Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Niculla » 23. okt 2014 13:50

Sentry build I D3 på PS4 har seriøse frame drops. Jeg kan stort set ikke spille, når jeg har 4+ sentries oppe faktisk. Nogle der har prøvet det build på X1?
Niculla
Niveau 3
 
Indlæg: 267
By: Roskilde


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 24. okt 2014 14:01

Jeg kan rigtigt godt lide Phil Spencer. Han er en sympatisk og dygtig fyr.

"I will say that the work at the platform team is done to give as much power in the hands of the developers as we can. It has made a tremendous impact in the last six months, and I’m really proud of that," he explains.

"And the box, from a reliability standpoint, I mean I lived through red rings on 360 and other things, has been significantly better than we were at the launch of 360 which has been great. I’m not ashamed of the hardware that we have."


http://news.softpedia.com/news/Xbox-Bos ... 3031.shtml

Så kan man snakke opløsninger, framerates osv., men for både Xbox One og PlayStation 4 har vi vel nu oplevet et mere stabilt stykke hardware end den forrige generation. (Det går vel 7-9-13 ikke heeelt så galt som sidst? )
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 25. okt 2014 14:46

Faldt lige over denne video idag



Selvom den virker som en lidt bleg kopi af Microsofts oprindelige Family Share planer, så er det stadig en super feature. Men så kom jeg til at tænke på, om alle de mennesker der skældte MS ud for online checks, fravælger sådan en service her, eller PS Now og EA Access for den sags skyld(?).

Nogle services som kræver et online check en gang i døgnet, andre kræver en konstant internet forbindelse. Uanset hvad de kræver, så ser jeg ikke skrigende masser, der brokker sig over krav til internet forbindelser, og hvor synd det er for dem der skal på ferie, i hæren eller bor i områder med dårlig internet infrastruktur, og det undrer mig.
Hvor er alle korsfarerne fra sidste år?

Dette er ikke møntet på bestemte personer herinde, jeg forundres blot over hvor forbrugere kan være.


Kilder til reference:
http://news.xbox.com/2013/06/update
http://news.xbox.com/2013/06/license
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf nakka » 25. okt 2014 16:08

Spare plads ideen blev vist ved fremvisningen af ps4, så syntes da ikke det er i orden at sige det er en kopi af noget ms efterfølgende viser. Herudover er det ikke et krav, for brug af ps4. Hvor xboxone havde et online tjek som krav for brug af maskinen
nakka
Niveau 5
 
Indlæg: 1135


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 25. okt 2014 16:27

nakka skrev:Spare plads ideen blev vist ved fremvisningen af ps4, så syntes da ikke det er i orden at sige det er en kopi af noget ms efterfølgende viser.

Og Family Share blev annonceret samtidig med XB1, hvor op til 10 "familie medlemmer" kan dele spil overalt på kloden. Familie medlemmer i citationstegn, fordi flere chats med MS support afslørede, at man kunne dele med hvem man ville. Det er bedre end, at kunne dele et spil med en ven af gangen, hvor begge parter skal være online samtidig, og derfor kommentaren en bleg kopi.

nakka skrev:Herudover er det ikke et krav, for brug af ps4. Hvor xboxone havde et online tjek som krav for brug af maskinen

Rigtigt, det er ikke et krav, men det ændrer jo ikke på, at sidste år var online checks det ondeste og mest forbugerfjendtlige påfund verden endnu havde set, mens online checks og online services i år er helt OK ... Eller i hvert fald bliver forbigået i tavshed.

Jeg forundres
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 25. okt 2014 16:42

IkkNico skrev:
nakka skrev:Herudover er det ikke et krav, for brug af ps4. Hvor xboxone havde et online tjek som krav for brug af maskinen

Rigtigt, det er ikke et krav, men det ændrer jo ikke på, at sidste år var online checks det ondeste og mest forbugerfjendtlige påfund verden endnu havde set, mens online checks og online services i år er helt OK ... Eller i hvert fald bliver forbigået i tavshed.

Jeg forundres


Arh nu søger du den Nico. Der er forskel på online-services og online checks. Det er ikke noget nyt, at man skal være online for at gøre brug af nogle services og at man skal være online for at bruge PS Share er vel ikke anderledes end at man skal være online for at gøre brug af Xbox Live. Online services har da altid været okay.

