Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Rasmusdc » 22. okt 2014 15:13

Input lag er jo ikke helt det samme som det du beskriver..

30-60 FPS giver dig en mere flydende spilfornemmelse..

Input lag er den forsinkelse der er imellem et Input på en controller eller fra en konsol til det kommer op på skærmen..

der er inputlag mellem din controller og dit konsol der er input lag mellem din konsol og dit tv..

gode enheder har input lag på 20ms, dårlige enheder er 80ms og over, f.eks. B&O´s nye avant tv, har SYGT meget input lag..

Hvis du tager det alm tv, som mange sidder med, så er en normal inputlag på omkring 60 ms, er det uden spilmode så er det 100ms, og det er normalt, det er der mange der spiller med, det er DER controller fornemmelsen af at tingene sker efter du har reageret.. kommer..

1ms = 0.001 sekund = 100ms = 0.1 sek.. ved 60 FPS så er det vel tæt på at der løber 6 billeder hen over skærmen fra du laver dit input på din controller, til at der sker en bevægelse på skærmen..

30 FPS giver dig 3 frames...

købte du dig en W8 serie Sony eller W9 så var du nede på 16ms men du vil stadig have controller lag.. Tit er inputlaggen en forsinkelse skabt af Digital billedbehandling, trådløse forbindelser, signal behandling generelt.

Men nok om det...

30-60-120-240fps vil ikke ændre en tøddel på det, dog som sagt, vil gameplay opleves VÆSENTLIGT mere flydende...

cigi silk skrev:
Mike JezZ skrev:Cigi... Come on.

Forza 5, 60 FPS - bilen reagere prompte.

Forza H2, 30 FPS - bilen reagere ikke med det samme.

Jo mere fps = des mindre input lag, det er 101.

Jeg elsker FH2, og jeg har vænnet mig til at tage højde for input laggen, men den er der.

Det er også mere tilgivende i en arcade racer end et skydespil. Der er stor deadzone i Destiny i forhold til Titanfall, og det samme med FH vs. F5 - begge tilfælde er 30 vs 60 FPS.



Jeg tænker ikke jeg har sagt andet - selvfølgelig er 60fps mere responsive end 30fps, men det handler om prisen. Og jeg siger bare at vi har fået open world og 4 x MSAA - og det er så en smagssag om det er prisen værd :-)

Men som sagt er vi nu ikke ueninge om at der er mere lag på 30fps - alt andet ville jo være helt tåbeligt :-)
Rasmusdc
Niveau 5
 
Indlæg: 807


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 22. okt 2014 15:34

^Det er deadzone og ikke input lag jeg har.

Men jeg er stadig ikke enig med dig :)
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Elgaard » 22. okt 2014 16:11

Mike JezZ skrev:^Det er deadzone og ikke input lag jeg har.

Men jeg er stadig ikke enig med dig :)


Der er ikke noget at være uenig i, det Rasmusdc skriver er korrekt. Færre frames giver ikke forsinkelse (lag), det giver dig bare det - færre billeder i sekundet.
Billede
Elgaard
Niveau 7
 
Indlæg: 2000
By: Randers


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf freddie » 22. okt 2014 20:12

Elgaard skrev:
Mike JezZ skrev:^Det er deadzone og ikke input lag jeg har.

Men jeg er stadig ikke enig med dig :)


Der er ikke noget at være uenig i, det Rasmusdc skriver er korrekt. Færre frames giver ikke forsinkelse (lag), det giver dig bare det - færre billeder i sekundet.


Præcis. Input lag og framerate er ikke det samme. :P

Fra wikipedia: "In video games, input lag is either the delay between the television or monitor receiving a signal and it being displayed on the screen"

"Frame rate, also known as frame frequency and frames per second (FPS), is the frequency (rate) at which an imaging device produces unique consecutive images called frames."

På hvilken måde skulle det kunne være det samme? :P

Men rent teoretisk vil der gå kortere tid før du ser forskellen som det "signal" der kommer fra din input device, hvis du har højere fps. For hvis en frame allerede er blevet "drawed", så kan du jo først se forskellen ved, ja, den næste frame.
freddie
Niveau 1
 
Indlæg: 90
By: Vejle


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 22. okt 2014 20:55

Hvad vil i så give forklaringen, at 30 FPS spil er meget mere sløve i styringen end 60 FPS? :P Jeg er ligeglad med hvad vi kalder det, for jeg ved det har en væsentlig forskel :P

Men det er ikke input lag jeg har som problem, men Dead Zone.

Prøv når i er i den almindelig hovedmenu. Man skal faktisk rykke venstre stick meget til siden før der er en reaktion. Det er dead zoning :)
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Theis Jensen » 22. okt 2014 23:24

Mike JezZ skrev:Hvad vil i så give forklaringen, at 30 FPS spil er meget mere sløve i styringen end 60 FPS? :P Jeg er ligeglad med hvad vi kalder det, for jeg ved det har en væsentlig forskel :P

Men det er ikke input lag jeg har som problem, men Dead Zone.

