Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Zt3pH » 30. jul 2014 20:20

IkkNico skrev:
Redman DK skrev:Det negative ved det er nok mere hvis Ubisoft, Activision og andre begynder på det samme så man skal have 20 forskellige abonnementer.

Jeg har muligvis de super pessimistiske briller på, men jeg tror det er sådan det ender.
Udover alle de abonnementer man pludselig skal have, så risikerer vi også, at de store ikke længere ønsker deres spil på konkurrenrende platforme eller services, hvilket kan betyde færre spil på fx. Steam samtidig med at det bliver endnu sværere for de små udviklere at komme frem.


Den køber jeg simpelthen ikke. Jeg tror på at alle de her tiltag i fremtiden vil betyde , langt flere spil på steam og i sidste ende langt flere platforme over alt, hvor Indie udviklere kan få deres shit udgivet. Man kan argumentere for at steam selv har vist vejen.

Det skal siges at jeg absolut ikke skal have ea's tilbud... Man kan vel stadig købe en titel af dem som man altid har kunne når der kommer noget der frister
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf cigi silk » 30. jul 2014 21:02

@tue69 ... "så vil de med garanti forsøge at gøre det mere lækkert for abonnenter"

hmmm... Okay- så vi skal være bange for at de gør det mere attraktivt at købe digitalt gennem deres service #-o - undskyld men er det her ikke det som vi alle ønsker? At vi honoreres for at købe digitalt, da det begrænser pirateri og brugtsalg og dermed er en WIN WIN.

At det kun er EA er jo en detalje. Hvis jeg skulle betale 30 USD til EA og 30 USD til Activision m.m. så vil det stadig være en mega god deal, og hvis ikke så kan jeg lade være. Personligt er jeg meget mere utilfreds med alt det DLC som skibbes ud til alt for høje priser.

Sony's reaktion er i den sammenhæng herudover helt til grin. At de ikke mener det udgør en god deal for brugerne og derfor ikke vil have det - hmmm. Men SONY kan finde på at leje spil som FF X13-2 eller SR3 90 dage for 30 USD =D>

Billede

eller deres unlimited music m.m. Det lugter derimod mere i retning af at SONY ikke vil have andre ind, så de selv kan sætte deres horrible priser på PS NOW
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf CaptainKicker » 30. jul 2014 21:53

Lol, den tweet!

Jeg køber 1 års EA Access her i morgen. Lyder meget spændende. :)
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 30. jul 2014 21:55

cigi silk skrev:@tue69 ... "så vil de med garanti forsøge at gøre det mere lækkert for abonnenter"

hmmm... Okay- så vi skal være bange for at de gør det mere attraktivt at købe digitalt gennem deres service #-o - undskyld men er det her ikke det som vi alle ønsker?

Ikke mig.

Jeg foretrækker stadig fysiske medier og et brugtmarked som ikke er reguleret af udgiveren, eller som blot eksisterer. Derudover er jeg ikke i tvivl om, at med flere services hos flere forskellige udbydere forringes oplevelsen, idet vi nu skal til at have abonnement 3-4 forskellige steder for at nyde de samme spil, man idag kan underholde sig med på en enkelt platform.

På sigt vil gaas betyde dårligere spil. Udgiverne kan blot streame eller åbne for de første par baner eller afsnit som en en del af abonnementet, men vil man spille resten, så må man dels vente til næste bane/afsnit er klar, og man må dels til lommerne og betale. Den model virker fantastisk (for udgiverne) på Apple og Android, og det er de store konsol spillere udemærket klar over.

Sidste år droppede EA online pass, det her kan blive online pass 2.0, som udelukkende bliver sat i værk for at tjene penge til udgiverne.

Men som jeg skrev ovenfor; Jeg har muligvis de super pessimistiske briller på
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf JanR » 30. jul 2014 22:43

CaptainKicker skrev:Ironiske er, i hvertfald med tendensen fra diverse brugere i denne tråd, at hvis Sony havde præsenteret denne EA deal, så havde det været: "Endnu en grund til hvorfor PS4 er bedre!" - "LOL SUCK IT XBONE" - "Endnu engang viser Sony fremtiden :) :) :)" - "nyder lige en Cognac mens jeg tænker over hvad Microsoft dog skal gøre oven på Sony's genistreg."