Hvordan du får drejet en onlinefeature over på, at du ikke kan bruge en maskine, medmindre at den er på nettet? Så vidt jeg ved, så betyder introduktionen af PS Share ikke, at din PS4 viser sort skærm, hvis du trækker internetkablet ud?

Jeg synes bestemt ikke at det kan sammenlignes.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 25. okt 2014 16:55

Men det er jo netop hele pointen Tue. XB1 var, og er, jo blot en platform for en række online services, hvor fx Family Share kunne bruges, mod at man checkede ind en gang i døgnet (ligesom med EA Access nu). Det var ikke engang noget MS prøvede at fortie, de annoncerede det helt åbent. Er man ikke interesseret i dette kan man jo lade være og købe produktet, men alligevel blev MS udråbt som det værste udskud. Nu kommer EA og Sony med tilsvarende produkter (fx PS now direkte på Sony smart TV), og så er det bare fedt(?).
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 25. okt 2014 17:02

IkkNico skrev:Men det er jo netop hele pointen Tue. XB1 var, og er, jo blot en platform for en række online services, hvor fx Family Share kunne bruges, mod at man checkede ind en gang i døgnet (ligesom med EA Access nu). Det var ikke engang noget MS prøvede at fortie, de annoncerede det helt åbent. Er man ikke interesseret i dette kan man jo lade være og købe produktet, men alligevel blev MS udråbt som det værste udskud. Nu kommer EA og Sony med tilsvarende produkter (fx PS now direkte på Sony smart TV), og så er det bare fedt(?).


Ja men jeg synes at der er én enorm forskel og det er, at PS4 (eller en XB1 med Access-abonnement) ikke bliver ubrugelig af ikke at være koblet op på nettet, da den, modsat XB1 ver. 1.0, ikke forsøger at være en platform for en række online-services alene (hvis jeg skal sætte det i din kontekst), de kører videre på mere af det samme fra sidste generation, hvor du har en on- og offline service, hvor online giver flere muligheder, mens offline er muligt.

PS4 er fortsat ikke en platform for online-services alene, og det var jo det XB1 delvist ville være blevet, alene på baggrund af online-checks. Forskellen ligger på, at du ved XB1 ikke havde noget valg. Smid skidtet på nettet, eller lad være med at købe den. Med EA Access og PS Share så har du altså trods alt stadigvæk et valg. Du kan sådan set bare lade være med at bruge det, det bliver din konsol altså ikke ubrugelig af.

PS Share er en tilføjelse, EA Access er det samme. Du betaler ikke ekstra for PS Shareplay, og du kan bare fravælge EA Access hvis du ikke gider det. Jeg tror at det er det primære for folk. Jeg synes også selv, at der er en meget stor forskel mellem de to ting, men det kan da godt være, at det bare er mig :)
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Annxii » 25. okt 2014 17:19

tue69 skrev:
IkkNico skrev:
nakka skrev:Herudover er det ikke et krav, for brug af ps4. Hvor xboxone havde et online tjek som krav for brug af maskinen

Rigtigt, det er ikke et krav, men det ændrer jo ikke på, at sidste år var online checks det ondeste og mest forbugerfjendtlige påfund verden endnu havde set, mens online checks og online services i år er helt OK ... Eller i hvert fald bliver forbigået i tavshed.

Jeg forundres


Arh nu søger du den Nico. Der er forskel på online-services og online checks. Det er ikke noget nyt, at man skal være online for at gøre brug af nogle services og at man skal være online for at bruge PS Share er vel ikke anderledes end at man skal være online for at gøre brug af Xbox Live. Online services har da altid været okay.

Hvordan du får drejet en onlinefeature over på, at du ikke kan bruge en maskine, medmindre at den er på nettet? Så vidt jeg ved, så betyder introduktionen af PS Share ikke, at din PS4 viser sort skærm, hvis du trækker internetkablet ud?

Jeg synes bestemt ikke at det kan sammenlignes.

I takt med at der kommer flere og flere integrerede onlineservices så bliver værdien af din konsol jo også markant ringere hvis du konsekvent nægter at have din konsol online. Det oprindeligt tiltængte onlinecheck for xbox one skulle jo være det, der muliggjorde andre cool onlinefeature som f.eks. family share.

