Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Michelve » 22. aug 2014 02:43

Divi skrev:Koster alle nye spil på Xbox One 60 dollars? Hvis dette er tilfældet, er det vel ingen grund til at købe fysiske kopier?


Mange nye fysiske spil koster omkring 450kr kan jeg se...vis men sælge disse hurtig kan men nok fange 250-300 for disse det kan men nok ikke med digitale
Michelve
Niveau 6
 
Indlæg: 1534
By: randers


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Muggs » 22. aug 2014 06:04

Divi skrev:Koster alle nye spil på Xbox One 60 dollars? Hvis dette er tilfældet, er det vel ingen grund til at købe fysiske kopier?

Det er jo også kun hvis du "er ulovlig" og køber dem på US storen. Køber du de fysiske kopier i/fra USA, koster de det samme.
Men ja alle nye store titler koster $60. Med EA Access kan du spare $6 pp Madden.
PC: Intel Core i7 9700K, MSI Z370 Tomahawk, 32GB Corsair Vengeance RGB, GTX 1080 Ti.
Xbox One S
PlayStation 4 Pro
Muggs
Niveau 6
 
Indlæg: 1965
By: 8544 Mørke


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Major Oblivious » 22. aug 2014 08:24

Benja190782 skrev:
Helt seriøst - hvem bruger det touchpad på PS4 controlleren? Kan jeg ikke bare bruge den CronusMax adapter til at spille Project Cars, FIFA 15 og GTA V med min XB1 controller på en PS4?


Touch-Pad´en er den gamle SELECT/Back knap. Den bruges primært til at hive inventory/kort frem i de forskellige spil. Nogle spil lader så én bevæge rundt i kortet med touch-pad´en, men det kræver fin-motorik, så hvis man kan mappe´XB1 controllerens Back-knap til touch-pad´ens tryk, så vil du være rigtig fint kørende med en XB1-controller. Ved dog ikke helt, hvordan rumble vil fungerer.
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 22. aug 2014 08:39

Muggs skrev:
Divi skrev:Koster alle nye spil på Xbox One 60 dollars? Hvis dette er tilfældet, er det vel ingen grund til at købe fysiske kopier?

Det er jo også kun hvis du "er ulovlig" og køber dem på US storen. Køber du de fysiske kopier i/fra USA, koster de det samme.
Men ja alle nye store titler koster $60. Med EA Access kan du spare $6 pp Madden.


Hvad er der ulovligt i at købe spillene billigere?

Som flere har sagt herinde, sker der intet ved det.

Jeg har selv haft ringet personligt ind til MS fordi jeg selv var nervøs omkring dette. Jeg fik at vide, at man godt måtte købe fra den amerikanske butik og der ikke var grund til bekyrimring.

Når den danske butik kommer op, må du stadig købe på den amerikanske hvis du har lyst.

Så der er intet ulovligt i det, og du kan ikke blive banned e.l. så længe du rent faktisk betaler for spillene.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Muggs » 22. aug 2014 08:47

Kan jeg slet ikke gøre dig nervøs og paranoid så? :(

Det står jo i "" ;)
PC: Intel Core i7 9700K, MSI Z370 Tomahawk, 32GB Corsair Vengeance RGB, GTX 1080 Ti.
Xbox One S
PlayStation 4 Pro
Muggs
Niveau 6
 
Indlæg: 1965
By: 8544 Mørke


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 22. aug 2014 08:55

Ja, Microsoft er vel ligeglade, de får deres penge :)

Men gadvide hvad banken siger til det, den dag der er en der får "hacked" sin konto og kortet bliver misbrugt, et kort der med vilje er registreret med falsk adresse til det ene formål at få spil billigere, hvilket kun lade sig gøre fordi man snyder den danske stat for afgifter samt den danske distributør af spillet :)

Jeg prøver ikke at spille hellig, jeg bruger selv tricket på amazon.com til prepaid cards til US PSN :)

Men gadvide hvor godt man står, hvis uheldet er ude :shock: :?:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 22. aug 2014 10:02

Slimjay DK skrev:Ja, Microsoft er vel ligeglade, de får deres penge :)

