Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Zt3pH » 27. apr 2015 12:43

@ Tue

Er rimeligt enig med hvad du skriver, bortset fra en ting. Jeg synes bestemt heller ikke det væltede ind med fede titler i begyndelsen af sidste generation. Faktisk synes jeg der gik rigtig længe før vi så noget med noget egentligt kød på - For PS tilfælde var det faktisk kun i slutningen af dens leveperiode at den for alvor vågnede, ellers så tror jeg sammenlagt at jeg ejede 4-5 spil til min PS3 i de første 4-5 år jeg havde den. Det kom dog hen af vejen og pludselig væltede det jo ud med særegne og fantastiske titler.

jeg tror hvis vi lader håret gro lidt, så skal der helt sikkert også komme de titler vi hungrer efter i denne generation, men tror bare stadigvæk det er for tidligt. Og jeg er faktisk bange for at der sagtens kan komme til at gå lang tid før vi oplever det.

Så personligt er jeg ikke skuffet over denne generation endnu, det synes jeg simpelthen er for tidligt at bedømme ( i mim optik) men jeg vil ikke udelukke at det bliver min holdning, hvis de fede spil udebliver. Men vil stadig give den her generation min. 2-3 år endnu før jeg begynder at konkludere på dette. Jeg tror (og håber) at vi kun har set den øverste lille tip af isbjerget
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf SteffenPoulsen » 27. apr 2015 12:49

Dr_Gonzo skrev:Jeg har praktisk talt ikke haft tændt min PS4 siden engang i januar. I stedet er computeren blevet sat til underholdningsalteret. Den grafik jeg får på min PC er laaaaangt overlegen den min PS4 kan levere, både GTA V, Far Cry 4 og Evolve, som jeg har prøvet på begge systemmer, både kører bedre og ser flottere ud. Så for fremtiden vil min PS4 kun blive brugt til eksklusive. Den generation er simpelthen for svag!

Det virker altså ret underligt at du er på et xbox forum og skriver under et xbox one vs ps4 topic at du ikke spiller konsol spil!
SteffenPoulsen
Niveau 4
 
Indlæg: 317
By: Esbjerg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 27. apr 2015 13:00

Zt3pH skrev:@ Tue

Er rimeligt enig med hvad du skriver, bortset fra en ting. Jeg synes bestemt heller ikke det væltede ind med fede titler i begyndelsen af sidste generation. Faktisk synes jeg der gik rigtig længe før vi så noget med noget egentligt kød på - For PS tilfælde var det faktisk kun i slutningen af dens leveperiode at den for alvor vågnede, ellers så tror jeg sammenlagt at jeg ejede 4-5 spil til min PS3 i de første 4-5 år jeg havde den. Det kom dog hen af vejen og pludselig væltede det jo ud med særegne og fantastiske titler.

jeg tror hvis vi lader håret gro lidt, så skal der helt sikkert også komme de titler vi hungrer efter i denne generation, men tror bare stadigvæk det er for tidligt. Og jeg er faktisk bange for at der sagtens kan komme til at gå lang tid før vi oplever det.

Så personligt er jeg ikke skuffet over denne generation endnu, det synes jeg simpelthen er for tidligt at bedømme ( i mim optik) men jeg vil ikke udelukke at det bliver min holdning, hvis de fede spil udebliver. Men vil stadig give den her generation min. 2-3 år endnu før jeg begynder at konkludere på dette. Jeg tror (og håber) at vi kun har set den øverste lille tip af isbjerget


Jeg er helt enig. Min pointe var også, at vi kommer fra en generation, hvor vi specielt i år 3-5 oplevede en række nye store titler, som har sat scenen for den nuværende konsol- og gamingverden. Overgangen fra én generation til en anden kan virke noget langhåret, da man husker alt det fede man fik med fra den tidligere generation, og sukker efter tilsvarende i den nye generation.

