Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Blauwy » 22. aug 2014 17:34

Niller Interson skrev:kære niko. jeg er helt enig i at konsoller er vokset op men jeg synes dog xbox har været bedre til at henvende sig til den lidt mere modne forbruger end sony har. jeg tror fortsat det har noget med spil udvalget at gøre. selvom mange herinde ikk vil indrømme det.


Det har ikke så meget at gøre med at indrømme det, når det ikke er sandt.
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Da Senzai » 22. aug 2014 17:46

Niller Interson skrev:kære niko. jeg er helt enig i at konsoller er vokset op men jeg synes dog xbox har været bedre til at henvende sig til den lidt mere modne forbruger end sony har. jeg tror fortsat det har noget med spil udvalget at gøre. selvom mange herinde ikk vil indrømme det.




Nu stopper du. Jeg bliver små-provokeret af "ikk vil indrømme det", kombineret med andre af dine indlæg, jeg har skimmet henover.

Jeg tror at problemet er, at du har et "forkert", "forskruet", "unuanceret"...okay da, anderledes syn på, hvad et modent spil er, og hvad et børnespil er, og hvordan de defineres.

Min oplevelse er, at Microsoft og deres Xbox hele tiden har pushet deres Kinect og alverdens shooterspil som Halo, Gears of War og Call of Duty med "first on xbox" tidsekslusiv DLC.

Kinect er noget gimmick-fis, der stort set kun er sjovt, de 2 minutter du prøver det i butikken. Som - jeg vil ikke kalde mig Hardcore gamer, for det er jeg bestemt ikke - spilinteresseret er det ikke noget, jeg gider spilde min dyrebare gamingtid på derhjemme i stuen. Der vil jeg hellere spille spil med indhold.

Call of Duty og andre forsimplede mainstream-shootere er da om nogle børnespil. Skyd først. Helst i ryggen eller hovedet - og det er det. Øv dig eventuelt på Map-layout, så du rigtigt kan fedtspille. Meget mere kød er der ikke på de spil. Mit indtryk er også, at det er i spil som Gears of War / Halo / CoD, at man møder de største idioter online, og at kalde dem for "mere modne" er vist en joke uden lige.

Hvad jeg ser som "Modne spil" eller "Voksenspil" hvis vi absolut skal dele det op er enten:

Titler som Dead or Alive 5, Fatal Inertia, Shadowrun. Nemlig spil med dybde i gameplayet, og hvor hver eneste kamp er en "En fight for your fucking life", hvor spillet virkeligt skal... spilles.

Andre "modne" spil for mig er, hvor jeg får en oplevelse. En stemning, måske endda gåsehud. Eller spil, der tager mig med på eventyr. Tales of Vesperia, SSX og Majin and the Forsaken Kingdom.

Når det er sagt, så synes jeg kun godt om min Xbox 360´er, da den jo netop har monsterfede spil som: Chromehounds, ShadowRun, Tales of Vesperia, Deadly Premonition, Resonance of Fate, Majin and the Forsaken Kingdom. (hvoraf de tre sidste vist også fåes til PS3). Vi kan vist godt blive enige om, at titler som disse ikke er, hvor Microsoft lægger deres kræfter. Jeg føler, at der er flere af den slags spil på Playstation.

Jeg kan også sagtens være underholdt af spil, der ikke er "voksen-spil". Det eneste, der tæller for mig er, hvor godt, jeg er underholdt, og jeg har hygget mig gevaldigt i selskab med spil som 50 Cent: Blood on the Sand, the Outfit og Dragons Dogma: Dark Arisen. Især sidst-nævnte er noget af det sjoveste jeg har spillet.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Lord Alla » 22. aug 2014 18:30

Da Senzai skrev:
Niller Interson skrev:kære niko. jeg er helt enig i at konsoller er vokset op men jeg synes dog xbox har været bedre til at henvende sig til den lidt mere modne forbruger end sony har. jeg tror fortsat det har noget med spil udvalget at gøre. selvom mange herinde ikk vil indrømme det.




Nu stopper du. Jeg bliver små-provokeret af "ikk vil indrømme det", kombineret med andre af dine indlæg, jeg har skimmet henover.

