Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Blauwy » 27. apr 2015 15:46

Zt3pH skrev:Jeg synes hele sammenligningen mellem konsol og PC er ude i hampen - men det er sq nok bare mig.
Synes absolut heller ikke det var en del af debatten ved sidste genrationsskifte


Jeg mener heller ikke at det var et lige så stort emne ved sidste gen, at sammenligne med PC.
Jeg tror det er fordi tiden har ændret sig.

Folk er blevet mere bevidste om hvad de egentlig får nu. Folk var hyped på "Next Gen", en ny generation, ny kraftig hardware også bliver de spist af med 30fps og 720p 80% af tiden. Det er 2015, det er sgu ikke godt nok.

Jeg synes det er fedt at se hvor mange det er gået op for, at konsollerne bare ikke er "gode nok" og at de får en kæmpe stor performance increase på PC. Man skal ikke gå langt tilbage i tiden for at se PC kommentarer blive most i jorden fordi de ikke hører hjemme på xboxlife.dk.

Jeg tror stadig at konsoller er et fortidslevn om mindre end 10 år. Men det er nok en anden debat :P
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402

+3

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 27. apr 2015 15:49

Blauwy skrev:
Zt3pH skrev:Jeg synes hele sammenligningen mellem konsol og PC er ude i hampen - men det er sq nok bare mig.
Synes absolut heller ikke det var en del af debatten ved sidste genrationsskifte


Jeg mener heller ikke at det var et lige så stort emne ved sidste gen, at sammenligne med PC.
Jeg tror det er fordi tiden har ændret sig.

Folk er blevet mere bevidste om hvad de egentlig får nu. Folk var hyped på "Next Gen", en ny generation, ny kraftig hardware også bliver de spist af med 30fps og 720p 80% af tiden. Det er 2015, det er sgu ikke godt nok.

Jeg synes det er fedt at se hvor mange det er gået op for, at konsollerne bare ikke er "gode nok" og at de får en kæmpe stor performance increase på PC. Man skal ikke gå langt tilbage i tiden for at se PC kommentarer blive most i jorden fordi de ikke hører hjemme på xboxlife.dk.

Jeg tror stadig at konsoller er et fortidslevn om mindre end 10 år. Men det er nok en anden debat :P


Jeg tror i al fald at konsollen som den ser ud i dag er et fortidslevn om et årti. Jeg tror stadigvæk på konceptet "konsoller", da brugerbasen til denne er kæmpestor, men om det til den tid bare er én stor abonnementsservice der er cloud-baseret ved jeg ikke.

Den nuværende konsolgeneration stiller i al fald nogle spørgsmål omkring styrkeforholdet til stærke PC'ere (som jo også er blevet billigere), som man ikke kan ignorere.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Theis Jensen » 27. apr 2015 16:21

Mike JezZ skrev:Theis tror du misforstår mit indlæg en smule. Jeg spiller selv dagligt på min Xbox One, på trods af at jeg har en kraftig PC (og en PS4), men det ændre ikke på jeg er skuffet over dens grafiske mangler i 2015 :)


Nope, der er intet misforstået, og jeg anderkender derfor også dit syn på deres grafiske formåen, men hvis jeg fik udtrykt det elendigt, så tager jeg det på min kappe. ;)
Skærm: LG OLED 55" B7
Lyd: Audio Pro T14 & Bower & Wilkins PX
Konsol: Xbox Series X, PS4 Pro, Switch
Theis Jensen
Niveau 4
 
Indlæg: 505
By: Roskilde


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Zt3pH » 27. apr 2015 16:34

Blauwy skrev:
Zt3pH skrev:Jeg synes hele sammenligningen mellem konsol og PC er ude i hampen - men det er sq nok bare mig.
Synes absolut heller ikke det var en del af debatten ved sidste genrationsskifte


Jeg mener heller ikke at det var et lige så stort emne ved sidste gen, at sammenligne med PC.
Jeg tror det er fordi tiden har ændret sig.

Folk er blevet mere bevidste om hvad de egentlig får nu. Folk var hyped på "Next Gen", en ny generation, ny kraftig hardware også bliver de spist af med 30fps og 720p 80% af tiden. Det er 2015, det er sgu ikke godt nok.

Jeg synes det er fedt at se hvor mange det er gået op for, at konsollerne bare ikke er "gode nok" og at de får en kæmpe stor performance increase på PC. Man skal ikke gå langt tilbage i tiden for at se PC kommentarer blive most i jorden fordi de ikke hører hjemme på xboxlife.dk.

