Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf SteffenPoulsen » 6. maj 2015 12:25

Ja bare vi stadig kan spille spil med en god controller i fremtiden så går det nok også alt sammen uanset hvad der sker! :-)
SteffenPoulsen
Niveau 4
 
Indlæg: 317
By: Esbjerg

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 6. maj 2015 14:33

Performance Analysis: Project Cars

http://www.eurogamer.net/articles/digit ... e-analysis

De har det godt nok svært ved at holde den på 60FPS. Men flot ser det ud :)



PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Muggs » 6. maj 2015 14:49

Glæder mig til at tænde pc'en i morgen, og nyde den lækre grafik :-)
PC: Intel Core i7 9700K, MSI Z370 Tomahawk, 32GB Corsair Vengeance RGB, GTX 1080 Ti.
Xbox One S
PlayStation 4 Pro
Muggs
Niveau 6
 
Indlæg: 1965
By: 8544 Mørke


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 6. maj 2015 15:07

Sørgeligt at det er det her spilanmeldelser er blevet degraderet til. Sammenligning af framedrops via specialværktøj, og ikke et eneste ord om selve spiloplevelsen, omfanget af karrieredelen, online delen, hvordan styringen føles, den virtuelle verdens indvirkning på køreoplevelsen eller noget af det andet som rent faktisk har betydning for underholdningsværdien.

Hvis man havde vist mig de 2 klip uden grafisk overlay, så ville jeg ikke vide hvilken platform, der var hvad. Jeg måtte ind og læse konklusionen, for at vide at PS4 performer bedst ... Hvis vi altså ser bort fra Muggs kommentar :mrgreen:
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 6. maj 2015 15:16

IkkNico skrev:Sørgeligt at det er det her spilanmeldelser er blevet degraderet til. Sammenligning af framedrops via specialværktøj, og ikke et eneste ord om selve spiloplevelsen, omfanget af karrieredelen, online delen, hvordan styringen føles, den virtuelle verdens indvirkning på køreoplevelsen eller noget af det andet som rent faktisk har betydning for underholdningsværdien.


PS4 skal jo retfærdiggøres til hvorfor den er bedre end XO jo, og så er det vigtigt :)
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Erroneus » 6. maj 2015 16:19

Nu er det en performance analysis og ikke an anmeldelse. Der er masser af anmeldelser derude, hvis man vil vil læse det og hvis man ikke gider læse hele DF's artikel igennem, var der en fin opsummering:

PS4 :

+ 1080p
+ More stable framerate
+ better AA solution which causes ghosting ( later will be patched with toggle option )
+ better shadows
+ more effects
+ better IQ overall
- bad performance when it's raining
- ghosting ( dev's explained why is there )
- less AF
- tearing

Xbone
- 900p
- less stable performance
- very bad performance when it's raining
- tearing
+ better AF
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Zt3pH » 6. maj 2015 16:20

IkkNico skrev:Sørgeligt at det er det her spilanmeldelser er blevet degraderet til. Sammenligning af framedrops via specialværktøj, og ikke et eneste ord om selve spiloplevelsen, omfanget af karrieredelen, online delen, hvordan styringen føles, den virtuelle verdens indvirkning på køreoplevelsen eller noget af det andet som rent faktisk har betydning for underholdningsværdien.

Hvis man havde vist mig de 2 klip uden grafisk overlay, så ville jeg ikke vide hvilken platform, der var hvad. Jeg måtte ind og læse konklusionen, for at vide at PS4 performer bedst ... Hvis vi altså ser bort fra Muggs kommentar :mrgreen:


Hørt! Personligt er jeg ligeglad... Eller det for mig i alle tilfælde ikke til vælge den ene konsol frem for den anden
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 6. maj 2015 16:49

Erroneus skrev:Nu er det en performance analysis og ikke an anmeldelse.

Altså et fancy ord for anmeldelse. Hvor var alle performance analyserne i de tidligere konsol generationer? Uanset hvordan jeg ser på dette, så er disse analyser udelukkende lavet for, med grobund i konsol-krigen, at få nogle klik. Vi har her med en side at gøre, der gladeligt analysere beta videoer, bare for at få klik.

Ingen stopper op og spørger hvorfor det er vigtigt at få at vide, at en platform taber 3 frames mere end den anden i regnvejr. Det er jo uendeligt ligegyldigt og tjener udelukkende til at score klik fra fanboys. Fanboys der hvis de virkelig vil have eye-candy burde købe en PC.

Den slags anmeldelser ... Undskyld analyser er med til at ødelægge alt hvad der hedder nytænkning indenfor spil, fordi fokus er flyttet hen på minimale grafiske forskelle, og de er virkelig minmale.
Før var det et problem at små sider rushede sine anmeldelser ud, eller gjorde dem bevidst negative, for at få klik. Dette er udgiverne heldigvis begyndt at modarbejde med embargoer, gid de kunne gøre det samme med den slags ligegyldigheder, som Eurogamer/DF præsterer gang på gang.

