Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Blauwy » 27. jun 2015 19:48

Det er vidst også et af de mest negativt ratede spil på Steam pt. Næsten alle der har købt det har fået pengene igen, takket været Steams nye refund system. Jeg tvivler på de kan rette op på det nu, de skal næsten starte forfra med porteringen hvis de skal lave en spilbar udgave. Capped 30fps på pc, hvad tænker de dog på. Også har de fjernet alt lækkert som Ambient Occlusion, men det er der på konsoludgaverne. W..t...f.

Jeg er glad for jeg ikke købte det, jeg ville gerne prøve det men der går nok et par års tid før jeg får det til 5 euro i en spilbar udgave.
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Muggs » 27. jun 2015 20:24

Ja det er helt skidt med Arkham.. Vil selv mene min PC er okay, selvom hardwaren har nogle år på bagen.
I7-3770 @ 4.3 GHz, 16 GB PC-1600 RAM, 2 stk. Geforce GTX 760 2GB og 300 GB SSD disk.
I 1080p kører BF4 på Ultra med minimum 80 fps og derover.
Project Cars kører næsten alt på højeste settings med 60 fps og derover.
The Witcher 3 kører et godt mix af high og ultra med 47 fps og derover.

At Arkham Knight så skal køres på low textures, (da Normal textures kræver 3 GB gfx hukommelse) og normal er den højeste setting. (Hvor er de lovede Ultra settings? Og hvorfor blev minimums specs pludselig hævet inden release?)
Og shadow quality og details max kan sættes på High, og det kører jeg dem på. Uden fps cap kører det 60+ fps men der kommer de syge fps dyk ind imellem, så man ryger ned på ~35 fps eller lign. Det sjove er så at sætter jeg FPS cap til 30, så når der kommer fps dyk, så ryger den ned på nogen og tyve fps. Det er satme lækkert kodet!
Sætter jeg textures til Normal (selvom den fraråder det pga. hukommelsen på mine gfxkort) så kører det fint, men der kommer bare endnu flere fps dyk, og spillet ligner stadig LORT! Og det gør det virkeligt. Det er ikke i NÆRHEDEN af lige så flot som nogen af de 3 først nævnte spil. Texturene er grimme, og der mangler detaljer på en HELT masse ting. Jeg ved virkelig ikke hvad fanden de har lavet i den konvertering... Jeg kan godt forstå at WB har gjort som de har, for sikke da en gang bæ. Men det jeg har fået prøvet af spillet virker solidt, men oplevelsen bliver ødelagt af fps drops, grim grafik og roden med settings, for at se om det nu kan passe at det virkelig ikke kan køre bedre.
Jeg har heldigvis kun givet 144 kr. for spillet, så jeg overlever indtil det virker som det skal. Men jeg er spændt på hvad det ender op med.
PC: Intel Core i7 9700K, MSI Z370 Tomahawk, 32GB Corsair Vengeance RGB, GTX 1080 Ti.
Xbox One S
PlayStation 4 Pro
Muggs
Niveau 6
 
Indlæg: 1965
By: 8544 Mørke


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Niculla » 28. jun 2015 10:35

Synes egentlig jeg har fået det til at køre ganske udmærket nu på mit GTX970. Eneste problem er stadig lidt stutter inde i midtbyen med batmobilen. Tog bare den midterste indstilling i Geforce Experience og fastlåst 30 fps i Nvidia kontrolpanel. Det er ikke 60 fps master race, men det er nu ganske spilbart.

Spillet er jo et mesterværk, når det først er i gang.
Niculla
Niveau 3
 
Indlæg: 267
By: Roskilde


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Blauwy » 28. jun 2015 17:27

Niculla skrev:Synes egentlig jeg har fået det til at køre ganske udmærket nu på mit GTX970. Eneste problem er stadig lidt stutter inde i midtbyen med batmobilen. Tog bare den midterste indstilling i Geforce Experience og fastlåst 30 fps i Nvidia kontrolpanel. Det er ikke 60 fps master race, men det er nu ganske spilbart.

Spillet er jo et mesterværk, når det først er i gang.


30fps på PC ville jeg så mene ikke var spilbart, men det er så hvad det er. :P (Jeg forstår godt hvad du mener dog) Problemet er jo netop at du med dit 970 burde køre spillet med fornuftige settings og 60+fps uden problemer.
Det pudsige er at 970 er det kort spillet bliver solgt med, i hvertfald i mange reklamer og sådan. Selv på det kort kan man kun spille i 30fps, og selv med dyk, for at det kører nogenlunde. De har jo fuldstændig tabt sutten da de lavede den port. Mindes ikke at have oplevet en udvikler fucke det så meget op i en port at spillet blev taget af hylden. Dét er altså en achievement der vil noget, det skal nok se godt ud på CV'et når de søger efter jobs i fremtiden :D

