Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf famulor » 22. nov 2014 14:03

Redman DK skrev:
famulor skrev:
Jeg har købt løse tables til The Pinball Arcade på US storen og de virker fint på min EU bruger.
Super det lyder godt :) så skal jeg ikke være bleg for at købe DLC på US bruger


Men bare husk at US dlc ikke vil virke til EU spil. DLC'en skal være samme region som spillet.[/quote]
Så hvis jeg køber DLC på min US bruger (da spillet er på US brugeren) så skal jeg bare sikre mig at DLC'en også findes i EU og så virker det fint på EU brugeren?
famulor
Niveau 4
 
Indlæg: 327
By: Køge


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 22. nov 2014 14:25

Køber du et spil på US skal DLC'en også købes på US .. Du kan ikke købe et spil på EU og så købe DLC'en fra US eller omvendt. ;)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf famulor » 22. nov 2014 15:30

Nej den fangede jeg godt men så vidt jeg tyder Redmans indlæg så kan jeg ikke købe DLC der kun findes i usa og så forvente at det virker på min EU bruger (spillet ligger på min US bruger) men findes det i både USA og EU så burde det det virke at købe på min US bruger og så spille DLC'en på min EU
famulor
Niveau 4
 
Indlæg: 327
By: Køge


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf andersfc3 » 22. nov 2014 15:42

Nej, hvis du køber spillet på US store, så skal du også købe eventuel dlc til spillet i US store.

Altså, hvis du køber unity på US store, skal dlc der kommer købes i US store. Hvis spillet er købt i DK store, skal dlc købes i DK store.
andersfc3
Niveau 2
 
Indlæg: 140


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf famulor » 22. nov 2014 16:19

Men alt DLC vil også fungere på min EU bruger så? selvom alt er købt i US?
famulor
Niveau 4
 
Indlæg: 327
By: Køge


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 22. nov 2014 16:49

ja :)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf famulor » 22. nov 2014 18:04

Super så er jeg med! :P
famulor
Niveau 4
 
Indlæg: 327
By: Køge


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 26. nov 2014 15:48

Jeg ved godt, at vi langt fra er enige omkring, hvor meget eller hvor lidt PS4 har implementeret always online politik (det er fordi i allsammen er forkert på den :mrgreen: ), men jeg an ikk elade være med at trække lidt på smilebåndet af al den råben og skrigen omkring XB1 online checks, når jeg ser hvor voldsomt Sony satser på skyen.

De kører mig bekendt beta test af PS Now på TV; TV-som-spille-apparat, og nu er de ved at rulle PS Vue ud. En sky-baseret TV service til PS4; Konsol-som-TV-apparat.

Det er da lidt komisk. Ikke at Sony satser på skyen, alle kender vist min holdning til den nærmeste online fremtid, men at alle de sure fans, der bare ville have en spillemaskine, og griner lidt over XB1s multimedie funktioner, nu har en maskine, der kan tilbyde præcis det samme.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Redman DK » 26. nov 2014 16:59

IkkNico skrev:Jeg ved godt, at vi langt fra er enige omkring, hvor meget eller hvor lidt PS4 har implementeret always online politik (det er fordi i allsammen er forkert på den :mrgreen: ), men jeg an ikk elade være med at trække lidt på smilebåndet af al den råben og skrigen omkring XB1 online checks, når jeg ser hvor voldsomt Sony satser på skyen.

De kører mig bekendt beta test af PS Now på TV; TV-som-spille-apparat, og nu er de ved at rulle PS Vue ud. En sky-baseret TV service til PS4; Konsol-som-TV-apparat.

Det er da lidt komisk. Ikke at Sony satser på skyen, alle kender vist min holdning til den nærmeste online fremtid, men at alle de sure fans, der bare ville have en spillemaskine, og griner lidt over XB1s multimedie funktioner, nu har en maskine, der kan tilbyde præcis det samme.


Synes nu det er en fin tilgang Sony har til det. Fokuser på det vigtigste først, og derfor implementer andre ting som multimedie gøjl.

