Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Erroneus » 26. okt 2014 09:19

IkkNico skrev:I min optik et identisk scenarie, og så er platformen bagved, og hvad den ellers kan, uvigtig. Humlen er stadig, der kræves online forbindelse.


Det er korrekt. En valgfri ekstra service der går ud på at man kan dele sine spil over internettet eller spille lokale multiplayer spil over internettet... kræver internet. På samme måde, så kræver Xboxlife og mange andre hjemmesider at man har internet for at kunne tilgå deres sider.. på Internettet eller de der services f.eks. som Twitch hvor man kan dele sin video med internettet... kræver Internet. Men så er det jo godt at de alle sammen er helt valgfrie og hvis man ikke har noget internet, så kan man stadigvæk spille sine spil offline eller læse magasiner eller gemme sin video lokalt til sin maskine.
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 26. okt 2014 09:39

Erroneus skrev:
IkkNico skrev:I min optik et identisk scenarie, og så er platformen bagved, og hvad den ellers kan, uvigtig. Humlen er stadig, der kræves online forbindelse.


Det er korrekt. En valgfri ekstra service der går ud på at man kan dele sine spil over internettet eller spille lokale multiplayer spil over internettet... kræver internet. På samme måde, så kræver Xboxlife og mange andre hjemmesider at man har internet for at kunne tilgå deres sider.. på Internettet eller de der services f.eks. som Twitch hvor man kan dele sin video med internettet... kræver Internet. Men så er det jo godt at de alle sammen er helt valgfrie og hvis man ikke har noget internet, så kan man stadigvæk spille sine spil offline eller læse magasiner eller gemme sin video lokalt til sin maskine.

Præcis, ligesom det er valgfrit om man ville købe en XB1, der krævede en online forbindelse (før de lavede det om).
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Redman DK » 26. okt 2014 14:22

IkkNico skrev:I min optik et identisk scenarie, og så er platformen bagved, og hvad den ellers kan, uvigtig. Humlen er stadig, der kræves online forbindelse.


Til at starte med, så finder jeg ikke dine indlæg nedladende, og det er dejligt at se at man kan have en proper tone i den her tråd selvom vi er uenige :D

Hvis man skal sammenligne MS valg af onlineforbindelsen kan man vel sige det ville være det samme som et fjernsyn der kun kan bruges hvis det tjekker ind på nettet hver dag.
Lige nu har fjernsyn også ekstra online funktioner ligesom PS4, men der kræves ikke internet for at kunne bruge det, ligesom med PS4. MS første ide med Xbox One ville være det samme som et fjernsyn der krævede internet for at virke. Jeg er ret sikker på folk også ville brokke sig over det.

IkkNico skrev:Jeg har tidligere linket til den officielle info; http://news.xbox.com/2013/06/license


Nu kan jeg selvfølgelig ikke finde nogle links på, men mindes at der var mange forskellige historier om hvordan det virkede, og at en fra MS sagde det kun var i en time spillene kunne blive lånt ud.
Redman DK
Niveau 4
 
Indlæg: 436


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf nakka » 26. okt 2014 17:51

IkkNico skrev:[
Og nu kan du ikke benytte EA Access eller PS Now uden et abonnement. Same same. det var jo ikke en stor hemmelighed fra MS side. De spillede med helt åbne kort.


OVERHOVEDET ikke det samme, hvilket er derfor internettet tager det helt med ro.
i mit scenarie, kan en person der ønsker at spille assassins creed 4 black flags købe en ps4 og spille spillet UDEN konstant internet. dette kunne man ikke på xbox one, da internettet gik amok.

grunden til man ikke går amok i dit scenarie, er fordi man nu STADIG kan spille assassins creed 4 black flag UDEN konstant internet, men har MULIGHED for at tilføje en service hvor man kan få øvrige tilbud/muligheder på sin ps4/xbox one.
nakka
Niveau 5
 
Indlæg: 1135


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Muggs » 26. okt 2014 17:56

Men man var jo ikke tvunget til at købe en XBox One, ligesom man heller ikke er tvunget til at købe diverse ekstra services..
PC: Intel Core i7 9700K, MSI Z370 Tomahawk, 32GB Corsair Vengeance RGB, GTX 1080 Ti.
Xbox One S
PlayStation 4 Pro
Muggs
Niveau 6
 
Indlæg: 1965
By: 8544 Mørke


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 26. okt 2014 19:03

Muggs skrev:Men man var jo ikke tvunget til at købe en XBox One, ligesom man heller ikke er tvunget til at købe diverse ekstra services..