Anyhoozle, det er skidegodt nyt for folk som bare spiller mindst 2 EA spil, og bør helt klart ses som et ES for Xbox One, men det er nok bare mig.



cigi silk skrev:Det er så interessant at læse nogle af kommentarerne på den artikel:

Sony why don't you let the consumer decide if it's good value?

I should think they are avoiding any potential competition for their Playstation Now program, no?

There has been much ballyhoo about the PS Now pricing structure, and EA coming in with a flat-rate service like this would just make that pricing look that much worse.

This is the sound of desperation from Sony.

They're going to have a hard time convincing shareholders that the Gaikai purchase was a solid investment, when it is now obvious that they could have had publishers pick up all the costs for a similar service on a case-by-case basis.


Det er godt at se, at CaptainKicker og cigi silk stadig er en garant for idiotiske indlæg herinde med deres hypoteser, og med sølvpapirhatten på.

Så er alt jo ved det gamle. =D>

OT: så bliver prisen højst sandsynligt ikke 1:1 her i landet, men nok snarere $=€.
Og så er argumentet om at man sparer penge på at købe EA titler ikke eksisterende, da deres "nyere" spil er overdrevet dyrere digitalt, sammenlignet med at købe dem fysisk.

Vi kan nok hurtigt blive enige om at det ikke bliver de nyeste spil, som kommer på.
Det giver jo ingen mening for dem at sælge adgang til nye spil for $5, frem for at man f.eks. køber FIFA 15 til $60.
På et år ville de tabe ~$150, hvis en person som plejede at købe tre af deres titler årligt, skiftede til EA Access for $30.
Billede
JanR
Niveau 2
 
Indlæg: 116


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Krisgebis » 30. jul 2014 23:06

IkkNico skrev:Ikke mig.

Jeg foretrækker stadig fysiske medier og et brugtmarked som ikke er reguleret af udgiveren, eller som blot eksisterer. Derudover er jeg ikke i tvivl om, at med flere services hos flere forskellige udbydere forringes oplevelsen, idet vi nu skal til at have abonnement 3-4 forskellige steder for at nyde de samme spil, man idag kan underholde sig med på en enkelt platform.

På sigt vil gaas betyde dårligere spil. Udgiverne kan blot streame eller åbne for de første par baner eller afsnit som en en del af abonnementet, men vil man spille resten, så må man dels vente til næste bane/afsnit er klar, og man må dels til lommerne og betale. Den model virker fantastisk (for udgiverne) på Apple og Android, og det er de store konsol spillere udemærket klar over.

Sidste år droppede EA online pass, det her kan blive online pass 2.0, som udelukkende bliver sat i værk for at tjene penge til udgiverne.

Men som jeg skrev ovenfor; Jeg har muligvis de super pessimistiske briller på

Så fordi du foretrækker fysiske kopier, så er det smartere, at der ikke kommer mere konkurrence fra en anden front, som andre folk måske gerne vil støtte? Hvordan kan det på nogen måde være et plus for dig?

Hvorfor skal du til at have 3-4 abonnementer forskellige steder? Kan du ikke bare nøjes med 0, som vi har nu og fortsætte ufortrødent på den traditionelle måde? Har du heller ikke bemærket, at udviklingen altid går imod få store platforme, fremfor mange små? Har alle spiludviklere også deres egen store? Eller hvad med filmselskabernes streaming tjenester?

Så du brokker dig over, at udgiverne kan give gratis adgang til dele af spillet (demoer), men vil man have det hele, så skal man betale (fuldt spil)?

Apple og Google har intet abonnementskrav på deres butikker. Deres forretningsmodel virker også udelukkende, fordi spillene er så billige.
Krisgebis
Niveau 7
 
Indlæg: 2034


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf CaptainKicker » 31. jul 2014 04:52

JanR skrev:Det er godt at se, at CaptainKicker og cigi silk stadig er en garant for idiotiske indlæg herinde med deres hypoteser, og med sølvpapirhatten på.

