Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf susperia » 22. dec 2014 07:12

Sorry Phimosis.
Den var ikke ment på dig, den blev måske skrevet lidt forkert.
Jeg mente at det er pinligt, at der stadig er en her inde, som farer frem, når der er en som ikke er imponeret over et ps4 spil.

Vi må simpelthen ikke have vores egne meninger, uden at man da skal forklare hvad det virkelig kan være, som man ikke kan lide, fordi der er jo anmeldelser som siger noget andet, så derfor kan man ikke selv mene et spil er kedeligt.
Billede
susperia
Niveau 5
 
Indlæg: 1274
By: Haarby


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 22. dec 2014 08:19

Krisgebis skrev:
Slimjay DK skrev:Det er rigtigt men kræver ekstra hardware, en hardware der ikke kan fås med et cam modul, så jeg kan bruge den med Yousee bland selv tv :) og som du selv siger, så kan jeg ikke se det smarte i at jeg skal tænde 2 bokse for at se tv :wink:

Ok, enten må du gå ud fra, at man benytte Microsofts egen hardware udvidelse (som ikke understøtter kort), eller også må du gå ud fra, at man benytter en vilkårlig boks, så der skal være to kasser tændt. Du kan da ikke lægge begge ulemper sammen og så påstå, at der ingen fordele er. PRØV i det mindste at være sammenhængende.


Ok, selvom Microsoft tv tuner kom med muligheden for Cam kort, så kan jeg ikke se det smarte i at have 2 bokse tændt for at se tv .. er det bedre eller hvor vil du hen ? :lol:

Hvad angår mediefunktionalitet, så er DLNA support og understøttelse af en bred række af videofiler også kommet til PS4, eller hvordan står det til?


Nej der halter Sony. Men hvis det en dag kommer håber jeg da for dem der skal bruge det, at det bliver bedre end det Microsoft har forhastet ud og som mildest talt virker en anelse begrænset, mit LG TV gør det bedre ;)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 22. dec 2014 08:42

Thorpedo29 skrev:Gaaab nakka, hvad har master chief Collection med et skuffende bil spil til ps4 at gøre?

Niculla/slim, hvad blev det til med de mange flere multimedia muligheder på ps4? Det kunne da være spændende at se dem listet op, da der ikke rigtigt er noget i jeres følgende indlæg der underbygger påstanden.


Som jeg skrev tidligere havde jeg kun taget højde for Apps og jeg har på intet tidspunkt skrevet at der var mange flere multimediamuligheder på PS4 [-X

Lokaliseret indhold på Xbox One skuffer taget i betragtning af at det var en af grundene til at den blev forsinket næsten et helt år. Ingen Voice commands ingen Apps udover netflix var der at finde på udgivelsen eller tager jeg fejl ?
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Zt3pH » 22. dec 2014 08:58

Slimjay DK skrev:
Thorpedo29 skrev:Gaaab nakka, hvad har master chief Collection med et skuffende bil spil til ps4 at gøre?

Niculla/slim, hvad blev det til med de mange flere multimedia muligheder på ps4? Det kunne da være spændende at se dem listet op, da der ikke rigtigt er noget i jeres følgende indlæg der underbygger påstanden.


Som jeg skrev tidligere havde jeg kun taget højde for Apps og jeg har på intet tidspunkt skrevet at der var mange flere multimediamuligheder på PS4 [-X


Jamen hvis man kigger på apps, så synes jeg da også XO fører her på mutimedia siden? Eller er det bare mig? (hvis man ser bort fra "kommende" apps og udelukkende baserer på det der rent faktisk er)
Hvad kan man egentligt få til PS4? Er plex kommet til den feks? Jeg har i alle tilfælde svært ved at se hvad det er PS4 gør bedre end XO på den her front - jeg vil argumentere for det forholder sig omvendt. Udelukkende baseret på egen erfaring...

Desuden halter argumentet omkring, at man skal tænde to bokse for at se fjernsyn. "Hvorfor overhovedet tænde sin konsol for at se fjernsyn?" havde måske nærmere været det korrekte
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 22. dec 2014 09:08

Ja, Plex er kommet til PS4.

Begge maskiner har :

Plex, Viaplay, Netflix.

PS4 har så også lige fået en App fra et konkurrerende site med reviews, trailers, interview mm. samt Blockbuster.dk app til leje af film. Og DR har meldt ud at deres DR app er på vej til PS4 og ikke Xbox One.

TV2Play skulle være på vej til begge, men om de kommer samtidigt ved jeg ikke.

Iøvrigt har Sony Playstation DK indgået en aftale med Yousee der gør at hvis man køber der 60 eller 100mbit linier, så får man 1 år PS+ abonnement med i prisen ( Tak yousee :) ). Gadvide om den aftale / samarbejde måske kaster en Youbio eller Yousee play App af på et tidspunkt ?

Xbox 360 havde en HBO Nordic App, så mon ikke også vi ser den på Xbox One ?

