Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 30. okt 2014 13:56

Zt3pH skrev:
Theis Jensen skrev:Det skal lige siges, at hvis jeg ender med at tage fejl, og du ender med at få ret Cigi, så skal jeg nok være en af de første til at undskylde, men jeg tvivler på, at den dag kommer. :)


Haha det bliver konge når hele XBL skal bøje sig i støvet, fordi det vidste sig at Cigi havde ret.
Kæft der er nogle der for travlt med at vaske hænder og andre der for travlt med at samle ind til en nyreligiøs bevægelse, med Cigi som den ophøjede guddom. Det bliver definitionen på skæbnes ironi :)

Skal siges at jeg ikke tror på en daddel af nogle af de påstande der blevet fremsat, før de respektive firmaer selv kommer med en udmelding. Men til gengæld vil jeg gerne tage afstand fra den hetz der er kørt mod cigi, nakka, -S- eller andre individer der mener de er bedrevidende. Synes ikke det klæder XBL og synes aldrig siden har stået for den slags, før denne her debat - Bevares der har været andre eskalerede debatter i tidens løb, men kan da ikke huske sådan én heksejagt siden Hyggen var at finde her :D

Så okay at synes folk er tosser eller det de skriver er langt ude, men ind i mellem skal man også vælge sine kampe med omhu - Nogen mennesker er tydeligvis ikke modtagelige for fornuft


Jeg er enig. Jeg har da også taget en kamp med de fleste af ovennævnte herinde, og stillet mig skeptisk overfor nogle af de spådomme og profetier der kommer fra øst og vest. Det bunder dog mange gange i, at det til tider har været opstillet lidt for fantastisk, med muligheden for uanede mængder kræfter fra skyen, PlayStations procentuelle overlegenhed (som har været alt fra 5 til 30 procent) og så videre. Det er nok mest af alt fordi at jeg synes det lyder lidt for voldsomt, både på PS og Xbox' side. Jeg har ikke rigtigt nogen præferencer fra den front.

Men ja, personfnidderet er dumt. Det er lidt for nemt at "spå" hvad der vil komme fra hvilken front. Det er næsten det værste af det hele. Det er en debat på flere tusinde indlæg, og alligevel er det blevet så forudsigeligt hvad der kommer. Jeg mangler lidt at blive overrasket, men det kan selvfølgelig nås endnu.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 30. okt 2014 15:25

Theis Jensen skrev:
tue69 skrev:Det eneste tidspunkt at jeg fryder mig over elektronik er, når jeg når min kaffemølle er længere fremme i udviklingsstadiet end IkkNicos. :P


Ja, men der tager du fejl. Der sidder en hemmelig "Masturbation chip" inde i Ikknicos kaffe maskine, og den sprøjter secret sauce ud, som gør den meget kraftigere end din på længere sigt. Så Tue69, pak din kaffemaskine væk, den har ikke en chance. :)

Jeg kalder den Natlim Ekspressen

Har også opdateret firmware i min Electrolux mikrobølgeovn. 2400 mega-motherfucking-herz bitches. Så er der pop-corn (i HD) på den halve tid. YEEEEAAAAAAAHHHH!!!
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Theis Jensen » 30. okt 2014 15:58

IkkNico skrev:
Theis Jensen skrev:
tue69 skrev:Det eneste tidspunkt at jeg fryder mig over elektronik er, når jeg når min kaffemølle er længere fremme i udviklingsstadiet end IkkNicos. :P


Ja, men der tager du fejl. Der sidder en hemmelig "Masturbation chip" inde i Ikknicos kaffe maskine, og den sprøjter secret sauce ud, som gør den meget kraftigere end din på længere sigt. Så Tue69, pak din kaffemaskine væk, den har ikke en chance. :)

Jeg kalder den Natlim Ekspressen

Har også opdateret firmware i min Electrolux mikrobølgeovn. 2400 mega-motherfucking-herz bitches. Så er der pop-corn (i HD) på den halve tid. YEEEEAAAAAAAHHHH!!!


Der har du dit næste gamertag. ;)
Skærm: LG OLED 55" B7
Lyd: Audio Pro T14 & Bower & Wilkins PX
Konsol: Xbox Series X, PS4 Pro, Switch
Theis Jensen
Niveau 4
 
Indlæg: 505
By: Roskilde


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 2. nov 2014 09:15

Et kombineret heads-up (hold lige øje med jeres PSN konti i den nærmeste fremtid) og en af de ting jeg ikke bryder mig om ved Sony; deres manglende sikkerhed

An SQL injection vulnerability allows access to customer data of the Playstation Network. Sony was informed two weeks ago about the vulnerability, but it was not yet closed.


