Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 27. jan 2015 08:20

Ser vi mon en PS4 Slim til E3 i år ? den er godt nok lille. :shock:

Billede

Billede

Billede

Source : http://www.redmondpie.com/sony-playstat ... ooks-like/
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 27. jan 2015 08:46

Jeg tvivler godt nok på det der. Den kommer da til at brænde sammen 5 sekunder efter opstart.

Jeg har godt nok læst på et andet console-wars forum, at overhedningsproblemerne i PS4 skulle være voldsomt overdrevne, men med sådan en lille kasse der, såeh...
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 27. jan 2015 09:00

Ja, det ser godt nok vildt ud :) med den størrelse kan der jo ligge 4 PS4'ere inde i en Xbox One :lol:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf cigi silk » 27. jan 2015 09:18

@Tue - jeg har tidligere brugt nedenstående for at dokumentere udviklernes udfordringer ved varmeudviklingen på PS4. Det er konkrete erfaringer fra Square :-)

Hvis de skulle gå slim vejen, så understreger det bare igen at Sony slet ikke har styr på hvad der er ved at ske udviklingsmæssigt og det nye paradigme vi er på vej ind i - med fuld milticore udnyttelse.

PS4 Port of Final Fantasy XIV Has Unlocked Framerate up to 60 FPS at 1080p; Limited Due to Heat Issues
February 20, 2014

As an interesting side note, Yoshida-san also mentioned that the PS4 version managed to output more than 60 FPS during development, but that caused the console’s heat to raise considerably. According to him, due to the small casing of the PS4 developers have to consider heat carefully, and that’s why the version of the game for Sony’s new console was given an upper limit of 60 FPS.

As expected, the thermal runaway of the PS4 chassis can be scary, so we decided to cap the frame rate to 60 FPS.


http://www.dualshockers.com/2014/02/20/ps4-port-of-final-fantasy-xiv-has-unlocked-framerate-up-to-60-fps-at-1080p-limited-due-to-heat-issues/
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf cigi silk » 27. jan 2015 09:25

@Nakka
øvrigt FY2015Q2 fra ms dukket op. 10-11.5 millioner xbox one shipped, ca 9.5 solgt. kilde: de kloge hoveder (aqua mm.) på neogaf, som vi også hæfter os til når xboxlife/pslife bringer tal på forsiden.

det er lidt langt fra de 20.5 shipped man mener sony har sendt afsted, for ikke at tale om de solgte 19.
igen shipped/solgt helvede, samt mystiske tal der smedes sammen, så man virkelig skal igang med procentregning udfra de sidste 4-5 år


Du går godt nok meget op i salgstal nakka, lad os håbe du holder fast i din iver og bliver ved med at rapportere disse salgstal de næste par år.

I øvrigt er salgstallene kun bekræftet til at være:
Microsoft said it SOLD 6.6 million Xbox consoles during the holiday quarter in its quarterly earnings statement today, posting revenue of $26.5 billion. The company's net income was $5.8 billion.
On a side not, HVAD TJERNER SONY - tror du :-)

Hvor mange XBox 360 der er solgt har de ikke sagt, men at dømme efter de mega gode tilbud de havde på XBOX one, så har jeg svært ved at tro at XBOX 360 udgør en særlig stor andel af salget - but who knows.
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg

+3

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 27. jan 2015 09:33

@Cigi

Bemærk at de skriver "So we decided to cap the frame rate to 60 FPS" hvilket må være fint da det er de færreste spil til den nye generation af konsoller der rent faktisk leverert 60FPS stabilt. :) Så hvor stor er udfordringen i virkeligheden ? udover at det KAN være scary når man presser den mere en 60FPS ... lol

Da artiklen lige straks er 1 år gammel, og det ikke ligefrem vælter ind med artikler om varme problemer grundet spil der kan outputte mere end 60FPS, skal vi så ikke bare tage det helt roligt :)

