Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 21. dec 2014 22:36

Jeg går ud fra den er kommet da de har solgt Xbox One bundles med 3 mdrs Viaplay i :) Men har ikke tjekket ....
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Thorpedo29 » 21. dec 2014 22:40

Så 2 og uden at tage højde for de multimedia muligheder der er på Xbox men ikke ps4... Så er vi vist nede på Cigi's niveau hvis det bliver til "mange flere".
Thorpedo29
Niveau 6
 
Indlæg: 1421


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 21. dec 2014 22:50

Jeg har kun taget højde for Apps ;)

Grunden til at Xbox One blev udskudt et år var netop at få sådanne ting på plads samt muligheden for at voice commands på dansk .. Lige nu har vi ingen DK Voice commands og de har mindre multimedia Apps ...

Hvorfor blev maskinen udskudt et år :roll:

Men hvilket multimedia muligheder mener du der er på Xbox One som der ikke er på PS4 ?

Jeg kan kun kun lige komme på den dårlige oplevelse med streaming fra min NAS, hvor den mere eller mindre ikke kan afspille noget somhelst, medmindre jeg konvertere mine mkv filer om til noget andet ....
Senest rettet af Slimjay DK 21. dec 2014 22:57, rettet i alt 1 gang.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf hackNICE1112@ » 21. dec 2014 22:57

Niculla skrev:Enig med Blauwy.

MS annoncerede konsollen som værende cloud-powered i deres lanceringsfilm. Det er ikke meget vi har set til det. Man måtte have forventet at det bør være taget i brugt fra konsollens launch, når det så tydeligt blev markedsført. Et par drivatars i Forza er imo ikke banebrydende nok til at kalde en konsol for cloud-powered.

..........Men okay. MS annoncerede også at det var et multimediemonster uden lige - alt imens er der kommet langt flere multimediemuligheder på PS4 i DK..... (Selvom de udskød launch et år for at lave netop disse ting lokalt)


Der er jeg så ikke enig med dig :-) ja den gang at MS annoncerede xbox one og de 300.000 server der skulle hjælp xbox one til alle mulige ting, fra at gemme ting og til at forbedre et spil, på en eller anden måde. og jeg troede heller ikke selv lige fra start at vi ville se et helt spil der var baseret på skyerne. jeg tror først vi vil se et spil der køre via skyerne om et-to år måske, og ja jeg tro helt sikkert at xbox one kan det. man skal måske også slå lidt kold vand i blodt og ventet. det er også et helt nyt område for dem og xbox one har jo kun været på marker et års tid :-) men ellers rigtig god jul til alle :-)
hackNICE1112@
Niveau 5
 
Indlæg: 1258


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Blauwy » 21. dec 2014 23:00

Slimjay DK skrev:Men hvilket multimedia muligheder er der på Xbox One som der ikke er på PS4 ?

Jeg kan kun kun lige komme på den dårlige oplevelse med streaming fra min NAS, hvor den mere eller mindre ikke kan afspille noget somhelst, medmindre jeg konvertere mine mkv filer om til noget andet ....


Du kan se TV forhelvede! Behøver du mere end det? Nej det troede jeg heller ikke! Tsk, gamle folk nu til dags er fandme så svære at stille tilfreds. Kan du ikke se det smarte i at tænde 2 bokse for at sende signalet igennem den ene og se det i et 10x10cm lille billede i højre hjørne på dit tv? Christ, du er ikke klar til fremtiden!

:mrgreen:


Seriøst dog, jeg synes godt nok MS mangler en del før de kan sælge Xbox One som multimedie maskine /all in one. Den halter satme en del pt, ærgerligt nok.
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 21. dec 2014 23:05

Det er rigtigt men kræver ekstra hardware, en hardware der ikke kan fås med et cam modul, så jeg kan bruge den med Yousee bland selv tv :) og som du selv siger, så kan jeg ikke se det smarte i at jeg skal tænde 2 bokse for at se tv :wink:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 21. dec 2014 23:08

Xbox one er noget mere lækker i USA, og sådan har det altid været. Det ser ud til de har en del Apps ...

