Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 26. apr 2015 22:43

BulletEyeDk skrev:
-S- skrev:Black Ops 3 bliver det første CoD som bliver markedsført på Playstation, som hovedplatform.

Av av av av av... Først Battlefront og nu Blops3


Men vi er enige om at begge spil kommer til xbox one også ikke ? ;)


This. Synes i øvrigt at eksklusiv-DLC er noget af det værste der findes.

Her er lidt omkring rygtet om en eksklusivaftale. Treyarchs community manager forventer det.

https://twitter.com/JD_2020/status/590678072392863744

Lidt ligegyldigt for mig personligt, da CoD Blops 3 ser alt andet end lokkende ud.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 27. apr 2015 07:55

Og så bliver det vist i øvrigt ikke mere officielt (inden den officielle Konami-udmelding):

https://twitter.com/wwwbigbaldhead/stat ... 1457198080
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 27. apr 2015 08:28

tue69 skrev:
BulletEyeDk skrev:
-S- skrev:Black Ops 3 bliver det første CoD som bliver markedsført på Playstation, som hovedplatform.

Av av av av av... Først Battlefront og nu Blops3


Men vi er enige om at begge spil kommer til xbox one også ikke ? ;)


This. Synes i øvrigt at eksklusiv-DLC er noget af det værste der findes.

Her er lidt omkring rygtet om en eksklusivaftale. Treyarchs community manager forventer det.

https://twitter.com/JD_2020/status/590678072392863744

Lidt ligegyldigt for mig personligt, da CoD Blops 3 ser alt andet end lokkende ud.


Hvor meget hjalp det MS, at de betalte sig til at få ekstra reklame for CoD?

Alle gamers, inklusiv deres nærmeste ved, at CoD er multiplatform. Hvis jeg sku vælge mellem en XO og PS4, ville jeg næppe tænke "hmm, skal jeg vælge CoD fordi PS4 får lidt eksklusiv/tidligere DLC, eller vælge spillene ud fra hvilke eksklusive der er til hver platform", og jeg tror ikke at der er mange der tænker den tanke.

Jeg synes det var fjollet at MS havde den aftale, jeg synes det er fjollet hvis Sony får den. Jeg forstår at pumpe penge i et multiplatforms spil for at gøre det eksklusivt, selvom jeg ikke støtter dette tiltag. Men jeg forstår slet ikke, at pumpe ekstra reklame penge i et spil der er til at finde på alle platforme.

Men reklamer plejer heller ikke at virke på mig, så jeg er nok ikke den stærkeste til at bedømme det :)
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 27. apr 2015 08:44

Mike JezZ skrev:Men reklamer plejer heller ikke at virke på mig, så jeg er nok ikke den stærkeste til at bedømme det :)


Ditto. Jeg havde season-pass til Call of Duty: Ghosts til PS4, og bemærkede ikke at DLC'et kom en måned senere. Har også haft season-pass da jeg havde Xbox 360 og CoD titler, og det var det samme. Det er bare en dato, for mig betyder det ikke noget at jeg får det før andre.

Der er dog ingen tvivl om, at en ny konsolgeneration betyder nye overvejelser i forhold til eksklusivaftaler. Udviklerne/udgiverne er trods alt kun loyale, så længe at der er penge i det. Et godt eksempel er Ubisofts julesalgsaftale med Microsoft.

Jeg tror at vi kommer til at se flere "loytalitetsskift" undervejs. Udgiverne vil være, hvor pengene er.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 27. apr 2015 08:47

Hvilke andre aftaler har/havde Microsoft med andre end Activision ang. hurtigere DLC?

Man kan sige Remedy, da Alan Wake/Quantum Break er eksklusive, og ikke direkte er ejet af MS. Men er der flere?
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 27. apr 2015 08:49

Mike JezZ skrev:Hvilke andre aftaler har/havde Microsoft med andre end Activision ang. hurtigere DLC?

Man kan sige Remedy, da Alan Wake/Quantum Break er eksklusive, og ikke direkte er ejet af MS. Men er der flere?


Jeg tror ikke at der er andre aftaler med Activision. Der er nogle stykker med EA og så er det vel også nærmest bekræftet at der var noget samarbejde med Ubisoft og specielt AC: Unity.

Men tæller nu heller ikke eksklusive studier med. Remedy betragter jeg som et MS-studie, så de er holdt udenfor ligningen. :)
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 27. apr 2015 09:05

Ah der kan jeg bare se, hvor meget jeg ved om aftaler, og hvor ligeglad jeg er :) Jeg dør ikke af at DLC kommer senere - der kommer alligevel så mange latterligt gode spil i år, og er allerede ret mæt på min XO harddisk.

Eneste DLC jeg hader, er eksklusiv DLC. Det er at skide på sin fanbase.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 27. apr 2015 09:14

Mike JezZ skrev:Ah der kan jeg bare se, hvor meget jeg ved om aftaler, og hvor ligeglad jeg er :) Jeg dør ikke af at DLC kommer senere - der kommer alligevel så mange latterligt gode spil i år, og er allerede ret mæt på min XO harddisk.

