Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Da Senzai » 18. nov 2014 10:53

IkkNico skrev:Så er Dark Cloud 3 annonceret til PS4. Det er efter min bedste overbevisning en konsolsælger, og når konen opdater det, så bliver der øjeblikkeligt stillet krav om en PS4.


Vigtigt! Jeg mangler i den grad venner på min PS4! :D
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf nakka » 18. nov 2014 12:32

nakka skrev:
IkkNico skrev:Så er Dark Cloud 3 annonceret til PS4. Det er efter min bedste overbevisning en konsolsælger, og når konen opdater det, så bliver der øjeblikkeligt stillet krav om en PS4.


Jeg tror ikke helt på den her. Random forum uden kilde..



EDIT: her kl 12.30 kan jeg ikke se andre nyheder, kilder eller tråde på forums, omhandlende om at spillet sulle være annonceret. tror det er en rapraprapand.

HVIS spillet findes (tænker at der nok kommer en ni no kuni 2 istedet, da det var en større succes), så tænker jeg tidspunktet er mystisk. ville sony og level 5 ikke hellere vente til decembers playstation experiance. her har sony en keynote, hvor der skulle annonceres nye spil. ville da være oplagt?
nakka
Niveau 5
 
Indlæg: 1135


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf nakka » 18. nov 2014 12:32

nakka skrev:
nakka skrev:
IkkNico skrev:Så er Dark Cloud 3 annonceret til PS4. Det er efter min bedste overbevisning en konsolsælger, og når konen opdater det, så bliver der øjeblikkeligt stillet krav om en PS4.


Jeg tror ikke helt på den her. Random forum uden kilde..


her kl 12.30 kan jeg ikke se andre nyheder, kilder eller tråde på forums, omhandlende om at spillet sulle være annonceret. tror det er en rapraprapand.

HVIS spillet findes (tænker at der nok kommer en ni no kuni 2 istedet, da det var en større succes), så tænker jeg tidspunktet er mystisk. ville sony og level 5 ikke hellere vente til decembers playstation experiance. her har sony en keynote, hvor der skulle annonceres nye spil. ville da være oplagt?
nakka
Niveau 5
 
Indlæg: 1135


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 18. nov 2014 15:38

nakka skrev:EDIT: her kl 12.30 kan jeg ikke se andre nyheder, kilder eller tråde på forums, omhandlende om at spillet sulle være annonceret. tror det er en rapraprapand.

Ja, du sgu' nok ret. Troede ellers den var god nok, og den gav egentlig OK mening ifht Playstation. Godt jeg ikke nåede at sige noget til fruen (hun går kun og venter på Dark Cloud 3 og Shenmue 3).

Gad vide om hun protesterer, hvis jeg ønsker mig en PS4 i julegave (jeg kan jo altid bilde hende ind, at DC3 ER anonceret, det dobbelt-checker hun aldrig ;) )
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 19. nov 2014 22:59

Gad vide om denne her ville gå i Bilka.

Walmart USA har kørt med pris match af Amazon. Det udnyttede nogle snedige individer til at oprette private salsgannoncer med PS4 til $90, og med sådan en annonce i hånden, er det simpelthen lykkedes nogle at få en spritny PS4 i Walmart.

https://games.yahoo.com/news/wal-mart-g ... 17369.html
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 20. nov 2014 13:48

Det er sgu egentligt lidt en skam. Man ved jo at et ellers udmærket initiativ nu lukkes totalt ned, fordi at nogle kvikke typer har udnyttet det groft.

Men kækt lavet!
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Muggs » 20. nov 2014 14:13

Det er jo lidt i samme boldgade med det grove misbrug, der var for få år siden, af Game og Gamestops indbytningstilbud.
Der er bare nogen der ikke kan lade være at udnytte situationen.
PC: Intel Core i7 9700K, MSI Z370 Tomahawk, 32GB Corsair Vengeance RGB, GTX 1080 Ti.
Xbox One S
PlayStation 4 Pro
Muggs
Niveau 6
 
Indlæg: 1965
By: 8544 Mørke


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Krisgebis » 20. nov 2014 14:42

Muggs skrev:Det er jo lidt i samme boldgade med det grove misbrug, der var for få år siden, af Game og Gamestops indbytningstilbud.
Der er bare nogen der ikke kan lade være at udnytte situationen.

De to tilfælde har måske en teoretisk lighed, men de er nu ikke helt i samme boldgade. I disse tilfælde med en PS4 til $90, er der faktisk tale om svindel, hvis køberen er klar over, at prisen der matches til er fup (for slet ikke at tale om, hvis vedkommende selv har "lavet" tilbuddet på amazon).
Krisgebis
Niveau 7
 
Indlæg: 2034


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 20. nov 2014 15:12

Krisgebis skrev:
Muggs skrev:Det er jo lidt i samme boldgade med det grove misbrug, der var for få år siden, af Game og Gamestops indbytningstilbud.
Der er bare nogen der ikke kan lade være at udnytte situationen.