Så er alt jo ved det gamle. =D>


Og du følger trop, så alt er i den grad ved det gamle. =D> =D>
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 31. jul 2014 07:54

Krisgebis skrev:Så fordi du foretrækker fysiske kopier, så er det smartere, at der ikke kommer mere konkurrence fra en anden front, som andre folk måske gerne vil støtte? Hvordan kan det på nogen måde være et plus for dig?

Jeg tror ikke på, at der kommer mere konkurrence. Jeg tror på at denne service ender som en glorificeret reklame eller udvidet demo for de nye spil.

Krisgebis skrev:Hvorfor skal du til at have 3-4 abonnementer forskellige steder? Kan du ikke bare nøjes med 0, som vi har nu og fortsætte ufortrødent på den traditionelle måde? Har du heller ikke bemærket, at udviklingen altid går imod få store platforme, fremfor mange små? Har alle spiludviklere også deres egen store? Eller hvad med filmselskabernes streaming tjenester?

Til at starte med kan jeg heldigivs nøjes med 0, men det kan jeg ikke blive ved med. Jeg tror stadig at dette bliver den sidste konsolgeneration i traditionel forstand, og uanset hvordan udviklingen ellers har været hidtil, så fortsætter den ikke som den gør nu. Der dukker flere og flere streaming tjenester op, fordi alle vil gave en bid af kagen. Netflix, HBO, YouSee, C-More, TV2 Play, Viasat bare for at nævne de danske, og jeg vil absolut ikke betegne det som "nogle få store platforme".
EA og Activision har allerede server infrastrukturen til at hoste gaas, Ubisoft skal nok følge hurtigt efter.

Krisgebis skrev:Så du brokker dig over, at udgiverne kan give gratis adgang til dele af spillet (demoer), men vil man have det hele, så skal man betale (fuldt spil)?

Overhovedet. Jeg sammenligner endda med forretningsmodellerne fra Android. Freemium er noget værre lort, og jeg er ikke i tvivl om, at det er der vi ender med gaas.

Krisgebis skrev:Apple og Google har intet abonnementskrav på deres butikker. Deres forretningsmodel virker også udelukkende, fordi spillene er så billige.

Fordi de sælger spil dobbelt så dyrt via in-game køb og microtransactions. Candy Crush lavede på et tidspunkt 1 million om dagen til folkene bag. det er bug business, og i bug business er det aldrig forbrugerne der vinder.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 31. jul 2014 08:07

cigi silk skrev:@tue69 ... "så vil de med garanti forsøge at gøre det mere lækkert for abonnenter"

hmmm... Okay- så vi skal være bange for at de gør det mere attraktivt at købe digitalt gennem deres service #-o - undskyld men er det her ikke det som vi alle ønsker? At vi honoreres for at købe digitalt, da det begrænser pirateri og brugtsalg og dermed er en WIN WIN.


Som jeg har skrevet tidligere, så nej, det er ikke det vi alle ønsker. Jeg kan fint lide brugtsalg og det fysiske medie, så jeg ville da være træt af at jeg, fordi jeg hverken har lyst til at betale 550 kr. for et spil, eller binde mig i en abonnementsservice, ikke får den fulde oplevelse. Jeg er helt enig med IkkNico i den del af debatten.

Og kunne du ikke droppe de der hovne og barnlige smileys? Det er muligt at det er mig der tager for meget på vej over dem, men hvis du skal semi-latterliggøre at jeg har en anden holdning end dig, så er det ikke et svar værd.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf cigi silk » 31. jul 2014 09:38

@tue - min smiley var sådan set bare ment som - "hey - det forstå jeg simpelthen ikke det her". Og ja du tager det vist lidt for alvorligt :-)

Jeg fatter simpelthen bare ikke hvorfor i mener at alting bliver dyrer og værrer fordi at der kommer et digitalt tilbud. Hvis i er så bange for udgiverne - hvorfor venter de til digitalt - kan de ikke bare fortsætte med det de har gang i - nemlig at sælge halvfærdige spil, og så sælge DLC til stort set samme pris som selve spillet. Hvorfor er det at det skulle blive værre med 100% digitalt. Og hvorfor kan i som der skrives ikke bare fastholde at i gør det i plejer.

