Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Psymatiq » 25. apr 2015 06:15

IkkNico skrev:
nakka skrev:Sidste år solgte xbone ikke godt. MS cuttede prisen. MS tjente dermed mindre på maskinen pr. enhed solgt. Xbox platformen som helhed faldt 24%

Det er kun omsætnigen der er faldet med 24% Rytter, og de par håndører ser man nok gennem fingre med, når forretningen som helhed kører fantastisk og melder grønne bundlinier i alle afdelinger, fx. med en milliard omsætning på Live, som bla. er en stor del af? Rigtigt, Xbox platformen ... Og dette er ikke spin, da det er mere end almindelig strafbart at lyve for sine investorer i officielle finansrapporter.

Investorerne er ligeglade med hvor mange konsoller man sælger. Typsik vil man skyde en pose penge i et projekt eller en aktie, og så have en exit strategi, fx. at sælge skidtet for en pæn profit indenfor 5 år. Det er lige præcis det man kan forvente som investor, når alle bundlinier er grønne. Hvad siger Neogaf til det Rytter?

Og hvad siger de til at Sony nu "kun" forventer et underskud på 1 millard dollars? For Darwin ved hvilket år i træk melder de om massive underskud. Har de snart flere elktronik divisioner at sælge fra?
Jeg tønker at hvis det er en katastrofe og sikker død at omsætnigen for Xbox falder, hvad er det så for en biks, hvor alt andet end forsikringsdelen tjener seriøse penge?

I øvrigt ser XBO da ud til at klare sig ganske fint ifht. 360 salgstal i samme periode ... Ifølge Neogaf.
Jeg vil læne mig tilbage og spille lidt på min XBO, mens jeg for andet år i træk venter på dens snarlige død (i hvert fald hvis vi kører efter Neogaf, og det gør vi jo ...ikk'?

https://www.microsoft.com/Investor/Annu ... fault.aspx
http://learnbonds.com/sony-corp-shares- ... ss/117671/


Jamen jamen sund fornuft kan Nakka da ikke bruge til noget, er du helt vandvittig
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf hackNICE1112@ » 25. apr 2015 06:31

GEARS OF WAR REMASTER MAY COME TO XBOX ONE

Det lyder mere og mere som om der kommer en remaster håber på det :-)


http://m.ign.com/articles/2015/04/24/ru ... o-xbox-one
hackNICE1112@
Niveau 5
 
Indlæg: 1258

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 25. apr 2015 07:00

Jeg er klar :)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Zt3pH » 25. apr 2015 07:14

nakka skrev:Når vi nu snakker om lys fremtid for gamere. Så vil vi vel alle have en konsol til billige penge?

Sidste år solgte xbone ikke godt. MS cuttede prisen. MS tjente dermed mindre på maskinen pr. enhed solgt. Xbox platformen som helhed faldt 24%

Det Siger Neogaf ;)
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1034662

Nu har vi så herudover også tal for Q3. 1.6 millioner samlet for xbox 360 + xbone.
Året før var det samlet 1.7
Ps4 har allerede solgt 1.7 ved slutningen af Februar.
Spørgsmålet er så, om MS cutter prisen igen? Og butikkerne af en eller anden grund presser ps4s pris i bund til følge?
Det vil betyde fede bundles til billige penge.


Forskellen er jo også den, Sony bløder rent økonomisk og har igennem længere tid prøvet at afvikle afdelinger og branches de ikke længere mener de kan tjene penge på. MS har jo en maskine i deres kælder hvor de kan trykke deres egen penge sedler

Tror ikke de lider den nød som du og neograf vil gøre det til
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723

+2

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf SteffenPoulsen » 25. apr 2015 09:03

Jeg tror nu heller ikke der sker det store ved at et selskab laver 1 konsol engang imellem som sælger dårligt. Nintendo solgte skide godt med Wii, men knap så godt(langt fra) med Wii-u. Det samme sker nu med Microsoft selv om xbox one helt sikkert sælger bedre en Wii-u. Så længe selskabet bare gør et godt comeback med deres næste konsol så skal det nok gå alt sammen!
SteffenPoulsen
Niveau 4
 
Indlæg: 317
By: Esbjerg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Niculla » 25. apr 2015 10:38

Tror nu Microsoft er meget godt tilfredse med den nuværende tilstand oven på den vanvittige modgang de havde under Don Mattrick. Det har helt sikkert været et ledelsesmæssigt comeback af de store under Spencers æra.

Hvordan havde det ikke set ud, hvis Mattrick var blevet?
Niculla
Niveau 3
 
Indlæg: 267
By: Roskilde

+2

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 25. apr 2015 10:40

Spencer rules .. Han er helt nede på jorden :)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Psymatiq » 25. apr 2015 11:53

Billede

:(
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 25. apr 2015 11:57

Billede
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 25. apr 2015 15:49

Niculla skrev:Tror nu Microsoft er meget godt tilfredse med den nuværende tilstand oven på den vanvittige modgang de havde under Don Mattrick. Det har helt sikkert været et ledelsesmæssigt comeback af de store under Spencers æra.