De to tilfælde har måske en teoretisk lighed, men de er nu ikke helt i samme boldgade. I disse tilfælde med en PS4 til $90, er der faktisk tale om svindel, hvis køberen er klar over, at prisen der matches til er fup (for slet ikke at tale om, hvis vedkommende selv har "lavet" tilbuddet på amazon).


Enig, men jeg kan nu godt følge Muggs. Konklusionen ender i al fald med at blive det samme: muligheden lukkes og kommer ikke igen.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf famulor » 21. nov 2014 14:52

Hvis man generelt køber et spil til sin PS4 (feks shadow of mordor eller AC unity) via sin US profil og køber al DLC på US profilen også får ens EU bruger så også "gavn" af det? Dvs er det også i spillet på EU brugeren?
famulor
Niveau 4
 
Indlæg: 327
By: Køge


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 21. nov 2014 14:57

famulor skrev:Hvis man generelt køber et spil til sin PS4 (feks shadow of mordor eller AC unity) via sin US profil og køber al DLC på US profilen også får ens EU bruger så også "gavn" af det? Dvs er det også i spillet på EU brugeren?


Jeg har købt løse tables til The Pinball Arcade på US storen og de virker fint på min EU bruger.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf famulor » 21. nov 2014 16:05

Slimjay DK skrev:
famulor skrev:Hvis man generelt køber et spil til sin PS4 (feks shadow of mordor eller AC unity) via sin US profil og køber al DLC på US profilen også får ens EU bruger så også "gavn" af det? Dvs er det også i spillet på EU brugeren?


Jeg har købt løse tables til The Pinball Arcade på US storen og de virker fint på min EU bruger.
Super det lyder godt :) så skal jeg ikke være bleg for at købe DLC på US bruger
famulor
Niveau 4
 
Indlæg: 327
By: Køge


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Redman DK » 21. nov 2014 17:53

famulor skrev:
Jeg har købt løse tables til The Pinball Arcade på US storen og de virker fint på min EU bruger.
Super det lyder godt :) så skal jeg ikke være bleg for at købe DLC på US bruger[/quote]

Men bare husk at US dlc ikke vil virke til EU spil. DLC'en skal være samme region som spillet.
Redman DK
Niveau 4
 
Indlæg: 436


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 22. nov 2014 12:54

CaptainKicker skrev:Men hvorfor er folk så vilde med at debattere salgstal? Der er jo nærmest panik, og "ro på gutter"-stemning på pslife: http://www.pslife.dk/forum/viewtopic.ph ... 99#p226999

Jeg tror faktisk ikke PS4 sælger så meget dårligere. Maskinen ligger temmeligt stabilt på Amazon best seller listen, og har gjort det, det sidste år. De føste 3-4 mdr med top 4 placeringer, og side har det svinget mellem 6-11. XB1 sælger bare lidt bedre lige i øjeblikket. Mere er der ikke i det. Ingen grund til panik

I sidste ende betyder alle disse salgstal ikke en hylende papfis. Hvis nu XB1 kun solgte 1 million om året, men PS4 solgte 20, så ville det have betydning, men de mængder der sælges nu, er rigeligt for 3. parts udviklere.
Hvad er stillingen nu? 15-9 (millioner) i PS4s favør, og med udsigt til endnu flere konsolsalg i 2015, når der kommer faste prisnedsættelser. Lad os antage PS4 sælger 25 millioner konsoller næste år, og XB1 sælger under det halve. Så er stillingen 40 - 20 (2:1). Der er jo ikke nogle udgivere, der vender ryggen til 20 millioner potentielle salg.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 22. nov 2014 13:23

IkkNico skrev:
CaptainKicker skrev:Men hvorfor er folk så vilde med at debattere salgstal? Der er jo nærmest panik, og "ro på gutter"-stemning på pslife: http://www.pslife.dk/forum/viewtopic.ph ... 99#p226999

Jeg tror faktisk ikke PS4 sælger så meget dårligere. Maskinen ligger temmeligt stabilt på Amazon best seller listen, og har gjort det, det sidste år. De føste 3-4 mdr med top 4 placeringer, og side har det svinget mellem 6-11. XB1 sælger bare lidt bedre lige i øjeblikket. Mere er der ikke i det. Ingen grund til panik

I sidste ende betyder alle disse salgstal ikke en hylende papfis. Hvis nu XB1 kun solgte 1 million om året, men PS4 solgte 20, så ville det have betydning, men de mængder der sælges nu, er rigeligt for 3. parts udviklere.
Hvad er stillingen nu? 15-9 (millioner) i PS4s favør, og med udsigt til endnu flere konsolsalg i 2015, når der kommer faste prisnedsættelser. Lad os antage PS4 sælger 25 millioner konsoller næste år, og XB1 sælger under det halve. Så er stillingen 40 - 20 (2:1). Der er jo ikke nogle udgivere, der vender ryggen til 20 millioner potentielle salg.


Og så vel også fordi at det er det nærmeste man kommer på at kunne afgøre en vinder, og det er tilsyneladende pissevigtigt.

Jeg er helt enig med din konklusion Nico. Så længe vi har de salgstal der er lige nu, så er der fin support til alle platforme.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster

cron