Jeg tror stadig at konsoller er et fortidslevn om mindre end 10 år. Men det er nok en anden debat :P


Det sidste tror jeg ikke på, men tror dog på det er noget andet end det vi kender i dag.
Ang. Specs så var folk jo også vanvittige OBS på det da sidste generation udkom, men måske du har ret i at der er kommet nye generationer til som er mere specifikations orienterede.

Men muligvis er jeg gammeldags, men jeg synes stadig ikke det holder vand at diskutere specs vs specs på konsol (som det også blev ind i helvede på sidste generation), eller pc versus konsol hvad angår specs, for at diskutere det uden den parameter er ca. Ligeså frugtbart som Egtved pigen.

For mig (personligt) og mange af de konsolgamere jeg kender, er det altså ikke afgørende om det bliver afviklet med så og så mange pixels og FPS - det er meget mere simpelt: Ser det fedt ud og kører godt jamen så er det tilstrækkeligt og tilfredsstillende.

Så kan der så være mange andre parametere der har indflydelse på ens konsolvalg, men yddelsesevne bliver ikke en i min bog - så længe tingene bliver afviklet tilfredsstillende
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Thorpedo29 » 27. apr 2015 16:36

Zt3pH skrev:Jeg synes hele sammenligningen mellem konsol og PC er ude i hampen - men det er sq nok bare mig.
Synes absolut heller ikke det var en del af debatten ved sidste genrationsskifte


Det var den heller ikke men konsollerne har bevæget sig nærmere pc med diverse ikke gaming relaterede tiltag og pc kan nu placeres i stuen uden problemer lige som en konsol.

Der er et stykke vej endnu men jeg syntes de 2 ligner hinanden temmeligt meget efterhånden.
Thorpedo29
Niveau 6
 
Indlæg: 1421


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Erroneus » 27. apr 2015 16:36

Billede
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Zt3pH » 27. apr 2015 17:01

Thorpedo29 skrev:
Zt3pH skrev:Jeg synes hele sammenligningen mellem konsol og PC er ude i hampen - men det er sq nok bare mig.
Synes absolut heller ikke det var en del af debatten ved sidste genrationsskifte


Det var den heller ikke men konsollerne har bevæget sig nærmere pc med diverse ikke gaming relaterede tiltag og pc kan nu placeres i stuen uden problemer lige som en konsol.

Der er et stykke vej endnu men jeg syntes de 2 ligner hinanden temmeligt meget efterhånden.


Jamen det gjorde de vel også i sidste generation?
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Erroneus » 27. apr 2015 17:19

Begge producenter har dummet sig. De smed dem for tidligt på markedet og med for langsomt hardware. Jeg havde gerne givet 100$/100€ mere og så fået en konsol med betydeligt bedre GPU og CPU.
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf SteffenPoulsen » 27. apr 2015 17:30

Blauwy skrev:
Dr_Gonzo skrev:
Steffen for det første har jeg været på det forum siden 2006 og har ledet den officielle Xboxlife-klan,


BUM, represent! 8)

Jeg tror du tog det som et angreb fra min side. Jeg kender jo absolut intet til din fortid og hvad du plejede at gøre. Der er desuden ikke meget represent overfor xbox (eller ps4) i din kommentar om at du stort set kun spiller pc, og det var sådan set det eneste jeg så og svarede på. Så jeg undskylder da gerne hvis jeg tog helt fejl og du i virkeligheden er konsol spiller!
SteffenPoulsen
Niveau 4
 
Indlæg: 317
By: Esbjerg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Dr_Gonzo » 27. apr 2015 17:37

At sige at det er ude i hampen at sammenligne konsoller og pc, er da dumt. Vi kan spille på dem begge, både online og offline, vi kan streame tv, musik og radio på dem begge. De skal begge tilsluttes en skærm, og aller helst et sæt højtalere. Man kan bruge en ellere flere controllers på dem begge. Steam har til PC lavet en brugerflade, kaldet Big Screen, som efterligner konsollernes brugerflade, og på nogen områder gør det bedre.

En god PC koster mere end en konsol, til gengæld kan de fleste spil købes til to tredjedele af prisen, så hvis man spiller mange spil, er prisforskellen hurtig indtjent.

Konsollerne er blug-and-play, hvilket gør dem meget brugervenlige.

PC'en er endnu ikke helt så brugervenlig, men den er kommet rigtig godt efter det.

På Konsollerne er det kun harddisken der kan opgraderes.

På PC er opgraderingsmulighederne tæt ved uendelige.