Xbox 360 og PS3 skulle trods alt også bruge nogle år på at komme igang. :)
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Dr_Gonzo » 27. apr 2015 13:11

SteffenPoulsen skrev:
Dr_Gonzo skrev:Jeg har praktisk talt ikke haft tændt min PS4 siden engang i januar. I stedet er computeren blevet sat til underholdningsalteret. Den grafik jeg får på min PC er laaaaangt overlegen den min PS4 kan levere, både GTA V, Far Cry 4 og Evolve, som jeg har prøvet på begge systemmer, både kører bedre og ser flottere ud. Så for fremtiden vil min PS4 kun blive brugt til eksklusive. Den generation er simpelthen for svag!

Det virker altså ret underligt at du er på et xbox forum og skriver under et xbox one vs ps4 topic at du ikke spiller konsol spil!


Steffen for det første har jeg været på det forum siden 2006 og har ledet den officielle Xboxlife-klan, så derfor har jeg stadig en tilknytning til siden og forummet. Og for det andet, så kan du jo tage, at læse en side tilbage i tråden, og du vil så finde ud af, at mit indlæg ligger i forlænghelse af Thorpedo29's indlæg, og i den grad omhandler de to konsoller, da det handler om at de begge er for ringe, i forhold til hvad vi burde forvente os af konsoller, der blev lanceret for blot 1½ år siden.

Så stop du bare med at lege forum-politi, og sæt dig istedet lidt ind i trådens indhold.
Billede
Dr_Gonzo
Niveau 7
 
Indlæg: 4047


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf CaptainKicker » 27. apr 2015 13:34

Redman DK skrev:
Psymatiq skrev:
Haha flad af grin :lol: #-o


Ja hvis folk siger nakka og Cigi er det, så er CaptainKicker det vel også? Jeg kan i hvert fald ikke se forskellen på hvordan de ytrer deres meninger om den konsol de "syntes mindst om".


Du svarede aldrig på min anmodning. Nævn hvor jeg har snakket om DX12, cloud og så videre, eftersom du mente det skulle blandes ind i det hele.

Hvis jeg er ekstremist, så kunne jeg godt tænke mig at høre hvad du er? Jeg har begge maskiner, bruger begge to (den ene mere end den anden), og jeg håber det bedste for begge. Da det hele var det på det øverste indrømmer jeg gerne, at det var mudder mod mudder - men så er vi også kommet videre for længe siden. Er det ikke 100 gange mere 'ekstremistisk' at komme på en side for en konsol man ikke ejer, for at diskutere mod, som du gør? Jeg går ikke på PSLife, fordi jeg har ikke behov for at galde om Xbox One, og de dårlige ting vedr. PS4.

Men nu vil heldigvis ikke gå så langt, og kalde nogen af jer for ekstremister.

Anyways, indlægget var en generel "kom nu i gang" omkring generationen, og nu var det så blot >endnu< et lovende PS4 spil, som nakka og co. kæmpede for med neogaf for 1 år siden, som en konsolsælger, og "bleh ps4>xbone" der fejlede. Og PH demoen var det første jeg spillede på min PS4, fordi jeg virkelig så det som en konsolsælger! Derfor, min skuffelse.

Men jeg kan da godt skrive noget for at gøre dig glad. Ryse var pissegodt, men Sunset Overdrive burde skifte navn til Sunset Overhyped. For det spil levede ikke op til forventningerne.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Blauwy » 27. apr 2015 13:57

Dr_Gonzo skrev:
Steffen for det første har jeg været på det forum siden 2006 og har ledet den officielle Xboxlife-klan,


BUM, represent! 8)
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Thorpedo29 » 27. apr 2015 14:09

Jeg tror egentligt ikke det er alderen jeg tror bare forventningerne er blevet højere fordi platformene nærmer hinanden.

For 7-8 år siden(var det der sidste gen launchede?) ville jeg aldrig have drømt om at knalde min pc ind i stuen og spille på min fladskærm. Grafisk var vi også tættere på, nogen gange føltes det som om vi var foran, og det føltes som om der var mere innovation på konsol platformen. Xbox live på 360'eren var for mig en fantastisk innovation, der bragte mange allerede eksisterende innovationer sammen i en og gjorde online gaming endnu federe.

