Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 29. jan 2015 15:21

Zt3pH skrev:Hvorfor er det stadig sådan at salgstal er det afgørende argument? Idioter er før blevet enige om at gøre noget i flok...


Hoppede også selv på XO som min første gen konsol.

Købte en PS4 i decembers, og blev skuffet over den grafiske forskel er minimal mellem de 2.

Min XO er stadig min primære, hvilket nogle af mine venner ikke forstår da "PS4 er 4x stærkere end XO jo!!"

Men foretrækker controlleren, og som PC gamer kan jeg også lide integration mellem XO og Win 10.

Damn you MS for not having cross-buy games!

Billede
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 29. jan 2015 15:23

ja, idioter er før blevet enige om at gøre noget i flok, og netop derfor har Apple solgt 75 millioner iPhone's i sidste kvartal :lol:

Spøg til side .. :D

Nu går jeg så ikke op i salgstal, det er der andre der gør ;) Men for at give svar på de spørgsmål der bliver stillet er det åbenbart nødvendigt, for at sætte tingene i perspektiv.

Salgstallene kommer på banen da Burnie.dk skriver :

Tror du stadig der kommer flere Sony exclusives, nu hvor Sony er så langt fremme ift. Xbox One? Det er begrænset hvor meget det kan fremme deres salgstal. Jeg tror, folk der vil have en Playstation 4 allerede har besluttet sig :) I min optik vil det være penge ud af vinduet... men nu hedder jeg heller ikke Michael Pachter..



imo vandt X360 også sidste generation.

Om salgstal er et afgørende argument ?? .. Hvis jeg var udvikler og kun måtte udvikle til en Konsol, så ved jeg godt hvad jeg ville udvikle til, nemlig den maskine der har solgt mest, det handler jo om at tjene penge ;) Så lige der ville det være et afgørende argument. men som forbruger er jeg ligeglad, bare jeg får nogle fede spil :)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Esano » 29. jan 2015 15:58

Mike JezZ skrev:
Zt3pH skrev:Hvorfor er det stadig sådan at salgstal er det afgørende argument? Idioter er før blevet enige om at gøre noget i flok...


Hoppede også selv på XO som min første gen konsol.

Købte en PS4 i decembers, og blev skuffet over den grafiske forskel er minimal mellem de 2.

Min XO er stadig min primære, hvilket nogle af mine venner ikke forstår da "PS4 er 4x stærkere end XO jo!!"

Men foretrækker controlleren, og som PC gamer kan jeg også lide integration mellem XO og Win 10.


Var integrationen mellem XO og Win10 et argument for dit køb inden det blev annonceret? :)

At du har været skuffet over den grafiske forskel over de to konsoller kan kun være din egen skyld da man hele tiden har vidst de lå meget op ad hinanden, medmindre man tog sine "venners" gode ord for værende fakta.

Men jeg har nu fulgt dig meget på GR og kan også huske hvordan du lige pludselig ændrede syn på de to konsoller efter du fik købt en Xbox One og hvordan du mente at alle PS4 ejere var fanboys og hvad du ellers fik kastet af mudder mod 'PS folkene'.
Esano
Niveau 3
 
Indlæg: 246


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Burnie.dk » 29. jan 2015 16:06

Salgstallene for sidste generation kan man ikke bruge til noget som helst - med mindre du, Slimjay, regner med, at denne generation varer 8-9 år.
Jeg tror ikke, at et eksklusiv som Resident Evil vil øge salget af Playstation 4-konsoller. Stod jeg i spidsen for et økonomisk problemplaget firma, havde jeg sparet hvor jeg kunne. Jeg havde ikke brugt mine ressourcer på at sikre flere eksklusiver i øjeblikket.
Burnie.dk
Niveau 5
 
Indlæg: 1151
By: Aarhus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 29. jan 2015 16:12

Esano skrev:Var integrationen mellem XO og Win10 et argument for dit køb inden det blev annonceret? :)


Du misforstår. Jeg blev glad for at høre om integrationen, og det var ikke mit argument for at købe en One :)

Esano skrev:At du har været skuffet over den grafiske forskel over de to konsoller kan kun være din egen skyld da man hele tiden har vidst de lå meget op ad hinanden, medmindre man tog sine "venners" gode ord for værende fakta.


Det er ikke det man hører fra PS4 fanboys :) Jeg købte ikke en Ps4 pga. grafikken men deres eksklusive. Men blev alligevel skuffet når jeg altid har hørt om hvor stærk den var grafisk og flere ligaer foran XO, når den slet ikke er.