Det er måske ikke helt det samme, men jeg synes det er et aldeles fornuftigt spørgsmål om de samme mennesker, der skabte sig som en flok kordrenge med hæmorider over et onlinecheck én gang i døgnet har tænkt sig at juble over hardcore onlineservices som ps share og ps now. For mig virker det som om de fleste, der fandt onlinecheck for så stort et problem, mest af alt har haft godt gammeldags internet nerd rage. Pissed over noget, der i praksis ikke ville betyde en skid for dem
Annxii
Niveau 6
 
Indlæg: 1541


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 25. okt 2014 17:23

Uanset om PS4 eller XB1 virker eller ej uden en net forbindelse, så var det jo netop denne net forbindelse, der var omdrejningspunktet ved XB1s annonceringen, og den primære grund til at folk gik amok. MS tog ikke hensyn til forbrugerne, eller de folk, der levede i områder med dårlig internet infrastruktur.
Nu 18mdr senere er der ingen, der brokker sig over den slags, selvom Sony og EA jo gør præcis det samme; de tager ikke hensyn til de forbrugere, der lever i områder med dårlig internet infrastruktur (uanset om deres XB1 eller PS4 virker uden net eller ej).

Men kan godt se, at vi nok ikke bliver enige Tue.

I ørvigt kræver Share et PS+ abonnement (se starten af videon ovenfor>), og det er mig bekendt ikke gratis.

*edit*
Tak Annxii, glemte helt mit eget sprøgsmål, og jeg tror også, at sidste års raseri over MS forbrugerfjendtlige metoder i bund og grund var ...

Annxii skrev:For mig virker det som om de fleste, der fandt onlinecheck for så stort et problem, mest af alt har haft godt gammeldags internet nerd rage. Pissed over noget, der i praksis ikke ville betyde en skid for dem
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 25. okt 2014 17:44

IkkNico skrev:Uanset om PS4 eller XB1 virker eller ej uden en net forbindelse, så var det jo netop denne net forbindelse, der var omdrejningspunktet ved XB1s annonceringen, og den primære grund til at folk gik amok. MS tog ikke hensyn til forbrugerne, eller de folk, der levede i områder med dårlig internet infrastruktur.
Nu 18mdr senere er der ingen, der brokker sig over den slags, selvom Sony og EA jo gør præcis det samme; de tager ikke hensyn til de forbrugere, der lever i områder med dårlig internet infrastruktur (uanset om deres XB1 eller PS4 virker uden net eller ej).

Men kan godt se, at vi nok ikke bliver enige Tue.

I ørvigt kræver Share et PS+ abonnement (se starten af videon ovenfor>), og det er mig bekendt ikke gratis.

*edit*
Tak Annxii, glemte helt mit eget sprøgsmål, og jeg tror også, at sidste års raseri over MS forbrugerfjendtlige metoder i bund og grund var ...

Annxii skrev:For mig virker det som om de fleste, der fandt onlinecheck for så stort et problem, mest af alt har haft godt gammeldags internet nerd rage. Pissed over noget, der i praksis ikke ville betyde en skid for dem


Ja, Share kræver et PS+ abonnement, men vi er vel enige om, at Shareplay ikke var annonceret da de første begyndte at købe PS Plus. Det er noget der er kommet sidenhen og dermed betragtes det vel i højere grad som en ekstrafeature, end det betragtes som et bærende købspunkt.

Og ja, netforbindelsen var den primære årsag til at folk gik amok, fordi at XB1 i sin oprindelige tilstand tilsidesatte de, der ikke havde en stabil forbindelse. Det er muligt at du og Annxxi mener, at det var nerd rage, men det var internet nerd rage i sådan et omfang, at et multimilliard-selskab måtte trække hele deres koncept tilbage og ændre deres seneste satsning på et helt marked i markant omfang. Jeg tror således ikke alene, at det var internet nerd rage - det har været noget de har kunnet mærke, eksempelvis på pre-orders. Om det så kan kategoriseres som nerd rage kan da godt være, men der har været en mærkbar effekt, andet end fortørnede teenagere, der har brokket sig på nettet.

