Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Prozel » 19. aug 2014 20:15

Jeg synes det er fedt MS bare siger "NOPE, ikke godt nok!" og så sørger for skidtet kommer ud med en patch. Ærgeligt med framedropsne, men jeg synes stadigvæk det er lidt sejt. 8)
Jeg har tænkt på at rykke over på andet mere "modent" sted:-D - Hyggen76
Prozel
Niveau 7
 
Indlæg: 3181
By: Havnen


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 20. aug 2014 08:04

Faldt lige over denne artikel om arbejdet på The Last Of Us : http://www.dualshockers.com/2014/08/19/ ... much-more/

Sjovt at læse at hvis The Last Of Us ikke var låst til 60 FPS, så ville det det meste af tiden køre 80 FPS, og det kunne de sikkert presse endnu mere da der stadig er dele af systemet der ikke er fuldt optimeret. Det beviser bare der er masser af power i dyret.

We ain't seen nothing yet :mrgreen: 8)

Looking at the future, while the game is locked at 60 frames per second, most of the time it would actually run at 80, and there are still systems that could have been optimized more. Naughty Dog still didn’t run into any memory bottlenecks, even if Druckmann is sure that they will on Uncharted 4. Yet, there’s still a lot of power to untap.

Jeg glæder mig satme til Uncharted 4, det kommer til at sparke så meget røv :) og det skal også blive spændende at se hvad “the next big game” which is in a “super-early” stage of development er :)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Muggs » 20. aug 2014 08:14

Det skulle vel helst også køre godt på PS4, i forhold til en gammel PS3. Det eneste de har ændret ser umiddelbart ud til at være opløsningen på de videoer jeg har set. Ikke en masse nye effekter eller animationer?!
PC: Intel Core i7 9700K, MSI Z370 Tomahawk, 32GB Corsair Vengeance RGB, GTX 1080 Ti.
Xbox One S
PlayStation 4 Pro
Muggs
Niveau 6
 
Indlæg: 1965
By: 8544 Mørke


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Major Oblivious » 20. aug 2014 08:36

nakka skrev:nu er spillet gået fra at være 900p låst ved 60, til 1080 med framedrops.
http://www.eurogamer.net/articles/digit ... e-analysis

hvad ville i have valgt?

Havde det ikke været fordi, at jeg samtidig læste Blizzard ville patche fejlen, som giver framedrops, så havde jeg valgt det til XB1 uden tøven. Så havde jeg bare ikke kunne spille i går. Er piv ligeglad med opløsning, men stabil framerate og max effekter, så er jeg glad. Vil være træt af, hvis man ofre effekter for "1080p"
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 20. aug 2014 09:09

Muggs skrev:Det skulle vel helst også køre godt på PS4, i forhold til en gammel PS3. Det eneste de har ændret ser umiddelbart ud til at være opløsningen på de videoer jeg har set. Ikke en masse nye effekter eller animationer?!


Ja da, men nu bliver der bare snakket 1080P/60FPS med framedrop eller om man skal gå på kompromi og holde en stabil framerate på bekostning af opløsningen.. Hvis der bliver kodet ordentligt, så burde det ikke være et problem. The Last Of us kan tilsyneladende køre 1080P/80FPS det meste af tiden, og så snakker de om at der stadig er masser af ting der kan optimeres.

Hvor meget der er ændret i spillet ved jeg ikke, men går udfra at en højere opløsning også betyder bedre textures, og spillet er vel stadig i den pæne række når man sammenligner med andre PS4 og Xbox One spil.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf cigi silk » 20. aug 2014 09:58

Slimjay DK skrev:Faldt lige over denne artikel om arbejdet på The Last Of Us : http://www.dualshockers.com/2014/08/19/ ... much-more/

Sjovt at læse at hvis The Last Of Us ikke var låst til 60 FPS, så ville det det meste af tiden køre 80 FPS, og det kunne de sikkert presse endnu mere da der stadig er dele af systemet der ikke er fuldt optimeret. Det beviser bare der er masser af power i dyret.

We ain't seen nothing yet :mrgreen: 8)

Looking at the future, while the game is locked at 60 frames per second, most of the time it would actually run at 80, and there are still systems that could have been optimized more. Naughty Dog still didn’t run into any memory bottlenecks, even if Druckmann is sure that they will on Uncharted 4. Yet, there’s still a lot of power to untap.

