Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Niculla » 2. jul 2015 10:52

Slimjay DK skrev:
Mike JezZ skrev:Nææ, Uncharted kører kun 30 FPS, modsat de 60 FPS ND lovede under deres første fremvisning.

Jeg synes det er trist, at 30 FPS er standarden for de fleste spil på begge konsoller. 60 FPS har bare en gameplay forskel ift 30 FPS.


Så er det jo godt du spiller PC ...

Udvidet Gameplay , helt uden brug af DX12 og magiske skyer :lol:

Eat This !



Det ser satme godt ud.
Niculla
Niveau 3
 
Indlæg: 267
By: Roskilde


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 2. jul 2015 11:53

Mike JezZ skrev:
Slimjay DK skrev:Jeg har på intet tidspunkt siddet og revet mig selv i håret over et spil der "kun" kørte 30FPS og jeg får heller ikke stiv pede på hvis det ruller med 60FPS :)

Men det er nok fordi jeg er blevet gammel og langsom ....


Handler ikke om at rive i stiv pede hvis det ruller med 60 FPS :P Men jo højere FPS , jo mere responsivt er spillet.


30FPS har aldrig generet mig og er aldrig noget jeg har bekymret mig om, eller har tænkt mig at bekymrer mig om.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Blauwy » 2. jul 2015 12:09

Slimjay DK skrev:
Mike JezZ skrev:
Slimjay DK skrev:Jeg har på intet tidspunkt siddet og revet mig selv i håret over et spil der "kun" kørte 30FPS og jeg får heller ikke stiv pede på hvis det ruller med 60FPS :)

Men det er nok fordi jeg er blevet gammel og langsom ....


Handler ikke om at rive i stiv pede hvis det ruller med 60 FPS :P Men jo højere FPS , jo mere responsivt er spillet.


30FPS har aldrig generet mig og er aldrig noget jeg har bekymret mig om, eller har tænkt mig at bekymrer mig om.


Det kunne være fordi at;

1. Du er gammel og træt - den holder jeg mest på :mrgreen:

2. Du aldrig har siddet med spil der kører med 60+fps i længere tid, for derefter at prøve 30fps spil igen. Det er der forskellen er mest synlig. Efter jeg skiftede til PC kunne jeg ikke længere holde ud at spille konsolspil, der er en verden til forskel i hvor godt det reagerer og hvordan det føles.

Tilbage i dagene da X360 var det fedeste der fandtes, gav jeg heller ikke en flyvende fis for om spil kørte 30 eller 60 og jeg havde ingen ide om hvad forskellen var. Det er ikke alle der går op i det, fordi de kun spiller på konsol og aldrig har rørt en PC og det er skam fair nok, men så snart man opdager forskellen er det altså svært at værdsætte 30fps spil når det halter afsted og reagerer sløvt.

Nogle gange (meget sjældent :mrgreen: ) kan jeg godt ærge mig over jeg skiftede til PC, for det er mange titler jeg gerne vil prøve på konsollerne, men jeg har simpelthen ikke energi til at blive irriteret over 30fps. Jeg kan ikke undgå at ligge alt mit fokus i hvor sløvt det er og det ødelægger spiloplevelsen fuldstændig. Æv.


TL;DR: PC er noget fanden har skabt, pis også!
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 2. jul 2015 12:27

Jeg holder mig til punkt 1 :)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Krisgebis » 2. jul 2015 14:07

Slimjay DK skrev:
Mike JezZ skrev:
Slimjay DK skrev:Jeg har på intet tidspunkt siddet og revet mig selv i håret over et spil der "kun" kørte 30FPS og jeg får heller ikke stiv pede på hvis det ruller med 60FPS :)

Men det er nok fordi jeg er blevet gammel og langsom ....


Handler ikke om at rive i stiv pede hvis det ruller med 60 FPS :P Men jo højere FPS , jo mere responsivt er spillet.


30FPS har aldrig generet mig og er aldrig noget jeg har bekymret mig om, eller har tænkt mig at bekymrer mig om.

...men små grafiske forskelle derimod, se DET er vigtigt :lol:
Krisgebis
Niveau 7
 
Indlæg: 2034


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 2. jul 2015 20:48

Korrekt .. Jeg har ikke købt ny konsol på baggrund af 60FPS, men mere for at få en bedre grafisk oplevelse .. så ja DET er vigtigt for mig ..

F.eks. kan man Locke The last of us til 30FPS og få bedre skygger, det sætter jeg mere pris på end 60FPS og dårligere skygger .. Jeg kan ikke huske jeg på noget tidspunkt har tænkt " hvis det bare havde kørt 60FPS så var jeg ikke død der" men jeg kan derimod godt huske at jeg har stoppet op mange gange og nydt grafikken og de mange detaljer....

Udover gameplay, så har det grafiske for mig første prioritet, så længe at vi ikke dykker under 30FPS ... Hvis det grafiske var ligegyldigt for mig, så havde jeg ikke kastet penge efter hverken PS4 eller Xbox One ved release.