Jeg savner iøvrigt min iHeart Radio App fra Xbox 360 til Xbox One :) :) Det er nok er den eneste App jeg har brugt en del ...
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf nakka » 21. dec 2014 23:26

Thorpedo29 skrev:Er Drive Club ikke bare et rimeligt dårligt bil spil, med eller uden framedrops?

Jeg syntes stadigt det bliver kritiseret voldsomt de fleste steder.


stadigt? der er da en del sites der er kommet med "et nyt syn" på spillet efter vejropdateringen. og 1.09 er folk da ikke efter.
ved at folk pr automatik er efter spillet. lidt ligesom folk er det med Master chief samlingen, som af hvad jeg kan læse STADIG ikke virker optimalt. heldigvis er det så slemt at folk for mere i posen, denne gang i form af singleplayerdelen til halo:ODST. det er vel fint for alle dem der ikke vil spille online.

Mike JezZ skrev:Ska nok filme det næste gang :P


vi tæller dage så. hvad er din youtubekanal som du vil smide den op på?


hackNICE1112@ skrev:Jo det et rimeligt dårligt bil spil og kedeligt har prøve det hos en ven

jamen det var så ikke for dig. lidt som at titanfall ikke var mig.
men du må da gerne sige hvad du syntes der er dårligt ved spillet?

hackNICE1112@ skrev: og det med at det er flotter end FH2 der er jeg ikke helt enig nakka

du skal da have lov til at have din mening, der er en minoritet ved alt. denne er du så i når det kommer til hvilket der er kønnest af de to. måske du også er af den holdning at FH2 er flottere af hvad man på nuværende kan opleve med projekt cars?
nakka
Niveau 5
 
Indlæg: 1135


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf DinesJ » 21. dec 2014 23:33

Så var der sku lige 4 posts i træk fra "Playstation Mafiaen" :D
Der bliver sku slået effektivt ned mod folk med andre meninger, må man sige:)

God' Jul :)
DinesJ
Niveau 2
 
Indlæg: 156
By: København N


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Krisgebis » 21. dec 2014 23:44

Slimjay DK skrev:Det er rigtigt men kræver ekstra hardware, en hardware der ikke kan fås med et cam modul, så jeg kan bruge den med Yousee bland selv tv :) og som du selv siger, så kan jeg ikke se det smarte i at jeg skal tænde 2 bokse for at se tv :wink:

Ok, enten må du gå ud fra, at man benytte Microsofts egen hardware udvidelse (som ikke understøtter kort), eller også må du gå ud fra, at man benytter en vilkårlig boks, så der skal være to kasser tændt. Du kan da ikke lægge begge ulemper sammen og så påstå, at der ingen fordele er. PRØV i det mindste at være sammenhængende.

Hvad angår mediefunktionalitet, så er DLNA support og understøttelse af en bred række af videofiler også kommet til PS4, eller hvordan står det til?

Og uanset, så har vi jo fået gjort det klart, at jo mere mediefokus, jo dårligere bliver spiloplevelsen. Der er direkte forbindelse imellem de to. Det synes at være mantraen fra en bestemt gruppe af mennesker. Så snart må vi jo alle hoppe på Wii U. Det bliver Nintendo glade for.
Krisgebis
Niveau 7
 
Indlæg: 2034


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Phimosis » 21. dec 2014 23:46

Sådan har det været herinde, siden den her tråd blev oprettet ;)

Og God jul til dig også :)
Kommer til at spille en del Battlefield 1.
Phimosis
Niveau 6
 
Indlæg: 1374
By: Sunred Beach


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf susperia » 22. dec 2014 00:18

Phimosis skrev:Sådan har det været herinde, siden den her tråd blev oprettet ;)

Og God jul til dig også :)

Og det er jo direkte pinligt, at især en ikke er kommet videre endnu.
Jeg har undgået at kigge i denne tråd i et par måneder nu, da det var ved at være for meget at glo på, men bliver alligevel lidt overrasket over at man stadig ikke må sige noget negativt om ps4, eller et spil til den.

Jeg har også Driveclub og Horizon 2, men jeg tør da ikke sige hvad for et som jeg bedst kan lide.
For man må jo ikke have sine egne meninger her inde, for det kan jo ikke passe der er nogen som bedre kan lide Forza frem for Driveclub.

Og hvorfor helvede skulle man optage hvis spillet lavede en lille bøvs, det kan sgu da ikke passe, at det straks lyder som om at man ser syner, fordi sådan noget ikke kan lade sig gøre på super maskinen.
Billede
susperia
Niveau 5
 
Indlæg: 1274
By: Haarby


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Thorpedo29 » 22. dec 2014 00:32

Gaaab nakka, hvad har master chief Collection med et skuffende bil spil til ps4 at gøre?

Niculla/slim, hvad blev det til med de mange flere multimedia muligheder på ps4? Det kunne da være spændende at se dem listet op, da der ikke rigtigt er noget i jeres følgende indlæg der underbygger påstanden.
Thorpedo29
Niveau 6
 
Indlæg: 1421


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Phimosis » 22. dec 2014 06:56

susperia skrev:
Phimosis skrev:Sådan har det været herinde, siden den her tråd blev oprettet ;)

Og God jul til dig også :)

Og det er jo direkte pinligt, at især en ikke er kommet videre endnu.
Jeg har undgået at kigge i denne tråd i et par måneder nu, da det var ved at være for meget at glo på, men bliver alligevel lidt overrasket over at man stadig ikke må sige noget negativt om ps4, eller et spil til den.

Jeg har også Driveclub og Horizon 2, men jeg tør da ikke sige hvad for et som jeg bedst kan lide.
For man må jo ikke have sine egne meninger her inde, for det kan jo ikke passe der er nogen som bedre kan lide Forza frem for Driveclub.

Og hvorfor helvede skulle man optage hvis spillet lavede en lille bøvs, det kan sgu da ikke passe, at det straks lyder som om at man ser syner, fordi sådan noget ikke kan lade sig gøre på super maskinen.


Nu prøvede jeg lige at hoppe lidt tilbage, for at se hvad jeg mon har skrevet der kan få dig helt der op, og kan godt se den måske kan misforstås, da desværre var en der skrev 2 min før mig, så min post ikke kom lige der hvor den skulle, men min var lidt et svar til denne her:

DinesJ skrev:Så var der sku lige 4 posts i træk fra "Playstation Mafiaen" :D
Der bliver sku slået effektivt ned mod folk med andre meninger, må man sige:)

God' Jul :)


Hvilket jo på en måde, viser at jeg forsøger at give manden ret i af der bliver slået effektivt ned på folk med en anden mening...

Ha!
Kommer til at spille en del Battlefield 1.
Phimosis
Niveau 6
 
Indlæg: 1374
By: Sunred Beach


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf nakka » 22. dec 2014 07:09

Thorpedo29 skrev:Gaaab nakka, hvad har master chief Collection med et skuffende bil spil til ps4 at gøre?.


At begge spil nu har prædikatet 'skuffende' 'dårligt' 'virker ikke'. Dette på trods af at udviklerne arbejder hårdt på at få dem til at virke. I Driveclubs tilfælde er de nu nået det stadie det skulle have været ved udgivelsen. På gamespot, neogaf og ign mm. Er dem der spiller det virkelig (endelig?) tilfreds med spillet. MEN spillet, og det samme med mcc, lider stadig med dets omdømme grundet en dårlig (og efterfølgende lang periode) launch.

Så selv HVIS mcc, eventuelt kommer til at virke, så vil folk der siden ikke har spillet det, skyde det ned som brokken.
nakka
Niveau 5
 
Indlæg: 1135


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 42 gæster

cron