Jeg glæder mig satme til Uncharted 4, det kommer til at sparke så meget røv :) og det skal også blive spændende at se hvad “the next big game” which is in a “super-early” stage of development er :)


Nauty Dog - jesus crist. Det er et SONY studie - skulle de sige at de har problmer med PS4 - hvem snakker om kildekritik. Undskyld mig, men det er seriøst virkelig tåbeligt at ligge en masse i de udsagn.
To answer the question everyone's been asking, frame-rate isn't locked to 60fps, but The Last of Us Remastered does spend the vast majority of its time at the optimal refresh. Problems can kick in during busy combat scenes, and just like the PS3 version, particles and transparent effects in particular can take their toll - the first confrontation with a fungus-spewing Bloater sees frame-rate hit a minimum of 46fps.


Det interessante for mig er hvordan Nauty Dog går til PS4 og hvordan 343 går til HALO5.
ND tager udganspunkt i deres eksiterende engine, da den virker - PS4 = OLD GEN STUFF.
http://kotaku.com/naughty-dog-to-retain ... -510638202

http://www.eurogamer.net/articles/2014- ... -guardians
As for Halo 5: Guardians, it runs on a engine "purpose built for Xbox One", Ross said
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 20. aug 2014 10:26

Er du ikke smuttet endnu ? Det synes jeg ellers du har lovet adskillige gange nu.

Vi kan jo lige vende den om :

Cigi Silk - jesus crist. Han er Xbox fanboy - skulle han sige at der har problemer med Xbox One - hvem snakker om kildekritik. Undskyld mig, men det er seriøst virkelig tåbeligt at ligge en masse i hans udsagn.

Det interessante her er at en gamle PS3 engine på PS4 giver Xbox One baghjul. Hvis den gamle engine kan håndtere den Uncharted 4 E3 trailer som er vist frem og hvor der meldt ud at gameplay ser ligeledes ud (eller de stræber på at gøre det endnu pænere) så er der i virkeligheden ikke behov for en ny engine vel =D>

Og hvad er det iøvrigt du ikke forstå i "Det meste af tiden køre 80 FPS" det betyder jo ikke at den ikke kan dale til de 46 FPS i heftig kamp #-o Dead Risng 3 er jo også nede og ramme 10FPS, men det meste af tiden køre det 30FPS :lol:

EDIT :Men locked ved 60FPS, skal vel i det her sammenhæng forstås at den ikke går over 60, nu når den godt kan presse 80FPS det meste af tiden. et drop fra 80 til 46 er jo større end et drop fra 60 til 46 :lol:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf cigi silk » 20. aug 2014 12:03

@SLIMJAY - det er det billigste trick i verden. Du forsøger at vende den om, ved at betvivle den som betvivler dit udsagn. Beklager - men du kan ikke forbedre din kildes autensitet ved at betvivle min. Jeg vil mene at de er relativt inhabile i den her sag!

Det var ikke mig der bragte ND op som kilde for hvor fantastisk PS4 er og hvor fantastisk deres eget spil er!!!!. Har du læst eurogamers test af TLOD. Det er en version 3.5 af et super spil på PS3. Opgraderingen er på ingen måde det mesterstykke som de selv og du vil gøre det til.

Ja det er et super spil - nok det bedste i sidste generation - men porten er som sagt på ingen måde teknisk noget der stikker af... så flot at ND siger at den kører 80FPS det meste af tiden. Hvis de ikke kan holde en konsistent framerate når der begynder at ske' noget på skærmen så hjæper det jo ingen ting. Det sjove er at netop det som ND fremhæver er det som holder den tilbage - nemlig CPU'en det er årsagen til de ikke kan holde ens framerate. Så jeg giver ikke meget for deres eget rygklapperi og du æder det råt som en lille pony. Sjovt nok var framedrops også et issues på andre af de supoosed 1080p 60fps spil vi har set TR, THIEF m.m.

It's also apparent that there's still a yawning chasm between the quality of the pre-rendered cinematics - almost certainly rendered at a much higher resolution, then downscaled - a
but there's little evidence to suggest that Naughty Dog has upgraded any of the environments, or boosted geometry. First impressions aren't actually that impressive

Geometry quality is unimpressive, environment detail is relatively spartan and this section does little to showcase the game at its best.

nd the game itself, resulting in a jarring leap between FMV and gameplay not helped by a small pause between them.

but it is clear that it is a game of its technological era

The mind-bogglingly good anti-aliasing seen in the Uncharted 4 teaser isn't here

Instead, it's a reasonable enough post-process effect. It's good at smoothing edges, but there is shimmer in motion. Lighting can appear rather basic and harsh in some scenes, the pre-baked global illumination isn't a patch on top-end PS4 titles, and while texture detail is enormously improved to next-gen standards, geometry remains unchanged - those hexagonal pipes, squared-off edges and bisecting polygonal foliage textures look jarring in the new current-gen era. Shadowmaps get a 2x detail boost, but the quality in relation to resolution remains unchanged - those dynamic real-time shadows can look pretty low res on PS3, and they still do here - and contrary to reports they appear to remain the same, with identical cascade transitions if you toggle the game to run at the optional 30fps.

Problems can kick in during busy combat scenes, and just like the PS3 version, particles and transparent effects in particular can take their toll - the first confrontation with a fungus-spewing Bloater sees frame-rate hit a minimum of 46fps.


Mht. at de skulle kunne levere den grafik som de har vist i deres trailere.... hmmm så kan man vel ikke sige de har givet det udsagn særlig stor sansynlighed med denne her version - så det er interessant hvad du bygger det på!
It's also apparent that there's still a yawning chasm between the quality of the pre-rendered cinematics - almost certainly rendered at a much higher resolution,
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Burnie.dk » 20. aug 2014 12:22

hold nu kæft
Burnie.dk
Niveau 5
 
Indlæg: 1151
By: Aarhus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Blauwy » 20. aug 2014 12:40

Burnie.dk skrev:hold nu kæft

:lol:
+1
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 20. aug 2014 12:49

Ja det er fint Cigi ...

Billede

Billede

Men det kan man vel ikke stole på det er jo Naughty Dogs egen folk der udtaler sig om det de laver =D>
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf cigi silk » 20. aug 2014 13:04

... prøv at læs helt nøjagtigt hvad det er hun skriver.... det er sådan set det samme som de gjorde med PS3. Og du kan se ovenfor hvad det betyder for cutscenes som ser markant bedre ud end gameplay...

Running in-game is different than gameplay though. The uncharted 3/tlou cutscenes were in-game and looked better than the gameplay.

In engine could mean that it's still pre-rendered, but rendered using the engine. Photo mode is technically "in engine" but it's just a still. The cut scenes in the last of us have been confirmed to be both "in engine" and pre-rendered.
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 20. aug 2014 13:14

Prøv at læs hvad han skriver ... Men ok, Du får ret og jeg får fred !!!

Vil du ikke være sød at gøre mig den tjeneste at smide mig på din ignore liste, så jeg kan blive fritaget for at du kommentere mine indlæg. Så gør jeg det samme med dig ?

Alternativ : hold hvad du lover og smut :arrow:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf nakka » 20. aug 2014 13:33

Major Oblivious skrev:
nakka skrev:nu er spillet gået fra at være 900p låst ved 60, til 1080 med framedrops.
http://www.eurogamer.net/articles/digit ... e-analysis

hvad ville i have valgt?

Havde det ikke været fordi, at jeg samtidig læste Blizzard ville patche fejlen, som giver framedrops, så havde jeg valgt det til XB1 uden tøven. Så havde jeg bare ikke kunne spille i går. Er piv ligeglad med opløsning, men stabil framerate og max effekter, så er jeg glad. Vil være træt af, hvis man ofre effekter for "1080p"


begge muligheder var xb1 udgaver.. ps4 køre jo 1080 låst ved 60fps..
nakka
Niveau 5
 
Indlæg: 1135


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 20. aug 2014 14:56

Even Sony doesn’t know why PS4 is selling so well

Synes denne her understreger rimeligt godt, at MS og Sony elsker en god konsolkrig. Selvfølgelig vil man helst være øverst, det sælger trods alt bedst.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster

cron