Folk gør virkeligt et nummer ud af det rundt omkring, og det er så fjernt fra virkeligheden.

Esano skrev:Men jeg har nu fulgt dig meget på GR og kan også huske hvordan du lige pludselig ændrede syn på de to konsoller efter du fik købt en Xbox One og hvordan du mente at alle PS4 ejere var fanboys og hvad du ellers fik kastet af mudder mod 'PS folkene'.


Jeg gør ellers et stort nummer ud af at være neutral, da jeg har begge maskiner, og ikke har et behov for at hæve den ene konsol over det andet.

Jeg er lidt ligeglad med hvem der foretrækker hvad og hvorfor. Derimod går jeg i forsvarsposition - uanset platform - hvis der bliver skrevet noget usandt om den gældende platform.

Men hvis jeg har sagt dette:

Esano skrev:du mente at alle PS4 ejere var fanboys og hvad du ellers fik kastet af mudder mod 'PS folkene


Så er jeg jo selv PS4 fanboy ;)

Pas på med du ikke blander beskeder til bestemte personer sammen med en generalisering :)

Størstedelen af GR communitiet er PS4 fans tho', og snakker grimt om Xbox One. Det er ofte en stikpille for mig, og så er jeg ret god til at give tilbage af samme skuffe :) Det er desværre min svaghed.

Men jeg er cool med om folk spiller XO, PS4, PC, Wii U, eller hvad de nu spiller. Min dag bliver ikke ødelagt af at en bruger jeg ikke kender spiller PS4 frem for XO.

Men når folk skriger at PS4 er 8 gange hurtigere end XO så eksplodere mit Bullshit-barometer og så bliver der skrevet :D
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 29. jan 2015 16:52

Mike JezZ skrev:
Slimjay DK skrev:Dragon's Dogma Online

...

Free 2 Play :^o

... og udkommer åbenbart ikke i vores ende af verden

Capcom told Eurogamer earlier this week that it had no plans to bring Dragon's Dogma Online to these shores. It's due out in Japan at some point in 2015


http://www.eurogamer.net/articles/2015- ... e-revealed
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 29. jan 2015 19:57

Burnie.dk skrev:Salgstallene for sidste generation kan man ikke bruge til noget som helst - med mindre du, Slimjay, regner med, at denne generation varer 8-9 år.



Din holdning til at en Konsol med 1 år på bagen har toppet sit salg, kan man heller ikke bruge til noget. Hvis vi følger trenden, så skal man nok ikke forvente en ny konsol lige inden for de næste 5 år .. Ikke engang X360 og PS3 er faset ud endnu ... :wink:

Jeg tror ikke, at et eksklusiv som Resident Evil vil øge salget af Playstation 4-konsoller. Stod jeg i spidsen for et økonomisk problemplaget firma, havde jeg sparet hvor jeg kunne. Jeg havde ikke brugt mine ressourcer på at sikre flere eksklusiver i øjeblikket.


Så er jeg bare glad for du ikke står i spidsen :D

Jeg tror nu godt et Spil som RE kunne sælge konsoller, specielt hvis der blev lavet en RE bundle. Jeg er da også sikker på at Tomb Raider kommer til at sælge en del flere Xbox One's end de ellers ville ha' gjort.

Men ja, det koster mange penge at lave sådan nogle aftaler, og man skal jo ikke bare hive til sig, hvis man på forhånd ved at det er en dårlig forretning. Men i min verden koster det penge at tjene penge, man kan ikke bare sætte sig tilbage i stolen og vente på at pengene dumper ned fra himlen. Salget af konsoller stopper jo først hvis der ikke er noget spændende at komme efter.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 29. jan 2015 20:07

Slimjay DK skrev:Guilt Is A Chilling Feeling ..... Quantic Dreams Fahrenheit ??

http://achillingfeeling.com/

:) :)


Det er morsomt når det viser sig at det er Fahrenheit .. Men at det slet ikke er til konsol :^o =D> :lol:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Benja190782 » 29. jan 2015 21:16

Niculla skrev:Sad lige og læste at det nye GTX 970 er på ca. 3,9-4.2 TF alt efter producent (til en pris på kun 2600 kr. ca.). Det er jo helt vildt at sammenligne med X1's sølle 1,3 TF, som oven i købet er for hele systemet. Det kan godt være DX12 gør det bedre, men det må jo tilsvarende blive bedre for de nye GFX kort som netop understøtter det.