Men gadvide hvad banken siger til det, den dag der er en der får "hacked" sin konto og kortet bliver misbrugt, et kort der med vilje er registreret med falsk adresse til det ene formål at få spil billigere, hvilket kun lade sig gøre fordi man snyder den danske stat for afgifter samt den danske distributør af spillet :)

Jeg prøver ikke at spille hellig, jeg bruger selv tricket på amazon.com til prepaid cards til US PSN :)

Men gadvide hvor godt man står, hvis uheldet er ude :shock: :?:


Tja, jeg bruger game gift cards, hvor jeg får 50 USD for 44 USD fx. så jeg køber ikke med en falsk adresse med mit dankort :)
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Niller Interson » 22. aug 2014 10:08

et andet plus ved xbox one er også de ugentlige udsalg. i nuværende uge har xbox hele to udsalg kørende nemlig deals of the week og et rockstar udsalg. playstation har som regel kun et udsalg af gangen. derud over er der jo også games with gold hvor xbox i denne måned har et voksenspil som dishonered mens sony ikke overraskende har et spil til de lidt mindre nemlig fez.
Niller Interson
Niveau 0
 
Indlæg: 46


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 22. aug 2014 10:15

Niller, igen snakker du om noget du intet aner om :) Sony køre i øjeblikket Summer sale og har løbende 10% og 20% rabat for PS+ kunder på diverse titler (ret tit på helt nye titler som introduktionstilbud) til alle 3 platforme udover det har de pt. også et Rockstar udsalg.

Fez er iøvrigt crossbuy, så du får det til alle 3 platforme .. og nu når du vælger Dishonered som et voksent spil til Xbox 360, så har Sony i denne måned Crysis 3 til PS3.

Tag dig sammen =D>

EDIT : Selvom jeg tror at FEZ vil være et spil der er for svært til dig, så vil jeg klart anbefale det til dig, så kan det jo være der komme gang i det du har mellem ørene, for lige pt. virker den lidt død :wink:
Senest rettet af Slimjay DK 22. aug 2014 10:35, rettet i alt 1 gang.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Blauwy » 22. aug 2014 10:32

Jeg elsker dig Niller.
At du bliver ved med det der børnefis selvom utallige folk har mod argumenteret og sagt dig imod/sagt du er forkert på den, bliver du STADIG ved. Du må simpelthen få nogle af de gode drugs. Gider du ikke dele lidt?
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 22. aug 2014 10:58

Selvom jeg ikke er enig med Niller, så har han nok delvist ret. Ikke direkte i det han siger, men Xbox har generelt voksne titler, og mangler titler for "unge", mens Playstation igennem tidligere generationer var meget præget af "puttenutte" dyr og børnegrafik, og nok derfor bliver "dømt" på dette.

Playstation har voksen titler, godt blandet med børne titler. Set i det lys kan det nok se sådan ud for nogle.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Burnie.dk » 22. aug 2014 11:08

Mike JezZ

Hvor køber du gift cards?

Jeg havde forstået det således, at det var okay at benytte sig af den amerikanske store, indtil den danske blev lanceret?
Burnie.dk
Niveau 5
 
Indlæg: 1151
By: Aarhus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 22. aug 2014 11:20

Mike JezZ skrev:Selvom jeg ikke er enig med Niller, så har han nok delvist ret. Ikke direkte i det han siger, men Xbox har generelt voksne titler, og mangler titler for "unge", mens Playstation igennem tidligere generationer var meget præget af "puttenutte" dyr og børnegrafik, og nok derfor bliver "dømt" på dette.

Playstation har voksen titler, godt blandet med børne titler. Set i det lys kan det nok se sådan ud for nogle.


Begynder du nu også :lol:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Fnapz » 22. aug 2014 11:37

Vil xbox one falde i pris ved launch? Eller tror i den holder et nogenlunde prisniveau?
Fnapz
Niveau 5
 
Indlæg: 969


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 22. aug 2014 11:46

Fnapz skrev:Vil xbox one falde i pris ved launch? Eller tror i den holder et nogenlunde prisniveau?


Det tror jeg ikke du skal regne med. 3295,- incl. 2 spil er sku en god deal :wink: Så officielt tror jeg ikke den falder i år, men derfor kan El-giganten jo godt lave et tilbud på den.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster

cron