Og nej, vi bliver nok næppe enige om det her, da vores tilgange er forskellige i debatten. Fred være med det, det overlever vi skam nok :)

Jeg synes dog, som Annxxi også skriver, at selve debatten omkring XB1, platform for onlineservices og onlinecheck er vildt spændende, og jeg vil også godt understrege, at jeg ikke i den her debat giver udtryk for, at jeg synes det er helt okay, at folk skaber sig som idioter, fordi tingene ikke lige passer dem. Pointen var blot at give et bud på, hvorfor jeg synes at der er en forskel. Jeg vil i øvrigt også godt medgive Annxxi, at i takt med at der kommer flere tiltag, så bliver online mere og mere vigtigt, men i den forbindelse vil jeg da også godt indskyde, at Sony da af mange onlinebrugere har fået på munden for at have valgt EA Access fra for forbrugerne. Mange ville gerne selv have haft det valg - lidt ligesom med Xbox Live, PS+ osv. Jeg er helt med på hvad du mener og jeg køber også argumentet.

Jeg har selv stemt med pengepungen dengang, og jeg tror også at det har været grunden til, at MS ændrede strategi (altså ikke mig alene, så mange XB1's havde jeg ikke pre-ordered), men der er der ingen tvivl om, at der har været flere end de, der ikke har kunnet komme på nettet, som har blandet sig i debatten. Det er vel en fysisk umulighed andet :P
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Theis Jensen » 25. okt 2014 18:24

Jeg var utilfreds med microsoft oprindelige plan, men det var ikke på grund af mig selv. I Danmark er internet sjældent et problem, om ikke andet, så kan man koble op til en tlf., og blot lave sit online-check på den måde. Problemet ligger i, at nogle lande ikke har den samme adgang til internet, så det ville gå ud over salget, og i sidste ende også påvirke os andre i bl.a. DK, hvis udviklerne mister engagement til xbox one, hvis den sælger for dårligt. Så det var til alles bedste, at de ændrede plan, og det har bl.a. gjort, at jeg selv købte en xbox one tidligere på måneden, og det havde jeg nok ikke gjort, hvis de havde holdt fast i deres oprindelige plan.
Skærm: LG OLED 55" B7
Lyd: Audio Pro T14 & Bower & Wilkins PX
Konsol: Xbox Series X, PS4 Pro, Switch
Theis Jensen
Niveau 4
 
Indlæg: 505
By: Roskilde


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf nakka » 25. okt 2014 19:40

IkkNico skrev:
nakka skrev:Spare plads ideen blev vist ved fremvisningen af ps4, så syntes da ikke det er i orden at sige det er en kopi af noget ms efterfølgende viser.

Og Family Share blev annonceret samtidig med XB1, hvor op til 10 "familie medlemmer" kan dele spil overalt på kloden. Familie medlemmer i citationstegn, fordi flere chats med MS support afslørede, at man kunne dele med hvem man ville. Det er bedre end, at kunne dele et spil med en ven af gangen, hvor begge parter skal være online samtidig, og derfor kommentaren en bleg kopi.


men ps4s funktion blev vist først, ergo kan det vel ikke være en kopi? da ms og deres familie service og chatrygter efterfølgende viste noget ligende og muligvis funktionelt bedre?


nakka skrev:Herudover er det ikke et krav, for brug af ps4. Hvor xboxone havde et online tjek som krav for brug af maskinen

Rigtigt, det er ikke et krav, men det ændrer jo ikke på, at sidste år var online checks det ondeste og mest forbugerfjendtlige påfund verden endnu havde set, mens online checks og online services i år er helt OK ... Eller i hvert fald bliver forbigået i tavshed.

Jeg forundres[/quote]

uden net kunne jeg dengang/nu bruge en ps4 hvor jeg kunne spille mine spil og låne dem til venner uden internet.
dengang med xbox one kunne jeg ikke bruge min xbox one uden internet. det var det der var/er forskellen på servicerne og brugsfunktion.

lavede sony om, og sagde "hey, fra nuaf kan i KUN spille ps4 spil HVIS i er online. er i ikke online, så kan ikke spille ET ENESTE ps4spil. INTET". ja så skulle du se rage. og hvis de så herefter fyre en kommentar om at de har et produkt til dem uden internet, og det hedder en ps3.. ja så går internettet amok.
nakka
Niveau 5
 
Indlæg: 1135


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Redman DK » 25. okt 2014 20:10

IkkNico skrev:Nu 18mdr senere er der ingen, der brokker sig over den slags, selvom Sony og EA jo gør præcis det samme; de tager ikke hensyn til de forbrugere, der lever i områder med dårlig internet infrastruktur (uanset om deres XB1 eller PS4 virker uden net eller ej).