Jeg tror at problemet er, at du har et "forkert", "forskruet", "unuanceret"...okay da, anderledes syn på, hvad et modent spil er, og hvad et børnespil er, og hvordan de defineres.

Min oplevelse er, at Microsoft og deres Xbox hele tiden har pushet deres Kinect og alverdens shooterspil som Halo, Gears of War og Call of Duty med "first on xbox" tidsekslusiv DLC.

Kinect er noget gimmick-fis, der stort set kun er sjovt, de 2 minutter du prøver det i butikken. Som - jeg vil ikke kalde mig Hardcore gamer, for det er jeg bestemt ikke - spilinteresseret er det ikke noget, jeg gider spilde min dyrebare gamingtid på derhjemme i stuen. Der vil jeg hellere spille spil med indhold.

Call of Duty og andre forsimplede mainstream-shootere er da om nogle børnespil. Skyd først. Helst i ryggen eller hovedet - og det er det. Øv dig eventuelt på Map-layout, så du rigtigt kan fedtspille. Meget mere kød er der ikke på de spil. Mit indtryk er også, at det er i spil som Gears of War / Halo / CoD, at man møder de største idioter online, og at kalde dem for "mere modne" er vist en joke uden lige.

Hvad jeg ser som "Modne spil" eller "Voksenspil" hvis vi absolut skal dele det op er enten:

Titler som Dead or Alive 5, Fatal Inertia, Shadowrun. Nemlig spil med dybde i gameplayet, og hvor hver eneste kamp er en "En fight for your fucking life", hvor spillet virkeligt skal... spilles.

Andre "modne" spil for mig er, hvor jeg får en oplevelse. En stemning, måske endda gåsehud. Eller spil, der tager mig med på eventyr. Tales of Vesperia, SSX og Majin and the Forsaken Kingdom.

Når det er sagt, så synes jeg kun godt om min Xbox 360´er, da den jo netop har monsterfede spil som: Chromehounds, ShadowRun, Tales of Vesperia, Deadly Premonition, Resonance of Fate, Majin and the Forsaken Kingdom. (hvoraf de tre sidste vist også fåes til PS3). Vi kan vist godt blive enige om, at titler som disse ikke er, hvor Microsoft lægger deres kræfter. Jeg føler, at der er flere af den slags spil på Playstation.

Jeg kan også sagtens være underholdt af spil, der ikke er "voksen-spil". Det eneste, der tæller for mig er, hvor godt, jeg er underholdt, og jeg har hygget mig gevaldigt i selskab med spil som 50 Cent: Blood on the Sand, the Outfit og Dragons Dogma: Dark Arisen. Især sidst-nævnte er noget af det sjoveste jeg har spillet.


Da Sensei: Jeg er imponeret over, hvor ofte du lige sniger en Dragons Dogma ros ind. Måske jeg skulle prøve det :-)

Andre voksenspil/dybdespil: State of Decay, I'm Alive. Tja, faktisk alle spil uden online muligheder og uden muligheder for kaskader af amerikanske unger og fjollede danske teenagere intet andet end irriterer en :-)
Lord Alla
Niveau 4
 
Indlæg: 303
By: Cyberspace


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Dr_Gonzo » 22. aug 2014 22:06

Xbox live er uden sammenligning det sted hvor jeg har hørt flest skrige "your mom" med en stemme der endnu ikke er gået i overgange mest. Det må da bevidne om hvor mange børn der på xboxlive...
Billede
Dr_Gonzo
Niveau 7
 
Indlæg: 4047


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf JohnH » 22. aug 2014 23:45

Dr_Gonzo skrev:Xbox live er uden sammenligning det sted hvor jeg har hørt flest skrige "your mom" med en stemme der endnu ikke er gået i overgange mest. Det må da bevidne om hvor mange børn der på xboxlive...


Du tager fejl! Bare fordi man hører en masse skrigende (mest engelske) unger når man spiller online, så betyder det ikke at der er flest børn, vi er en masse lidt ældre som vælger enten at slukke for mic, eller skifte til privat party.