Næh, men debatten er der jo uanset. Den kan man jo også undlade at deltage i/læse :)

At internettet har en tendens til at gøre en fjer til 800 høns er en anden ting :)
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Annxii » 26. okt 2014 20:03

Det er meget muligt, at man har fået muligheden for offline brug, men hvilken kvalitet er det så nu. Digital Foundry har endelig lavet en interessant artikel, der ikke bare er føde til konsolkrig. Der er åbenbart MEGET stor forskel på ens spiloplevelse af Evil Within som offline- og online-bruger.

eurogamer skrev:Certainly it seems that we are tiptoeing into something approaching the 'always online, always connected' scenario that Microsoft championed at the Xbox One launch - a scenario that a great many gamers categorically rejected. If version one of The Evil Within represents what a developer and publisher are willing to commit to disc, and what the platform holder's QA departments are willing to accept, we can't help but feel that we're on a slippery slope here. One day in the distant future, those servers delivering the patch updates may not be there any more. Version 1.0 of The Evil Within may be the only PS4 code available - and that's certainly not the way we would like to revisit the game

http://www.eurogamer.net/articles/digit ... never-play

De siger at vi er på en "slippery slope". For mig at se er det også bare et bevis på, at den fortsatte support af offline langt fra er helhjertet fra hverken Microsoft eller Sony. Det kan selvfølgelig også bare være en enlig svale for jeg kan det slet ikke forestille mig, at Sony oprindeligt bare udnyttede internettets modvilje og nerd rage til at score en masse billige point på Microsofts bekostning ;)
Annxii
Niveau 6
 
Indlæg: 1541


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 26. okt 2014 20:18

nakka skrev:
IkkNico skrev:[
Og nu kan du ikke benytte EA Access eller PS Now uden et abonnement. Same same. det var jo ikke en stor hemmelighed fra MS side. De spillede med helt åbne kort.


OVERHOVEDET ikke det samme, hvilket er derfor internettet tager det helt med ro.
i mit scenarie, kan en person der ønsker at spille assassins creed 4 black flags købe en ps4 og spille spillet UDEN konstant internet. dette kunne man ikke på xbox one, da internettet gik amok.

Fuldstændig det samme. Om det er en service, en konsol, et TV eller noget helt fjerde man køber, der kræver en netforbindelse, gør ingen forskel.
Muggs skriver det også meget fint, lige under dit sidste indlæg.

Og det er der min undren kommer ind. Ud fra sidste års ramaskrig at dømme, burde hverken PS Now eller EA Access have mange chancer for at overleve (men det gør de åbenbart).
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Theis Jensen » 26. okt 2014 21:12

Hvad er problemet?
Ting som singleplayer, som ikke teknisk er et problem uden internet, bør vel ikke kræve internet.
Ting som online-multiplayer, streaming, EA access, PS-Now mv. som er teknisk umuligt uden internet bør vel kræve internet.

End of discussion?
Skærm: LG OLED 55" B7
Lyd: Audio Pro T14 & Bower & Wilkins PX
Konsol: Xbox Series X, PS4 Pro, Switch
Theis Jensen
Niveau 4
 
Indlæg: 505
By: Roskilde


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf nakka » 26. okt 2014 22:42

IkkNico skrev:
nakka skrev:
IkkNico skrev:[
Og nu kan du ikke benytte EA Access eller PS Now uden et abonnement. Same same. det var jo ikke en stor hemmelighed fra MS side. De spillede med helt åbne kort.