Og i snakken om always online har der været rapporter om at folk ikke havde mulighed for at se dvd eller Blu-ray film imens der var problemer med Live :P
Redman DK
Niveau 4
 
Indlæg: 436


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 26. nov 2014 17:48

Redman DK skrev:Synes nu det er en fin tilgang Sony har til det. Fokuser på det vigtigste først, og derfor implementer andre ting som multimedie gøjl

Helt enig, tilgangen er fin, og fremtiden er i skyen (også for konsoller), men derfor finder jeg det stadig komisk, at PS4 fans (i hvert fald dem på gfaqs), det sidste års tid, har peget fingre af XB1 for at være mere en multimediemaskine end en spillemaskine, og så sker det her. PS4s tagline har trods alt været #4ThePlayers.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf hackNICE1112@ » 1. dec 2014 18:33

Så var det Black friday og hvem løbe med det mest solgt det var xbox one :-)

Bundles & Xbox Dominate the Console War

http://blog.infoscout.co/gaming-consoles-black-friday/
hackNICE1112@
Niveau 5
 
Indlæg: 1258


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Redman DK » 1. dec 2014 19:21

Her er deres info fra sidste år:

Billede

"Of over 102k shopping receipts tracked by InfoScout on Black Friday, slightly over 1,500 included purchases of a gaming console or console game. The data includes purchases at all major retailers carrying electronics including Walmart, Target, Best Buy, GameStop, RadioShack, and others. For more information related to our data and panel representation, visit our data page."

De har simpelthen konkluderet hvilken der solgte mest i Black Friday ud fra 1.500 kvitteringer der inkluderede enten en konsol eller et spil :lol:

Svarer til man går ned i Gamestop og spørger hvor mange de har solgt, og konkluderer at det må være det samme i alle andre kæder i hele Danmark.
Redman DK
Niveau 4
 
Indlæg: 436


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf famulor » 1. dec 2014 19:46

PS4: Jeg har købt UFC via min US bruger og har fint kunne spille det på min EU bruger (også i dag). så her til aften da jeg vil spille det lidt igen så fremgår det slet ikke på min EU bruger? og går jeg ind og kigger på min US bruger så er spillet slet ikke downloadet derpå?

Sjovt nok mangler jeg også mit infamous second son som jeg har spillet for ca 10 min siden?
famulor
Niveau 4
 
Indlæg: 327
By: Køge


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Lord Alla » 1. dec 2014 20:14

Redman DK skrev:Her er deres info fra sidste år:

Billede

"Of over 102k shopping receipts tracked by InfoScout on Black Friday, slightly over 1,500 included purchases of a gaming console or console game. The data includes purchases at all major retailers carrying electronics including Walmart, Target, Best Buy, GameStop, RadioShack, and others. For more information related to our data and panel representation, visit our data page."

De har simpelthen konkluderet hvilken der solgte mest i Black Friday ud fra 1.500 kvitteringer der inkluderede enten en konsol eller et spil :lol:

Svarer til man går ned i Gamestop og spørger hvor mange de har solgt, og konkluderer at det må være det samme i alle andre kæder i hele Danmark.


Amerikanerne har altid været vilde med exit polls. Men der er vel ikke noget overraskende i tallene, eftersom USA - efter hvad jeg har forstået - er Xbox-land.
Lord Alla
Niveau 4
 
Indlæg: 303
By: Cyberspace


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Major Oblivious » 1. dec 2014 20:54

famulor skrev:PS4: Jeg har købt UFC via min US bruger og har fint kunne spille det på min EU bruger (også i dag). så her til aften da jeg vil spille det lidt igen så fremgår det slet ikke på min EU bruger? og går jeg ind og kigger på min US bruger så er spillet slet ikke downloadet derpå?

Sjovt nok mangler jeg også mit infamous second son som jeg har spillet for ca 10 min siden?


Har du husket at sætte din US-bruger som primary på din konsol ?
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 38 gæster

cron