Iøvrigt kan optimering af koden og bedre kendskab til hardwaren reducere varmeudvikling kraftigt.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 27. jan 2015 10:11

cigi silk skrev:Microsoft said it SOLD 6.6 million Xbox consoles during the holiday quarter in its quarterly earnings statement today, posting revenue of $26.5 billion. The company's net income was $5.8 billion.
On a side not, HVAD TJERNER SONY - tror du :-)


Det vides ikke endnu da Sony ikke har fremlagt regnskab for samme periode som ovenstående. D. 4. februar er vi klogere.

cigi silk skrev:As an interesting side note, Yoshida-san also mentioned that the PS4 version managed to output more than 60 FPS during development, but that caused the console’s heat to raise considerably. According to him, due to the small casing of the PS4 developers have to consider heat carefully, and that’s why the version of the game for Sony’s new console was given an upper limit of 60 FPS.

http://www.dualshockers.com/2014/02/20/ps4-port-of-final-fantasy-xiv-has-unlocked-framerate-up-to-60-fps-at-1080p-limited-due-to-heat-issues/


Jeps, den har jeg set, og også diverse Thermal-Camera testes som viste en markant varmeudledning. Jeg mener at den pågældende skribent udledte sine teorier om lavere varmeudvikling ud fra noget Frostbite 3, som dog var rettet mod PC-versionen skyder jeg på. Det virkede enormt rodet og debatten var virkelig skinger - så stat-ud-af-røven-ratioen var vist højere end den nogensinde bliver herinde :)
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf cigi silk » 27. jan 2015 10:34

@Tue, faktisk skal vi vente endnu længere :lol: - relativt pinligt hvis du sprørger mig. :^o

Sony Hack Causes Delay in Full Earnings Report

Sony said the hack attack left the company unable to produce a full financial report by a Feb. 16 deadline, leading it to ask financial regulators for permission to file by March 31.

http://www.hollywoodreporter.com/news/s ... lay-766164
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 27. jan 2015 10:37

cigi silk skrev:@Tue, faktisk skal vi vente endnu længere :lol: - relativt pinligt hvis du sprørger mig. :^o

Sony Hack Causes Delay in Full Earnings Report

Sony said the hack attack left the company unable to produce a full financial report by a Feb. 16 deadline, leading it to ask financial regulators for permission to file by March 31.

http://www.hollywoodreporter.com/news/s ... lay-766164


Ouch! Den havde jeg ikke set. Jeg havde godt hørt lidt småspekulationer i markedet, men intet særligt konkret. Tunge sager alligevel, der må være lavet noget ravage!
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C

+1

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf cigi silk » 27. jan 2015 10:44

Slimjay DK skrev:@Cigi

Bemærk at de skriver "So we decided to cap the frame rate to 60 FPS" hvilket må være fint da det er de færreste spil til den nye generation af konsoller der rent faktisk leverert 60FPS stabilt. :) Så hvor stor er udfordringen i virkeligheden ? udover at det KAN være scary når man presser den mere en 60FPS ... lol

Da artiklen lige straks er 1 år gammel, og det ikke ligefrem vælter ind med artikler om varme problemer grundet spil der kan outputte mere end 60FPS, skal vi så ikke bare tage det helt roligt :)

Iøvrigt kan optimering af koden og bedre kendskab til hardwaren reducere varmeudvikling kraftigt.


Nu er den jo ikke fixed til 60FPS - den kommer ned i 20'erne relativt tit under action scener. Så hvis du er tilfreds med det OK. Og hvis vi lige en kort stund ser bort fra det, så er det jo udtryk for at maskinen har svært ved at håndtere varmeudviklingen - og det er vel ikke godt, hvis vi skal til at udnytte CPU'en bedre. Og ja - PS4 har store CPU problemer som jeg tidligere har skrevet. Det er altid CPU'en på PS4 der får skylden når udviklerne må sænke deres ambitioner.