OVERHOVEDET ikke det samme, hvilket er derfor internettet tager det helt med ro.
i mit scenarie, kan en person der ønsker at spille assassins creed 4 black flags købe en ps4 og spille spillet UDEN konstant internet. dette kunne man ikke på xbox one, da internettet gik amok.

Fuldstændig det samme. Om det er en service, en konsol, et TV eller noget helt fjerde man køber, der kræver en netforbindelse, gør ingen forskel.
Muggs skriver det også meget fint, lige under dit sidste indlæg.

Og det er der min undren kommer ind. Ud fra sidste års ramaskrig at dømme, burde hverken PS Now eller EA Access have mange chancer for at overleve (men det gør de åbenbart).


vi er så langt fra hinanden her.
som sagt. person a VIL spille spil. han kan vælge mellem ps4 og xbox one. han har ikke internet. inden xbox ones 180'er. så kunne han KUN spille på ps4. dette var grunden til folk gik amok.
nu står person a så i dag og vil spille spil. han har ingen internent. han kan stadig spille sit spil på ps4, også selvom der er noget der hedder psnow. ingen der går amok.

hvorfor går folk ikke amok over PS now og ea access, fordi det langt fra er det samme, da det er en service på et produkt, der kan spille de spil de tilbuder uden internet. de spil du kan spille på EA access med internetkrav, kan du spille på f.eks din xbox one, købt i en butik uden internetkrav for at gennemføre. dette er den store forskel.

med xbox one i sin tid, ville man kun kunne spille halo 5s singleplayerdel fra start til slut, hvis man havde internet. dette er ikke længere tilfældet, også selvom der er service som psnow eller eaaccess på deres platform (andre spiltitler kan stå istedet for halo 5). og dette er den store forskel på hvorfor internettet er roligt.

herudover var xbox one og ps4 et fysisk produkt du går ud og køber , Ea access skal købes over internettet (jeg har endnu ikke haft mulighed for at købe det i fona, bilka mm.)
nakka
Niveau 5
 
Indlæg: 1135


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 26. okt 2014 23:26

nakka skrev:som sagt. person a VIL spille spil. han kan vælge mellem ps4 og xbox one. han har ikke internet. inden xbox ones 180'er. så kunne han KUN spille på ps4. dette var grunden til folk gik amok.

Men hvad går de amok over?
At den ene kasse mangler en feature (even til at kunne spille offline). Det er det de går amok over.
Men det er jo som at brokke sig over, at en mikrobølgeovn ikke har et optøningsprogram, når man bare kan købe den ved side, fra et konkurrerende mærke, der har.

Ingen var tvunget til at købe en XB1, det stod alle frit for at vælge en PS4, Wii U eller noget 3. Der var ikke skjult noget, så folk først opdagede efter de havde købt kassen, at den krævede netforbindelse. Så hvad var det folk brokkede sig over?
De brokkede sig over at den krævede en netforbindelse.
Nu lanceres services, der også kræver en internet forbindelse, der er ingen tvang mht køb eller abonnement, men præmisen er fuldstændig den samme, som de gik amok over sidste år. Et krav om en internetforbindelse, hvis man vil benytte servicen (erstat gerne service med XB1, hvis det hjælper).

Alle dem der brokkede sig, fordi det var synd, for de folk, der ikke havde internet, undlader de mon nu at abonnere på PS Now og EA Access i sympati?

Hvis ikke, så er de hykleriske i min bog, for man kan ikke i 2013 brokke sig over et krav om en internetforbindelse, og så året efter synes det er helt fint, at der fremsættes et identisk krav.

nakka skrev:vi er så langt fra hinanden her.

Det kan vi blive enige om ;)
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 27. okt 2014 08:13

Pisker lige min kæphest igen (dette er ikke i relatation til diskussionen ovenfor).

