Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 1. sep 2015 21:23

Der skal nok ikke herske nogle tvivl om at vi hele tiden har vidst at Sony har solgt mange konsoller, men at Sony Sidder på 50% af konsolsalget på verdensplan er nu ret imponerende og mere imponerende er det at Sony er mere indbringende end Nintendo og Microsoft til sammen.

:shock:

http://dk.ign.com/spilindustri/69224/ne ... verdenspla

Men de tal ændre ikke på at Gears Of War Ultimate Edition er lææææækert :lol:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 1. sep 2015 21:27

Sony's står for op imod 50% af konsolsalget fordelt mellem next-gen modellerne Xbox One, PlayStation 4 og WiiU. Sony sælger altså lige så mange konsoller som Microsoft og Nintendo gør til sammen.

Det finder jeg nu ikke overraskende. PS4 har jo på månedsbasis solgt bedre end XBO (bortset fra 2mdr sidste år), og Wii U er faldet helt igennem, selv i Japan. Havde håndholdte været med på listen havde jeg spærret øjnene op.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 1. sep 2015 23:06

IkkNico skrev:Det må have været en bøf, for det er væk nu


Ja , endnu en af slagsen :lol:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 2. sep 2015 08:50

Nu er denne tråd snart oppe på 10.000 kommentarer. Er der en konsol der har vundet endnu? ;)
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris

+2

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf famulor » 2. sep 2015 09:16

For mig har xbox vundet (har begge konsoller). Markant nemmere at skifte profil til andet land for at købe spil osv kontra ps4 og kontrolleren ligger bare bedre i min hånd og så synes jeg mere om UI'et på xbox end ps4 :)
famulor
Niveau 4
 
Indlæg: 327
By: Køge

+2

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 2. sep 2015 10:39

Mike JezZ skrev:Nu er denne tråd snart oppe på 10.000 kommentarer. Er der en konsol der har vundet endnu? ;)



Ja, men du bestemmer selv hvilken. :mrgreen:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 2. sep 2015 10:44

famulor skrev:For mig har xbox vundet (har begge konsoller). Markant nemmere at skifte profil til andet land for at købe spil osv kontra ps4 og kontrolleren ligger bare bedre i min hånd og så synes jeg mere om UI'et på xbox end ps4 :)


Ja, det er nemmere at omgå de restriktioner (eller mangel på samme) som MS har lavet, det ville være dejligt hvis man kunne det samme på PS4, og så glæder jeg mig til den nye UI ..

Jeg er rigtig glad for begge maskiner, dog er PS4 stadig min fortrukne konsol.

EDIT : Det ser også ud til at det er der er på PS4 MGS skal spilles når den tid kommer, man kan jo lige så godt spille multiplatform på den konsol der gør det bedst, når nu man har begge :mrgreen:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf nakka » 2. sep 2015 11:06

IkkNico skrev:Det finder jeg nu ikke overraskende. PS4 har jo på månedsbasis solgt bedre end XBO (bortset fra 2mdr sidste år), og Wii U er faldet helt igennem, selv i Japan. Havde håndholdte været med på listen havde jeg spærret øjnene op.


De to mdr sidste år. Var det på verdensplan eller KUN i usa?
Skulle mene det kun var i usa, og ps4 derfor har solgt bedre end xbone siden udgivelse?
Dette trods at der ikke var nok konsoller til at dække behovet ved udgivelse, samt at xbone er billigere. Hørte ofte at grunden til ps4 solgte bedre, skyldes at den var billigere. Nu er xbone billigere.. men ps4 sælger stadig bedst. Måske det er spiludvalget der gør det?
nakka
Niveau 5
 
Indlæg: 1135


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 2. sep 2015 11:12

Hvad satan .. det er jo Nakka :)

Nakka ..... Hvilken konsol har vundet ?
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 2. sep 2015 11:16

Slimjay DK skrev:Hvad satan .. det er jo Nakka :)

Nakka ..... Hvilken konsol har vundet ?


Der er jo kun en konsol.

... Ifølge Nakka :P
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf hackNICE1112@ » 2. sep 2015 11:20

Muggs skrev:
hackNICE1112@ skrev:
Muggs skrev:Jeg har købt det på PC, bare ikke prøvet det endnu. Men i aften regner jeg med der skal games :)


Super for hvad ikke helt om jeg skal købe det for det ser meget godt ud :-)

https://www.instant-gaming.com/da/835-k ... igr=979176
133 kr. :D

Og det kan umiddelbart godt anbefales. Har spillet de første 6-7 missioner og det virker rigtig fint.
Og det kører uden problemer 1080p med alt på højeste på min spand. Rart at se et spil fra WB Games der er kodet ordenligt :)


Købet det til Xbox hold op det er fedt :-) det kan også godt anbefale her fra :-)
hackNICE1112@
Niveau 5
 
Indlæg: 1258


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 2. sep 2015 11:36

Umiddelbart vil jeg mene at vinderen, baseret på aktiviteten og antallet af indlægget i denne tråd er:




Skou
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C

+3

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 2. sep 2015 11:39

Her på matriklen har XBO vundet. Bedste controller og bedste online del gjorde udfaldet.


nakka skrev:De to mdr sidste år. Var det på verdensplan eller KUN i usa?

Fisk, følger ikke salgstal. Jeg ved bare at PS4 har solgt bedre.

nakka skrev:Skulle mene det kun var i usa, og ps4 derfor har solgt bedre end xbone siden udgivelse?

Spørger du mig, om jeg ved det?
Jeg har en rimelig god fornemmelse af, at du nok er den der har svaret på det spørgsmål

nakka skrev:Dette trods at der ikke var nok konsoller til at dække behovet ved udgivelse, samt at xbone er billigere. Hørte ofte at grunden til ps4 solgte bedre, skyldes at den var billigere. Nu er xbone billigere.. men ps4 sælger stadig bedst. Måske det er spiludvalget der gør det?

Tjaeh, jeg synes nu XBO har et rimeligt godt udvalg i spil, men måske andre ikke synes det samme. Dem om det.

Men hey! STORT tillykke med at dit yndlingmærke vinder 8)
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar
+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 2. sep 2015 11:49

Jeg er bare glad for at spiludvalget efterhånden begynder at være tilstede ved begge konsoller. Så er der både noget guf hvis man fastholder sit konsolvalg og hvis man konverterer/supplerer. Synes at det har været lidt so-so hidtil, men der er virkeligt godt gang i såvel eksklusiver som multiplatformstitler.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf susperia » 2. sep 2015 13:04

hackNICE1112@ skrev:
Muggs skrev:https://www.instant-gaming.com/da/835-k ... igr=979176
133 kr. :D

Og det kan umiddelbart godt anbefales. Har spillet de første 6-7 missioner og det virker rigtig fint.
Og det kører uden problemer 1080p med alt på højeste på min spand. Rart at se et spil fra WB Games der er kodet ordenligt :)


Købet det til Xbox hold op det er fedt :-) det kan også godt anbefale her fra :-)


Overvejer det virkelig også, må lige ind og se nogle streams fra det senere.
Men det er godt nok fristende at købe til pc, til den pris Muggs linker til, det er jo helt vildt at et helt nyt spil kan fås til 133kr.
Men så er problemet, om mine 2 gamle GTX 570 Twin Frozr III kort, overhovedet kan trække det :(
Billede
susperia
Niveau 5
 
Indlæg: 1274
By: Haarby


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 31 gæster

cron