Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Cena » 29. mar 2015 10:34

Det virker helt absurd at Microsoft næsten modarbejder at folk vil bruge headset på konsollen.

Jeg har lige købt Sony's Officielle trådløse headset til PS4, som indtil videre virker som et super køb til 599 kr. Indtil da har jeg brugt almindelig telefon headsets. Det er også rigtig fedt at man rent faktisk har kunne bruge f.eks. iPhone 5s headsettet både til spil, men også til chat. Lige på det punkt skal Sony virkelig have ros!
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 29. mar 2015 12:38

Major Oblivious skrev:Det er ikke det eneste - Microsoft bruger den mindre brugte mikrofon-standard, som gør at nogle standard stereo-hovedtelefoner med mikrofon ikke vil virke - hvorimod PS4 bruger den mest udbredte mikrofon-standard.
(Det har noget at gøre med, hvordan de tre sorte ringe på jack-stikket er sorteret)


Nu er det altså muligt at få Jack til Mini Jack :P
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Cena » 29. mar 2015 13:05

Mike JezZ skrev:
Major Oblivious skrev:Det er ikke det eneste - Microsoft bruger den mindre brugte mikrofon-standard, som gør at nogle standard stereo-hovedtelefoner med mikrofon ikke vil virke - hvorimod PS4 bruger den mest udbredte mikrofon-standard.
(Det har noget at gøre med, hvordan de tre sorte ringe på jack-stikket er sorteret)


Nu er det altså muligt at få Jack til Mini Jack :P


Jeg er sku glad for jeg ikke har behov for at skulle sidde og forsvare de valg Sony har truffet med PS4, bare fordi jeg valgt at købe den konsol :)
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Major Oblivious » 29. mar 2015 15:22

Mike JezZ skrev:
Major Oblivious skrev:Det er ikke det eneste - Microsoft bruger den mindre brugte mikrofon-standard, som gør at nogle standard stereo-hovedtelefoner med mikrofon ikke vil virke - hvorimod PS4 bruger den mest udbredte mikrofon-standard.
(Det har noget at gøre med, hvordan de tre sorte ringe på jack-stikket er sorteret)


Nu er det altså muligt at få Jack til Mini Jack :P


Det er ikke et spørgsmål om stikkets størrelse, men om det et OFC eller CCA-standard.

Blev fandme skuffet, da jeg pluggede mine audiophile-bøffer i xbox-adapteren, og mikrofonen var helt død, men den virkede upåklagelig på PS4'eren :-?
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf susperia » 29. mar 2015 15:40

Major Oblivious skrev:
Mike JezZ skrev:
Major Oblivious skrev:Det er ikke det eneste - Microsoft bruger den mindre brugte mikrofon-standard, som gør at nogle standard stereo-hovedtelefoner med mikrofon ikke vil virke - hvorimod PS4 bruger den mest udbredte mikrofon-standard.
(Det har noget at gøre med, hvordan de tre sorte ringe på jack-stikket er sorteret)


Nu er det altså muligt at få Jack til Mini Jack :P


Det er ikke et spørgsmål om stikkets størrelse, men om det et OFC eller CCA-standard.


Blev fandme skuffet, da jeg pluggede mine audiophile-bøffer i xbox-adapteren, og mikrofonen var helt død, men den virkede upåklagelig på PS4'eren :-?

Så kan Ps4 både OFC og CCA?
For mit xo four, eller hvad det nu hedder, det virker fint på min Xbox one, og Ps4.
Billede
susperia
Niveau 5
 
Indlæg: 1274
By: Haarby


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Major Oblivious » 29. mar 2015 17:44

Det går jeg ud fra eftersom at MS skriver at det skal være OFC-kompatible headsets, og jeg har et par Marshalls som fungerer fint på både Xb1 og PS4 - men det er KUN mikrofonen som ikk virker
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 29. mar 2015 18:35

Cena skrev:
Mike JezZ skrev:
Major Oblivious skrev:Det er ikke det eneste - Microsoft bruger den mindre brugte mikrofon-standard, som gør at nogle standard stereo-hovedtelefoner med mikrofon ikke vil virke - hvorimod PS4 bruger den mest udbredte mikrofon-standard.
(Det har noget at gøre med, hvordan de tre sorte ringe på jack-stikket er sorteret)