Hvad er der sket tidligere med digitale services som apple, steam m.m. Faktum er at det er en meget mere effektiv distributionsform, som er billigere for alle parter og udelukker grippe som Gamestop m.m. Hvordan har du det med steam ?

Der vil altid være konkurrence som der er idag - også på den digitale distribution, dvs. hvis EA laver et stunt som hugger prisen op - så får de tæsk for det, og folk køber spil fra andre publishere. Det kaldes konkurrence og den forsvinder ikke bare fordi man ændrer distributionsform.

Personligt elsker jeg at side i min sofa og skifte spil ved at råbe xbox goto titanfall - goto FIFA 14. Måske er jeg mere doven en gennemsnittet - men det er nice. :D :) :o =D>
Senest rettet af cigi silk 31. jul 2014 09:47, rettet i alt 1 gang.
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf cigi silk » 31. jul 2014 09:45

@JanH - "hypoteser, og med sølvpapirhatten på."

og du er stadig lige så langt ude - jeg fatter totalt blank af det du skriver. Det giver som sædvanligt NULL mening.

@ citat "...så bliver prisen højst sandsynligt ikke 1:1 her i landet"
OK - så hvem er det du synes der arbejder med hypoteser?

Jeg køber EA spil som alle andre spil digitalt på US market place ... - herudover får jeg så 10% rabat. OK så hvor er det du siger det er horribelt dyrt. Vis mig lige hvor du henter det billigere... og så tag lige selv din sølvpapirshat af TAK!
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 31. jul 2014 09:59

cigi silk skrev:@tue - min smiley var sådan set bare ment som - "hey - det forstå jeg simpelthen ikke det her". Og ja du tager det vist lidt for alvorligt :-)

Jeg fatter simpelthen bare ikke hvorfor i mener at alting bliver dyrer og værrer fordi at der kommer et digitalt tilbud. Hvis i er så bange for udgiverne - hvorfor venter de til digitalt - kan de ikke bare fortsætte med det de har gang i - nemlig at sælge halvfærdige spil, og så sælge DLC til stort set samme pris som selve spillet. Hvorfor er det at det skulle blive værre med 100% digitalt. Og hvorfor kan i som der skrives ikke bare fastholde at i gør det i plejer.

Hvad er der sket tidligere med digitale services som apple, steam m.m. Faktum er at det er en meget mere effektiv distributionsform, som er billigere for alle parter og udelukker grippe som Gamestop m.m. Hader du også stream ?

Der vil altid være konkurrence som der er idag, dvs. hvis EA laver et stunt som hugger prisen op - så får de tæsk for det, og folk køber spil fra andre publishere. Det kaldes konkurrence og den forsvinder ikke bare fordi man ændrer distributionsform.

Personligt elsker jeg at side i min sofa og skifte spil ved at råbe xbox goto titanfall - goto FIFA 14. Måske er jeg mere doven en gennemsnittet - men det er nice. :D :) :o =D>


Ah okay, min fejl. Det kan være svært lige at fange tonefaldet på tekst :) Det beklager jeg.

Jeg mener og tror egentligt ikke, at alt bliver dyrere, og jeg har skam også tænkt mig at blive ved med at gøre hvad jeg gør, men det jeg frygter er, at man med en abonnementsform ikke alene laver hundedyr DLC, men også begynder at gøre elementer eksklusivt til abonnenterne, således at os, der har valgt ikke at deltage, måske ikke engang får et halvt spil, men mindre end det.

Det er med, som Nico skriver det, pessimistiske briller, og det er da slet ikke sikkert at jeg får ret. Og som skrevet tidligere, så er det altså ikke fordi at jeg synes at EA Access er noget lort, slet ikke, jeg synes det lyder som et spændende og billigt koncept til dem, der spiller mange EA spil. Det gør jeg dog ikke selv, foruden FIFA og ME, så derfor er det ikke interessant for mig lige umiddelbart, og netop derfor ville jeg da være træt af, at EA begynde at fjerne indhold for os, der køber fysiske eksemplarer.