Eneste DLC jeg hader, er eksklusiv DLC. Det er at skide på sin fanbase.


Ja jeg bryder mig heller ikke om det. Det er selvfølgelig naivt at tro, at det forsvinder, men generelt set synes jeg det er en skam, at der bliver lavet konsoleksklusivt DLC, som nogle af Ubisoft-titlerne eksempelvis Watch Dogs, har til PS4, og som Legends til Xbox-versionerne af Ultimate Team i FIFA.

Men konkurrencen er intens og det er nok bare omstændighederne i dagens konsolverden.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Thorpedo29 » 27. apr 2015 09:45

Sådan her mere end et år nede af linien må jeg indrømme jeg er temmeligt langt fra at være imponeret over vores 2 nye "next gen" konsoller.

De er begge noget svage i hardwaren og har begge alvorlige problemer med at levere grafik på niveau med det vi ser på low/medium end pc'er. Jeg syntes det er blevet satset lidt for meget på en tidlig profit på bekostning af bedre hardware specs. Jeg forstår logikken men i takt med at pc'en bliver bedre og bedre rustet til at rykke ind i stuen, har jeg sværere ved at retfærdiggøre en konsol.

Det der undrer mig mest er dog hvor godt de er sluppet afsted med det, de sælger som aldrig før, så man må jo sige at prioriteten har været korrekt.

Købet af en supplerende PS4 til xbox'en er efterhånden droppet og jeg tror jeg ender med at filføje en gaming pc til stue alteret for første gang i 10+ år. Det giver efterhånden mere mening og for nogle 1000 kr. mere får jeg en noget kraftigere spil station.

Er jeg den eneste der er en smule skuffet over begge platforme?
Thorpedo29
Niveau 6
 
Indlæg: 1421

+2

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 27. apr 2015 09:50

Thorpedo29 skrev:Er jeg den eneste der er en smule skuffet over begge platforme?


Nope. Jeg skrev om præcist det samme med Kicker forleden. Ja, der har da været enkelte lysglimt, men de fleste af disse har været mindre titler såsom Outlast, Valiant Hearts og lignende. Ja ja, jeg har da fået set det jeg vil kategorisere som next-gen grafik i The Order, men når man piller spillet fra hinanden, så er det virkeligt bare gammelt vin på nye flasker, med en virkelig indbydende etiket.

Jeg mangler at blive blæst helt bagover, som jeg i sin tid gjorde det med Gears of War. Der har heller ikke rigtigt været en ny og fantastisk shooter, som Modern Warfare/CoD 4 var det, så alt i alt synes jeg ikke at jeg har fået noget, der sådan for alvor har kunnet retfærdiggøre købet af en next-gen konsol. Har da hygget mig med FIFA og en række andre titler, men mangler seriøst "WOW-effekten".
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Niculla » 27. apr 2015 10:46

Jeg er meget enig. Min PC har fået et langt kabel til TV'et nu, så vi bruger den fremover til multi-platform spil. Så det er nok bare et spørgsmål om tid, før min Xbone og/eller PS4 ryger. Der skal ske noget vildt til E3, hvis de skal beholdes.

Nu så jeg Muggs fik 2100 for sin PS4. Hvad er en X1 med Kinect, 2 controllere og et par spil værd?
Niculla
Niveau 3
 
Indlæg: 267
By: Roskilde


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Bavi » 27. apr 2015 10:53

tue69 skrev:
Thorpedo29 skrev:Er jeg den eneste der er en smule skuffet over begge platforme?


Nope. Jeg skrev om præcist det samme med Kicker forleden. Ja, der har da været enkelte lysglimt, men de fleste af disse har været mindre titler såsom Outlast, Valiant Hearts og lignende. Ja ja, jeg har da fået set det jeg vil kategorisere som next-gen grafik i The Order, men når man piller spillet fra hinanden, så er det virkeligt bare gammelt vin på nye flasker, med en virkelig indbydende etiket.

Jeg mangler at blive blæst helt bagover, som jeg i sin tid gjorde det med Gears of War. Der har heller ikke rigtigt været en ny og fantastisk shooter, som Modern Warfare/CoD 4 var det, så alt i alt synes jeg ikke at jeg har fået noget, der sådan for alvor har kunnet retfærdiggøre købet af en next-gen konsol. Har da hygget mig med FIFA og en række andre titler, men mangler seriøst "WOW-effekten".


Er vi bare blevet for gamle? Har vi ikke bare spillet for mange spil efterhånden? Whats left to show?

Jeg sad med The Last of Us -Remastered- og kørte det til ende forleden dag. Det er jo egentligt et gammelt spil der er pudset op, men idet jeg ikke har haft en PS3 indeover min dørtærskel, måtte jeg jo stille mig tilfreds, med den pænere udgave af de to... ;)
Jeg blevet ærligt talt lidt gnaven da det var slut. For en enkelt gangs skyld, kunne jeg faktisk godt klare lidt mere af det hele.
Det er længe siden jeg har haft det sådan.

