Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 16. sep 2014 14:18

Slimjay DK skrev:Tak for det gode råd men nej tak ;) der er grænser for galskab og jeg har en titel jeg skal leve op til :)


Oh well... I det mindste ved du det ikke er negativt ment fra min side når jeg siger børnespil :D Jeg ville dø for et nyt Pandemonium, MediEvil og alle de andre gode gamle titler :P
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Zt3pH » 16. sep 2014 14:21

Har nævnt det tidligere, og det er stadig fantastisk.

Man kan ikke argumentere sagligt mod nogen, der underkender argumenters hjemmel, for derefter at bruge nøjagtige samme hjemmel i sien egne argumenter.

Det hænger simpelthen ikke sammen. Men okay, nogle mennesker bliver åbenbart ved med at grave til de rammer noget hårdt...
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 16. sep 2014 14:26

Hvor vil du hen du ? :mrgreen:

Billede
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 16. sep 2014 16:13

Niller Interson skrev:haha ja så fik ms lige købt minecraft for øjnene af sony. et nul til ms.

Tror nu ikke Sony var specielt interesset i det IP.

Minecraft kan købes til et væld af platforme, herunder også Sony's Android mobiltelefoner. Det Minecraft ikke kan købes til er Windows smartphones og tablets, så mon ikke en stor del af det køb, handler om at sælge noget mobilt hardware (og ikke så meget konsoller)?
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 16. sep 2014 16:15

Men der er helt sikkert penge i Minecraft :) rigtig mange penge ... og nyt indhold eller en eventuelt 2'er vil næsten med sikkerhed først ramme Microsofts hardware .....
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 17. sep 2014 14:01

Ny trailer : The Evil Within ..

Jeg har godt nok svært ved at se om det er grafisk godt, synes starten ser rigtig pæn ud og så går det efterfølgende over og ligner noget fra sidste generation, eller er jeg helt gal på den.

Bedøm selv.



Jeg tror dog jeg hopper på det .. elsker et godt gys :mrgreen:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Benja190782 » 17. sep 2014 18:01

Det er sjovt som alle snakker om at PS4 har overlegen grafik i forhold til Xbox One - men ingen nævner at Xbox One har overlegen lyd i forhold til PS4.

Xbox One = 512 audio channels (SHAPE)
PS4 = 200 audio channels

Nu siger folk nok.. "du kan ikke hører forskel alligevel". Nej, muligvis ikke, men jeg kan sgu heller ikke SE forskel om jeg spiller FIFA, COD osv. på PS4 eller Xbox One. When the game is on ya know! :D

Anyway - lidt sjovt at alle har glemt hvor vigtig lyden er i spil - alle snakker grafik, opløsning, fps.. -men lyden i f.eks. FH2 er AWESOME!

Just say'in..
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Major Oblivious » 17. sep 2014 18:04

Benja190782 skrev:Det er sjovt som alle snakker om at PS4 har overlegen grafik i forhold til Xbox One - men ingen nævner at Xbox One har overlegen lyd i forhold til PS4.

Xbox One = 512 audio channels (SHAPE)
PS4 = 200 audio channels

Nu siger folk nok.. "du kan ikke hører forskel alligevel". Nej, muligvis ikke, men jeg kan sgu heller ikke SE forskel om jeg spiller FIFA, COD osv. på PS4 eller Xbox One. When the game is on ya know! :D

Anyway - lidt sjovt at alle har glemt hvor vigtig lyden er i spil - alle snakker grafik, opløsning, fps.. -men lyden i f.eks. FH2 er AWESOME!

Just say'in..


Hvor kan man læse mere om det henne ?
Er nemlig helt enig i, at lyden er ekstrem vigtig!
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Benja190782 » 17. sep 2014 18:10

Jeg søgte bare på Google: Xbox One audio specs vs PS4..
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Blauwy » 17. sep 2014 18:24

Benja190782 skrev:Det er sjovt som alle snakker om at PS4 har overlegen grafik i forhold til Xbox One - men ingen nævner at Xbox One har overlegen lyd i forhold til PS4.

Xbox One = 512 audio channels (SHAPE)
PS4 = 200 audio channels

Nu siger folk nok.. "du kan ikke hører forskel alligevel". Nej, muligvis ikke, men jeg kan sgu heller ikke SE forskel om jeg spiller FIFA, COD osv. på PS4 eller Xbox One. When the game is on ya know! :D

Anyway - lidt sjovt at alle har glemt hvor vigtig lyden er i spil - alle snakker grafik, opløsning, fps.. -men lyden i f.eks. FH2 er AWESOME!

