Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Zt3pH » 20. maj 2015 07:51

IkkNico skrev:
Redman DK skrev:MS detaljer om deres E3 konference er blevet leaked:

Phil Spencer går på scenen og siger "Goat Simulator 2 exclusive on Xbox One this holiday" dropper mikrofonen og moonwalker ud af scenen. Folk jubler. Nogle skriger. Boobies bliver flashet og mindst tre personer bliver kvæstet grundet kaos i publikum.

Typisk MS. Selvfølgelig planlægger de at kvæste publikum


De vælger at gøre noget radikalt i år ifht. forrige års E3.
Kiggede på Apple og tænke, if we cant beat them...
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 20. maj 2015 08:50

Intet overgår alligevel det her:



Det er det vildeste der nogensinde er sket til E3. Man sad med sin Xbox 360 og håbede, at MS lige ville komme med et sidste skud inden generationen gik på hæld. Var skribent da det skete, og kan huske at vi virkeligt overvejede hvad i alverden vi skulle skrive om det.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C

+2

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 20. maj 2015 09:41

Husker også Sony og deres Kevin Butler stand up show "Vi har ikke selv noget at byde på, så lad os gøre grin med de andre" ....
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 20. maj 2015 09:46

Slimjay DK skrev:Husker også Sony og deres Kevin Butler stand up show "Vi har ikke selv noget at byde på, så lad os gøre grin med de andre" ....


Ja enig, det var simpelthen frygteligt.

Specielt var det episk, da de gjorde grin med Microsofts "Cirque du Soleil"-show (deres åbningsshow for Kinect), og sagde noget a la: "Jeg vil ikke gøre mig selv til grin ved at stå og hoppe og danse foran mit fjernsyn" for lige derefter at præsentere PlayStation Move...

Ja, det er nemlig lallende åndssvagt at hoppe foran sit TV, men hvis man har en blinkende vibrator i hånden, så er det helt okay...
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C

+5

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf JohnH » 20. maj 2015 20:40

tue69 skrev:Ja, det er nemlig lallende åndssvagt at hoppe foran sit TV, men hvis man har en blinkende vibrator i hånden, så er det helt okay...


Siger min kone også :lol:
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Phimosis » 22. maj 2015 16:23

LOL
Kommer til at spille en del Battlefield 1.
Phimosis
Niveau 6
 
Indlæg: 1374
By: Sunred Beach


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 22. maj 2015 16:51

De fleste her kender vist til min DF aversion.
Jeg bryder mig ikke om, at minimale og ikke-betydende forskelle mellem konsolspil skal bruges som clickbait i en konsolkrig, fordi fokus derved flyttes fra det vigtigste ved spil; gameplay.

Nu har jeg så fået min clickbait teori delvist bekræftet. Eurogamer/DF benytter sin status som objektiv kilde til at få klik på sine performance analyser med det formål at skabe trafik (fra de mange konsol krigere, der ukritisk labber disse analyser i sig, og gladeligt linker til dem).

Tillad mig at demonstrere ...

Om Witcher 3 siger DF ...
Overall, the fact Xbox One tends to holds a higher frame-rate is misleading in terms of the quality of the end experience; a capped 30fps is by far the preferred option in this case and we still hope to see it implemented in a future update

PS4s låste 30fps giver mest kvalitet ifht XBO variable ditto.


Men læs så Murdered Suspect analysen ...
In terms of performance Murdered: Soul Suspect marks a clear gap between the PS4 and Xbox One, with Airtight Games using the extra GPU power on offer in Sony's console to deliver higher peak frame-rates, potentially allowing for a smoother and more enjoyable gameplay experience


Og Tomb Raider ...
In terms of the Tomb Raider gameplay experience, for all the many advantages the unlocked PS4 frame-rate brings across a range of scenarios, there are areas where the variation in performance is somewhat off-putting.

I begge tilfælde er PS4s varibale framerate bedre end XBOs låste :?

Når XBO kører variable framerate er det skidt, så er en låst framerate bedst, men hvis PS4 kører variabel framerate, så er den låste på XBO en dårligere oplevelse.

Jeg finder det tankevækkende, at en side der ofte hives frem som værende fuldstændig objektiv (ud fra devicen at de baserer deres analyser på objektivt målbare punkter) i virkeligeheden slet ikke er så objektive.