Nej der vælter ikke ind med artikler, men der vælter ind med downgrades på spil som skulle være 60FPS men ender op med 30FPS. Blodborne, The Order, Drive Club, Uncharted ... alle og en ender i 30FPS.

Kan der være en sammenhæng ?
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg

+2

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Thorpedo29 » 27. jan 2015 13:44

Rager mig en papand om ps4 udvikler varme eller har et elendigt regnskab...

Jeg håber tilgengæld at de lykkedes med The Order, savner nogle rigtigt gode nye spil til PS4.
Thorpedo29
Niveau 6
 
Indlæg: 1421


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 27. jan 2015 14:17

Jeg er ikke tilfreds med noget der kører under 30FPS ;) Men interessant at Yoshida-san praler med at FF sagtens kunne kører over de 60 men var bange for varmen, for så at smide et spil på gaden der er nede og ramme 20FPS.

Maskinen justere jo ikke frameraten på måling af temperatur, for hvis det var tilfældet så burde Xbox One kører 120FPS altid, den har jo masser af luft :) Og hvis det altid er PS4's CPU der får skylden når udviklerne må sænke deres ambitioner, hvorfor er det så lige at Xbox One ikke gør det bedre på rigtig mange Multiplatform, den har jo en kraftigere CPU og masser af køling og luft....

Så længe man ikke kan mærke at frameraten falder er jeg tilfreds, alt andet er imo bad coding ... Og jeg fortækker klart Visual frem for framerate, altså så længe det ikke går ud over gameplay.

Jeg kan ikke se om noget kører 60 / 40 eller 35 frames, men jeg kan se hvis den dykker under 25 :lol:

Men der er ingen tvivl om at PS4's værste modstander er varmen, det har jeg sagt fra dag 1 af.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 27. jan 2015 15:00

Slimjay DK skrev:Jeg er ikke tilfreds med noget der kører under 30FPS ;)


Er ked af at sige det, men så er det de forkerte maskiner du spiller på :P

Slimjay DK skrev:Så længe man ikke kan mærke at frameraten falder er jeg tilfreds, alt andet er imo bad coding ... Og jeg fortækker klart Visual frem for framerate, altså så længe det ikke går ud over gameplay.


Men 30 FPS går jo i de fleste tilfælde ud over gameplay.

Slimjay DK skrev:Jeg kan ikke se om noget kører 60 / 40 eller 35 frames, men jeg kan se hvis den dykker under 25 :lol:


Det kan oftest ses, og især mærkes.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 27. jan 2015 15:13

Mike : Jeg har aldrig på Xbox 360 eller PS3 tænkt på framerates, så 30FPS for mit vedkommende går ikke udover gameplay ;)

Jeg har ikke de evner der gør det muligt for mig at mærke framedrops som du kan .. Har spillet Tomb Raider på PS4 hvor frameraten ikke er stabil 60, men det er bestemt ikke noget jeg bemærker overhovedet.

Videnskaben siger at det menneskelige øje kun kan adskille op til 60 billeder pr. sekund i stærkt lys og ikke flere end 10 i svagt lys .. Hvilket må betyde at jeg spiller i svagt lys :) Måske derfor jeg kun har bemærket alvorlig framedrops i Dead Rising 3, der går under de 10 :) :)

Nåå ja, og Titanfall lider desværre også en del af mærkbare framedrops ....

Hvordan har du det når du ser TV, det er jo hele 25 FPS :mrgreen:

EDIT : "Jeg ved godt at en højere framerate giver et mere glidende gameplay og det er det der betyder noget for dig" :wink:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 27. jan 2015 15:38

Mon ikke det er fordi jeg er PC gamer at jeg kan se det ;)

Jeg kan dog også mærke det :P Men jeg har lært at leve med det, selvom det påvirker gameplay for mig :)
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 89 gæster

cron