Jeg synes tendensen er blevet lidt kedelig. Man sidder og sukker efter det nye hit, det sjove og det nye vildeste vilde, alt imens man bliver prakket en masse gamle titler på fra de store etablerede pengemaskiner.
Det er som om der er blevet længere imellem guldet? Og det er som om, at det er op til indie-udviklerne at spytte guldet afsted. Men de har ikke kapaciteten til andet end spil der ligner Super Mario med et lille twist.

Eller er vi, med fare for at gentage mig selv, blot blevet for gamle? Det er som om det meste er set før. Det var sgu da sjovere da man for første gang smækkede Little Big Adventure, Monkey Island, Full Throttle, Doom, Quake, Unreal Tournament og whatever der nu tændte den lille dreng indeni, i maskinen og drømte sig væk i flere timer, ja nærmest dage af gangen.
Bavi
Niveau 4
 
Indlæg: 696
By: Aalborg

+3

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 27. apr 2015 10:58

Bavi skrev:Er vi bare blevet for gamle? Har vi ikke bare spillet for mange spil efterhånden? Whats left to show?

Jeg sad med The Last of Us -Remastered- og kørte det til ende forleden dag. Det er jo egentligt et gammelt spil der er pudset op, men idet jeg ikke har haft en PS3 indeover min dørtærskel, måtte jeg jo stille mig tilfreds, med den pænere udgave af de to... ;)
Jeg blevet ærligt talt lidt gnaven da det var slut. For en enkelt gangs skyld, kunne jeg faktisk godt klare lidt mere af det hele.
Det er længe siden jeg har haft det sådan.

Jeg synes tendensen er blevet lidt kedelig. Man sidder og sukker efter det nye hit, det sjove og det nye vildeste vilde, alt imens man bliver prakket en masse gamle titler på fra de store etablerede pengemaskiner.
Det er som om der er blevet længere imellem guldet? Og det er som om, at det er op til indie-udviklerne at spytte guldet afsted. Men de har ikke kapaciteten til andet end spil der ligner Super Mario med et lille twist.

Eller er vi, med fare for at gentage mig selv, blot blevet for gamle? Det er som om det meste er set før. Det var sgu da sjovere da man for første gang smækkede Little Big Adventure, Monkey Island, Full Throttle, Doom, Quake, Unreal Tournament og whatever der nu tændte den lille dreng indeni, i maskinen og drømte sig væk i flere timer, ja nærmest dage af gangen.


Det er i al fald et relevant spørgsmål. Jeg tror da helt sikkert også at det for mit eget vedkommende i al fald, har noget at gøre med, at gaming ikke længere er socialt. Jeg spiller ikke online længere, som det var tilfældet undervejs i X360 æraen, og så ryger en del af charmen.

Men ja, vi har nok bare set og prøvet det meste. Heldigvis er vi jo stadigvæk i et tidligt stadie af den nye konsolgeneration og Sunset Overdrive, Titanfall, The Order, The Division og mange flere lurer i horisonten. Vi havde nok bare vænnet os til, at der under PS3/X360 blev spyttet en masse nye IP'er ud, og det mangler man nok lidt.

CoD, Assassin's Creed, Far Cry og mange af de enorme årlige udgivelser er efterhånden for efterprøvede til at kunne genopfinde sig selv, og det gør, at de store og hypede udgivelser ofte falder til jorden, da man har prøvet dem en håndfuld gange før, med andre grafiske klæder.

Vi mangler noget nyt og anderledes. Spørgsmålet er, om det rent faktisk findes derude. Jeg kan ikke helt bedømme, om der rent faktisk er blevet længere mellem guldet, eller om det simpelthen er fordi, at vi i den sidste konsolgeneration fik så meget lækkert med forholdsvis jævne mellemrum, at vi er blevet lidt for vante til, at der dukker noget fedt op.

Der er i al fald et, ganske naturligt, overdrevent fokus på de etablerede titler, og de kan bare ikke tilbyde den samme overraskelsesværdi, som en ny IP kan gøre.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C

+2

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Dr_Gonzo » 27. apr 2015 12:32

Jeg har praktisk talt ikke haft tændt min PS4 siden engang i januar. I stedet er computeren blevet sat til underholdningsalteret. Den grafik jeg får på min PC er laaaaangt overlegen den min PS4 kan levere, både GTA V, Far Cry 4 og Evolve, som jeg har prøvet på begge systemmer, både kører bedre og ser flottere ud. Så for fremtiden vil min PS4 kun blive brugt til eksklusive. Den generation er simpelthen for svag!
Billede
Dr_Gonzo
Niveau 7
 
Indlæg: 4047


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Redman DK » 27. apr 2015 12:36

Psymatiq skrev:
Haha flad af grin :lol: #-o


Ja hvis folk siger nakka og Cigi er det, så er CaptainKicker det vel også? Jeg kan i hvert fald ikke se forskellen på hvordan de ytrer deres meninger om den konsol de "syntes mindst om".
Redman DK
Niveau 4
 
Indlæg: 436


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 58 gæster

cron