Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf SteffenPoulsen » 2. maj 2015 15:58

Det er nu ikke fordi det er så svært at slå instant on fra hvis man syns den larmer(hvilket den ikke gør). Ja zombie action spil er der godt nok mange af. State of decay er bare meget mere end det med perma death og hele simulations delen med ammo/mad og bygninger osv!
SteffenPoulsen
Niveau 4
 
Indlæg: 317
By: Esbjerg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 2. maj 2015 19:27

SteffenPoulsen skrev:Det er nu ikke fordi det er så svært at slå instant on fra hvis man syns den larmer(hvilket den ikke gør). Ja zombie action spil er der godt nok mange af. State of decay er bare meget mere end det med perma death og hele simulations delen med ammo/mad og bygninger osv!


Det er heller ikke svært at skrue op for lyden, så man ikke høre PS4'erens blæser, man skal jo huske at lyden er min. 50% af fornøjelsen :) "instant on" er lækkert fordi den henter updates selv og eventuelt spil du køber digitalt, når man er på job, og så skal man ikke vente på den booter op, når man tænder den. At du har fået en helt lydløs er jo bare heldigt for dig, for det er ikke tilfældet for de fleste. Der er jo en årsag til at Microsoft selv skriver følgende :

Notes

Typically, the fan makes a "whirring" noise.

If your console is in Instant-On power mode, the PSU is still on and the fan will spin.

The speed of the fan increases or decreases when the temperature of the PSU changes. If the fan speed changes, the whirring noise that the fan produces increases or decreases.

Men fred være med det, jeg lever med det :D
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf nakka » 3. maj 2015 05:56

IkkNico skrev:Øv, så er det jo slut med 2:1, nu hedder tallene jo nærmere 22.3 - 13 millioner. Det er jo dårligt nok et forspring på 10 millioner. Herre ØV :(

nakka skrev:Det Er Et Godt Spil. Det Siger Neogaf Selv!

Så behøver jeg ikke engang at prøve det; GOTY. BUM!

Men betyder det også at XBO, undskyld, xbone er dødsdømt?
Hvad er dommen fra Neogaf?


Ja selvfølgelig er xbone dødsdømt ala wii U. Er vi ikke enig?
Tror i øvrigt, vi når 2:1 igen inden højtidsalget igen. Noget du også selv er klar over, hvis vi kigger på salgstal, pris, trend mm.
Er klar over at når alt kommer til alt, så er overstående gisninger lige så gode som en meteorologs forudsigelser af vejret.

Nu er du efter mit brug af Neogaf. kunne nemt finde samme kilder fra ign mm. Men da udviklerne selv deltagere på forumets debatter. hvilket er derfor det har større værdi efter min mening, så bruger jeg ofte den som kilde, da de herefter kommentere på deres egne citater i kilden (ign, giantbomb mm.). Dette ses ikke på gamespot, ign mm.
Når der er historier på xboxlifes forside/forum omhandlende playdeads spil eller hitaman, så har vi ikke nogle fra udviklerholdet der deltager i vores debatter. På neogaf ses dette ofte. Reddit og deres AMA er det tætteste vi kommer det.
nakka
Niveau 5
 
Indlæg: 1135


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 3. maj 2015 07:27

Men en udviklers gæt omkring salgstal, bliver jo ikke bedre fordi han er udvikler. Ligesom hans mening om et spil ikke er har mere værdi bare fordi han er udvikler. Derfor er jeg ude efter din brug af Neogaf som kvalitetsstempel, og ikke som kilde.

Og nej, jeg tror ikke vi kommer op på 2:1 igen. Tror det var i denne tråd, jeg tidligere gættede på salgstal omkring 120-80 millioner i PS4 favør ved denne generations afslutning. Et tal jeg nu gætter på i stedet bliver omkring 80-50 (også i PS4s favør), simpelthen fordi GaaS og de mobile platforme vinder stadig større markedsandele.

Og jeg tror heller ikke Xbox dør. Vi ser ikke flere konsoller, men alt peger på at MS laver brandet om til en service. Win 10 uddeles snart gratis til alle Win 7 og 8 ejere. Win10 og XBO kommer til at dele apps samt streaming mellem sig. Jeg giver det max 1 år, så begynder MS at kræve penge for Live på PC, og over de næste 3-4 år migreres langsomt over til en ren gaming service med en app, der kan benyttes på alle Windows platform. Sony er godt igang med at gære det samme for deres PS brand.

Uanset hvad der sker, og skulle Xbox lide samme skæbne som Dreamcasten, så går jeg da bare ud og køber en playstation (eller måske en gaming PC i lommeformat). Så vidt jeg ved, står der ikke noget i EULAen om, at man som tidligere XBO ejer ikke må købe PS4 ... Eller Neogaf siger måske noget andet? ;)
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar
+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf hackNICE1112@ » 3. maj 2015 08:43

RARE REPORTEDLY TO ANNOUNCE NEW GAME AT E3

Tænker måske et nyt battletoads der her jo været en dele snak omkring
battletoads Eller et nyt Viva Pinata :-)

http://m.ign.com/articles/2015/05/03/ra ... game-at-e3
hackNICE1112@
Niveau 5
 
Indlæg: 1258


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Niculla » 3. maj 2015 10:00

Tror det er et smart træk at PC og Xbox kan udvikles på samme kode. Det gør det altså langt mere omkostningseffektivt at få spil på X1. Så de 2:1 fordel for Sony er nok ikke så vigtigt fremadrettet i forhold til at få udviklere med ombord :) Den samlede customer reach vil dermed overgå PS4.

Tror næppe Xbox One er død. Tror tværtimod godt den kan blomstre med det kommende og meget veludførte økosystem.
Niculla
Niveau 3
 
Indlæg: 267
By: Roskilde


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Redman DK » 3. maj 2015 10:01

IkkNico skrev:1) Jeg taber penismålingskonkurrencer til alle, også naboen tæppetisser
2) Jeg nævner hele tiden Neogaf, fordi det er mantraet for en enkelt ikke-XBO ejer i denne tråd. Vedkommende refererer til dette forum, som om det er en autoritet indenfor spil, eller at medlemmernes mening på dette site har mere værdi end på andre sites.
Derfor har jeg nu taget Neogaf til mig, som den ultimative autoritet indenfor spil

*edit*
Jeg skal ikke til bruge [sarkasme] tags, vel? :wink:


Taber du til alle? Vil det sige jeg endelig har en chance for at vinde i en penismålingskonkurrence :D

Og jeg bliver altså nødt til at rette dig i hvem den ultimative autoritet er indenfor spil. Neogaf er meget højt oppe, men pladsen helt oppe i toppen hører altså til misterxmedia, for only he speaks the truth!
Og jo, du skal bruge sarkasme tags, ellers er det ikke officielt sarkasme [/sarkasme] :wink:

CaptainKicker skrev:
Hvorfor besvarede du aldrig mit indlæg? viewtopic.php?f=1&t=86852&start=9195#p1298738


Fordi jeg så det som en lost cause, men hvis du vil have et svar kan du da godt få et:

Silent Hills er fra dag 1 blevet kaldt en PS4 eksklusiv, og det samme har nakka og co. skrevet. Så at jeg indgår den i PS4-segmentet af fiaskoer, er meget oplagt. Google søgninger, og gaming sites - samt wikipedia (Kildekritisk i know, men en editor ville have tilføjet denne på platform hvis det var rigtig) viser INTET om en Xbox One-version. Demoen var sågår eksklusiv til PS4, så hvordan skulle jeg håndtere det som en multiplatform, når alt tydede på det IKKE var. Samtidig, så vidner mit indlæg om, at alt den hype som PS4-klanen forsøgte at skabe, har vist sig at ramme tilbage når forbrugerne sælger deres PS4 på stribe, og udviser at man er skuffet. Fordi jeg har læst samtlige indlæg i den her forbandet tråd, og vi ser jo spalter op om salgstal, lovende eksklusive, og dårlige Xbox One-nyheder, og når det hele viser sig at være langt hypen, så er det klart man brokker sig. The Order-hypen var jo enorm, og Uncharted i 2015 var jo GOTY-potentiale. Prøv og gå tilbage, og læs jeres indlæg fra sidste år omkring de her spil. Sammenlign jeres hype med virkeligheden.


