Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 26. mar 2015 16:14

IkkNico skrev:Jeg spiller på konsol fordi det er nemt og bekvemt.

Selvom det efterhånden er slut med at skulle jagte drivere og holde sin maskine opdateret på computer, så kan en maskine til 4000kr kan ikke levere samme oplevelse, fx. infrastruktur og den er helt sikkert ikke lige så langtidsholdbar. Med min konsol skal jeg bar sikre mig, at det rigtige logo står på æsken, og så hjem og spille. Bevares, nu skal man også installere sine spil på konsol, og MS har gjort headset-brug lidt mere besværligt og omstændigt, men alt i alt er det bare SÅ meget nemmere at starte sin sorte kasse op, gå online og råbe af/med vennerne.

Jeg endte med en XBO pga vennerne, controller og Live. Vennerne er lige så dårlige som altid, controlleren var jeg længe om at vænne mig til, jeg foretrækker stadig 360 controlleren, og selvom Live har haft sine problemer, så har det heldigvis ikke generet mig (endnu).


This! Mit valg faldt på PS4, da jeg, på beslutningstidspunktet, antog at dette var den mest no-nonsense gamingkonsol.

Det kunne så reelt set have været ligegyldigt hvad jeg valgte, da Xbox teamet alligevel fik gjort Xbox One en lige så no-nonsense gaming-konsol.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Redman DK » 26. mar 2015 18:05

cigi silk skrev:Selvom jeg synes at en FPS på ned til 24fps. ikke helt tegner godt på det her tidspunkt 2 år efter launch. Men det er så noget helt andet.


Billede

PS: Det er ikke 12 remasters fra Sony, jeg kan kun se 6 fra Sony af.
Redman DK
Niveau 4
 
Indlæg: 436


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Blauwy » 26. mar 2015 18:32

Hvilke spil kører med 24fps på PS4?
Det er ligesom hvis jeg siger at alle XBO spil kører med 12fps, grundet DR3's elendige performance.
Ét spil udgør ikke det samme resultat for resten af banden.
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 26. mar 2015 19:16

Just Dance Now på tøsernes android telefoner kører vist kun 24fps, kan jeg se ... Men det virker de ret ligeglade med.

Til gengæld er det sgu' meget cool, at de kan spille på 47" i stuen via deres mobiler og chromecast'en. Ingen brug for wii-motes, PS Move, Kinect eller konsoller der
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Phimosis » 26. mar 2015 19:21

IkkNico skrev:Jeg spiller på konsol fordi det er nemt og bekvemt.

Selvom det efterhånden er slut med at skulle jagte drivere og holde sin maskine opdateret på computer, så kan en maskine til 4000kr kan ikke levere samme oplevelse, fx. infrastruktur og den er helt sikkert ikke lige så langtidsholdbar. Med min konsol skal jeg bar sikre mig, at det rigtige logo står på æsken, og så hjem og spille. Bevares, nu skal man også installere sine spil på konsol, og MS har gjort headset-brug lidt mere besværligt og omstændigt, men alt i alt er det bare SÅ meget nemmere at starte sin sorte kasse op, gå online og råbe af/med vennerne.

Jeg endte med en XBO pga vennerne, controller og Live. Vennerne er lige så dårlige som altid, controlleren var jeg længe om at vænne mig til, jeg foretrækker stadig 360 controlleren, og selvom Live har haft sine problemer, så har det heldigvis ikke generet mig (endnu).


For mit vedkommen kan der her faktisk ikke siges meget bedre...
Og prøvede faktisk en Ps4 her i går på mit arbejde, og må sige den virkede jo faktisk lige så god, som min Xbox
Kommer til at spille en del Battlefield 1.
Phimosis
Niveau 6
 
Indlæg: 1374
By: Sunred Beach


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Niculla » 26. mar 2015 21:05

Tror vidst bare hele den her generation af konsolkrig har båret rimelig meget præg af det vi i marketing kalder for Endowment-effect. At man tillægger mere værdi til et produkt end det "objektivt" set har, kun fordi man ejer det.