Så grin du bare af det sømand ...
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Krisgebis » 2. jul 2015 21:44

Slimjay DK skrev:Korrekt .. Jeg har ikke købt ny konsol på baggrund af 60FPS, men mere for at få en bedre grafisk oplevelse .. så ja DET er vigtigt for mig ..

F.eks. kan man Locke The last of us til 30FPS og få bedre skygger, det sætter jeg mere pris på end 60FPS og dårligere skygger .. Jeg kan ikke huske jeg på noget tidspunkt har tænkt " hvis det bare havde kørt 60FPS så var jeg ikke død der" men jeg kan derimod godt huske at jeg har stoppet op mange gange og nydt grafikken og de mange detaljer....

Udover gameplay, så har det grafiske for mig første prioritet, så længe at vi ikke dykker under 30FPS ... Hvis det grafiske var ligegyldigt for mig, så havde jeg ikke kastet penge efter hverken PS4 eller Xbox One ved release.

Så grin du bare af det sømand ...

FPS har også noget med den grafiske præsentation at gøre. Faktisk har det også betydning for gameplayet, så det er et punkt, der påvirker begge felter.

Muligheden for at låse Last of Us til 30fps skyldes også, at spillet ikke kunne holde en konsistent framerate på 60, så derfor kunne det være en fordel i stedet at have en jævn, men lavere, fps.
Krisgebis
Niveau 7
 
Indlæg: 2034

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 2. jul 2015 21:52

Det har det sikkert, men det har aldrig påvirket mig og det kørte 60 eller 30, for hvis det havde det ville jeg ikke kunne holde ud at spille på X360 som jeg har gjort i 7 år, jeg har på intet tidspunkt på X360 tænkt om spillet kørte 30 eller 60, men jeg har i slutningen af konsollens levetid tænk, nu vil udviklerne mere end den kan yde grafisk ...

Det ville selvf. være optimalt hvis der var max. skrue på både det grafiske og FPS. men hvis man på konsol skal gå på kompromis med det grafiske for at få en højere FPS, så vælger jeg det grafiske uden tvivl.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Blauwy » 2. jul 2015 22:54

De burde heller ikke været gået på kompromis med konsollerne når vi snakker 2015. Problemet er det gamle hardware de har smidt i dem der gør at man ikke kan få både lækker grafik og flydende gameplay, i de fleste tilfælde.
Det burde ikke være enten eller, det burde bare være 60fps/1080p uden problemer, uden debat, uden noget pis. Det er ikke 2009 længere.

At de, MS, har kunne lave en maskine med billige dele (når vi tænker mængde rabat eller hvordan tingene nu fungerer) og outdatet hardware mens de stadig taber penge på hver enkelt maskine, går over min forstand. Nu er der så, så meget jeg ikke forstår dog :P
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Redman DK » 3. jul 2015 16:44

Men selvom konsollerne havde haft bedre hardware ville spillene jo sikkert stadig være 30 fps. Det er jo ikke fordi udviklerne ikke kan lave deres spil i 60 fps, det er fordi de prioriterer grafiske effekter højere.
Redman DK
Niveau 4
 
Indlæg: 436

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 8. jul 2015 12:00

Gauntlet: Slayer Edition Announced for PlayStation 4

Damn jeg har spillet meget Gauntlet i tidernes morgen :)

PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 8. jul 2015 14:12

Nu snakkede vi virksomhedernes økonomi tidligere.

MS har lige meddelt at man skærer 7.800 stillinger væk og nedskriver USD 7,6 mia. Jeg mangler dog info om hvorfor, da det er kommet som breaking. Endvidere følger omkostninger til restrukturering på USD 750-850 mio.

EDIT: Det er ifm. restrukturering i selskabets phone hardware division:

https://news.microsoft.com/2015/07/08/m ... -business/

Det er godt nok noget af et hak, men lad os da bare understrege, at det næppe er noget, der har noget med konsollerne at gøre.

Det bliver spændende at se, hvad MS vil gøre med deres mobiler og hvordan den nye strategi kommer til udtryk.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf x8BiTw0LFx » 11. jul 2015 07:30

Major Nelson: https://twitter.com/majornelson/status/ ... 1251706881

Shuhei Yoshida: https://twitter.com/yosp/status/611648883060375552

Kyle Stover: @kyle_stover: @aarongreenberg @majornelson @yosp @XboxP3 That's what I love about the game industry. At the end of the day we are all gamers.

;)
Billede
x8BiTw0LFx
Niveau 0
 
Indlæg: 43

+2

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 11. jul 2015 08:15

Et glimrende statement!
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Niculla » 11. jul 2015 09:34

Hvor er Gabe blevet af? ;)
Niculla
Niveau 3
 
Indlæg: 267
By: Roskilde


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 87 gæster

cron