Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf cigi silk » 29. aug 2014 12:56

[quote="Slimjay DKVedr. Metro :

While both console versions of Metro Redux run consistently at 60 fps, the PS4 version shipped with a higher resolution than the Xbox One. Shishkovstov did not shy away from discussing the differences between the two consoles.

"PS4 is just a bit more powerful," he said, pointing to slightly beefier components inside the PS4. "I've seen a lot of cases while profiling Xbox One when the GPU could perform fast enough but only when the CPU is basically idle. Unfortunately I've even seen the other way round, when the CPU does perform as expected but only under idle GPU, even if it [the CPU] is supposed to get prioritized memory access. That is why Microsoft's decision to boost the clocks just before the launch was a sensible thing to do with the design set in stone."

Microsoft made a change to the Xbox One's development kit in June, removing the allotment of GPU resources given to the Kinect motion-sensing peripheral. At the time, Microsoft said it would return "up to 10 percent" of the console's potential GPU power to developers. Shishkovstov says that in reality the change didn't give him nearly that much wiggle room.


Helt ok - men det ændrer ikke rigtigt på at de ikke har taget den nyeste version SDK i brug, som ikke har noget med kinect at gøre - men er måske første skridt mod dx12 .... og netop forklarer den forskel som vil udligne sig når 3rd.party vil kunne udnytte det på lige fod med 1st. party som fx. Quantum break. Og så tager vi lige en SNAP oven i .... :-)
They even made a DX12/GNM style do-it-yourself API available - although we didn't ship with it on Redux due to time constraints.
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 29. aug 2014 13:31

Det ser vi frem til sker :)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf TU I Raven » 29. aug 2014 13:48

Slimjay DK skrev:Tak, men tror jeg bytter min X360 slim ind hos Gamestop ... Så sælger jeg Fifa 2015 koden, for det skrammel gider jeg ikke :) og måske Forza koden :D

Hej slim hvis du bytter, og gerne vil af med din Fifa 15 kode, så vil jeg gerne købe den. Hvis det er. :D
TU I Raven
Niveau 4
 
Indlæg: 616


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf cigi silk » 29. aug 2014 13:48

Slimjay DK skrev:Tak, men tror jeg bytter min X360 slim ind hos Gamestop ... Så sælger jeg Fifa 2015 koden, for det skrammel gider jeg ikke :) og måske Forza koden :D


Hvad giver de for en slim ?
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 29. aug 2014 14:47

Shooter DK skrev:Jeg ved ikke om det har nogen betydning, men billederne er så hellere ikke ens, da solen står i forskellig højde på himlen, hvilket også kan ses i skyggerne på banen især, og ligeledes på den ene tribune.

De har opdateret scrshot, så der nu er et med solen på PS4.

Billede


Slimjay DK skrev:Jeg synes det er fedt det går den rigtige vej for Xbox One, den har efterhånden fået mange tæsk. Så det er da godt med en "solstråle" historie :)

Konge-kommentar, elsker dig e lille smule Slim :lol:
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 29. aug 2014 15:28

cigi silk skrev:
Slimjay DK skrev:Tak, men tror jeg bytter min X360 slim ind hos Gamestop ... Så sælger jeg Fifa 2015 koden, for det skrammel gider jeg ikke :) og måske Forza koden :D


Hvad giver de for en slim ?


viewtopic.php?f=21&t=90324&p=1275143#p1275143
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 29. aug 2014 15:37

IkkNico skrev:Konge-kommentar, elsker dig e lille smule Slim :lol:


:shock: :shock: :shock:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Shooter DK » 29. aug 2014 16:45

Cigi: Jeg sagde måske, og spurgte. Det var ikke en konklusion.

Nogen der ved hvor xbox one uden kinect er billigst?
Det billigste jeg har fundet er 2961 kroner inkl. forza 5 og fifa 15 ved premium prøve.
Sony KDL50W805BBN
Sony HT-CT770
Sony PS4 2TB
Xbox One 500GB
Turtle Beach Ear Force PX4
Vision PC S4368
Samsung galaxy S4 (4G)
Shooter DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2012


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf famulor » 29. aug 2014 18:19

Lige kort til jer der ejer PS4. Har i valgt at have ps+ på jeres amerikanske konto og så stadig spille online på ens EU konto eller har i PS+ på jeres EU konto? Det er lidt tiltrækkende at du kan spare endnu mere hvis man har valgt PS+ på sin amerikanske konto
famulor
Niveau 4
 
Indlæg: 327
By: Køge


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Redman DK » 30. aug 2014 16:13

Mener man skal have sit kreditkort tilknyttet sin konto når man har PS+. Jeg prøvede på et tidspunkt at bruge et PS+ trial på min us konto, og der ville den have mine kort oplysninger. Om det så kun har været fordi det var en trial kan jeg ikke sige.

Jeg tror lige meget hvilken region man har sit PS+ på vil man ønske man også havde det på den anden, med de plus tilbud der er fra tid til anden.
Redman DK
Niveau 4
 
Indlæg: 436


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 30. aug 2014 18:26

Jeg har ikke noget kontokort tilknyttet min PS+ konto.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf styrvolt » 2. sep 2014 10:15

famulor skrev:Lige kort til jer der ejer PS4. Har i valgt at have ps+ på jeres amerikanske konto og så stadig spille online på ens EU konto eller har i PS+ på jeres EU konto? Det er lidt tiltrækkende at du kan spare endnu mere hvis man har valgt PS+ på sin amerikanske konto


Jeg overfører penge til min ps pung fra paypal. Bruger ikke CC.
Billede
styrvolt
Niveau 4
 
Indlæg: 305


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Dr_Gonzo » 2. sep 2014 14:35

Xone forsinket næsten et år og alligevel ingen regional understøttelse... Det er ikke just god service :-/
Billede
Dr_Gonzo
Niveau 7
 
Indlæg: 4047


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Zt3pH » 2. sep 2014 14:37

Jeg kan kun give alle ret i, at det er yderst kritisabelt - men hvad har det med service at gøre?
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Dr_Gonzo » 2. sep 2014 14:57

Nu kan service jo godt betyde andet end det du får i en butik eller over telefon. Jeg mener at en af Xone selling points netop er voice commands og tv-tuner. Hvis det ikke virker, er der jo tale om dårlig service overfor os danskere.
Billede
Dr_Gonzo
Niveau 7
 
Indlæg: 4047


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster

cron