Grunden til at man hører ikke mange børn på PS , det er nok fordi deres party/chat system sutter ... :wink: :lol:
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf BuBubbi » 23. aug 2014 01:09

JohnH skrev:
Dr_Gonzo skrev:Xbox live er uden sammenligning det sted hvor jeg har hørt flest skrige "your mom" med en stemme der endnu ikke er gået i overgange mest. Det må da bevidne om hvor mange børn der på xboxlive...


Du tager fejl! Bare fordi man hører en masse skrigende (mest engelske) unger når man spiller online, så betyder det ikke at der er flest børn, vi er en masse lidt ældre som vælger enten at slukke for mic, eller skifte til privat party.

Grunden til at man hører ikke mange børn på PS , det er nok fordi deres party/chat system sutter ... :wink: :lol:

Enig, har aldrig selv befundet mig ret meget i Game Chat, og gør jeg 'muter' jeg alle andre.
Jeg har i hvert fald aldrig haft min mikrofon tændt mens jeg har været i Game Chat.
Jeg tror langt de fleste med en fornuftig alder gør det samme.
Så langt de fleste der befinder sig i Game Chat med mikrofonen tændt er helt sikkert skrigende britter med
alt for lyse stemmer, samt folk der tror vi har samme musiksmag som dem, og derfor gerne vil høre
deres musik igennem Game Chat.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Popp » 23. aug 2014 07:16

Dr_Gonzo skrev:Xbox live er uden sammenligning det sted hvor jeg har hørt flest skrige "your mom" med en stemme der endnu ikke er gået i overgange mest. Det må da bevidne om hvor mange børn der på xboxlive...


eller sige noget om din mor :lol: :lol:
Popp
Niveau 1
 
Indlæg: 70
By: Frederiksberg

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf nakka » 23. aug 2014 07:51

nico, spænende om den sky virkelig kan fungere i praksis, og hvordan man markedsføre et spil der bruger det mm. så for vi også set om sonys aftale med rackspace og deres arbejde fra gaikai kan bruges til dette formål.

noget andet. endelig fik vi klargjort at tomb raider kun er tidseksklusivt (som med så meget andet fra MS).

http://tombraider.tumblr.com/post/95495 ... raider-faq

What does exclusive to Xbox mean?
It means that Rise of the Tomb Raider is coming Holiday 2015 exclusively on Xbox One and Xbox 360.

Does the exclusive to Xbox have a duration? Is it timed? How long is the duration? Can we expect a PlayStation 4 or PC release in the future?
Yes, our deal with Microsoft has a duration. We aren’t discussing details of the deal, and are focused on delivering a great game on Xbox One and Xbox 360.

Did Crystal Dynamics know about this deal?
Yes, Crystal Dynamics is excited to be partnering with Microsoft to make the best game possible. As Darrell mentioned in his message, we have a long history with Microsoft and they have been a very strong supporter of the franchise. They will help us grow and nurture the Tomb Raider franchise more than ever before.

Were the fans considered when making this decision? Are Crystal Dynamics and Square Enix aware of the franchise history with PlayStation and on PC?
Of course. We did not make this decision lightly. Our goal is to build the best game that we possibly can, and our relationship with Microsoft will help us realize our vision for the game.

Why didn’t Microsoft, Square Enix or Crystal Dynamics say upfront it was a timed exclusive? Why all the indirect language?
We certainly didn’t intend to cause any confusion with the announcement. The Microsoft Gamescom stage was a great place to make the initial announcement, but not necessarily to go into details



som jeg ser det, så er aftalen som den er nu, et win/win for ALLE.
MS for en title der i en periode kun kan fåes til deres konsol, i en genre de ikke selv har fundet "formlen" i. deres kunder køber nok en ps4 alligevel, men nu har de en muligheden for at få deres fix i den genre uden at købe en ps4.

sony for ikke en konkurent på deres platform mod uncharted 4. alle ps4ejere bliver "nød" til at købe u4. er klar over det er en meget lille gruppe, der ville vælge tomb raider fremfor uncharted, men de findes og nu må de vente og nyde uncharted først.