Men hvordan kan du forvente nogen overhovedet gider give en respons på sådan et indlæg? Hvem er PS4-Klanen og kan du linke til den hype klanen forsøgte at skabe? Og kan du give nogle beviser på alle de forbrugere der sælger deres PS4 på stribe? Og nu når du er så god til at lægge ord i andres mund, kan du jo passende linke til alle de såkaldte indlæg. Alt det du har fyret af her har du ikke givet nogle som helst grundlag for, men skriver i stedet at jeg skal gå tilbage og læse tidligere indlæg. Nej det er forhelvede dig der kommer med alle de påstande, så må du sgu også selv bevise dem.

Moderator har absolut INTET at gøre med mine indlæg - og hvis du har klager ang. undertegnet, og moderator-statussen, så er du velkommen til at kontakte skou. Mine indlæg er ikke hævet, eller mindre oprigtig pga. jeg frivilligt i flere år har hjulpet Xboxlife. Så jeg må ikke ytre min mening fordi jeg er moderator? At folk kalder nakka og Cigi Silk for idioter har jeg fra dag 1 af været i mod, så sammenhængen er helt ude i hampen!


Det var ikke ment som du ikke må ytre min mening, men mere hvordan du har brokket dig over hvordan nogle folk herinde har skrevet nyheder om PS4 og Xbox One, når du faktisk er en af dem der er værst til at skrive farvede nyheder om konsollerne.


Det var 2 eksempler ud af flere hundrede indlæg. Så du kan ikke skære alt jeg har skrevet over en kam ud fra 2 indlæg. Og du mener jeg bliver decideret sur over at nogen mennesker jeg slet ikke kender, eller skænker
en tanke, udtaler sig om en maskine? Det var da godt nok noget af en konklusion at drage. Hvorfor skulle jeg blive sur over det? Jeg besvarer jeres kritiske indlæg, som i besvare mine - der er ikke meget forskel. Jeg har indrømmet at da niveauet var allerlavest, der bidrog jeg hellere ikke med topindlæg, men den tid er vi ovre.
Samtidig har jeg aldrig set dig skrive noget positivt om Xbox One, så der kan man sige vi deler samme synspunkt om hinanden. Angående UI, så er min mening jo ikke lov, og det har jeg vidst hellere aldrig sagt det er. Jeg har vel også ret til at have min mening?


"Det var 2 eksempler ud af flere hundrede indlæg". Behøver jeg virkelig linke til alle hundrede?
Og jeg skrev ikke du blev sur, men at du, ud fra dine indlæg, virker som en der bliver sur/fornærmet over det.
"men den tid er vi ovre"
Dit seneste indlæg viser da noget helt andet.
"Samtidig har jeg aldrig set dig skrive noget positivt om Xbox One"
Jeg kan jo passende skrive en af dine sætninger her: "Prøv og gå tilbage og læs indlæggene"

Hvis du ikke mener du går under "jeres", så er det fair nok. Så skal du ikke tolke som at jeg omtaler dig


Du citerede mig, så hvordan skal jeg ellers tage det?

Du kan umuligt have misset mit indlæg.


Nu virker du sur igen.
Redman DK
Niveau 4
 
Indlæg: 436


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf CaptainKicker » 3. maj 2015 10:08

Jeg gider ikke engang forsætte 'debatten', for du er umulig at debattere med. Men jeg er enig. Det er en lost cause.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 3. maj 2015 10:28

Redman DK skrev:
IkkNico skrev:1) Jeg taber penismålingskonkurrencer til alle, også naboen tæppetisser
2) Jeg nævner hele tiden Neogaf, fordi det er mantraet for en enkelt ikke-XBO ejer i denne tråd. Vedkommende refererer til dette forum, som om det er en autoritet indenfor spil, eller at medlemmernes mening på dette site har mere værdi end på andre sites.
Derfor har jeg nu taget Neogaf til mig, som den ultimative autoritet indenfor spil

*edit*
Jeg skal ikke til bruge [sarkasme] tags, vel? :wink:


Taber du til alle? Vil det sige jeg endelig har en chance for at vinde i en penismålingskonkurrence :D

Og jeg bliver altså nødt til at rette dig i hvem den ultimative autoritet er indenfor spil. Neogaf er meget højt oppe, men pladsen helt oppe i toppen hører altså til misterxmedia, for only he speaks the truth!
Og jo, du skal bruge sarkasme tags, ellers er det ikke officielt sarkasme [/sarkasme] :wink:

Elsker dig en lillebitte smule Red.
Manlove rules OK :)
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar
+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Redman DK » 4. maj 2015 10:00

IkkNico skrev:Elsker dig en lillebitte smule Red.
Manlove rules OK :)


"Lillebitte smule"? Jeg rev mit hjerte ud, pakkede det ind i fint gavepapir fra sidste jul, smed 20 frimærker på og fik et postbud med fedora hat til at sende det til dig, og alt jeg får tilbage er en "lillebitte smule" :cry:

CaptainKicker skrev:Jeg gider ikke engang forsætte 'debatten', for du er umulig at debattere med. Men jeg er enig. Det er en lost cause.


Ærgerligt, for debatten var ellers lige ved at blive så god, med alle de påstande du hev op af den hat der engang var en kanin i.
Redman DK
Niveau 4
 
Indlæg: 436

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf CaptainKicker » 4. maj 2015 10:14

Redman DK skrev:
Ærgerligt, for debatten var ellers lige ved at blive så god, med alle de påstande du hev op af den hat der engang var en kanin i.


What..
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Redman DK » 5. maj 2015 14:19

CaptainKicker skrev:
What..


Que?
Redman DK
Niveau 4
 
Indlæg: 436


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf -S- » 5. maj 2015 20:20

Que pasa? http://www.mcvuk.com/news/read/ps4-reac ... uk/0148966

“To be the best selling 'next generation' console in Britain - installing faster even than the PlayStation 2 - is testament to an amazing and constantly improving product, the hard work of our trade partners and the team at PlayStation UK, and most importantly, the passion of the players. I would like to thank every one involved in helping us achieve this landmark."
-S-
Niveau 0
 
Indlæg: 36


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf SteffenPoulsen » 6. maj 2015 10:49

At en konsol med så klassiske konsol features sælger så voldsomt godt idag, får mig da til at tænke at det umuligt kan være den sidste generation af almindelige konsoller vi får at se, som mange jo ellers siger det er, også folk her inde!
SteffenPoulsen
Niveau 4
 
Indlæg: 317
By: Esbjerg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 6. maj 2015 12:06

Tjaeh, for bare 6-7 år siden var der ingen der havde forudset hvor stor indflydelse smartphones ville få på vores hverdag, og da slet ikke på så kort tid. Nu er det bogstavligt talt en lommecomputer, du kan koble trdåløst til dit TV og streame både film, spil og musik. Du kan ordne dine bankforretninger, betale for dagligvare og navigere vha din mobil, og det er kun lige godt 7 år siden de første smarphones blev introduceret.

Lige nu er EA, Sony og Ubisoft så småt i gang med at tilbyde spil via skyen, sidstnævnte har endda spil til smarphones, der kun skal bruge en chromecast for at kunne afvikles på dit TV, helt uden brug af en klassisk konsol. Sony selv tror ikke på en fremtid med Playstation som en kasse, men som en service, hvilket de er godt på vej til med PS Now /Vue. Så hvem ved hvor vi er om 5-7 år?

Det eneste jeg ved, er at tingene går rigtig, rigtig stærkt, og virkeligheden tit overhaler vores fantasi og forventinger indenom. Jeg er en af dem, der tror den klassike konsol dør med 8. generation (uanset hvor godt den sælger nu).
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 81 gæster

cron