Måske sidste gen bare var så fantastisk at det er svært ikke at være skuffet pt. :)
Thorpedo29
Niveau 6
 
Indlæg: 1421


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 27. apr 2015 14:11

Thorpedo29 skrev:Jeg tror egentligt ikke det er alderen jeg tror bare forventningerne er blevet højere fordi platformene nærmer hinanden.

For 7-8 år siden(var det der sidste gen launchede?) ville jeg aldrig have drømt om at knalde min pc ind i stuen og spille på min fladskærm. Grafisk var vi også tættere på, nogen gange føltes det som om vi var foran, og det føltes som om der var mere innovation på konsol platformen. Xbox live på 360'eren var for mig en fantastisk innovation, der bragte mange allerede eksisterende innovationer sammen i en og gjorde online gaming endnu federe.

Måske sidste gen bare var så fantastisk at det er svært ikke at være skuffet pt. :)


Pjat med dig. I den nuværende konsolgeneration har vi da fået vilde ting... Touchpad på den ene controllertype og muligheden for at se TV på vores konsol, som er tilkoblet vores TV!

Woooo, next-gen, bitches!
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Blauwy » 27. apr 2015 14:16

tue69 skrev:
Thorpedo29 skrev:Jeg tror egentligt ikke det er alderen jeg tror bare forventningerne er blevet højere fordi platformene nærmer hinanden.

For 7-8 år siden(var det der sidste gen launchede?) ville jeg aldrig have drømt om at knalde min pc ind i stuen og spille på min fladskærm. Grafisk var vi også tættere på, nogen gange føltes det som om vi var foran, og det føltes som om der var mere innovation på konsol platformen. Xbox live på 360'eren var for mig en fantastisk innovation, der bragte mange allerede eksisterende innovationer sammen i en og gjorde online gaming endnu federe.

Måske sidste gen bare var så fantastisk at det er svært ikke at være skuffet pt. :)


Pjat med dig. I den nuværende konsolgeneration har vi da fået vilde ting... Touchpad på den ene controllertype og muligheden for at se TV på vores konsol, som er tilkoblet vores TV!

Woooo, next-gen, bitches!


Hov hov hov! Nu skal du ikke glemme muligheden for at tage screenshots!
#ViLeverIFremtiden
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Redman DK » 27. apr 2015 14:40

CaptainKicker skrev:Du svarede aldrig på min anmodning. Nævn hvor jeg har snakket om DX12, cloud og så videre, eftersom du mente det skulle blandes ind i det hele.

Hvis jeg er ekstremist, så kunne jeg godt tænke mig at høre hvad du er? Jeg har begge maskiner, bruger begge to (den ene mere end den anden), og jeg håber det bedste for begge. Da det hele var det på det øverste indrømmer jeg gerne, at det var mudder mod mudder - men så er vi også kommet videre for længe siden. Er det ikke 100 gange mere 'ekstremistisk' at komme på en side for en konsol man ikke ejer, for at diskutere mod, som du gør? Jeg går ikke på PSLife, fordi jeg har ikke behov for at galde om Xbox One, og de dårlige ting vedr. PS4.

Men nu vil heldigvis ikke gå så langt, og kalde nogen af jer for ekstremister.

Anyways, indlægget var en generel "kom nu i gang" omkring generationen, og nu var det så blot >endnu< et lovet PS4 spil, som nakka og co. kæmpede for med neogaf for 1 år siden, som en konsolsælger, og "bleh ps4>xbone" der fejlede.

Men jeg kan da godt skrive noget for at gøre dig glad. Ryse var pissegodt, men Sunset Overdrive burde skifte navn til Sunset Overhyped. For det spil levede ikke op til forventningerne.


