Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Muggs » 27. apr 2015 18:46

Dr_Gonzo skrev:Jeg synes, at det er totalt overflødigt at diskutere Xbox One vs. PS4 da de begge to fremstår som fortidslævn, der ville ha' været tidssvarende i 2010 eller 2011.

"KNALD!" sagde det da han ramte hovedet på sømmet!
PC: Intel Core i7 9700K, MSI Z370 Tomahawk, 32GB Corsair Vengeance RGB, GTX 1080 Ti.
Xbox One S
PlayStation 4 Pro
Muggs
Niveau 6
 
Indlæg: 1965
By: 8544 Mørke

+3

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Scooter dk » 27. apr 2015 19:10

Dr_Gonzo skrev:Nu er pc'en bare den eneste sammenligningsmulighed vi har, hvis vi skal prøve at vurdere på hvilket teknologiske niveau konsollerne befinder sig. Derfor tager jeg sammenligningen i brug, for at konkludere, at niveuaet på konsollerne i denne omgang er så lav, at selv en gamle dedikeret konsolspiller som jeg, er skiftet til pc. Ikke at jeg ikke komme til at spille konsol. Men de fleste multiplatform spil, vil jeg spille på pc, da jeg synes, at oplevelse er markant bedre her.

Jeg synes, at det er totalt overflødigt at diskutere Xbox One vs. PS4 da de begge to fremstår som fortidslævn, der ville ha' været tidssvarende i 2010 eller 2011.


Så denne tråd er overflødig, alle konsoller og konsol relaterede sider som, f.eks. Xboxlife er overflødig fordi der findes gamer pc'er =D>

Det var da på tide at vi andre så lyset :roll:
Scooter dk
Niveau 4
 
Indlæg: 645

+3

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 27. apr 2015 19:33

Muggs skrev:
Dr_Gonzo skrev:Jeg synes, at det er totalt overflødigt at diskutere Xbox One vs. PS4 da de begge to fremstår som fortidslævn, der ville ha' været tidssvarende i 2010 eller 2011.

"KNALD!" sagde det da han ramte hovedet på sømmet!

Det sagde det også da strengen på min penis sprang

... For hvis konsol vs konsol er overflødigt at diskutere på et konsolforum, så kan vi lige så godt få tråden hen på det oprindelige formål; penis ;)

Når det er sagt, så foprundres jeg lidt over hvor mange PC master race, der tilsyneladende også benytter en utidsvarende konsol. Så noget må fortidslevnene jo have at byde på (ikke møntet på dig Muggs, men til alle PC folk, der mener konsollerne er utidssvarebde)
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar
+3

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Blauwy » 27. apr 2015 20:24

IkkNico skrev:
Når det er sagt, så foprundres jeg lidt over hvor mange PC master race, der tilsyneladende også benytter en utidsvarende konsol. Så noget må fortidslevnene jo have at byde på (ikke møntet på dig Muggs, men til alle PC folk, der mener konsollerne er utidssvarebde)


Man kan stadig være af den overbevisning at hardwaren ikke er tilstrækkelig, men stadig bruge dem.
Bare fordi man foretrækker det ene, behøves man ikke udelukke det andet for nogen som helst form for brug.
Mike Jezz VED jo f.eks at hans PC er 40 gange stærkere end XBO, men han bruger stadig XBO primært. Det er jo fair nok.

Jeg købte f.eks XBO til Titanfall og CoD og andre "must have" eksklusiver. Stort fejlkøb personligt, men nu har jeg den og der kommer sikkert et Gears of War ligende spil en dag som gør at jeg vil sætte den til igen.
Købte en PS4 for dem jeg spillede med på X360 rykkede derover. Jeg har ikke brugt den længe, men der kommer nok et spil en dag som vi alle kan være fælles om igen. Også har jeg ikke brug for de penge begge konsoller kunne give mig pt, så det giver mig samvittighed nok til at lade dem stå og bare bruge min PC til 99% af min gaming.

Når det så er sagt ville jeg da, næsten, helt sikkert bruge konsollerne mere hvis de havde været mere tidsvarende mht hardware. Og interessante spil, hvilket begge platforme mangler i høj grad. Det er bare ikke fedt at skifte fra 1080/60-120fps til 30fps der ligner en powerpoint præsentation.

Men det er jo stadig et faktum at konsollerne i dag er outdatet som fanden. Man kan jo stadig godt vide det men bruge dem alligevel.