Så hvis vi fjerner plex og kigger på lokaliseret indhold og ser bort fra kommende Apps, så fører PS4 pt. på den front. om den så gør det bedre aner jeg ikke, jeg ved dog at Xbox One er mere stille, så den ville nok være den fortrukne afspiller til de apps begge maskiner har fælles, hvis jeg ikke havde andet, da det ikke er altid at jeg kan have fuld skrue på lyden ;) Dog er det primære formål for mig stadig "the games" og ingen af maskinerne er valgt udfra hvad de ellers kan, da jeg har så mange enheder i huset der kan de ting i forvejen 8)

Desuden halter argumentet omkring, at man skal tænde to bokse for at se fjernsyn. "Hvorfor overhovedet tænde sin konsol for at se fjernsyn?" havde måske nærmere været det korrekte


Enig :wink:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Niculla » 22. dec 2014 09:50

DinesJ skrev:Så var der sku lige 4 posts i træk fra "Playstation Mafiaen" :D
Der bliver sku slået effektivt ned mod folk med andre meninger, må man sige:)

God' Jul :)


At MSFT indtil videre har oversolgt multimedia-, all-in-one, kinect og cloud-powered er vel ikke non-sense? I mine øjne er der ingen undskyldning, når man udskyder et år for at få netop disse ting (- cloud-delen) på plads til lokale forhold.

Som dansk kunde føler jeg mig rimelig screwed. Mere fair, hvis MSFT officielt tillod at man anvendte US Apps, men det kan man heller ikke.

Så i min optik er deres globale lancerings-markedsføring skudt helt forbi i forhold til mine forventninger og de muligheder jeg som forbruger har til rådighed.

Det er fair at være kritisk.

EDIT: Jeg er i øvrigt rigtig glad for min X1. Split-screen Halo er konge.
Senest rettet af Niculla 22. dec 2014 10:07, rettet i alt 1 gang.
Niculla
Niveau 3
 
Indlæg: 267
By: Roskilde


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Thorpedo29 » 22. dec 2014 10:05

Slimjay DK skrev:Ja, fælles for dem begger er vel Netflix, Viaplay samt Plex.

Så han henviser vil til Blockbuster.dk App der lige er kommet, samt den kommende DR app, som ikke er annonceret til Xbox One samt en App fra et konkurrende site, som jeg ikke må nævne, som også lige er kommet :)

Så Microsoft har lidt Catch up de skal i gang med :lol:

EDIT : TV2Play skulle også være på vej til begge maskiner, men om den kommer på sammen tid til begge ved jeg ikke.


Du skrev det her som et modsvar til min kritik af Niculla's påstand om mange flere multimedie muligheder på ps4.

Men du valgte altså at svare på indlægget fordi du ikke var enig med Niculla og du ville så forøvrigt istedet kun snakke DK lokaliserede apps.

Det er en smule svært at læse på dit svar og giver ikke meget mening.
Thorpedo29
Niveau 6
 
Indlæg: 1421


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 22. dec 2014 10:07

Niculla skrev:Jeg er i øvrigt rigtig glad for min X1. Split-screen Halo er konge.


Er det ikke også stadig den eneste måde at spille multiplayer på?

;)

Kan man ikke stadig hente de der amerikanske apps ved at skifte lokation til USA?

susperia skrev:Og det er jo direkte pinligt, at især en ikke er kommet videre endnu.
Jeg har undgået at kigge i denne tråd i et par måneder nu, da det var ved at være for meget at glo på, men bliver alligevel lidt overrasket over at man stadig ikke må sige noget negativt om ps4, eller et spil til den.

Jeg har også Driveclub og Horizon 2, men jeg tør da ikke sige hvad for et som jeg bedst kan lide.
For man må jo ikke have sine egne meninger her inde, for det kan jo ikke passe der er nogen som bedre kan lide Forza frem for Driveclub.

Og hvorfor helvede skulle man optage hvis spillet lavede en lille bøvs, det kan sgu da ikke passe, at det straks lyder som om at man ser syner, fordi sådan noget ikke kan lade sig gøre på super maskinen.


Fordi hvis du ikke er konverteret til Playstation 4 tilbeder, så skal du først med overtalelse, og derefter med sabel :D

Jeg så frame droppen på en af de første tour’s der er i spillets singleplayer del, og jeg har ikke set det siden.

Men det ændre ikke på, at jeg stadig ikke kan se, hvad folk mener med at DC’s grafik er lysår foran Forza Horizon 2 - og jeg er/var en der engang gik meget op i grafik.

Jeg tror dog, at det kan have noget at gøre med, som PC gamer er jeg teknisk uimponeret over de nye maskiners kunnen, og ser ingen af dem som high end maskiner - altså forstået på den måde, at begge er lige skuffende :D
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Niculla » 22. dec 2014 10:17

@Mike Jezz

Jeg har ikke turde at begynde på rigtig multiplayer. Lidt bange for at blive rasende over det ikke virker :)

Man kan godt hente de amerikanske apps, men den brokker sig over ens lokation, hvis man rent faktisk prøver at anvende dem. Ville gerne have brugt Hulu Plus, men nope.