Jeg har ikke på noget tidspunkt sagt at du har snakket om dx12 osv. jeg nævnte de punkter fordi det er ting en PS fanboy (som vel passer under definitionen af hvad en ekstremist er, gør det ikk?) ville nævne hvis de skrev et indlæg ala dit. Dit indlæg var jo nærmest et perfekt eksempel på hvordan en fanboy formulerer sig. Tager en nyhed om et multiplatform spil og tvister det til at handle om noget negativt for en bestemt konsol, og overdriver om hvad der tidligere er sket "vanvittigt", "proppet nyheder i halsen om eksklusive", "fejler de på stribe" og bruger derefter hvad folk fra den anden lejr har skrevet om og affejer det "Glem snakken om pixels, 10% ekstra textures på hegn, og dårlige UIs".
Det er jo nøjagtiv sådan nakka og Cigi Silk skriver, og folk har kaldt dem for idioter og værre ting op til flere gange, men jeg kan da godt se at det er fint nok hvis det er en moderator der skriver sådan.

"Er det ikke 100 gange mere 'ekstremistisk' at komme på en side for en konsol man ikke ejer, for at diskutere mod, som du gør?"

Jeg har en Xbox 360, og har været på denne side lige siden første dag jeg købte den, og det er endda den første konsol jeg selv betalte for. Men man skal måske have en Xbox One nu før man må skrive i det her forum?
Jeg skriver inde i den her tråd for at diskutere de positive og negative sider ved de nuværende konsoller, hvilket vel er det tråden blev lavet for? Jeg har skrevet både for og imod begge konsoller, så nej jeg er ikke herinde for at diskutere imod Xbox One. Tilgengæld har jeg aldrig set dig lave andet i den her tråd udover at snakke negativt om PS4 og nærmest decideret blive sur når folk skrev noget negativt om Xbox One, bare kig på snakken om UI hvor du kalder folks indlæg for nitpicky og affejer deres mening om dansk brugerflade. Samme med Kinect debatten.

Nu når jeg har svaret på din anmodning (igen) kan du vel passende svare på min, som du så fint valgte at ignorere: Du skrev "Nakka skrev bare engang at PH blev eksklusivt, og han er jo jeres orakel", hvem er det helt præcist du hentyder til når du skriver 'jeres'? For efter hvad jeg kan mindes har jeg aldrig sagt mig enig i noget han har skrevet, eller for den sags skyld engageret i hans diskussioner. Hvis jeg har så har det været før han begyndte at vise sit ekstreme had til Xbox. Faktisk er han vel mere dit orakel da du jo selv har skrevet at du troede på ham med sit eksklusive SH snak.
Redman DK
Niveau 4
 
Indlæg: 436

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 27. apr 2015 15:26

Thorpedo29 skrev:Jeg tror egentligt ikke det er alderen jeg tror bare forventningerne er blevet højere fordi platformene nærmer hinanden.


Jeg tror nærmere, at vi forventede at next gen ville være nogenlunde tæt op ad pc'en, som forrige generation var de første 8-12 måneder de var ude. Allerede på disse maskiners launch var det klart, at vi snakker om en low end/medium gamer PC - 1080p? Har været standarden indenfor PC gaming de sidste mange år. 30 FPS? 60+ FPS har været standarden på PC siden forever.

Det er ikke umuligt at se, hvor meget bagud disse maskiner er hardware mæssigt. Ja, jeg nyder at spille på min XO på trods af grafikken er til grin i forhold til på min PC, men må da indrømme, at jeg gerne havde givet en tusse ekstra for maskinen, og fået noget langt bedre hardware. Desværre er det gameres nærighed der er skyld i at maskinerne intet må koste - og man får hvad man betaler for.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Theis Jensen » 27. apr 2015 15:34

Mike JezZ skrev:
Thorpedo29 skrev:Jeg tror egentligt ikke det er alderen jeg tror bare forventningerne er blevet højere fordi platformene nærmer hinanden.