Prøv når i er i den almindelig hovedmenu. Man skal faktisk rykke venstre stick meget til siden før der er en reaktion. Det er dead zoning :)


Jeg spiller dead rising 3, som "kun har 30FPS, men jeg føler ikke, at spillet ikke reagere. Jeg medgiver gerne, at billedet bliver mere flydende med 60FPS, men problemer med responsiveness imellem controller input og handling, det føler jeg ikke 30FPS giver.
Skærm: LG OLED 55" B7
Lyd: Audio Pro T14 & Bower & Wilkins PX
Konsol: Xbox Series X, PS4 Pro, Switch
Theis Jensen
Niveau 4
 
Indlæg: 505
By: Roskilde


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 22. okt 2014 23:45

Prøv og aim med et våben i dead rising 3
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Krisgebis » 23. okt 2014 00:24

Input lag er ikke pr. definition forbundet med FPS, men ved langt størstedelen af computerspil er det dog tilfældet. Det afhænger af, hvor mange opdateringer spillets fysik kører med, som oftest er det samme som den aktuelle FPS, men der er enkelte undtagelser, hvor udviklerne lader dem køre hver for sig.

Når det så er sagt, så er forskellen mellem to velkørende og velprogrammerede spil på henholdvis 30FPS og 60FPS (hvor fysikken er forbundet med FPS) = 100ms vs 66ms. Dvs. at forskellen ligger på 34ms = 0,034sek
Jeg tror, at der i 99% tilfælde er større latency faktorer i folks setup. Husk at sæt skærmen/tvet til "game mode", fjern al ekstra billedbehandling, tilslut kontrolleren via kabel, kør udenom anlæg og andre passthrough enheder, etc.

Hvis dit problem er med deadzones, hjælper det så at opdatere firmwaren i din controller? Ellers lyder det til, at udviklerne har lavet nogle controller indstillinger, der desværre ikke er så gode :(
Senest rettet af Krisgebis 23. okt 2014 04:36, rettet i alt 1 gang.
Krisgebis
Niveau 7
 
Indlæg: 2034


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Krisgebis » 23. okt 2014 04:35

*Fejl post*
Krisgebis
Niveau 7
 
Indlæg: 2034


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Major Oblivious » 23. okt 2014 06:59

Mike JezZ skrev:Prøv og aim med et våben i dead rising 3


Det slør i controllerens bevægelse, som du kalder dead zone, finder du i mange andre spil også FPS´er. Eksempelvis er Battelfields styring mere "sløret" end COD´s altid har været af en eller anden grund. Men det betyder ikke nødvendigvis at Dead Zonen er vild stor, men jeg er enig i, at man godt kan skubbe den en mm eller 2 før, at man vil ane små reaktioner på skærmen, men det er noget man hurtigt vænner sig til..

Missede skud og meget andet i online FPS kan skyldes 100 andre faktorer, som vi ikke har nogen indflydelse på
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Shooter DK » 23. okt 2014 08:21

Mike JezZ skrev:Prøv og aim med et våben i dead rising 3


Jeg har spillet, spillet i over 50 timer, så har brugt aim. ;)
Sony KDL50W805BBN
Sony HT-CT770
Sony PS4 2TB
Xbox One 500GB
Turtle Beach Ear Force PX4
Vision PC S4368
Samsung galaxy S4 (4G)
Shooter DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2012


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Shooter DK » 23. okt 2014 08:22

Jeg har så også bl.a. min konsol connected med ledning, og har en Sony skærm (w805), med meget lavt input lag. Måske spiller det ind. :)
Sony KDL50W805BBN
Sony HT-CT770
Sony PS4 2TB
Xbox One 500GB
Turtle Beach Ear Force PX4
Vision PC S4368
Samsung galaxy S4 (4G)
Shooter DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2012


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 23. okt 2014 08:46

Shooter DK skrev:
Mike JezZ skrev:Prøv og aim med et våben i dead rising 3


Jeg har spillet, spillet i over 50 timer, så har brugt aim. ;)


Så kan du os mærke at styringen er kluntet vs. CoD og TF.

Og jeg talte i øvrigt forkert. Det ikk Input lag jeg mente, men dead zone :P
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Theis Jensen » 23. okt 2014 10:27

Nej det fungere perfekt, men billedet er selvfølgelig ikke lige så flydende. Igen ved jeg ikke om min skærm spiller ind. dead zone kender jeg ikke til, men måske lægger jeg bare ikke mærke til det. :)
Skærm: LG OLED 55" B7
Lyd: Audio Pro T14 & Bower & Wilkins PX
Konsol: Xbox Series X, PS4 Pro, Switch
Theis Jensen
Niveau 4
 
Indlæg: 505
By: Roskilde


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 23. okt 2014 10:31

Theis Jensen skrev:Nej det fungere perfekt, men billedet er selvfølgelig ikke lige så flydende. Igen ved jeg ikke om min skærm spiller ind. dead zone kender jeg ikke til, men måske lægger jeg bare ikke mærke til det. :)


Jeg kan bare mærke en forringelse i styring mellem 30 og 60 fps :P

Men, udover det, så fandt jeg ud af det er sticksne på min nye controller der virker anderledes + start knappen ikke virker lol...

Den anden controller jeg sammenlignede med lige før har ikke samme problem 8-[
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster

cron