Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Competa » 28. aug 2014 18:17

Jeg var tæt på at investere i en PS4 her forleden, men grunden til jeg ville gøre det var pga TLOU. Jeg kan ikke rigtig se en anden grund til at have en PS4... No mans sky, men det kommer vel nok til Xbone en dag.

Er der nogle af jer der har begge og hvad syntes i ?
Billede
Competa
Niveau 7
 
Indlæg: 3560
By: Slagelse


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Prozel » 28. aug 2014 18:22

Competa skrev:Jeg var tæt på at investere i en PS4 her forleden, men grunden til jeg ville gøre det var pga TLOU. Jeg kan ikke rigtig se en anden grund til at have en PS4... No mans sky, men det kommer vel nok til Xbone en dag.

Er der nogle af jer der har begge og hvad syntes i ?


Har begge og spiller mest på min Xbone pga. controller, spil (eksklusive, men køber også multiplat til den) og netværk. Min PS4 samler mest støv lige nu.
Jeg har tænkt på at rykke over på andet mere "modent" sted:-D - Hyggen76
Prozel
Niveau 7
 
Indlæg: 3181
By: Havnen


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Muggs » 28. aug 2014 18:26

Prozel skrev:Har begge og spiller mest på min Xbone pga. controller, spil (eksklusive, men køber også multiplat til den) og netværk. Min PS4 samler mest støv lige nu.

Jeg havde min PS4 i 5 måneder før jeg fik X1. Da jeg så fik X1 havde jeg min PS4 tændt to gange på en måned. Derefter solgte jeg den. Den er for dyr til at samle støv. Og man kan allerede nu hente en ny PS4 til 2699,- hos Fleggaard, så er fint tilfreds med at jeg solgte da jeg gjorde.
Jeg skal dog ha en PS4 igen, når spilkataloget er blevet større :)
PC: Intel Core i7 9700K, MSI Z370 Tomahawk, 32GB Corsair Vengeance RGB, GTX 1080 Ti.
Xbox One S
PlayStation 4 Pro
Muggs
Niveau 6
 
Indlæg: 1965
By: 8544 Mørke


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Competa » 28. aug 2014 18:32

Jeg var i Spanien sidste uge og så Gamestop dernede havde PS4 til 300€ (ca. 2200kr) med TLOU. Jeg købte 2 xbone controllere til 40€ stykket (ca. 300kr.) Så, på baggrund af de priser havde jeg næsten købt en. Men jeg tror jeg venter, jeg håber også der kommer en Uncharted pakke til PS4.
Billede
Competa
Niveau 7
 
Indlæg: 3560
By: Slagelse


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mikael Nielsen » 28. aug 2014 18:33

Prozel skrev:
Competa skrev:Jeg var tæt på at investere i en PS4 her forleden, men grunden til jeg ville gøre det var pga TLOU. Jeg kan ikke rigtig se en anden grund til at have en PS4... No mans sky, men det kommer vel nok til Xbone en dag.

Er der nogle af jer der har begge og hvad syntes i ?


Har begge og spiller mest på min Xbone pga. controller, spil (eksklusive, men køber også multiplat til den) og netværk. Min PS4 samler mest støv lige nu.


nøjagtig det samme her, har dem begge. er mest til X1. men ratchet og clank og uncharted skal jeg da spille på ps4 når de kommer.
Mikael Nielsen
Niveau 4
 
Indlæg: 469


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 28. aug 2014 21:02

Hvorfor er de mest hardcore fans ikke oppe at slås om denne her ...

Graphically the Xbox One version of Madden NFL 15 has the edge over the PS4. Apparent when side-by-side. Will have screens to show tomorrow


Screenshot comparison (same settings/capture equip) from Madden NFL 15. Lighting much better in Xbox One vs PS4. pic.twitter.com/flcPPFvo2n


Billede

... Det kan jo bare ikke passe. Det har vi jo selv fået at vide flere gange. faktisk så skulle aftsanden mellem maskinerne jo kun blive større og større, ikk'? ;)

Jo, man må vist godt anmelde dette indlæg for trolling (hvis man føler sig ramt) :mrgreen:

Personligt er jeg i øvrigt ligeglad med hvem der har den flotteste sol, og endnu mere ligeglad med amerikansk fodbold


Kilder:
https://twitter.com/pastapadre/statuses ... 8545416192
https://twitter.com/pastapadre/statuses ... 2764895232
http://www.gamepur.com/news/16000-madde ... rison.html
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Shooter DK » 29. aug 2014 08:35

IkkNico skrev:Hvorfor er de mest hardcore fans ikke oppe at slås om denne her ...