Jeg tror nærmere, at vi forventede at next gen ville være nogenlunde tæt op ad pc'en, som forrige generation var de første 8-12 måneder de var ude. Allerede på disse maskiners launch var det klart, at vi snakker om en low end/medium gamer PC - 1080p? Har været standarden indenfor PC gaming de sidste mange år. 30 FPS? 60+ FPS har været standarden på PC siden forever.

Det er ikke umuligt at se, hvor meget bagud disse maskiner er hardware mæssigt. Ja, jeg nyder at spille på min XO på trods af grafikken er til grin i forhold til på min PC, men må da indrømme, at jeg gerne havde givet en tusse ekstra for maskinen, og fået noget langt bedre hardware. Desværre er det gameres nærighed der er skyld i at maskinerne intet må koste - og man får hvad man betaler for.


Nu spiller jeg selv både pc, ps4 og xbox one, og jeg elsker dem alle. Jeg vil dog sige, at uanset hvor stærk en pc jeg måtte have, ja, lad os lege, at jeg havde verdens hurtigste, så ændrer det ikke på det faktum, at hvis jeg vil spille spil som last of us mv., så ville min pc vise sort skærm, og min ps4 et genialt spil. Jeg er dog enig i, at i år 2015, der burde 1080p/60fps ikke være en luksus vare.
Skærm: LG OLED 55" B7
Lyd: Audio Pro T14 & Bower & Wilkins PX
Konsol: Xbox Series X, PS4 Pro, Switch
Theis Jensen
Niveau 4
 
Indlæg: 505
By: Roskilde


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 27. apr 2015 15:36

Theis tror du misforstår mit indlæg en smule. Jeg spiller selv dagligt på min Xbox One, på trods af at jeg har en kraftig PC (og en PS4), men det ændre ikke på jeg er skuffet over dens grafiske mangler i 2015 :)
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Zt3pH » 27. apr 2015 15:36

Jeg synes hele sammenligningen mellem konsol og PC er ude i hampen - men det er sq nok bare mig.
Synes absolut heller ikke det var en del af debatten ved sidste genrationsskifte
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf CaptainKicker » 27. apr 2015 15:39

Jeg har ikke på noget tidspunkt sagt at du har snakket om dx12 osv. jeg nævnte de punkter fordi det er ting en PS fanboy (som vel passer under definitionen af hvad en ekstremist er, gør det ikk?) ville nævne hvis de skrev et indlæg ala dit. Dit indlæg var jo nærmest et perfekt eksempel på hvordan en fanboy formulerer sig. Tager en nyhed om et multiplatform spil og tvister det til at handle om noget negativt for en bestemt konsol, og overdriver om hvad der tidligere er sket "vanvittigt", "proppet nyheder i halsen om eksklusive", "fejler de på stribe" og bruger derefter hvad folk fra den anden lejr har skrevet om og affejer det "Glem snakken om pixels, 10% ekstra textures på hegn, og dårlige UIs".


Silent Hills er fra dag 1 blevet kaldt en PS4 eksklusiv, og det samme har nakka og co. skrevet. Så at jeg indgår den i PS4-segmentet af fiaskoer, er meget oplagt. Google søgninger, og gaming sites - samt wikipedia (Kildekritisk i know, men en editor ville have tilføjet denne på platform hvis det var rigtig) viser INTET om en Xbox One-version. Demoen var sågår eksklusiv til PS4, så hvordan skulle jeg håndtere det som en multiplatform, når alt tydede på det IKKE var. Samtidig, så vidner mit indlæg om, at alt den hype som PS4-klanen forsøgte at skabe, har vist sig at ramme tilbage når forbrugerne sælger deres PS4 på stribe, og udviser at man er skuffet. Fordi jeg har læst samtlige indlæg i den her forbandet tråd, og vi ser jo spalter op om salgstal, lovende eksklusive, og dårlige Xbox One-nyheder, og når det hele viser sig at være langt hypen, så er det klart man brokker sig. The Order-hypen var jo enorm, og Uncharted i 2015 var jo GOTY-potentiale. Prøv og gå tilbage, og læs jeres indlæg fra sidste år omkring de her spil. Sammenlign jeres hype med virkeligheden.