Man kan stadig være medlem af PCMR selvom man ikke bruger PC til daglig, men kun har råd/mulighed for konsoller. "Its not about the hardware, but the software in your heart" :mrgreen:
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Zt3pH » 27. apr 2015 20:31

Dr_Gonzo skrev:Nu er pc'en bare den eneste sammenligningsmulighed vi har, hvis vi skal prøve at vurdere på hvilket teknologiske niveau konsollerne befinder sig. Derfor tager jeg sammenligningen i brug, for at konkludere, at niveuaet på konsollerne i denne omgang er så lav, at selv en gamle dedikeret konsolspiller som jeg, er skiftet til pc. Ikke at jeg ikke komme til at spille konsol. Men de fleste multiplatform spil, vil jeg spille på pc, da jeg synes, at oplevelse er markant bedre her.

Jeg synes, at det er totalt overflødigt at diskutere Xbox One vs. PS4 da de begge to fremstår som fortidslævn, der ville ha' været tidssvarende i 2010 eller 2011.


Du rammer noget helt essentielt her, men lad os lige starte med det der ikke holder...
Pc'en er jo ikke det eneste sammenligningsmulighed der eksistere, måske meget tilgengængelig men derfor kan man jo heller ikke i en debat om "hvilken lille bil er bedst til under 100.000" begynde at sammenligne Hyundai i3 med en Porsche 944 turbo. Debatten hedder jo trods alt konsol vs konsol, og ikke fordi jeg ikke forstår dine indlæg (det gør jeg skam) men jeg synes bare ikke sammenligningen tjener noget formål for mit vedkommende. Den anden ting som ikke holder, er at deltage i en debat som man i øvrigt også mener er overflødig (?)

Men der hvor du har fat i noget er, at du begynder at sige at niveauet på konsolspil er så lav, at du har valgt at spille det på PC, for så giver det mere mening. Altså hvis man skal diskutere hvilken arkade maskine der er fedest doubble dragon eller Golden axe, vil det jo nok næppe være på antal af bit eller pixels kampen ville stå, men mere på selve indholdet (historie, gameplay, univers, karaktere osv) hvilket leder til min pointe:

Hele den her tråd er et udtryk for et community der mangler nogen ordentlige spil og det gælder i begge lejre. Alle folk sider tilbage med deres nye skinnede hardware-potientiale (eller mangel på samme alt efter hvilken konsol religion man tilbeder) uden nogen form for forløsning. Derved kommer debatten til at dreje sig om perifere ting slet ikke burde være afgørende for ens konsol valg. Det er lidt som soldater der sidder i skyttegraven og venter på krig, og slagmarken de kæmper på i mellemtiden er denne tråd og her kommer penis ind i billedet (ikke bogstaveligt) men det bliver bare så nemt kørt af sporet når folk debattere med deres følelser, og ind i mellem skal trykket lukkes ud af debatten med noget comic relief

Men ud over det var det ellers ikke møntet på dig personligt, du virker pænt fornuftigt i øvrigt :)
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Elgaard » 27. apr 2015 21:37

Dr_Gonzo skrev:Jeg synes, at det er totalt overflødigt at diskutere Xbox One vs. PS4 da de begge to fremstår som fortidslævn, der ville ha' været tidssvarende i 2010 eller 2011.


Nu er der heldigvis andre aspekter af Xbox vs PS debatten end bare grafik - omend netop det aspekt har fyldt for meget i debatten herinde i den seneste tid.

Hvis man går så højt op i at have den bedste grafiske ydelse som nogle enkelte herinde lader til at gøre, så er PC'en det eneste rigtige sted at game. Hvad grafik på konsoller angår, kan man kun debatere hvem der er den første taber, hvilket bare gøre den debat endnu mere fjollet.

Konsollerne har så mange andre fordele, hvilket er hvorfor folk køber dem, men det er gået lidt tabt herinde på det seneste, desværre.
Billede
Elgaard
Niveau 7
 
Indlæg: 2000
By: Randers

+5

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 28. apr 2015 08:07

Elgaard skrev:Konsollerne har så mange andre fordele, hvilket er hvorfor folk køber dem, men det er gået lidt tabt herinde på det seneste, desværre.


"Problemet" ved denne generation af konsoller er, at man ikke har så mange andre aspekter at "duellere" på end de grafiske. I den forrige generation af konsoller var der mange andre områder, hvor Xbox og PlayStation adskillede sig fra hinanden. Der blev debatteret online-funktioner som party-chat på Xbox 360, der blev diskuteret brugen af Blu-Ray kontra almindelige DVD-skiver (og i en overgang også HD-DVD) og det virkede generelt set som om, at de to konsoller, i al fald i starten af generationen, var langt mere forskellige end det vi ser nu.

Ret beset, så er Xbox One og PlayStation 4 jo tro kopier af hinanden, og i takt med at de små udviklerhuse bliver opkøbt af de store spillere såsom Activision, Ubisoft og EA, så går flere og flere titler multiplatform. Tilbage har vi de udviklere, som er ejet af henholdsvis Microsoft og Sony, samt enkelte eksklusivaftaler, og når blockbuster-spillene og konsollerne nærmest er ens, så finder man noget andet at diskutere.