Hvordan havde det ikke set ud, hvis Mattrick var blevet?


Enig. Spencer er en god mand, for Microsoft, Xbox og gaming generelt. Kan godt lide at han interesserer sig for området og ikke bare er hardcore business. Det virker som om at han er typen, der har alle tre konsoller derhjemme, og vitterligt godt kan lide gaming.

At han selvfølgelig også er en dygtig forretningsmand er selvsagt, men det er rart at det ikke bare er snak om overskudsgrader og forretning, men games, games, games.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Redman DK » 25. apr 2015 16:29

Niculla skrev:Tror nu Microsoft er meget godt tilfredse med den nuværende tilstand oven på den vanvittige modgang de havde under Don Mattrick. Det har helt sikkert været et ledelsesmæssigt comeback af de store under Spencers æra.

Hvordan havde det ikke set ud, hvis Mattrick var blevet?


Marketing 101: If something publicly fails, find a scapegoat to blame it all on and a person to look like the rescuer.

En person ødelægger det hele og en person redder det hele. Det lyder som et eventyr men sådan fungerer en virksomhed ikke.
Phil Spencer sad oppe i toppen af ledelsen da Xbox One kom frem. Det er meget muligt at Mattrick kørte bussen, men Spencer sad lige ved siden af med kortet uden at sige retningen var forkert.

At Spencer så kan finde ud af at fremtræde sig som en god person i offentligheden er jeg helt enig i, men det med at han har fixet Xbox ser jeg som noget fis. Han var med fra starten af og har også skyld i den tossede første fremvisning af Xbox One.
Redman DK
Niveau 4
 
Indlæg: 436


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Niculla » 25. apr 2015 21:19

@Redman DK

Jeg er meget enig med dig. Det er også derfor jeg skrev "ledelsesmæssige comeback under Spencers æra" for netop at pointere han ikke er alene om det. Det er ganske normalt at en ny frontfigur i samarbejde med højere beslutningstagere sammensætter et nyt ledelsesteam. Så han har bestemt ikke gjort det alene.

Det er helt klart at Spencer er blevet symbolet i den nye fortælling om "det nye åbne Xbox, der er til for gameren". Det er ganske vidst meget markedsføringsorienteret til os consumers, men den eksterne markedsføring af nye værdier kan sagtens være for intern brug også til at "alligne" organisationen til nye tider. Den åbne tilgang passer i øvrigt med hele den nye åbne corporate strategi fra HQ, så det kan være ansættelsen af Spencer, fra en lidt "mindre" rolle som leder af Microsoft Studios, er en måde at ryste ledelsesposen godt og grundigt på. I mange radikale forandringer, bliver den nye CEO nødt til at anvende symbolske aktioner for at skabe en brændende platform (Hold da op for en klassisk Kotter).

Men det interessante er jo netop Mattricks rolle i den tidligere fortælling. Han har jo været både VP og president af "the Interactive Entertainment Business" i godt 6 år med hovedansvaret for at samle alt underholdning indenfor Microsoft - i en stilling med direkte reference til Ballmer. Derudover har han haft en stor andel i at få antallet af Xbox Live medlemmer til at stige med godt 700% og samtidig gjort forretningen profitabel. Det har sat ham i en rimelig magtfuld position til at få sine tiltag gennemført, og det lader da også til at hele den her samling af underholdning gennemsyrede den oprindelige version af Xbox One.

Så det er egentlig derfor, at jeg synes det er interessant at overveje: tænk, hvis Mattrick stadig sad der?

Nu blev det alligevel til en dejlig rodet omgang alt muligt :)

Jeg gad dog ikke gå ind i en længere forklaring af det, og jeg kunne sagtens have skrevet tingene mere skarpe :D (......Har skrevet (og skriver stadig) rigeligt om ledelses- og markedsføringsstrategier via en Master i Global Management og BA i International Marketing, så nogle gange gider jeg sq ikke rigtig i fritiden).
Niculla
Niveau 3
 
Indlæg: 267
By: Roskilde


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf cigi silk » 26. apr 2015 09:47

Redman DK skrev:
Niculla skrev:Tror nu Microsoft er meget godt tilfredse med den nuværende tilstand oven på den vanvittige modgang de havde under Don Mattrick. Det har helt sikkert været et ledelsesmæssigt comeback af de store under Spencers æra.

Hvordan havde det ikke set ud, hvis Mattrick var blevet?


Marketing 101: If something publicly fails, find a scapegoat to blame it all on and a person to look like the rescuer.

En person ødelægger det hele og en person redder det hele. Det lyder som et eventyr men sådan fungerer en virksomhed ikke.
Phil Spencer sad oppe i toppen af ledelsen da Xbox One kom frem. Det er meget muligt at Mattrick kørte bussen, men Spencer sad lige ved siden af med kortet uden at sige retningen var forkert.

At Spencer så kan finde ud af at fremtræde sig som en god person i offentligheden er jeg helt enig i, men det med at han har fixet Xbox ser jeg som noget fis. Han var med fra starten af og har også skyld i den tossede første fremvisning af Xbox One.