Det er jo nøjagtiv sådan nakka og Cigi Silk skriver, og folk har kaldt dem for idioter og værre ting op til flere gange, men jeg kan da godt se at det er fint nok hvis det er en moderator der skriver sådan.


Moderator har absolut INTET at gøre med mine indlæg - og hvis du har klager ang. undertegnet, og moderator-statussen, så er du velkommen til at kontakte skou. Mine indlæg er ikke hævet, eller mindre oprigtig pga. jeg frivilligt i flere år har hjulpet Xboxlife. Så jeg må ikke ytre min mening fordi jeg er moderator? At folk kalder nakka og Cigi Silk for idioter har jeg fra dag 1 af været i mod, så sammenhængen er helt ude i hampen!

"Er det ikke 100 gange mere 'ekstremistisk' at komme på en side for en konsol man ikke ejer, for at diskutere mod, som du gør?"

Jeg har en Xbox 360, og har været på denne side lige siden første dag jeg købte den, og det er endda den første konsol jeg selv betalte for. Men man skal måske have en Xbox One nu før man må skrive i det her forum?
Jeg skriver inde i den her tråd for at diskutere de positive og negative sider ved de nuværende konsoller, hvilket vel er det tråden blev lavet for? Jeg har skrevet både for og imod begge konsoller, så nej jeg er ikke herinde for at diskutere imod Xbox One. Tilgengæld har jeg aldrig set dig lave andet i den her tråd udover at snakke negativt om PS4 og nærmest decideret blive sur når folk skrev noget negativt om Xbox One, bare kig på snakken om UI hvor du kalder folks indlæg for nitpicky og affejer deres mening om dansk brugerflade. Samme med Kinect debatten.


Det var 2 eksempler ud af flere hundrede indlæg. Så du kan ikke skære alt jeg har skrevet over en kam ud fra 2 indlæg. Og du mener jeg bliver decideret sur over at nogen mennesker jeg slet ikke kender, eller skænker
en tanke, udtaler sig om en maskine? Det var da godt nok noget af en konklusion at drage. Hvorfor skulle jeg blive sur over det? Jeg besvarer jeres kritiske indlæg, som i besvare mine - der er ikke meget forskel. Jeg har indrømmet at da niveauet var allerlavest, der bidrog jeg hellere ikke med topindlæg, men den tid er vi ovre.
Samtidig har jeg aldrig set dig skrive noget positivt om Xbox One, så der kan man sige vi deler samme synspunkt om hinanden. Angående UI, så er min mening jo ikke lov, og det har jeg vidst hellere aldrig sagt det er. Jeg har vel også ret til at have min mening?

Nu når jeg har svaret på din anmodning (igen) kan du vel passende svare på min, som du så fint valgte at ignorere: Du skrev "Nakka skrev bare engang at PH blev eksklusivt, og han er jo jeres orakel", hvem er det helt præcist du hentyder til når du skriver 'jeres'? For efter hvad jeg kan mindes har jeg aldrig sagt mig enig i noget han har skrevet, eller for den sags skyld engageret i hans diskussioner. Hvis jeg har så har det været før han begyndte at vise sit ekstreme had til Xbox. Faktisk er han vel mere dit orakel da du jo selv har skrevet at du troede på ham med sit eksklusive SH snak.


Hvis du ikke mener du går under "jeres", så er det fair nok. Så skal du ikke tolke som at jeg omtaler dig. Nakka er ikke mit orakel, da jeg mistede respekten for ham da han begyndte og blive personlig. Men jeg indrømmer gerne at jeg har købt PS4 på baggrund af nogen af de links om fantastiske spil, og features han har postet. Alt der bliver skrevet her tager jeg til mig, men når dagen er omme, er det her bare en debat om 2 produkter, og ikke andet. Jeg klarer mig.



Du kan umuligt have misset mit indlæg.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 34 gæster