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf famulor » 2. sep 2015 22:17

Erroneus skrev:
famulor skrev:For mig har xbox vundet (har begge konsoller). Markant nemmere at skifte profil til andet land for at købe spil osv kontra ps4

Jeg skal lige høre hvordan det er lettere, fordi jeg har ikke en Xbox One endnu. På min PS4 logger jeg ind med min US PSN konto i en browser, køber det jeg skal bruge, vælger download og så downloader min PS4 det automatisk og uden jeg har den tændt, ud over standby mode.


Du er fri for at have 2 kontoer på Xbox one. Jeg har haft massive problemer med at spil købt på min US konto (på ps4) altid kun ga "Base game" og ikke de udvidelser jeg senere hen købte via US profilen til min EU profil. Det er bare så meget nemmere at skifte land på xbox, købe det man vil have og så tilbage igen (evt via smartglass).
famulor
Niveau 4
 
Indlæg: 327
By: Køge


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf x8BiTw0LFx » 2. sep 2015 22:57

famulor skrev:
Erroneus skrev:
famulor skrev:For mig har xbox vundet (har begge konsoller). Markant nemmere at skifte profil til andet land for at købe spil osv kontra ps4

Jeg skal lige høre hvordan det er lettere, fordi jeg har ikke en Xbox One endnu. På min PS4 logger jeg ind med min US PSN konto i en browser, køber det jeg skal bruge, vælger download og så downloader min PS4 det automatisk og uden jeg har den tændt, ud over standby mode.


Du er fri for at have 2 kontoer på Xbox one. Jeg har haft massive problemer med at spil købt på min US konto (på ps4) altid kun ga "Base game" og ikke de udvidelser jeg senere hen købte via US profilen til min EU profil. Det er bare så meget nemmere at skifte land på xbox, købe det man vil have og så tilbage igen (evt via smartglass).

US kontoen skal kun laves én gang, derefter er det bare at logge ind og købe med paypal. Har ikke haft problemer med at købe spil på US kontoen og heller ikke DLC. Har heller ikke hørt om andre der har haft problemer, medmindre de er kommet til at købe EU DLC til US spil.

På min Xbox One skal jeg købe pre-paid cards hver gang jeg skal købe på US store og det tager altså en del længere tid end at logge ind på en sekundær profil.
Billede
x8BiTw0LFx
Niveau 0
 
Indlæg: 43


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Krisgebis » 3. sep 2015 03:36

x8BiTw0LFx skrev:US kontoen skal kun laves én gang, derefter er det bare at logge ind og købe med paypal. Har ikke haft problemer med at købe spil på US kontoen og heller ikke DLC. Har heller ikke hørt om andre der har haft problemer, medmindre de er kommet til at købe EU DLC til US spil.

På min Xbox One skal jeg købe pre-paid cards hver gang jeg skal købe på US store og det tager altså en del længere tid end at logge ind på en sekundær profil.

Hvorfor bruger du også pre-paid cards på Xbox One? Det gør det jo bare mere besværligt. Microsoft er fuldstændigt ligeglade hvor dit kort kommer fra eller hvilken profil du bruger, så længe din IP blot kommer fra det land du vil købe fra imens du foretager købet, så er det fint. Dvs. en simpel VPN kan ordne det hele.
Krisgebis
Niveau 7
 
Indlæg: 2034


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf x8BiTw0LFx » 3. sep 2015 08:13

Krisgebis skrev:
x8BiTw0LFx skrev:US kontoen skal kun laves én gang, derefter er det bare at logge ind og købe med paypal. Har ikke haft problemer med at købe spil på US kontoen og heller ikke DLC. Har heller ikke hørt om andre der har haft problemer, medmindre de er kommet til at købe EU DLC til US spil.

På min Xbox One skal jeg købe pre-paid cards hver gang jeg skal købe på US store og det tager altså en del længere tid end at logge ind på en sekundær profil.

Hvorfor bruger du også pre-paid cards på Xbox One? Det gør det jo bare mere besværligt. Microsoft er fuldstændigt ligeglade hvor dit kort kommer fra eller hvilken profil du bruger, så længe din IP blot kommer fra det land du vil købe fra imens du foretager købet, så er det fint. Dvs. en simpel VPN kan ordne det hele.

Så skal jeg stadig skifte mellem VPN og min egen IP. Det synes jeg ikke er meget hurtigere end at købe pre-paid.
Billede
x8BiTw0LFx
Niveau 0
 
Indlæg: 43


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 3. sep 2015 09:31

Hvis jeg skal købe pre-paid fra amazon.com til brug på PS4, så skal jeg stadig logge på VPN, ellers fortæller den mig pænt at jeg ikke kan gennemføre handlen. Men det er nok fordi jeg ikke gider at have to paypal konti.