Er den sammenligning ude i hampen?
Billede
Dr_Gonzo
Niveau 7
 
Indlæg: 4047


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Dr_Gonzo » 27. apr 2015 17:50

SteffenPoulsen skrev:
Blauwy skrev:
Dr_Gonzo skrev:
Steffen for det første har jeg været på det forum siden 2006 og har ledet den officielle Xboxlife-klan,


BUM, represent! 8)

Jeg tror du tog det som et angreb fra min side. Jeg kender jo absolut intet til din fortid og hvad du plejede at gøre. Der er desuden ikke meget represent overfor xbox (eller ps4) i din kommentar om at du stort set kun spiller pc, og det var sådan set det eneste jeg så og svarede på. Så jeg undskylder da gerne hvis jeg tog helt fejl og du i virkeligheden er konsol spiller!


Jeg har altid fortrukket at spille på konsol, men det er slut nu, jeg synes simpelthen at både Sony's og Microsoft's udspil er under lavmålet. Som minimum burde 1080p60 være standard på alle spil.
Billede
Dr_Gonzo
Niveau 7
 
Indlæg: 4047


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Blauwy » 27. apr 2015 18:01

SteffenPoulsen skrev:
Blauwy skrev:
Dr_Gonzo skrev:
Steffen for det første har jeg været på det forum siden 2006 og har ledet den officielle Xboxlife-klan,


BUM, represent! 8)

Der er desuden ikke meget represent overfor xbox (eller ps4) i din kommentar om at du stort set kun spiller pc, og det var sådan set det eneste jeg så og svarede på.


Hvor kommer det ind i billedet? jeg skriver en joke. (Læs: repræsenter det orginale XBL community)
Gonzo og jeg er to forskellige personer fyi :P
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Zt3pH » 27. apr 2015 18:05

Dr_Gonzo skrev:At sige at det er ude i hampen at sammenligne konsoller og pc, er da dumt. Vi kan spille på dem begge, både online og offline, vi kan streame tv, musik og radio på dem begge. De skal begge tilsluttes en skærm, og aller helst et sæt højtalere. Man kan bruge en ellere flere controllers på dem begge. Steam har til PC lavet en brugerflade, kaldet Big Screen, som efterligner konsollernes brugerflade, og på nogen områder gør det bedre.

En god PC koster mere end en konsol, til gengæld kan de fleste spil købes til to tredjedele af prisen, så hvis man spiller mange spil, er prisforskellen hurtig indtjent.

Konsollerne er blug-and-play, hvilket gør dem meget brugervenlige.

PC'en er endnu ikke helt så brugervenlig, men den er kommet rigtig godt efter det.

På Konsollerne er det kun harddisken der kan opgraderes.

På PC er opgraderingsmulighederne tæt ved uendelige.


Er den sammenligning ude i hampen?


Ja lidt, hvis du skal bruge den som grundlag til en diskussion.
Man kan også sammenligne pærer og bananer, da begge kan spises.

Den ene indeholder en mere kompleks kulhydrat struktur end den anden, men den anden er nemmere for den brede masse at spise, da den ikke skal skrælles først.

Er den sammenligning ude i hampen?

Du må meget gerne mene, at du synes det er dumt at sige at sammenligningen mellem de to ikke er brugbar, lige så vel som jeg kan mene at din sammenligning er uden formål eller dum for at blive i din retorik
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723

+2

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf SteffenPoulsen » 27. apr 2015 18:30

BUM, represent! 8)[/quote]
Der er desuden ikke meget represent overfor xbox (eller ps4) i din kommentar om at du stort set kun spiller pc, og det var sådan set det eneste jeg så og svarede på. [/quote]

Hvor kommer det ind i billedet? jeg skriver en joke. (Læs: repræsenter det orginale XBL community)
Gonzo og jeg er to forskellige personer fyi :P[/quote]
Enhver kan da se at du bare har oprettet flere profiler for at bakke dig selv op i debatter, du kan ikke snyde mig! ;-)
SteffenPoulsen
Niveau 4
 
Indlæg: 317
By: Esbjerg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Dr_Gonzo » 27. apr 2015 18:33

Nu er pc'en bare den eneste sammenligningsmulighed vi har, hvis vi skal prøve at vurdere på hvilket teknologiske niveau konsollerne befinder sig. Derfor tager jeg sammenligningen i brug, for at konkludere, at niveuaet på konsollerne i denne omgang er så lav, at selv en gamle dedikeret konsolspiller som jeg, er skiftet til pc. Ikke at jeg ikke komme til at spille konsol. Men de fleste multiplatform spil, vil jeg spille på pc, da jeg synes, at oplevelse er markant bedre her.

Jeg synes, at det er totalt overflødigt at diskutere Xbox One vs. PS4 da de begge to fremstår som fortidslævn, der ville ha' været tidssvarende i 2010 eller 2011.
Billede
Dr_Gonzo
Niveau 7
 
Indlæg: 4047


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 80 gæster