Jeg tror Project Cars bliver nådesløst nedgraderet på X1.


Project Cars er allerede nådesløst nedgraderet på XB1 - 900p men dog stadig 60fps.
PS4 kører det i 1080p@60fps.

Nogle gange fatter jeg bare ikke at jeg ikke købte en PS4 - havde også gjort det hvis ikke det var for controlleren og Forza serien.
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 29. jan 2015 21:52

Du kan da nå at købe den endnu. På den anden side hvis du spiller for grafikken eller den højere opløsning, så er PC vejen frem. Du får væsentligt flere rå kræfter for pengene, og snart glæde af alle DX12s fortræffeligheder.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Benja190782 » 29. jan 2015 21:56

IkkNico skrev:Du kan da nå at købe den endnu. På den anden side hvis du spiller for grafikken eller den højere opløsning, så er PC vejen frem. Du får væsentligt flere rå kræfter for pengene, og snart glæde af alle DX12s fortræffeligheder.


Jamen får både Xbox One og PS4 ikke også DX12..??
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Annxii » 29. jan 2015 22:14

Benja190782 skrev:
IkkNico skrev:Du kan da nå at købe den endnu. På den anden side hvis du spiller for grafikken eller den højere opløsning, så er PC vejen frem. Du får væsentligt flere rå kræfter for pengene, og snart glæde af alle DX12s fortræffeligheder.

Jamen får både Xbox One og PS4 ikke også DX12..??

Xbox, jo. PS4, nej. PS4 bruger opengl og ikke directx, så sony må selv i gang
Annxii
Niveau 6
 
Indlæg: 1541


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Burnie.dk » 29. jan 2015 22:26

Slimjay DK skrev:
Burnie.dk skrev:Salgstallene for sidste generation kan man ikke bruge til noget som helst - med mindre du, Slimjay, regner med, at denne generation varer 8-9 år.



Din holdning til at en Konsol med 1 år på bagen har toppet sit salg, kan man heller ikke bruge til noget. Hvis vi følger trenden, så skal man nok ikke forvente en ny konsol lige inden for de næste 5 år .. Ikke engang X360 og PS3 er faset ud endnu ... :wink:


Hvor har jeg nævnt, at deres salg allerede er toppet? Selvfølgelig er det ikke det. Jeg skrev, at folk der vil have en Playstation 4 allerede har besluttet sig. Det er ikke det samme som at sige: "Playstation 4 salget er peaket, og der bliver ikke solgt flere Playstation 4-konsoller". Selvfølgelig er der tale om en løbende proces.

Jeg håber, du har ret i, at konsollerne holder 5 år, men jeg har svært ved at tro på det. De er allerede hårdt presset på ydelse ift. computere.
Burnie.dk
Niveau 5
 
Indlæg: 1151
By: Aarhus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 29. jan 2015 22:52

Burnie.dk skrev:Jeg håber, du har ret i, at konsollerne holder 5 år, men jeg har svært ved at tro på det. De er allerede hårdt presset på ydelse ift. computere.

Ja, 8. generations konsollerne er ikke kraftmaskiner som deres forgængere var det ved launch. Ved launch af 7. generation skulle man løbe med pænt mange aviser for at får tåd til en computer, der kunne matche konsollerne. PS3 blev endda med sit OtherOS benyttet i super-clusters af både uddannelsesinstitutioner og det amerikanske luftvåben, simpelthen fordi den var billig ifht sin ydeevne.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Blauwy » 29. jan 2015 22:57

Benja190782 skrev:
IkkNico skrev:Du kan da nå at købe den endnu. På den anden side hvis du spiller for grafikken eller den højere opløsning, så er PC vejen frem. Du får væsentligt flere rå kræfter for pengene, og snart glæde af alle DX12s fortræffeligheder.


Jamen får både Xbox One og PS4 ikke også DX12..??


Som sagt ovenover; Xbox gør, jo.

Man kommer aldrig til at få den samme oplevelse på konsol som på PC med DX12. Uanset hvor meget nogle vil tro det og at maskinen er "full DX12" har den stadig forfærdelig hardware restriktioner.

Ligesom min kære moder ville sige: Du kan ikke lave guld ud af en lort.

Vil du have bedre grafik og performance, så er PC vejen frem. Ellers må man erkende at downgrades kommer til at ske på konsollerne og bare leve med det.
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 79 gæster

cron