Just say'in..


Det er fordi folk altid, generelt set ikke bare i konsol verdenen, fokuserer mere på det grafiske end lyden. Mange bruger stadig gaming headsets som de synes lyder skide godt, men som egentlig ikke lyder specielt godt hvis man havde hørt ordentlige headphones. Så lyd for de fleste er bare noget der er der og mange tænker: Hvor meget bedre kan det egentlig lyde? - præcis som snakken om 720 og 1080p. Hvis man ikke har prøvet det der er bedre, er det svært at forestille sig hvordan det bedre ser ud/lyder.

Ramble ovre, så vil jeg helt sikkert give fordelen til XB1, primært for deres chatlyd og det har også betydning for den lyd encoder (eller hvad den tekniske betegnelse er for det) de bruger. Det lyder bare bedre. Ikke at PS4 er elendigt, men det lyder bare bedre på XB1.
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 18. sep 2014 12:01

Så er der lidt nye trailers til samlingen af kommende titler :

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain (Multiplatform)



Bloodborne (PS4 Exclusive)



Deep Down (PS4 Exclusive)



Så kommer D4 her d. 19 til Xbox One (Exclusive) $14.99

PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Niller Interson » 21. sep 2014 20:59

dette er blot en joke. ingen grund til at blive sure. rolig. fandt på denne sang sammen med en kammerat forleden da vi begge sad og gamede. plat men sjovt hehe

melodien er jens hansen havde en bondegår

xbox det er bare fedt ih ai ih ai åååh
og playstation er noget skidt ih ai ih ai åååh
for der var gode spil her og der var gode spil der
gode spil alle vegne også her og der
for xbox det er bare fedt ih ai ih ai åååh

forza er et fedt bilspil ih ai ih ai åååh
og gran turismo er noget skidt ih ai ih ai åååh
for der var vroom vroom her og der var god grafik der
forza er bare et rigtig fedt spil
for xbox den er bare god ih ai ih ai åååh

playsation har ingen spil ih ai ih ai åååh
stort set bare kun spil til børn ih ai ih ai åååh
for der var sød grafik her og der var sjov music der
børnespil overalt også her og der
for playstation den er for børn ih ai ih ai åååh

når jeg hjem fra arbejd går ih ai ih ai åååh
så vil jeg hjem og game lidt ih ai ih ai åååh
for der var fede spil her og der var voksne spil der
gode spil på xbox alle vegne her
for voksne spiller på xbox ih ai ih ai åååh

playstation er alt for dyr ih ai ih ai åååh
og playstation er ikke god ih ai ih ai åååh
for der var høje priser her og der var dårlige spil der
rayman og knack og andre børnespil
for playstation er ikke fedt ih ai ih ai åååh
Niller Interson
Niveau 0
 
Indlæg: 46


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Muggs » 21. sep 2014 21:08

Er i lige blevet konfirmeret?
PC: Intel Core i7 9700K, MSI Z370 Tomahawk, 32GB Corsair Vengeance RGB, GTX 1080 Ti.
Xbox One S
PlayStation 4 Pro
Muggs
Niveau 6
 
Indlæg: 1965
By: 8544 Mørke


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 22. sep 2014 07:32

Muggs skrev:Er i lige blevet konfirmeret?


Så gamle er de ikke :lol:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf himmelfisk » 22. sep 2014 08:44

Jeg købte Xbox One i December måned da jeg altid har haft Xbox førhen, havde den et par måneder hvor jeg tænkte jeg ville prøve PS4, nu her et halvt år efter med PS4 må jeg indrømme at den bare ikke gør der samme for mig som Xbox'en gør. Derfor har jeg netop indbyttet den hos GameStop(fik 2310 med Gamestop+) og venter på at kunne afhente en Xbox One igen. Kan ikke rigtig sætte ord på hvad det er de gør rigtigt udover, spillene, kontroller, design, interface, kundeservice samt et i mine øjne mere modent publikum. Denne gang har jeg så købt den uden kinect da jeg kun brugte til stemmestyring sidst og det godt kan undværes.

Måske et lidt intetsigende indlæg, synes bare at der måske er nogen der gerne vil høre fra en der har haft og gennemprøvet begge konsoller. :)
Senest rettet af himmelfisk 22. sep 2014 10:58, rettet i alt 1 gang.
Billede
himmelfisk
Niveau 4
 
Indlæg: 368
By: Hillerød


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 96 gæster

cron