Kilde: http://href.dk/EU8U1

Dette bringer mindelser om det store PSN hack i 2011, og PS3 encryption keys der kunne brydes (selvom det burde være umuligt).

Alt og alle kan selvfølgelig angribes, og langt de fleste netværk kan kompromitteres, men lige i disse 3 tilfælde er det enten dovenskab eller uvidenhed fra Sonys side. Begge ting er lige uhyggelige. SQL injections er web sikkerhed for begyndere, og hvorfor gør de ikke noget ved det.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Erroneus » 2. nov 2014 10:59

IkkNico skrev:Et kombineret heads-up (hold lige øje med jeres PSN konti i den nærmeste fremtid) og en af de ting jeg ikke bryder mig om ved Sony; deres manglende sikkerhed

An SQL injection vulnerability allows access to customer data of the Playstation Network. Sony was informed two weeks ago about the vulnerability, but it was not yet closed.


Kilde: http://href.dk/EU8U1

Dette bringer mindelser om det store PSN hack i 2011, og PS3 encryption keys der kunne brydes (selvom det burde være umuligt).

Alt og alle kan selvfølgelig angribes, og langt de fleste netværk kan kompromitteres, men lige i disse 3 tilfælde er det enten dovenskab eller uvidenhed fra Sonys side. Begge ting er lige uhyggelige. SQL injections er web sikkerhed for begyndere, og hvorfor gør de ikke noget ved det.


Takker, det havde jeg ikke set. Og ja der er Sony ikke gode nok. Sådan ting skal fandme lukkes med det samme.

Jeg er også efter dem, for de ikke har to-faktor godkendelse support, hvilket jeg syntes der burde være for et ekstra lag beskyttelse af ens konto.
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 2. nov 2014 11:24

Erroneus skrev:Takker, det havde jeg ikke set. Og ja der er Sony ikke gode nok. Sådan ting skal fandme lukkes med det samme.

Måke bliver det ikke til det helt store. Hullet giver muligvis ikke adgang til ret mange brugerdata. Der er mig bekendt heller ikke nogen, der har udnyttet hullet endnu, men derfor skader det nok ikke at "klage" til Sony. Hvis de ignorerer "klagen" er det status quo, og hvis ikke lukker de hullet efter pres fra brugerne. Så man taber intet
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Theis Jensen » 3. nov 2014 10:30

Antal solgte ps4, xbox one og nintendo wii U.
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1415003660

Kilde: Flatpanels.dk
Skærm: LG OLED 55" B7
Lyd: Audio Pro T14 & Bower & Wilkins PX
Konsol: Xbox Series X, PS4 Pro, Switch
Theis Jensen
Niveau 4
 
Indlæg: 505
By: Roskilde


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Erroneus » 3. nov 2014 12:24

Jeg tror Xbox One får nogle betydeligt bedre måneder end den graf ligger op til, pga. et prisfald i USA på 50$ her i juleperioden og mange gode spil der udkommer her i November måned, som mange har ventet på. PS4 forsætter nok kursen, men det vil ikke overraske mig hvis Xbox One sælger bedre hen over julesalget.
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf CaptainKicker » 3. nov 2014 12:42

Ok efter nogen dage med PS4, må jeg indrømme, at jeg langt bedre kan lide Xboxs UI, og generelle sociale del. Storen er også noget tynd, samlignet med Xbox's, og menuen er generelt noget rod. Så stort minus for brugervenlighed.

Spillede dog Silent Hills teaser demoen, og det var rigtig fedt. Måske en af de flotteste spil jeg har prøvet på de nye konsoller.

Killzone virker til at være OK, men bestemt ikke verdenklasse - glæder mig til at prøve Last of Us.

Controlleren er godkendt - KLAR opgradering fra PS3, som var noget skrammel.

Alt i alt, jeg er glad for jeg ventede med PS4'ern, for jeg synes Xbox One er den mere brugervenlige, og feature-full konsol, og spillene er ikke prangende, men der er nok eksklusive til jeg giver mig i kast med PS4. (hvilket også er det jeg vil bruge PS4 til)
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Theis Jensen » 3. nov 2014 13:28

Jeg synes blot, at det er imponerende, at de har solgt 14 millioner eksemplarer, men også flot, at de allerede er begyndt at tjene penge på ps4, hvorimod det tog fire år med ps3, før at det skete. At xbox one "kun" har solgt seks millioner er ærgerligt, men jeg synes det er en fantastisk konsol, og den skal nok blive en succes. Jeg er bl.a. virkelig glad for jeg, at jeg nu kan spille et call of duty spil med en bedre controller, som jeg mener xbox one har.