Man kan vel næsten kalde det for en hysterisk selvforstærkende effekt blandt visse individer :)

Wiki til de interesserede: http://en.wikipedia.org/wiki/Endowment_effect
Niculla
Niveau 3
 
Indlæg: 267
By: Roskilde

+3

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 26. mar 2015 21:39

Niculla skrev:Tror vidst bare hele den her generation af konsolkrig har båret rimelig meget præg af det vi i marketing kalder for Endowment-effect. At man tillægger mere værdi til et produkt end det "objektivt" set har, kun fordi man ejer det.

Man kan vel næsten kalde det for en hysterisk selvforstærkende effekt blandt visse individer :)

Wiki til de interesserede: http://en.wikipedia.org/wiki/Endowment_effect


Og hvis man så har begge systemer hvad kalder i det så i marketing ? :mrgreen:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 26. mar 2015 22:17

Niculla skrev:Man kan vel næsten kalde det for en hysterisk selvforstærkende effekt blandt visse individer :)

Kaldte du os lige for en flok kvinder der?
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar
+2

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Niculla » 26. mar 2015 23:14

@Slim - Så har konsollerne mere værdi end en PC - samme effekt.

Det kan også bare medføre en Confusion effect, hvor du ikke helt forstår idéen i at have købt begge.

Okay. Det var måske nok lidt hjemmebrygget det her.

@IkkNico - Haha. Point taken.
Niculla
Niveau 3
 
Indlæg: 267
By: Roskilde


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 26. mar 2015 23:23

hehe , men jeg har også en ret ok PC .. Men ja, jeg forstår sku ikke hvorfor jeg køber alt det pjat :) så hjemmebrygget kommentar godkendt ....
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 27. mar 2015 10:53

Kan det virkelig passe at det ikke er muligt at justere skærmstørrelsen på xbox one ?
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 27. mar 2015 10:56

Selvom man ikke fatter en skid af hvad han siger, så er det sku morsomt.

PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Redman DK » 27. mar 2015 17:30

Slimjay DK skrev:Kan det virkelig passe at det ikke er muligt at justere skærmstørrelsen på xbox one ?


Nu er du fjollet, der er altså ikke nogen skærm på Xbox One :wink:
Redman DK
Niveau 4
 
Indlæg: 436


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 29. mar 2015 08:36

Søndagmorgenfilosoferen, og så kom jeg pludselig i tanke om et punkt hvor PS4 fuldstndig gennemtæsker XBO; Headset.

Jeg husker alt for godt besværet Bruun og jeg havde med at få chat igang, samtidig med den gode lyd. Jeg startede med at tage lyden fra min monitor udgang, men så kunne jeg ikke chatte. Så prøvede jeg at modificere den medfølgende chat-adapter, hvilket ikke virkede på nogen måde.
Til sidst endte jeg med at bruge flere timer på nettet på at finde en officiel chat adapter (de var udsolgt mange steder)
Billede

Man kan ikke engang bare gå ud og købe et almindeligt headset og slutter til Xboxen, fordi MS har introduceret et proprietært, der betyder man SKAL købe deres adapter, man kan ikke engang bruge den medfølgende, og som jeg kan læse flere steder her på siden, så er det stprt set ogs umuligt at gå rigtig kabelfri med sin lyd (måske med noget optisk kabel til preamp til base stationen? men så kan man selvfølgelig stadig ikke chatte(?)

Det er en om'er i min bog
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Major Oblivious » 29. mar 2015 10:22

Det er ikke det eneste - Microsoft bruger den mindre brugte mikrofon-standard, som gør at nogle standard stereo-hovedtelefoner med mikrofon ikke vil virke - hvorimod PS4 bruger den mest udbredte mikrofon-standard.
(Det har noget at gøre med, hvordan de tre sorte ringe på jack-stikket er sorteret)
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster

cron