Graphically the Xbox One version of Madden NFL 15 has the edge over the PS4. Apparent when side-by-side. Will have screens to show tomorrow


Screenshot comparison (same settings/capture equip) from Madden NFL 15. Lighting much better in Xbox One vs PS4. pic.twitter.com/flcPPFvo2n


Billede

... Det kan jo bare ikke passe. Det har vi jo selv fået at vide flere gange. faktisk så skulle aftsanden mellem maskinerne jo kun blive større og større, ikk'? ;)

Jo, man må vist godt anmelde dette indlæg for trolling (hvis man føler sig ramt) :mrgreen:

Personligt er jeg i øvrigt ligeglad med hvem der har den flotteste sol, og endnu mere ligeglad med amerikansk fodbold


Kilder:
https://twitter.com/pastapadre/statuses ... 8545416192
https://twitter.com/pastapadre/statuses ... 2764895232
http://www.gamepur.com/news/16000-madde ... rison.html


Godt nok skal jeg aldrig have et madden spil, men det er da lidt spændende. Måske er det en del af EA/Microsoft samarbejdet, at det skulle se pænere ud på xbox one?

Jeg ved ikke om det har nogen betydning, men billederne er så hellere ikke ens, da solen står i forskellig højde på himlen, hvilket også kan ses i skyggerne på banen især, og ligeledes på den ene tribune.
Sony KDL50W805BBN
Sony HT-CT770
Sony PS4 2TB
Xbox One 500GB
Turtle Beach Ear Force PX4
Vision PC S4368
Samsung galaxy S4 (4G)
Shooter DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2012


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 29. aug 2014 09:35

Godt set Shooter :)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 29. aug 2014 09:36

Håber godt nok at det her kommer til Europa.

PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf cigi silk » 29. aug 2014 11:01

Shooter DK skrev:
IkkNico skrev:Hvorfor er de mest hardcore fans ikke oppe at slås om denne her ...

Graphically the Xbox One version of Madden NFL 15 has the edge over the PS4. Apparent when side-by-side. Will have screens to show tomorrow


Screenshot comparison (same settings/capture equip) from Madden NFL 15. Lighting much better in Xbox One vs PS4. pic.twitter.com/flcPPFvo2n


Billede

... Det kan jo bare ikke passe. Det har vi jo selv fået at vide flere gange. faktisk så skulle aftsanden mellem maskinerne jo kun blive større og større, ikk'? ;)

Jo, man må vist godt anmelde dette indlæg for trolling (hvis man føler sig ramt) :mrgreen:

Personligt er jeg i øvrigt ligeglad med hvem der har den flotteste sol, og endnu mere ligeglad med amerikansk fodbold


Kilder:
https://twitter.com/pastapadre/statuses ... 8545416192
https://twitter.com/pastapadre/statuses ... 2764895232
http://www.gamepur.com/news/16000-madde ... rison.html


Godt nok skal jeg aldrig have et madden spil, men det er da lidt spændende. Måske er det en del af EA/Microsoft samarbejdet, at det skulle se pænere ud på xbox one?

Jeg ved ikke om det har nogen betydning, men billederne er så hellere ikke ens, da solen står i forskellig højde på himlen, hvilket også kan ses i skyggerne på banen især, og ligeledes på den ene tribune.


Hvis man ser på den forreste spiller nr. 10 er det vist så er skyggen præcis det samme på begge platforme. Så jeg tror ikke på den med solen står anderledes. Nogle af skyggerne er helt ens, mens der på PS4 mangler en del. Personligt er jeg dog ligeglad med det her nitpickeri, men synes dog det er sjovt at hver gang der er noget positivt for XO så skyldes det en aftale mellem producenten og MS som bevidst gør PS4 versionen dårligere :-)

Det er i øvrigt ikke første gang at vi oplever textures, farver og skygger bedre på XO. Der er nok en årsag til at PS4 også bliver kaldt fogstation i visse skygge sider af internettet.

En anden lille ting som jeg synes er sjovt er Metro Redux udvikleren har indrømmet at de ikke har haft tid til at udvikle på de nyeste drivere som ville give dem adgang til "the metal". Så her har vi lidt af forklaringen for hvorfor mange MP spil ikke er bedre !

In general - I don't really get why they choose DX11 as a starting point for the console. It's a console! Why care about some legacy stuff at all? On PS4, most GPU commands are just a few DWORDs written into the command buffer, let's say just a few CPU clock cycles. On Xbox One it easily could be one million times slower because of all the bookkeeping the API does.