captainkicker: Jeg er meget enig med dig når det kommer til OS på ps4. Det er noget værre rod^2 og virker ikke særligt gennemtænkt. Der er xbox one virkelig en dejlig oplevelse, lige på grænsen til det erotisk stimulerende.
Skærm: LG OLED 55" B7
Lyd: Audio Pro T14 & Bower & Wilkins PX
Konsol: Xbox Series X, PS4 Pro, Switch
Theis Jensen
Niveau 4
 
Indlæg: 505
By: Roskilde


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Major Oblivious » 3. nov 2014 13:45

Jeg måske nok indrømme, at jeg er begyndt at tø op over XB1´eren. Mener ikke at jeg har haft den tændt siden Marts 14, da den har været lånt ud til min lillebror i mellemtiden, men kan se, at langt de fleste af mine irritationsmomenter er blevet jævnet ud, som opdateringerne er rullet ud hen over året. UI´en er blevet væsentlig mere kvik end da jeg sad med den sidst.
Har købt COD:AW til den, så ser ærlig talt frem til at få lidt tid sammen med konsollen over de kommende måneder. Men synes nu personligt bedre om PS4´eren, men er også PS-mand by heart ;)
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf CaptainKicker » 3. nov 2014 14:23

Theis Jensen skrev:captainkicker: Jeg er meget enig med dig når det kommer til OS på ps4. Det er noget værre rod^2 og virker ikke særligt gennemtænkt. Der er xbox one virkelig en dejlig oplevelse, lige på grænsen til det erotisk stimulerende.


Præcis, en af mine venner sagde også at han havde opgivet og navigere rundt i menuen - jeg tænkte, "det er nok ikke så slemt" - Jo det er det!

Men når det så er sagt, så er PS4 en rigtig fin maskine, og spillene køre godt. Der er for lidt spil, til at jeg kan bruge den ofte, men jeg er glad for jeg fik erhvervet mig den. (Tak NES-penge)

Nu venter jeg bare primært på at det nye Disgaea får en EU/US-releasedato (højst sandsynligt nok til efteråret 2015), og at der kommer flere eksklusive spændende RPG titler. Og så selvfølgelig Uncharted 4!
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 3. nov 2014 15:23

Erroneus skrev:Jeg tror Xbox One får nogle betydeligt bedre måneder end den graf ligger op til, pga. et prisfald i USA på 50$ her i juleperioden og mange gode spil der udkommer her i November måned, som mange har ventet på. PS4 forsætter nok kursen, men det vil ikke overraske mig hvis Xbox One sælger bedre hen over julesalget.

Jeg er blevet glad for at bruge Amazon.com som indikator, og der fører XB1 ganske rigtigt her i november. Jeg tror kun de "vinder" novemeber, og så er business as usual med PS4 i front. Til gengæld tror jeg ikke det får den store betydning på den lange bane. Selv en 60-30 millioner fordeling får jo ikke 3. parts udviklere til at droppe XB1, for hvem siger nej til så stor en brugerbase og potentielle salg(?)

Theis Jensen skrev:Jeg synes blot, at det er imponerende, at de har solgt 14 millioner eksemplarer

Det er vildt flot på det første år. Jeg tror de sælger minimum 20 millioner i de næste 12 mdr, måske endda 25, og så er 40 millioner på 2 år lige pludselig ikke så langt væk
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Erroneus » 3. nov 2014 15:44

CaptainKicker skrev:captainkicker: Jeg er meget enig med dig når det kommer til OS på ps4. Det er noget værre rod^2 og virker ikke særligt gennemtænkt. Der er xbox one virkelig en dejlig oplevelse, lige på grænsen til det erotisk stimulerende.

Det er vist smagssag og hvad man er vant til. Jeg har altid fundet Xbox menuen dybt forvirrende og det var da helt gal med Xbox One i starten, men det kan jeg forstå er blevet forbedret. Det samme er også sket med PS4, som har fået forbedret sit ui, så man ikke længere (valgfrit) får en lang liste af apps og spil man bruger, men den viser de seneste 15 brugte og så tilgår man resten via library.
Senest rettet af Erroneus 3. nov 2014 16:19, rettet i alt 1 gang.
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 3. nov 2014 15:48

Jeg synes stadigvæk det bedste UI var den oprindelige Xbox 360 tilgang. Den er måske ikke så slick og tidssvarende længere, men hold da fast hvor var det simpelt og rart :D
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 85 gæster

cron