SE for en god deal med MS omkring marketing mm. OG skal nu ikke konkurrere med uncharted på ps4. som overstående vil uncharted banke tomb raider til døde. nu kan de fokusere på xboxen, tage MSpenge/spare lidt selv. herefter kan de give det til ps4ejerne som efter et episk oplevelse i uncharted, hungre efter mere i genren.

men gad vide om mister x har ret, i at det er halo5 modified engine der bruges, og det aldrig kunne komme til ps4 osv osv.
http://misterxmedia.livejournal.com/
som altid er de kilder og tanker han bruger noget hø. :D
nakka
Niveau 5
 
Indlæg: 1135


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Burnie.dk » 23. aug 2014 08:04

Store forventninger til Uncharted, hva? Lad os da håbe, at det i det mindste bliver bedre end 3'eren.
Burnie.dk
Niveau 5
 
Indlæg: 1151
By: Aarhus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 23. aug 2014 08:44

nakka skrev:nico, spænende om den sky virkelig kan fungere i praksis, og hvordan man markedsføre et spil der bruger det mm. så for vi også set om sonys aftale med rackspace og deres arbejde fra gaikai kan bruges til dette formål.

Enig, som jeg har skrevet tidligere i tråden, så tror jeg fremtidens spil bliver en ren service, afviklet i en sky, uanset hvordan vi ellers er vant til at spille idag.

I første omgang vil jeg bare gerne se nogle spil "out in the wild", der rent faktisk benytter skyen til noget, der har betydning for enten grafik eller gameplay (især det sidste), og ikke bare bliver en lille smule bling, som ingen alligevel bemærker i kampens hede.


nakka skrev:noget andet. endelig fik vi klargjort at tomb raider kun er tidseksklusivt (som med så meget andet fra MS).

http://tombraider.tumblr.com/post/95495 ... raider-faq

Jeg tror det er helt slut med eksklusivitet. Med mindre et spil er udgivet af MS eller Sony, så kommer det til alle platforme efter et stykke tid. TF viste jo alle 3. parts udgivere, at man stadig kan brænde nallerne ved kun at satse på en platform.

Inden denne generation gik igang, var der en del snak om, hvor identisk med PC arkitekturen i konsollerne var, og at dette ville betyde endnu bedre og hurtigere porteringer.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Shooter DK » 23. aug 2014 14:24

En udelukkende online service, tror jeg har lange, lange og atter lange udsigter.
Sony KDL50W805BBN
Sony HT-CT770
Sony PS4 2TB
Xbox One 500GB
Turtle Beach Ear Force PX4
Vision PC S4368
Samsung galaxy S4 (4G)
Shooter DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2012


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Muggs » 24. aug 2014 11:14

Så er den gal med PSN nedbrud. Deres vedligeholdelse skulle først være i morgen. Nogen der ved noget?
PC: Intel Core i7 9700K, MSI Z370 Tomahawk, 32GB Corsair Vengeance RGB, GTX 1080 Ti.
Xbox One S
PlayStation 4 Pro
Muggs
Niveau 6
 
Indlæg: 1965
By: 8544 Mørke


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 24. aug 2014 11:29

Muggs skrev:Så er den gal med PSN nedbrud. Deres vedligeholdelse skulle først være i morgen. Nogen der ved noget?

Nogen de kalder sig Lizard Squad vil gerne tage credit for et angreb: https://twitter.com/lizardsquad

Jeg vil gerne se en officiel bekræftelse, eller bare have mere info, før jeg køber den historie.

Der står også lidt her, men ikke så meget nyt: http://attackofthefanboy.com/news/psn-s ... intenance/
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Blauwy » 24. aug 2014 11:33

Det er samme gruppe der åbenbart leger med Battlenet. Måske er det dem der har gang i det, meeeeeen.. sikkert ikke :P

Edit: Og dog, det er hvad rygtet siger. Lizard banden med små penisser står bag.
Senest rettet af Blauwy 24. aug 2014 12:22, rettet i alt 1 gang.
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 24. aug 2014 12:22

Nej, vi må pænt vente på at Sony kommer til bunds i problemet, og kommer med en officiel udmelding. Hvis det er et verdenomspændende angreb på flere services (Battlenet og PSN), så tager det helt sikkert tid.

har læst rygter om at ...

1) MS står bag for at vinde kunder :lol: :lol:

2) Last of Us ikke virker på PS4 ... Hvilket undrer mig, da det er et single player spil, korrekt?
Måske er det bare licens problemer med digitale kopier
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 55 gæster

cron