Er vi så snart færdige med at støtte den slags clickbait skrald?
Lad os nu få det gameplay i førersædet igen. Det er kun udviklerne der har fordel af brand loyalitet.


Kilder:
http://www.eurogamer.net/articles/digit ... t-face-off
http://www.eurogamer.net/articles/digit ... e-analysis
http://www.eurogamer.net/articles/digit ... e-analysis
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar
+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 22. maj 2015 17:28

Jeg kan nu godt forstå det for hvad angår Tomb Raider. Dette skyldes, som jeg umiddelbart ser det, at PS4-frameraten ikke går under 32 FPS, hvorfor den er den låste framerate på 30 FPS overlegen.

Du bliver også ret selektiv med dine valg af citater omkring anmeldelsen af Murdered: Soul Suspect. Artiklen er da på ingen måde så farvet som du gerne vil have den til:

So in terms of gameplay the Sony console takes the lead by brute-forcing its way into delivering a much higher frame-rate, but when it comes down to the cut-scenes we find the opposite is true with variable frame-rates and screen tear heavily distracting from the moody cinematic scenes and the spooky noir atmosphere. The issue here is consistency: some cut-scenes deliver a flawless 60fps presentation while others descend into tear-heavy 30fps territory, and the switch between the two is jarring to say the least - it's an odd mixture that doesn't look quite right.


Ovenstående er kun for at korrigere din indledende analyse. Det ødelægger ikke pointen. For du har ret i, at det er et mærkeligt "redaktionelt valg" at man nu pludseligt favoriserer det at låse framerates, specielt når det ikke lyder til at Xbox One FPS falder nævneværdigt under de 30 FPS.

Clickbaiting er sgu nok et meget godt udtryk. Men vi er vel, heldigvis da, også enige om, at det kun er et par stykker her i tråden, der falder for, at DF's analyser er hele sandheden omkring kvaliteten på vores konsoller?

Din pointe støtter jeg i al fald fuldt ud. Ligegyldige sammenligner af nær-identiske titler bringer ikke noget nævneværdigt godt med sig, når der er så mange andre parametre at måle på.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 22. maj 2015 17:34

Hmmm mit indlæg lyder sgu voldsomt kritisk ift. dit indspark Nico, det er ikke meningen.

Jeg prøver lidt kortere: Der er enkelte områder jeg ville korrigere, men jeg er helt og aldeles enig i din konklusion!
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 22. maj 2015 18:58

Jeg græd også en hel masse ;)

Jeg kan heldigvis godt tåle at blive sagt imod, og du har ret. Mine citater er lidt farvede for at fremme min egen agenda ... Men jeg har jo heller aldrig påstået jeg er objektiv :mrgreen:
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 22. maj 2015 19:12

1-6?
Det er da en OK reducering ... er det ikke?

Xbox Australia skrev:Update: We cant update the image but Forza 6 should be added here as Xbox One exclusive. And for those wondering; Rise of the Tomb Raider will be Xbox exclusive. Not timed exclusive but exclusive.


Billede

Personligt er jeg lidt meh. Jeg bryder mig ikke om den drejning TR har taget. Jeg savner de gode gamle puzzles og fornemmelsen af storhed fra det første TR.

Kilde:
https://www.facebook.com/XboxAustralia/ ... 837127364/
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 22. maj 2015 19:22

Ha ha, fra januar? Jeg troede egentligt at Crystal Dynamics selv havde bekræftet, at aftalen med MS var tidseksklusiv. Men det behøver selvfølgelig ikke at have noget med Tomb Raider at gøre.

Jeg har i øvrigt alle mine penge på 6-6 og forlænget spilletid. Trænerfyring inden længe!

IkkNico skrev:Jeg græd også en hel masse ;)

Jeg kan heldigvis godt tåle at blive sagt imod, og du har ret. Mine citater er lidt farvede for at fremme min egen agenda ... Men jeg har jo heller aldrig påstået jeg er objektiv :mrgreen:


Ha ha, "lidt"? :lol:
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 22. maj 2015 19:30

tue69 skrev:Ha ha, fra januar?

Hø, det havde jeg slet ikke set. den poppede bare op i min news aggregator
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 22. maj 2015 19:49

IkkNico skrev:
tue69 skrev:Ha ha, fra januar?

Hø, det havde jeg slet ikke set. den poppede bare op i min news aggregator


Fuck det, den tæller stadigvæk.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 22. maj 2015 20:23

<3
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 37 gæster

cron