Ikke fordi jeg er fuldstændig uenig med dig, men jeg tænker ikke du helt ved hvem der besluttede den fatale launch med tv tv tv. Jeg nægter at en 100pct. Game'er som spencer ikke var helt klart over, at det er gamere der køber en konsol i starten af en generation. Det var en fatal fejl og jeg er ret sikker på at spencer ikke ville lave den.

Men det er og bliver gætværk ligesom din vinkel et det.
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Redman DK » 26. apr 2015 16:41

Niculla skrev:@Redman DK

Jeg er meget enig med dig. Det er også derfor jeg skrev "ledelsesmæssige comeback under Spencers æra" for netop at pointere han ikke er alene om det. Det er ganske normalt at en ny frontfigur i samarbejde med højere beslutningstagere sammensætter et nyt ledelsesteam. Så han har bestemt ikke gjort det alene.

Det er helt klart at Spencer er blevet symbolet i den nye fortælling om "det nye åbne Xbox, der er til for gameren". Det er ganske vidst meget markedsføringsorienteret til os consumers, men den eksterne markedsføring af nye værdier kan sagtens være for intern brug også til at "alligne" organisationen til nye tider. Den åbne tilgang passer i øvrigt med hele den nye åbne corporate strategi fra HQ, så det kan være ansættelsen af Spencer, fra en lidt "mindre" rolle som leder af Microsoft Studios, er en måde at ryste ledelsesposen godt og grundigt på. I mange radikale forandringer, bliver den nye CEO nødt til at anvende symbolske aktioner for at skabe en brændende platform (Hold da op for en klassisk Kotter).

Men det interessante er jo netop Mattricks rolle i den tidligere fortælling. Han har jo været både VP og president af "the Interactive Entertainment Business" i godt 6 år med hovedansvaret for at samle alt underholdning indenfor Microsoft - i en stilling med direkte reference til Ballmer. Derudover har han haft en stor andel i at få antallet af Xbox Live medlemmer til at stige med godt 700% og samtidig gjort forretningen profitabel. Det har sat ham i en rimelig magtfuld position til at få sine tiltag gennemført, og det lader da også til at hele den her samling af underholdning gennemsyrede den oprindelige version af Xbox One.

Så det er egentlig derfor, at jeg synes det er interessant at overveje: tænk, hvis Mattrick stadig sad der?

Nu blev det alligevel til en dejlig rodet omgang alt muligt :)

Jeg gad dog ikke gå ind i en længere forklaring af det, og jeg kunne sagtens have skrevet tingene mere skarpe :D (......Har skrevet (og skriver stadig) rigeligt om ledelses- og markedsføringsstrategier via en Master i Global Management og BA i International Marketing, så nogle gange gider jeg sq ikke rigtig i fritiden).


Jeg må hellere lige sige at mit indlæg ikke kun var rettet mod dig, dit indlæg var bare så nemt at citere :wink:

Men ja, jeg kan jo næsten ikke være meget andet end enig i det du skriver. For ja hvis det stadig var Mattrick der sad højest i ledelsen nu, så ville det nok have set anderledes ud, for han var vist med på den originale ide med at Xbox skulle være det centrale mediecenter i familiens stue.

cigi silk skrev:Ikke fordi jeg er fuldstændig uenig med dig, men jeg tænker ikke du helt ved hvem der besluttede den fatale launch med tv tv tv. Jeg nægter at en 100pct. Game'er som spencer var helt klart over at det er gamere der køber en konsol i starten af en generation. Det var en fatal fejl og jeg er ret sikker på at spencer ikke ville lave den.

Men det er og bliver gætværk ligesom din vinkel et det.


Jeg ved da godt hvem der besluttede den fatale launch, det gjorde ledelsen ;-)

Men det er gætværk jeg laver. Det kunne satme være fedt med en insider historie om hvad der foregik bag kulissen op til og under afsløringen af Xbox One.

Og det har nok ikke været Spencers ide med al det tv gøjl, men som jeg skrev før så var han også en del af ledelsen dengang og har haft en medvirken i det, måske ikke en så stor, men den har været der.
Det er ligesom med Ken Kuturagi og PS3. Ja det var ham der var skyld i den sygelige startpris på den, men hvor mange personer har ikke stået ved siden af ham uden at have sat spørgsmålstegn til hans plan.
Redman DK
Niveau 4
 
Indlæg: 436

+2

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf CaptainKicker » 26. apr 2015 18:01

Og nu går der rygter om at Silent Hills bliver cancelled. En af de helt store grunde, og argumenter folk kom med hvad angår PS4. Super skuffende.

http://www.reddit.com/r/Games/comments/ ... cancelled/

Det er så vanvittigt, at vi for et år siden fik proppet nyheder i halsen om eksklusive, og så fejler de på stribe. The Orders fiaskoen, Uncharted udsat, og nu PH aflyst.

Glem snakken om pixels, 10% ekstra textures på hegn, og dårlige UIs. Hvad nytter det, når alt vi får er remasters og middelmådige spil?
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 49 gæster

cron