Prøvede at hente Viaplay-appen, og den kan ikke bruges, når jeg har sat den til US. Det er tydeligvis ikke muligt at anvende apps fra andre "locations".
Niculla
Niveau 3
 
Indlæg: 267
By: Roskilde


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 22. dec 2014 10:21

@Thorpedo29 : Så fordi jeg ikke skriver direkte at jeg ikke er enig om der er "mange flere" men skriver om de apps jeg tror Nicualla har i tankerne, så er jeg medløber på Nicualla's post og skal forsvare det han skriver helt ned til hvert enkelt ord ?

Niculla skrev :

MS annoncerede også at det var et multimediemonster uden lige - alt imens er der kommet langt flere multimediemuligheder på PS4 i DK..... (Selvom de udskød launch et år for at lave netop disse ting lokalt)


Ud fra det skriver jeg netop kun om lokaliseret Apps .. MS udskød lanceringen af Xbox One i DK netop pga. dette. Om man kan kalde de 2 apps der er udkommet som "langt flere" ved jeg ikke, men det er næste dobbelt så mange kontra Xbox One :lol:

Men lad nu det ligge 8)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 22. dec 2014 10:23

Niculla skrev:@Mike Jezz

Jeg har ikke turde at begynde på rigtig multiplayer. Lidt bange for at blive rasende over det ikke virker :)

Man kan godt hente de amerikanske apps, men den brokker sig over ens lokation, hvis man rent faktisk prøver at anvende dem. Ville gerne have brugt Hulu Plus, men nope.

Prøvede at hente Viaplay-appen, og den kan ikke bruges, når jeg har sat den til US. Det er tydeligvis ikke muligt at anvende apps fra andre "locations".


Så man kan vælge at sætte den til DK og så kan man ikke bruge Voice commands med sin kinect eller man kan sætte den til US og så kan du ikke bruge dansk lokaliseret apps :^o Det er satme smart ...

Troede godt nok den kiggede på IP'en vedr. streaming og ikke om maskinen var sat til US. For den kigger netop på IP'en på de amerikanske Apps, for ellers ville der jo ikke være nogle problemer at streame dem, når maskinen var sat til US :shock:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Thorpedo29 » 22. dec 2014 10:34

Det er også en dejlig selektiv måde at debattere på men så er det selvfølgeligt også nemmest at få ret =D>

Men jeg går ud fra det så vil sige at der ikke er hverken flere eller mange flere multimedie muligheder på ps4?

Gad vide hvor mange indlæg der ville være tilbage i tråden hvis alle påstande der ikke blev bakket op med argumenter blev fjernet...

Men lad nu det ligge.
Thorpedo29
Niveau 6
 
Indlæg: 1421


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 22. dec 2014 10:36

Hvis du kan tælle er der flere .. om det er mange flere kan du diskutere med Niculla ;) længere er den ikke ....
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Niculla » 22. dec 2014 10:37

Thorpedo29 skrev:Det er også en dejlig selektiv måde at debattere på men så er det selvfølgeligt også nemmest at få ret =D>

Men jeg går ud fra det så vil sige at der ikke er hverken flere eller mange flere multimedie muligheder på ps4?

Gad vide hvor mange indlæg der ville være tilbage i tråden hvis alle påstande der ikke blev bakket op med argumenter blev fjernet...

Men lad nu det ligge.


Men det er vel helt i orden at se det fra en dansk forbrugers synspunkt? Det er trods alt det vi er :)
Niculla
Niveau 3
 
Indlæg: 267
By: Roskilde


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 22. dec 2014 10:42

Slimjay DK skrev:
Niculla skrev:@Mike Jezz

Jeg har ikke turde at begynde på rigtig multiplayer. Lidt bange for at blive rasende over det ikke virker :)

Man kan godt hente de amerikanske apps, men den brokker sig over ens lokation, hvis man rent faktisk prøver at anvende dem. Ville gerne have brugt Hulu Plus, men nope.

Prøvede at hente Viaplay-appen, og den kan ikke bruges, når jeg har sat den til US. Det er tydeligvis ikke muligt at anvende apps fra andre "locations".


Så man kan vælge at sætte den til DK og så kan man ikke bruge Voice commands med sin kinect eller man kan sætte den til US og så kan du ikke bruge dansk lokaliseret apps :^o Det er satme smart ...

Troede godt nok den kiggede på IP'en vedr. streaming og ikke om maskinen var sat til US. For den kigger netop på IP'en på de amerikanske Apps, for ellers ville der jo ikke være nogle problemer at streame dem, når maskinen var sat til US :shock:


Kinect er godt nok et flop i Danmark. Godt jeg købte min XO uden :D

Det virker bare mærkeligt, at de kigger på IP'en mht. amerikanske apps, men vi kan stadig købe spil til amerikanske priser, omend det er blevet lidt mere besværligt :-k
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster