Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Burnie.dk » 20. aug 2014 21:14

Benja190782 skrev:Jeg har så meget fortrudt at jeg købte en Xbox One - nogle der vil bytte med en PS4?
Det eneste jeg ville savne er controlleren og det kan CronusMax gøre noget ved, så fatter ikke jeg skal nøjes med 720p@60fps i næsten hver eneste spil, som kommer til XB1.

Jeg kan kun huske 2 spil, som kører i 1080p@60fps på XB1 - og det er Forza 5 + FIFA 14. Er der flere?

Det er altså bare ikke fedt, med et ny 55" Samsung Smart TV og så en XB1, som kalder sig Next Gen konsol... :( [-X


Det vil imo være en stor fejl at skifte konsol kun pga. opløsning.
Se på hvilke spileksklusiver og features, som siger dig mest. Opløsning alene bør ikke afgøre valget af konsol.
Burnie.dk
Niveau 5
 
Indlæg: 1151
By: Aarhus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 20. aug 2014 21:18

PS4 vs. Xbox One Native Resolutions and Framerates

... og er enig med Burnie. Hvis grafik og opløsning er så vigtigt, så skal man spille på PC, der får man den høje opløsning, de vilde framerates og alle de bedste effekter.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf SteffenPoulsen » 20. aug 2014 21:27

Ja jeg vil nu også hellere have xbox live end psn, og hellere achievements end trophies, og hellere xbox controlleren end ds4. De der ekstra pixels ser man jo heller ikke i kampens hede alligevel.
SteffenPoulsen
Niveau 4
 
Indlæg: 317
By: Esbjerg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf DinesJ » 21. aug 2014 00:22

Benja190782 skrev:Jeg har så meget fortrudt at jeg købte en Xbox One - nogle der vil bytte med en PS4?


http://www.pslife.dk/forum/viewtopic.ph ... 12#p218312
Det var så lidt ;)
DinesJ
Niveau 2
 
Indlæg: 156
By: København N


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf GrillBillerDK » 21. aug 2014 06:11

SteffenPoulsen skrev:Xbox one spil i 720p opløsning: cod:ghost,dead rising,bf4,killer instinct,metal gear solid,golf club.

Ahem..
Diablo 3 i 1080p 60fps
”Vi griner meget sammen, men vi er også meget forskellige. Nogle gange bliver Bubber altså 12 år – det er charmerende, men også lidt anstrengende to måneder i træk.”
B.S. Christiansen
GrillBillerDK
Niveau 7
 
Indlæg: 3172


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Zt3pH » 21. aug 2014 07:57

Slimjay DK skrev:Wolfenstein The New Order :)

Husk ved brug af en Xbox One controller og Cronusmax, så mangler du de features der er på PS4 controlleren. Der jo f.eks. ikke touchpad og Sixaxis i en xbox controller ...


Nej - gud ske tak og lov for det :)

Og næææh den gode gamle opløsnings diskussion er kommet retur! Foregående side havde også mere penis end tråden har haft længe, så jeg synes klart den er på sporet igen!
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 21. aug 2014 08:36

Zt3pH skrev:
Slimjay DK skrev:Wolfenstein The New Order :)

Husk ved brug af en Xbox One controller og Cronusmax, så mangler du de features der er på PS4 controlleren. Der jo f.eks. ikke touchpad og Sixaxis i en xbox controller ...


Nej - gud ske tak og lov for det :)

Og næææh den gode gamle opløsnings diskussion er kommet retur! Foregående side havde også mere penis end tråden har haft længe, så jeg synes klart den er på sporet igen!


hehe, ja det er der så nogle der mener. Men så skal man undgå de spil der gør brug af de funktioner. Man kommer jo ikke langt med en Xbox One controller på en PS4, en controller der funktionsmæssigt ikke har udviklet sig synderligt meget de sidste 13 år :D
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 21. aug 2014 08:59

Slimjay DK skrev:
Zt3pH skrev:
Slimjay DK skrev:Wolfenstein The New Order :)

Husk ved brug af en Xbox One controller og Cronusmax, så mangler du de features der er på PS4 controlleren. Der jo f.eks. ikke touchpad og Sixaxis i en xbox controller ...


Nej - gud ske tak og lov for det :)

Og næææh den gode gamle opløsnings diskussion er kommet retur! Foregående side havde også mere penis end tråden har haft længe, så jeg synes klart den er på sporet igen!


hehe, ja det er der så nogle der mener. Men så skal man undgå de spil der gør brug af de funktioner. Man kommer jo ikke langt med en Xbox One controller på en PS4, en controller der funktionsmæssigt ikke har udviklet sig synderligt meget de sidste 13 år :D


Det er jo ikke alle produkter der har brug for udvikling - specielt ikke hvis de er perfekte ;)
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Prozel » 21. aug 2014 09:01

Xbone controlleren er den bedste controller, der nogensinde er lavet. Mangler bare en Wireless reciever til min PC. Så kører vi.
Jeg har tænkt på at rykke over på andet mere "modent" sted:-D - Hyggen76
Prozel
Niveau 7
 
Indlæg: 3181
By: Havnen


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 21. aug 2014 09:28

Mike JezZ skrev:Det er jo ikke alle produkter der har brug for udvikling - specielt ikke hvis de er perfekte ;)


Det var i bund og grund bare en oplysning og ikke nødvendigvis endnu en debat om hvilken controller der er bedst, for det bliver vi alligevel aldrig enig om ;) For mig er begge controllere fede, det handler bare om tilvænning.

Men hvis han skal bruge den på en PS4, så mangler han features :wink: medmindre der kun spilles spil hvor de features ikke er i brug. længere er den ikke.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf SteffenPoulsen » 21. aug 2014 09:34

GrillBillerDK skrev:
SteffenPoulsen skrev:Xbox one spil i 720p opløsning: cod:ghost,dead rising,bf4,killer instinct,metal gear solid,golf club.

Ahem..
Diablo 3 i 1080p 60fps

Hvorfor skriver du sådan? Der var jo bare en som antydede at der ikke fandtes xbox spil i 720p, og så svarede jeg. Jeg er skam godt klar over at der findes spil i 1080p.
SteffenPoulsen
Niveau 4
 
Indlæg: 317
By: Esbjerg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf SocomGriseNN » 21. aug 2014 09:57

GrillBillerDK skrev:
SteffenPoulsen skrev:Xbox one spil i 720p opløsning: cod:ghost,dead rising,bf4,killer instinct,metal gear solid,golf club.

Ahem..
Diablo 3 i 1080p 60fps


Wow, Diablo 3 i 1080p med 60 fps på XONE? Du tager gas på os gør du ikke? Jeg mener, det jo et af de mest krævende spil i verden. Hvis den kan klare det, må den simpelthen have de superkræfter som Cigi snakker om :wink:
SocomGriseNN
Niveau 4
 
Indlæg: 371


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf nakka » 21. aug 2014 10:04

ja hvis så diablo kunne holde sig på de 60fps i xbone udgaven.. men nej.


er ubisoft endnu engang ved at lave en downgrade ala watchdogs?!?
http://www.gamepur.com/news/15916-divis ... eveal.html
nakka
Niveau 5
 
Indlæg: 1135


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mike JezZ » 21. aug 2014 10:27

nakka skrev:ja hvis så diablo kunne holde sig på de 60fps i xbone udgaven.. men nej.


er ubisoft endnu engang ved at lave en downgrade ala watchdogs?!?
http://www.gamepur.com/news/15916-divis ... eveal.html


Det var højst sandsynligt fremvist på en PC med Xbox One controller.

Har du set fps drops i D3 på XO? Jeg er godt nok kun level 10, men jeg har ikke haft nogle endnu.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Elgaard » 21. aug 2014 10:36

SocomGriseNN skrev:
GrillBillerDK skrev:
SteffenPoulsen skrev:Xbox one spil i 720p opløsning: cod:ghost,dead rising,bf4,killer instinct,metal gear solid,golf club.

Ahem..
Diablo 3 i 1080p 60fps


Wow, Diablo 3 i 1080p med 60 fps på XONE? Du tager gas på os gør du ikke? Jeg mener, det jo et af de mest krævende spil i verden. Hvis den kan klare det, må den simpelthen have de superkræfter som Cigi snakker om :wink:


Præcis - Spillet kører med den opløsning/framerate på mindre hardware på PCen. Utroligt at udviklerne skal have udfordringer med det, men de er vel snublet over et par hemmelige magic chips på vejen. :lol:
Billede
Elgaard
Niveau 7
 
Indlæg: 2000
By: Randers


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 39 gæster

cron