But Microsoft is not sleeping, really. Each XDK that has been released both before and after the Xbox One launch has brought faster and faster draw-calls to the table. They added tons of features just to work around limitations of the DX11 API model. They even made a DX12/GNM style do-it-yourself API available - although we didn't ship with it on Redux due to time constraints.
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Zt3pH » 29. aug 2014 11:34

Slimjay DK skrev:Godt set Shooter :)


Ja eller...

For mig at se står solen nærmest nøjagtigt det samme sted.
Ikke fordi det har nogen som helst betydning for mig personligt - Jeg synes det ser fint ud på begge billeder.
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 29. aug 2014 11:36

Jeg synes det er fedt det går den rigtige vej for Xbox One, den har efterhånden fået mange tæsk. Så det er da godt med en "solstråle" historie :)

Vedr. Metro :

While both console versions of Metro Redux run consistently at 60 fps, the PS4 version shipped with a higher resolution than the Xbox One. Shishkovstov did not shy away from discussing the differences between the two consoles.

"PS4 is just a bit more powerful," he said, pointing to slightly beefier components inside the PS4. "I've seen a lot of cases while profiling Xbox One when the GPU could perform fast enough but only when the CPU is basically idle. Unfortunately I've even seen the other way round, when the CPU does perform as expected but only under idle GPU, even if it [the CPU] is supposed to get prioritized memory access. That is why Microsoft's decision to boost the clocks just before the launch was a sensible thing to do with the design set in stone."

Microsoft made a change to the Xbox One's development kit in June, removing the allotment of GPU resources given to the Kinect motion-sensing peripheral. At the time, Microsoft said it would return "up to 10 percent" of the console's potential GPU power to developers. Shishkovstov says that in reality the change didn't give him nearly that much wiggle room.


http://www.polygon.com/2014/8/28/607879 ... world-game

Jeg er dog sikker på at spillet ser godt ud på begge konsoller, selvom PS4 version rykker 40% flere pixels rundt. Når man ser alle de video'er hvor de køre spillene side om side, så kan mine gamle øjne sku ikke se forskel :lol:

Iøvrigt tror jeg sku jeg køber mig en Xbox One snart, bare fordi jeg kan og har en ledig hylde :mrgreen:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf susperia » 29. aug 2014 11:55

Slimjay DK skrev:Jeg synes det er fedt det går den rigtige vej for Xbox One, den har efterhånden fået mange tæsk. Så det er da godt med en "solstråle" historie :)

Vedr. Metro :

While both console versions of Metro Redux run consistently at 60 fps, the PS4 version shipped with a higher resolution than the Xbox One. Shishkovstov did not shy away from discussing the differences between the two consoles.

"PS4 is just a bit more powerful," he said, pointing to slightly beefier components inside the PS4. "I've seen a lot of cases while profiling Xbox One when the GPU could perform fast enough but only when the CPU is basically idle. Unfortunately I've even seen the other way round, when the CPU does perform as expected but only under idle GPU, even if it [the CPU] is supposed to get prioritized memory access. That is why Microsoft's decision to boost the clocks just before the launch was a sensible thing to do with the design set in stone."

Microsoft made a change to the Xbox One's development kit in June, removing the allotment of GPU resources given to the Kinect motion-sensing peripheral. At the time, Microsoft said it would return "up to 10 percent" of the console's potential GPU power to developers. Shishkovstov says that in reality the change didn't give him nearly that much wiggle room.


http://www.polygon.com/2014/8/28/607879 ... world-game

Jeg er dog sikker på at spillet ser godt ud på begge konsoller, selvom PS4 version rykker 40% flere pixels rundt. Når man ser alle de video'er hvor de køre spillene side om side, så kan mine gamle øjne sku ikke se forskel :lol:

Iøvrigt tror jeg sku jeg køber mig en Xbox One snart, bare fordi jeg kan og har en ledig hylde :mrgreen:

Da jeg mener, at du ikke gider kinect, så burde du kigge på elgiganten i næste uge.
3099 mener jeg den stod til, inkl fifa 15 og forza 5.
Billede
susperia
Niveau 5
 
Indlæg: 1274
By: Haarby


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 29. aug 2014 12:00

Tak, men tror jeg bytter min X360 slim ind hos Gamestop ... Så sælger jeg Fifa 2015 koden, for det skrammel gider jeg ikke :) og måske Forza koden :D
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf susperia » 29. aug 2014 12:15

Tænkte ikke lige over, at de måske havde et godt indbytnings tilbud.
Der kommer nok mange fifa 15 og forza 5 til salg, det næste stykke tid.
Jeg sælger også mine, da jeg ikke kan finde ud af fifa, og forza har jeg.
Billede
susperia
Niveau 5
 
Indlæg: 1274
By: Haarby


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 26 gæster

cron