Jeg hører også gode ting om selve spillet og ser frem til jeg en dag kan prøve det. Men så kan jeg da gennemføre det forrige spil, hvis titel jeg ikke kan huske, inden den dag kommer. For det virker som en fed oplevelse, især som årelang Batman fan.
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402

+2

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf hackNICE1112@ » 30. jun 2015 14:45

MICROSOFT GAMESCOM PRESS CONFERENCE DETAILS ANNOUNCED

Dejlige man har sommerferie der :-) som jeg læser det så er det kl.17 her hjemme ?

http://m.ign.com/articles/2015/06/30/mi ... -announced
Senest rettet af hackNICE1112@ 30. jun 2015 16:11, rettet i alt 1 gang.
hackNICE1112@
Niveau 5
 
Indlæg: 1258


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Erroneus » 30. jun 2015 16:04

Kl. 17, GMT er +4 fra ET og Danmark er +6.

Normalt er GMT UK, men det er vist kun i vinteren, pga. sommertid rykker både UK og CET (DK) en time frem og GMT rykker ikke.
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Annxii » 30. jun 2015 20:08

major nelson skriver kl 16 CEST (dvs. også kl 16 her i dk)

http://majornelson.com/2015/06/30/xbox- ... scom-2015/
Annxii
Niveau 6
 
Indlæg: 1541


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 30. jun 2015 21:03

Hmm, PC master race?

Billede

Ignorer tegneserien til sidst, og kig på de tal (hvis de passer så :shock: )
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar
+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 30. jun 2015 21:36

Det må være en gammel liste ... : http://www.pushsquare.com/games?region= ... mit=Filter , hvis man vælger Out Now og EU, så er der langt over 300 titler ....

Og hvis man kigger på Wikipedia :

Xbox one : 192 available to purchase
PS4 : 337 available to purchase

Så jeg tror ikke helt man skal regne med de tal :mrgreen:
Senest rettet af Slimjay DK 30. jun 2015 21:41, rettet i alt 1 gang.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Blauwy » 30. jun 2015 21:41

Den passer ikke helt, tallene er mere ala:

Steam: ~5666

Wii: 1527

SteamOS (Linux): ~1262

Xbox 360: 1163* (EDIT: it's 1715 with XBLA)

PS3: 1026 (EDIT 2: including DL-only titles, its about 1809)

Wii U: 625 (including upcoming releases, can't be bothered games which have been released)

PS4: 575 (including upcoming releases, 337 playable)

Xbox One: 428 (including upcoming releases, 191 currently playable)

EDIT: *Wikipedia didn't include the XBLA games apparently, browsing Xbox marketplace gives ~1130 Xbox 360 Games + ~585 Arcade Titles, giving total of 1715.

EDIT 2: Thanks to /u/TooDrunkToTalk[1] for pointing out that the wikipedia list for PS3 games only includes disc based games. With downloadable titles (equivalent to XBLA), the number is bumped up by an additonal ~783, bringing the total to 1809.


Fra: http://www.reddit.com/r/pcmasterrace/co ... o_step_up/

When in doubt; Reddit' it :mrgreen:
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 30. jun 2015 21:44

Så tegneserien til sidst skal vist ændres til noget andet :lol:

Men der må godt nok være meget lort imellem, når der er så mange der råber flere spil ... :mrgreen:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Blauwy » 30. jun 2015 22:07

Slimjay DK skrev:Så tegneserien til sidst skal vist ændres til noget andet :lol:

Men der må godt nok være meget lort imellem, når der er så mange der råber flere spil ... :mrgreen:


Det burde den, men der er stadig folk der gokker den hårdt i den circlejerk med "PS4 har ingen spil høhøh"..... Også herinde, tydeligvis :P
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Theis Jensen » 30. jun 2015 22:20

Hvor fanden finder jeg over 400 spil til wii U? når jeg ser på udvalget i butikkerne, så er der sjældent over 20-30 stk.
Skærm: LG OLED 55" B7
Lyd: Audio Pro T14 & Bower & Wilkins PX
Konsol: Xbox Series X, PS4 Pro, Switch
Theis Jensen
Niveau 4
 
Indlæg: 505
By: Roskilde


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 30. jun 2015 22:22

meh meh, gokker gokker, Circlejerk ... Motherf*cker ... gentag det med 136BPM og tilføj et hardstyle beat .. :)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 30. jun 2015 22:23

Theis Jensen skrev:Hvor fanden finder jeg over 400 spil til wii U? når jeg ser på udvalget i butikkerne, så er der sjældent over 20-30 stk.


Det samme gør sig gældende for Xbox One og PS4 :lol: Men de er der åbenbart .. the truth is out there ... :shock:

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Wii_U_software
Senest rettet af Slimjay DK 30. jun 2015 22:26, rettet i alt 1 gang.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster

cron