Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Major Oblivious » 22. okt 2014 05:59

cigi silk skrev:Jep, ved godt hvornår det kommer kan du så tilgengæld huske destiny :-)

Men tillykke med dit køb :-)


Du glemmer konstant den ressourcemæssige begrænsning. Xbox One´en kan da sikkert performe mindst lige så godt som PS4´eren, og med alle de optimeringsværktøjer, som du har beskrevet, så kan den måske endda endnu mere.. MEN det hele afhænger af om udgiverne vil lade udviklerne vil bruge de ekstra ressourcer, og dermed reducerer deres samlede indtjening. Her tror jeg, at det vil kræve, at de nye værktøjer er SÅ nemme, at implementere, at det ingen forskel vil gøre rent ressourcemæssigt før, at de vil bruges i vidt omfang af 3. parts udviklere.
Forza er Microsofts egen, så de har naturligvis en interesse i, at det bliver så godt som muligt. Lige såvel som, at der er gik lang tid før andre PS3 tilnærmelsesvis nåede Uncharted 1 i sin tid..
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 22. okt 2014 08:42

Er der andre end mig der bemærker den faktisk ret kraftige deadzone der er på XO controlleren?

Jeg har holdt mig til at spille Shadow of Mordor og Forza siden de udkom, og ville for sjovt spille lidt FPS. Men damn, hvor skal man pludseligt vænne sig til deadzone når man er rusten i præcisions spil :P Hvis jeg rykker lidt sker der intet, rykker jeg for meget, sker der for meget lol.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 22. okt 2014 09:07

Deadzones kan også være sat af udviklerne, som det er tilfældet med Forza 5 :) Så det behøver ikke at være controlleren ;)

PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Blauwy » 22. okt 2014 09:10

Ghosts havde et kæmpe problem med deadzone på controlleren, men det var vidst pga elendig udvikling.
Jeg oplevede ingen problemer i Titanfall da jeg spillede, så jeg tror ikke det er controlleren generelt.

Når du skriver FPS, hvilke spil er det du oplever det i?
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 22. okt 2014 09:23

Yeah det nok derfor. Jeg har nemlig ikke problemer med deadzone i Forza 5 og Titanfall, men i Destiny og Forza Horizon 2 har jeg. (eller os er det pga. FH2 er i 30 FPS).
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Blauwy » 22. okt 2014 09:29

Er Destiny ikke også 30fps? Så kunne det nok være det du oplever, ligesom FH2?

Det er problemet med 30fps, det bliver så "unresponsive" af mangel på dansk formulering.
Det kunne være noget i den stil. XB1 analog sticks er super følsomme, og når spillet ikke reagerer derefter kan det godt føles som om spillet hænger, eller der er deadzones.

Det er blot et gæt dog.
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 22. okt 2014 09:32

Jeg har prøvet, at stå stille, og bevæge sticks. Gør man det stille, går der lang tid før den reagere, modsat for eksempel TF.

Det er nok pga. 30/60 FPS.

Jeg forstår ikke, hvordan man kan tale for 30 FPS når det giver input lag...
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Elgaard » 22. okt 2014 09:36

Blauwy skrev:Ghosts havde et kæmpe problem med deadzone på controlleren, men det var vidst pga elendig udvikling.
Jeg oplevede ingen problemer i Titanfall da jeg spillede, så jeg tror ikke det er controlleren generelt.

Når du skriver FPS, hvilke spil er det du oplever det i?


Var det ikke deadzone Microsoft fixede med en controller firmware opdatering tidligere? Eller bare mig der husker forkert?
Billede
Elgaard
Niveau 7
 
Indlæg: 2000
By: Randers


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 22. okt 2014 09:40

Elgaard skrev:
Blauwy skrev:Ghosts havde et kæmpe problem med deadzone på controlleren, men det var vidst pga elendig udvikling.
Jeg oplevede ingen problemer i Titanfall da jeg spillede, så jeg tror ikke det er controlleren generelt.

Når du skriver FPS, hvilke spil er det du oplever det i?


Var det ikke deadzone Microsoft fixede med en controller firmware opdatering tidligere? Eller bare mig der husker forkert?


Det var kun for Titanfall.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Blauwy » 22. okt 2014 09:40

Elgaard skrev:
Blauwy skrev:Ghosts havde et kæmpe problem med deadzone på controlleren, men det var vidst pga elendig udvikling.
Jeg oplevede ingen problemer i Titanfall da jeg spillede, så jeg tror ikke det er controlleren generelt.

Når du skriver FPS, hvilke spil er det du oplever det i?


Var det ikke deadzone Microsoft fixede med en controller firmware opdatering tidligere? Eller bare mig der husker forkert?


Jeg tror faktisk det var noget med hvor præcis den var i Titanfall. Så det kunne godt have været et deadzone fix egentlig.

Hvis vi tænker på samme update, jeg husker kun én der var til controllerens analog sticks nemlig :)
Ang. Ghosts ved jeg ikke om det blev fixet, men ser stadig folk brokke sig over det fra tid til anden så jeg tror i lige netop det spil, at det er pga dårlig udvikling eller en bug af en art.
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 22. okt 2014 09:47

Søger man alle steder sammenligner folk altid med TF pga. det ikk har deadzones - samme oplevelse som mig :P

Det ret skod.

Edit: Kan dog se at mange klager over Destiny på Xbox One mht. Dead Zones.

Edit: Os Alien Isolation http://xbox.uservoice.com/forums/251650 ... -dead-zone
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 22. okt 2014 12:13

Hvad er en deadzone?
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf SteffenPoulsen » 22. okt 2014 12:42

Et stykke i analogstikkets bevægelse hvor den ikke registrere noget.
SteffenPoulsen
Niveau 4
 
Indlæg: 317
By: Esbjerg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 22. okt 2014 12:47

Det er den zone i controlleren der ikke registrere rykket. Hvis du rykker den lanfsomt, kan du mærke der får noget tid før den reagere hvis du gør det langsomt - det er dead zone.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Zt3pH » 22. okt 2014 13:04

tue69 skrev:Hvad er en deadzone?


Sidder lige mellem penis og rectum
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 41 gæster

cron