Nu er det altså muligt at få Jack til Mini Jack :P


Jeg er sku glad for jeg ikke har behov for at skulle sidde og forsvare de valg Sony har truffet med PS4, bare fordi jeg valgt at købe den konsol :)


Jeg forsvare intet, jeg siger der er en løsning :) Jeg nævnte intet om hvor idiotisk jeg synes MS valg er.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Niculla » 29. mar 2015 22:37

Kan man ikke resette afstemningen øverst ? Kunne faktisk være sjovt at se, hvad folk rent faktisk har her et godt stykke tid efter lanceringen.
Niculla
Niveau 3
 
Indlæg: 267
By: Roskilde


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 29. mar 2015 22:42

ja jeg stemte ps4 men endte med xo :P
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf SteffenPoulsen » 30. mar 2015 08:14

Der var så meget hype omkring ps4 da begge de nye maskiner kom på gaden, at jeg faktisk blev lidt i tvivl om hvad jeg skulle stemme. Jeg endte dog både med at stemme xbox og købe xbox one, og jeg har overhovedet ikke fortrudt. Jeg elsker xbox live, achievements,xbox controlleren, Microsofts måde at lytte til brugernes forslag til forbedringer, og selvfølgelig spillene. :-)
SteffenPoulsen
Niveau 4
 
Indlæg: 317
By: Esbjerg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf cigi silk » 30. mar 2015 08:50

Nu står der DLC, men det er jo faktisk et enkeltstående spil . :-)
Og lidt sjovt er det vel lige præcis i dette forum !

Billede
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg

+3

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf DanniLaursen » 30. mar 2015 10:03

Jeg bruger da også et mobil headset til xbox one bare man har deres apabter så virker det fint...

Men synes det er forfærdeligt af de stiks der sider på sony joypad de smuldre med tiden ? Hvad sker der for det ? Nede i min lokale gamestop har de nok for 300 joypad tilbage OG SONY
DanniLaursen
Niveau 4
 
Indlæg: 555


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 30. mar 2015 10:21

DanniLaursen skrev:Jeg bruger da også et mobil headset til xbox one bare man har deres apabter så virker det fint...

Men synes det er forfærdeligt af de stiks der sider på sony joypad de smuldre med tiden ? Hvad sker der for det ? Nede i min lokale gamestop har de nok for 300 joypad tilbage OG SONY



Ja, hvad sker der for det .. mit smuldre ikke (endnu) om min konsol er fra release .. Det kunne være børnene skulle vaske deres hænder når de har været på toilettet, så der ikke kommer urinsyger på controlleren :lol:

Adapter er fint, men ingen adapter havde været bedre .. Men det er jo også en måde at tjene penge på. Lidt ligesom man ikke kan bruge voice commands igennem headsettet på en Xbox One, som man kan på en PS4.. Nææ nej, køb en kinect ...
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf DanniLaursen » 30. mar 2015 10:40

Ja det kan godt være urin :-)
DanniLaursen
Niveau 4
 
Indlæg: 555


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 30. mar 2015 10:47

DanniLaursen skrev:Jeg bruger da også et mobil headset til xbox one bare man har deres apabter så virker det fint...

Men synes det er forfærdeligt af de stiks der sider på sony joypad de smuldre med tiden ? Hvad sker der for det ? Nede i min lokale gamestop har de nok for 300 joypad tilbage OG SONY


Det er vildt mærkeligt at det kan lade sig gøre. Man burde mene at lige præcis Controlleren burde være testet med en modstand svarende til flere hundrede timers gaming, men åbenbart ikke.

Jeg har selv skiftet sticks på mine dualshock 4 controllere men det burde virkeligt ikke være nødvendigt.

Det ser dog ud til at materialet er blevet skiftet på de controllere du får i pakkerne i dag, men det er alligevel sløvt at man skal straffes for at købe på release. En controller-RROD fra Sony. Sejt. :/
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster

cron