Det bliver en befrielse når Halo, Gears of War, Uncharted og God of War kommer på banen i current-gen, for så kan vi da for alvor få lov til at diskutere spil. For ser man bort fra Titanfall (og til nøds Sunset Overdrive) og Bloodborne, så har eksklusiverne hidtil været en kende skuffende.

Samtidigt kan man håbe, at DX12 og Vulcan (er det ikke det, som det næste API til PS4 hedder? Ret mig endeligt, Cigi eller andre) skubber begge konsoller op på 1080p/60FPS som standard, så vi kan koncentrere os om andre features end lige opløsning, som for begge konsollers vedkommende har været på kanten til det skuffende hidtil.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C

+2

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Scooter dk » 28. apr 2015 11:15

Jeg kan ikke helt se, hvorfor pc'en bliver ved med at være et emne i xbox one eller ps4 tråden.

Er man til vild grafik, er det da klart pc'en man skal vælge. Her kan man poste alle de penge i maskinen som man lyster og få et beast af en spillemaskine. Men det er jo ikke det konsollerne xbox one og ps4 handler om.

Er man til plug and play til billige penge, uden at skulle tænke på at opgradere, er det konsollen der er det oplagte valg.

Vi kan da sikkert alle blive enige om, at grafikken på konsollerne ikke er på det niveau vi havde håbet på. Men det vil altid være et emne på en billig maskine, der henvender sig til den brede befolkning, i alle verdensdele(rige som fattige). Grafikken på konsollerne bliver da helt sikkert bedre, i løbet af deres levetid. Men for mig er det nu de fede spil der er det vigtigste. Inden for en overskuelig fremtid, har vi da helt sikkert også fede titler på både xbox one og ps4.
Senest rettet af Scooter dk 28. apr 2015 11:23, rettet i alt 1 gang.
Scooter dk
Niveau 4
 
Indlæg: 645


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf torniel » 28. apr 2015 11:18

Jeg er også skuffet over den nuværende generation. Jeg har kun købt ganske få spil til min One, og den bliver efterhånden sjældent tændt. Faktisk bliver min 360 brugt mere, efter jeg tog mig sammen og gik i gang med Fallout 3. Og BF4 spiller jeg nu om dage mest på PC, selvom jeg må lide under grafikproblemer.

Jeg tilslutter mig koret, der ikke mener at debatten om One vs PS4 giver så meget mening længere, de er trods alt ret ens. Jeg finder det mere interessant at få bud på hvorfor man skulle anskaffe sig en konsol ved næste generationsskifte? Er der efterhånden noget unikt ved konsoller? Tror I at det kommer i løbet af denne generation?
Hold til højre, tak.
torniel
Niveau 2
 
Indlæg: 175


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 28. apr 2015 11:21

torniel skrev:Jeg finder det mere interessant at få bud på hvorfor man skulle anskaffe sig en konsol ved næste generationsskifte?


Svaret er vel udelukkende for at spille eksklusive spil. Har altid været derfor jeg er hoppet på konsol vognen som PC gamer.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf torniel » 28. apr 2015 11:46

Mike JezZ skrev:
Svaret er vel udelukkende for at spille eksklusive spil. Har altid været derfor jeg er hoppet på konsol vognen som PC gamer.


I en generation hvor konsollerne efterhånden bare er almindelige PCer i et lille kabinet, kan jeg frygte for at udviklernes incitamentet til at udvikle ekslusivt til konsollerne er begrænset (specielt hos MS). Hensynet til profit gør sig vel gældende? Sony har formentlig interesse i at holde titler væk fra PC, men har de råd? Og er de potentielle købere parat til at købe en konsol for et begrænset antal ekslusive titler (især relevant omkring lanceringstidspunktet)?
Hold til højre, tak.
torniel
Niveau 2
 
Indlæg: 175


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 28. apr 2015 11:50

Well, er det slemt at ha en PC i stuen med controller sat til, istedet for en XO eller PS4?
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf torniel » 28. apr 2015 12:05

Nej, netop ikke. Det er jo derfor jeg spørger ;)
Hold til højre, tak.
torniel
Niveau 2
 
Indlæg: 175


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 28. apr 2015 12:40

Mike JezZ skrev:Well, er det slemt at ha en PC i stuen med controller sat til, istedet for en XO eller PS4?


Ja, mit tower er sku svært at presse ind i tv møblet :lol: Og Tv'et lever ikke op til de opløsninger og FPS PC'en kan håndtere. :mrgreen:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf fodbod1232 » 28. apr 2015 13:34

Hvis jeg fjerner kinecten fra xboxen, bliver xboxen så 10% bedre?
fodbod1232
Niveau 6
 
Indlæg: 1537


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 46 gæster

cron