Uanset om det er en analyse eller en anmeldelse, så flytter den slags fokus hen på det mindst vigtige indenfor spil; grafik. På denne her måde ender vi ud med en uendelig strøm af eye-candy uden egentligt indhold.


*edit*
Hov, og nu endte jeg med endnu et sur gammel mand indlæg *suk*
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar
+3

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 6. maj 2015 17:05

IkkNico skrev:Uanset om det er en analyse eller en anmeldelse, så flytter den slags fokus hen på det mindst vigtige indenfor spil; grafik. På denne her måde ender vi ud med en uendelig strøm af eye-candy uden egentligt indhold.


Hvis Grafikken er det mindste, hvad skal vi så med nye konsoller.

At kombinere et godt gameplay med eye-candy er vel hele ideen med en ny konsol. ellers kunne vi jo lige så godt bare stoppe udviklingen af nye konsoller.

og så ville vi stadig være her :



Pole Position er i øvrigt et konge spil :) Det så jeg gerne med lidt eye candy gfx som en Arcade titel :lol:


EDIT : Men ja, du har ret .. Hvis man skal måle sig til forskellen, så er det sku fløjtende ligegyldigt.

Det vigtigste for de fleste her er vel at spillet har fået gode anmeldelser og samtidigt ser det skide godt ud grafisk :wink:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund

+2

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Muggs » 6. maj 2015 17:33

IkkNico skrev:Hvor var alle performance analyserne i de tidligere konsol generationer?

Digitalfoundry har skam været igang længe. X360 vs. PS3 var de med det meste af vejen.
Her er BFBC2 som eksempel http://www.eurogamer.net/articles/digit ... -company-2
Men også her var foreskellene forsvindende små og tæt på ligegyldige.
PC: Intel Core i7 9700K, MSI Z370 Tomahawk, 32GB Corsair Vengeance RGB, GTX 1080 Ti.
Xbox One S
PlayStation 4 Pro
Muggs
Niveau 6
 
Indlæg: 1965
By: 8544 Mørke


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf fodbod1232 » 6. maj 2015 17:49

Bare ærgerligt at Forza 6 vil til en hver tid slå Project Cars.
fodbod1232
Niveau 6
 
Indlæg: 1537


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Muggs » 6. maj 2015 17:55

fodbod1232 skrev:Bare ærgerligt at Forza 6 vil til en hver tid slå Project Cars.

Men er Forza 6 her ligenu? Nej, for det kommer først til jul :) Og lad os nu se, synes Forza 5 var en smule skuffende.
PC: Intel Core i7 9700K, MSI Z370 Tomahawk, 32GB Corsair Vengeance RGB, GTX 1080 Ti.
Xbox One S
PlayStation 4 Pro
Muggs
Niveau 6
 
Indlæg: 1965
By: 8544 Mørke


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Niculla » 6. maj 2015 18:18

I det mindste har Forza 5 stabil fps.
Niculla
Niveau 3
 
Indlæg: 267
By: Roskilde


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 6. maj 2015 19:15

@Nico

Der var nu også massevis af performance analyser i den sidste generation. De blev bare ikke tillagt samme vægt dengang :)
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 6. maj 2015 19:19

Ja, det kan jeg se Tue. Det opdagede jeg bare aldrig, men det understreger lidt min pointe nedenfor, at vi nu begynder at tillæge den slags mere vægt.


Slimjay DK skrev:EDIT : Men ja, du har ret .. Hvis man skal måle sig til forskellen, så er det sku fløjtende ligegyldigt.

Ja, det var lidt det jeg ville hen til (midt i mit rant).

Konsoller skal ikke være til eye-candy, det kan vi lade pc'erne om. Konsoller skal være til nytænkning, gameplay, gakkede indfald og alt det der gør spil sjove.

PSX flyttede spillekonsollen fra børenværelset ind i stuen og endda ud i natklubberne.
Både Saturn og Dreamcast var baserede på arcade-boards.
PS2 gjorde spillekonsollen til en rigtig underholdningsenhed (jeg kan godt huske da vi stod i PlayTime og kunne vælge mellem hele 15 forskellige DVD film at se på den, mens udvalget af VHS bånd var 50 meter langt).
Xbox introducerede et alt-i-et online community.

Konsoller har alle dage afprøvet nye og tiltag, fx. med Maracas, Neg-Con controllere, Lys pistoler, VR briller, handsker, "pinde", memorykort (VMU) mm. Det er deres styrke, og den forsvinder lidt, hvis vi (forbrugerne) begynder at fokusere på eye-candy.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar
+1

ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 96 gæster

cron