Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 29. jan 2015 10:31

Dragon's Dogma Online

PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 29. jan 2015 10:35

Slimjay DK skrev:Dragon's Dogma Online



Free 2 Play :^o
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Da Senzai » 29. jan 2015 10:41

Dragons Dogma var min bedste Single-player oplevelse i sidste generation.Denne tråd bevidner det vist mere end rigeligt. Fantastisk eventyr-spil. Nøj, jeg var glad for det spil.

Jeg så i den grad af de hellere lavede en to´er. Alle mine advarsler blinker gevaldigt, når de vælger at lave hvad der var en rigtigt, rigtigt stærk single-player oplevelse om til et Free2play MMO med Microtransactions. Tre ord jeg absolut ikke forbinder med noget positivt.

Nej, og det er ikke bare fordi, at jeg er negativ. Jeg tror, at det er meget svært at overføre de fleste af de ting, der gjorde det originale fedt til et MMO.

(jeg troede iøvrigt også, at det var Deep Down, der skulle være den spirituelle efterfølger, for det ligner altså også DD meget)
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 29. jan 2015 10:52

Der er flere og flere titler fra Capcom der er PS console exclusive .. Dragon's Dogma Online, Street Fighter 5 samt Deep Down.

Så mangler vi bare Resident Evil 7 som en exclusive :)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 29. jan 2015 11:05

Slimjay DK skrev:Så mangler vi bare Resident Evil 7 som en exclusive :)


Sker nok ikke, medmindre Sony virkeligt punger ud.

Hvad blev der af dengang, hvor sony og ms pumpede penge ud for at lave eksklusive, istedet for at punge ud for at gøre multiplat eksklusive :(

En skidt udvikling.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 29. jan 2015 11:14

Med begge maskiner i hus, er jeg ret ligeglad :) Men Sony og MS pumper da stadig penge i exclusiver, ellers ville der jo ikke være spil som Forza, Sunset Overdrive, Uncharted osv.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 29. jan 2015 11:16

Slimjay DK skrev:Med begge maskiner i hus, er jeg ret ligeglad :) Men Sony og MS pumper da stadig penge i exclusiver, ellers ville der jo ikke være spil som Forza, Sunset Overdrive, Uncharted osv.


Jeg har også begge maskiner i hus, og jeg køber udelukkende eksklusive til min PS4 og resten til XO :P

Men ja, de pumper stadig efter rigtige eksklusive titler, men de punger også ud for at gøre multiplat titler eksklusive (Tomb Raider(Timed), Street Fighter osv.)
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 29. jan 2015 11:19

Jeg gør så det omvendte :) hvis de Exclusive er værd at spille ... Jeg venter stadig spændt på Quantum Break og et nyt Gears Of War :D
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 29. jan 2015 11:52

Slimjay DK skrev:Jeg gør så det omvendte :) hvis de Exclusive er værd at spille ... Jeg venter stadig spændt på Quantum Break og et nyt Gears Of War :D


Men de har på intet tidspunkt været multiplatform :P
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 29. jan 2015 12:20

Mike JezZ skrev:
Slimjay DK skrev:Jeg gør så det omvendte :) hvis de Exclusive er værd at spille ... Jeg venter stadig spændt på Quantum Break og et nyt Gears Of War :D


Men de har på intet tidspunkt været multiplatform :P


Nej, det siger jeg heller ikke :wink:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Burnie.dk » 29. jan 2015 12:25

Slimjay DK skrev:Der er flere og flere titler fra Capcom der er PS console exclusive .. Dragon's Dogma Online, Street Fighter 5 samt Deep Down.

Så mangler vi bare Resident Evil 7 som en exclusive :)


Tror du stadig der kommer flere Sony exclusives, nu hvor Sony er så langt fremme ift. Xbox One? Det er begrænset hvor meget det kan fremme deres salgstal. Jeg tror, folk der vil have en Playstation 4 allerede har besluttet sig :) I min optik vil det være penge ud af vinduet... men nu hedder jeg heller ikke Michael Pachter..
Burnie.dk
Niveau 5
 
Indlæg: 1151
By: Aarhus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 29. jan 2015 12:40

PS3 og Xbox 360 har til dato solgt noget der ligner omkring 80 millioner konsoller, Nintendo Wii har solgt 100 millioner, PS2 har solgt over 155 Millioner .. Hvad for dig til at tro at toppen er ramt for PS4 ?

Konsollerne er altså kun lidt over 1 år gamle, det er først nu det begynder at blive sjovt.

Sony tjener også penge på spillene, så det behøver ikke nødvendigvis at være penge ud af vinduet. Og hvis de fortsat vil have kunder til en eventuelt PS5, så stopper man da ikke med at bringe fede exclusiver til sin konsol.

PS3 og X360 har da også haft exclusiver til udgivelse helt frem mod lanceringen af deres nyeste konsoller.

Iøvrigt må man da også tro på at både MS og Sony gør noget for at "pleje" de kunder de har.


Det er store tal :) og tænk hvad de tjener på spil ;)

http://www.vgchartz.com/analysis/platform_totals/
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 29. jan 2015 14:21

Mon ikke Sony ved, at man hurtigt kan tabe bolden?

Sony tabte bolden i forrige generation på trods af de havde tronen i PS2 tiden. MS dominerede med X360 men tabte bolden denne generation.

Man kan aldrig læne sig bagud og være passiv, så ender man med at blive overhalet.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 29. jan 2015 14:37

Ved ikke om Sony "tabte" tronen i forrige generation .. De ligger ret ens i følge VGChartz. Faktisk ligger PS3 en anelse højere end Xbox 360 i salg ..

Men ja, man skal ikke læne sig tilbage og slappe af :)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Zt3pH » 29. jan 2015 14:57

Hvorfor er det stadig sådan at salgstal er det afgørende argument? Idioter er før blevet enige om at gøre noget i flok...

Hvis man ser på hvor stor en markedsandel PS3 satte til 360, så tror jeg roligt man kan sige at de ikke vandt den runde, på trods af mange solgte enheder. Så taget i betragtning af hvor stor markedsandel PS2 havde så tror jeg ikke ret mange aktionærer klappede i hænderne i årene frem.

At PS4 fører den nuværende omgang ser jeg kun som forventeligt og gladeligt!

Hvis man skal betragte det i din optik Slim, så vil der jo altid kun være en vinder af det her, nemlig den der sælger flest konsoller. Hvis det er tilfældet så er denne debat jo overflødig :)
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 87 gæster

cron