MS ville lave en konsol hvor man skulle på nettet hver dag selvom man bare ville spille offline. EA tilbyder en at leje spil over nettet, Sony laver en service hvor man kan dele et spil eller spille sammen med en ven over nettet. Kan du virkelig ikke se forskellen?

Hvis EA og Sony ikke tager hensyn med de online services, gør Netflix så heller ikke?

Og hvis jeg ikke husker helt forkert så var det ikke kun online tjekket folk brokkede sig over, men også at ens fysiske spil blev værdiløse. Og jeg finder det morsomt hver gang folk bringer family share op når MS aldrig kom med nogen konkret forklaring på hvad kunne og ikke kunne med det. Der kom flere modsigende forklaringer på MS om hvad det var.
Redman DK
Niveau 4
 
Indlæg: 436


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 25. okt 2014 20:45

nakka skrev:men ps4s funktion blev vist først, ergo kan det vel ikke være en kopi? da ms og deres familie service og chatrygter efterfølgende viste noget ligende og muligvis funktionelt bedre?

Dobbelt checkede, og du har ret; PS4 blev annonceret i februar, XB1 maj, og så kan det ikke være en billig kopi.

nakka skrev:uden net kunne jeg dengang/nu bruge en ps4 hvor jeg kunne spille mine spil og låne dem til venner uden internet.
dengang med xbox one kunne jeg ikke bruge min xbox one uden internet. det var det der var/er forskellen på servicerne og brugsfunktion.

Og nu kan du ikke benytte EA Access eller PS Now uden et abonnement. Same same. det var jo ikke en stor hemmelighed fra MS side. De spillede med helt åbne kort.

Redman DK skrev:MS ville lave en konsol hvor man skulle på nettet hver dag selvom man bare ville spille offline. EA tilbyder en at leje spil over nettet, Sony laver en service hvor man kan dele et spil eller spille sammen med en ven over nettet. Kan du virkelig ikke se forskellen?

Hvis EA og Sony ikke tager hensyn med de online services, gør Netflix så heller ikke?

Jeg kan sagten se forskellen, og jeg kan snart ikke komme på flere måde at forklare min pointe på, så undskyld hvis dette virker lidt nedlandende (det er ikke ment sådan).

1: MS annoncerer en ny konsol, der kræver en online forbindelse for at kunne spille. De forsøger ikke at skjule dette, de annoncerer det. MS tvinger ikke nogen til at købe deres seneste påfund, ligesom de heller ikke midt i konsolens levetid introducerer online restriktioner.

2: Internettet går amok. Hvad nu med dem i hæren, på ferie eller i områder med dårlig internet infrastruktur? Spørger de.
De kalder online politikken forbrugerfjendsk (det hjælper ikke at Oher og Matrick optræder umanerligt arrogant som modsvar til forbruger klagerne, men dette er en helt anden diskussion).

3: Sony og EA annoncerer services (førstnævnte endda på bestemt type hardware), der kræver online forbindelse. Ingen brok, flere steder roses begge virksomheder for at tænke på spillere.

I min optik et identisk scenarie, og så er platformen bagved, og hvad den ellers kan, uvigtig. Humlen er stadig, der kræves online forbindelse.

Redman DK skrev:Og hvis jeg ikke husker helt forkert så var det ikke kun online tjekket folk brokkede sig over, men også at ens fysiske spil blev værdiløse. Og jeg finder det morsomt hver gang folk bringer family share op når MS aldrig kom med nogen konkret forklaring på hvad kunne og ikke kunne med det. Der kom flere modsigende forklaringer på MS om hvad det var.

Jeg har tidligere linket til den officielle info; http://news.xbox.com/2013/06/license
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster

cron