Fremtiden for spil bliver som en service på linie med netflix, Grooveshark mfl.
https://www.playstation.com/en-us/explore/psnow/
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 27. okt 2014 08:54

IkkNico skrev:Hvis ikke, så er de hykleriske i min bog, for man kan ikke i 2013 brokke sig over et krav om en internetforbindelse, og så året efter synes det er helt fint, at der fremsættes et identisk krav.


Det er ikke et krav, det er et tilbud.

Hvis samtlige biografer i verden besluttede sig for fremadrettet kun at vise film i 3D, så ville der også være flere end de, der er 3D-blinde, som ville brokke sig og du kan være helt sikker på at debatten ville nå højder der rækker ud over det fåtal, der ikke kan se 3D.

Jeg tror ikke at der er grund til at køre videre i rillen, da indgangsvinklen i debatten er meget forskellig. Du mener, at et tilbud om ekstra services, som kræver internetadgang, er at tilsidesætte med en konsol, der ikke virker uden onlineadgang, fordi at konsollen er centraliseret omkring onlineservices, og nakka (og undertegnede) mener ikke at det kan sammenlignes helt.

Jeg medgiver Annxxi, at for at man skal have fuld udnyttelse af en konsol, så skal man være online, hvorfor konsollen har mest værdi, når den er koblet på nettet, men jeg synes ikke at det er det samme.

At debatten blev totalt overgearet dengang kan vi til gengæld hurtigt blive enige om. Internettet har det med at gå totalt i selvsving, på baggrund af de mindste rygter.

Jeg synes vi skal slås om det! Som voksne og modne mennesker gør det :mrgreen:

IkkNico skrev:Pisker lige min kæphest igen (dette er ikke i relatation til diskussionen ovenfor).

Fremtiden for spil bliver som en service på linie med netflix, Grooveshark mfl.
https://www.playstation.com/en-us/explore/psnow/


Utvivlsomt. Jeg er lidt spændt på at se, hvor god en forbindelse man skal have, før at PS Now rent faktisk er brugbart. Forestil dig at være trophy hunter og sigte efter social lubricant achievement/trofæ i Watch Dogs, hvis man har 0,5 sekunders input-lag :/
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Dr_Gonzo » 27. okt 2014 09:14

IkkNico >>> jeg tror i virkeligheden at du skal være glad for at folk gik amok sidste år, over MS' anoncering. Der gik mange folk rundt og glædede sig til den nye Xbox. Xbox bliver så annonceret med en feature, som mange af de folk ikke synes lød til at være fair. Så i stedet for bare at købe en PS4 bruger de nettets magt til at få MS til at ændre på Xbox'en således at den bliver til produkt de har efterspurt.

Det produkt du mener folk skulle brokke sig over i dag kan jo ikke sammenlignes. Hvis du går og ønsker dig en online-spil-service, brokker du dig jo ikke over at du skal være online. Og hvis du synes det er unfair at man skal være online for at bruge EA-access, må man jo prøve at tvinge dem til at lave en offline model (sende skiver ud til folk?) men jeg tror på forhånd godt vi kan blive enige om at det bliver en storm der bliver svær at blæse igang.

Jeg synes du sammenligner æbler og pærer.
Billede
Dr_Gonzo
Niveau 7
 
Indlæg: 4047


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Zt3pH » 27. okt 2014 09:31

IkkNico skrev:Pisker lige min kæphest igen (dette er ikke i relatation til diskussionen ovenfor).

Fremtiden for spil bliver som en service på linie med netflix, Grooveshark mfl.
https://www.playstation.com/en-us/explore/psnow/


Synes også det hører med til debatten, at der faktisk var en del der var kede af MS 180 vending bla. Undertegnede.

Problemet er som jeg ser det, at de var for tidligt ude. Eksisterede EA' tilbud og alle de andre på konsol format dengang, så tror jeg næppe at kritikken havde været så voldsom. Det er desuden tankevækkende at kigge på, hvor mange af de ting der blev sablet ned den gang bliver varmt modtaget i dag.
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 83 gæster

cron