Sletter jeg et spil på PS4 der er købt på min US konto, så skal jeg logge på min US konto for at hente det igen. På Xbox one er dette ikke nødvendigt ..

Jeg købte Titanfall på US Storen og Season pass på den danske Store, og det virker sammen .. Skal jeg købe dlc på et US spil købt på PS4 så skal DLC'en også købes på US ...

Jeg kan lave gameshare på min xbox med en ven og de spil vi køber kan vi begge bruge om de så er købt i indien, dk eller US, det virker bare.

Skal jeg dele spil på PS4, så skal min US konto stå som default på min vens PS4, hvilket gør at hvis jeg skal spille spillet, så skal jeg være logget ind på min US konto, og så optjener jeg Trophies på den forkerte profil.

Det er bare nemmere på Xbox One
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf x8BiTw0LFx » 3. sep 2015 10:33

Paypal på PS4 er vejen frem hvis man vil gøre det let for sig selv.

Er paypal ikke en mulighed på Xbox One? Uden jeg skal gennem en VPN?
Billede
x8BiTw0LFx
Niveau 0
 
Indlæg: 43


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 3. sep 2015 10:49

x8BiTw0LFx skrev:Paypal på PS4 er vejen frem hvis man vil gøre det let for sig selv.

Er paypal ikke en mulighed på Xbox One? Uden jeg skal gennem en VPN?



Jo, paypal er en mulig betalingsmåde ... men til Xbox One har jeg bare knyttet mit normale Visa kort

Gider ikke at have en "rigtig" paypal og en US paypal.

Iøvrigt er der som jeg skrev også en række andre fordele, så det handler ikke kun om betalingen.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Krisgebis » 3. sep 2015 11:40

x8BiTw0LFx skrev:
Krisgebis skrev:
x8BiTw0LFx skrev:US kontoen skal kun laves én gang, derefter er det bare at logge ind og købe med paypal. Har ikke haft problemer med at købe spil på US kontoen og heller ikke DLC. Har heller ikke hørt om andre der har haft problemer, medmindre de er kommet til at købe EU DLC til US spil.

På min Xbox One skal jeg købe pre-paid cards hver gang jeg skal købe på US store og det tager altså en del længere tid end at logge ind på en sekundær profil.

Hvorfor bruger du også pre-paid cards på Xbox One? Det gør det jo bare mere besværligt. Microsoft er fuldstændigt ligeglade hvor dit kort kommer fra eller hvilken profil du bruger, så længe din IP blot kommer fra det land du vil købe fra imens du foretager købet, så er det fint. Dvs. en simpel VPN kan ordne det hele.

Så skal jeg stadig skifte mellem VPN og min egen IP. Det synes jeg ikke er meget hurtigere end at købe pre-paid.

Det ER meget hurtigere, så er det sådan set ligegyldigt med, hvad du synes.
Har du et VPN program installeret på din computer, tablet eller telefon, så tager det to klik, så kan du købe fra den forretning du ønsker. Ingen dobbelt konto nogen steder, ikke noget med at logge ind og logge ud. Hurtigt og simpel. Og som Slimjay også nævner, så har den simple løsning en række af andre fordele.
Krisgebis
Niveau 7
 
Indlæg: 2034


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf x8BiTw0LFx » 3. sep 2015 12:51

Krisgebis skrev:Det ER meget hurtigere, så er det sådan set ligegyldigt med, hvad du synes.

Nånånå... Slap nu af mand :)

Har lige fundet ud af der er en app (Tunnelbear) som skulle gøre det meget let at købe på Xbox One, så det vil jeg prøve af.
Billede
x8BiTw0LFx
Niveau 0
 
Indlæg: 43


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Redman DK » 3. sep 2015 12:55

Slimjay DK skrev:Hvis jeg skal købe pre-paid fra amazon.com til brug på PS4, så skal jeg stadig logge på VPN, ellers fortæller den mig pænt at jeg ikke kan gennemføre handlen. Men det er nok fordi jeg ikke gider at have to paypal konti.


Jeg har aldrig brugt en VPN når jeg købte pre-paid fra amazon.com, så det forstår jeg ikke helt.

Jeg synes det er et stort plus på Xbox One at man godt kan købe US dlc og spille det med et EU spil. Ville være rart hvis det ikke var låst på PS.

Men hele den her diskussion er jo ligegyldig for os, vi er alle flittige danskere der køber varer i vores prægtige land så staten kan få momsen :wink:

IkkNico skrev:Controlleren er stadig noget lort (for at sige det mildt), men den er stadig bedre end DS4 (i min subjektive optik).


Nu bliver jeg helt nysgerrig, hvilke controllere kan du så lide?
Redman DK
Niveau 4
 
Indlæg: 436


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster

cron