Jeg har handlet enormt meget brugt det sidste årti som spiller, simpelthen fordi, at det har været så enormt meget billigere. Jeg ved godt, at udviklerne ikke just værdsætter sådan en som mig, men så længe at nye spil koster 550 kr. fysisk herhjemme + tonsvis af DLC, så ændrer det sig ikke med det samme. Det kan så være en ond spiral, det er jeg fint klar over. Jeg forstår fint EA's argumenter for at få flere i folden i en abonnementsløsning - og du må derfor ikke misforstå mit indlæg. Jeg vinkler det fra mit eget synspunkt som brugtspilshandler, og jeg ville personligt blive træt af det. Det er ikke ensbetydende med, at jeg godt kan se i det store billede, at en sådan løsning vil sprede glæde.

Og selvfølgelig vil der være konkurrence, og hvis EA vælger at fucke helt op, så mister de abonnenter. Men der vil være en ændret elasticitet, idet de netop kan kompensere via eksklusiviteter. Det er spådomme fra min side, men det er der min frygt ligger. Den kan sagtens vise sig at være ubegrundet, og så bliver jeg da glædeligt overrasket.

Slutteligt og sidst, nej jeg har skam intet imod Steam (bruger det dog ikke da jeg aldrig spiller på PC), og jeg synes også at digital distribution ved PS3 og Xbox 360 bestemt er blevet mere konkurrencedygtigt, specielt på Steam-lignende tilbud i udsalgsperioder. Jeg tror bare at min smertegrænse for prisen på et nyt spil ligger lidt lavere end så mange andres, og det kan være derfor jeg har en anden holdning :)

Sådan er det at være en fattigrøv fra Århus ;)
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf JanR » 31. jul 2014 10:30

cigi silk skrev:og du er stadig lige så langt ude - jeg fatter totalt blank af det du skriver. Det giver som sædvanligt NULL mening.


Stadig en mester i at formulere dig, kan jeg se. Snakker du også sådan til dagligt, om at du "fatter totalt blank af det man siger"?
Hold da kæft..

cigi silk skrev:@ citat "...så bliver prisen højst sandsynligt ikke 1:1 her i landet"
OK - så hvem er det du synes der arbejder med hypoteser?


Lær at læse hvad jeg skriver.
Empirien taler sit tydelige sprog. Spil, film/musik streaming og digitale køb er alle meget billigere i USA, fremfor Danmark.
Det er ikke en hypotese, men fakta.
At du så oven i købet tror at EA af alle virksomheder, vil holde prisen ekstra lav her i landet for at matche den amerikanske pris, er jo dybt til grin.

cigi silk skrev:Jeg køber EA spil som alle andre spil digitalt på US market place ... - herudover får jeg så 10% rabat. OK så hvor er det du siger det er horribelt dyrt. Vis mig lige hvor du henter det billigere... og så tag lige selv din sølvpapirshat af TAK!


Igen fatter du åbenbart ikke hvad man har skrevet;

JanR skrev:OT: så bliver prisen højst sandsynligt ikke 1:1 her i landet, men nok snarere $=€.
Og så er argumentet om at man sparer penge på at købe EA titler ikke eksisterende, da deres "nyere" spil er overdrevet dyrere digitalt, sammenlignet med at købe dem fysisk.


Du ved ikke om det er en holdbar måde i længden at handle på den amerikanske onlinebutik, når der bliver åbnet op for den danske.
At du tager det som en selvfølge, at du kan undgå at betale dansk moms i længden ved at have en falsk bruger, er jo dybt åndssvagt.

F.eks. kan vi se at prisen for FIFA 14 digitalt er 550,- og det samme er gældende for Battlefield 4 her i landet.
Billede

Med 10% rabat vil du komme ned på 495,- og det vil stadigvæk være dyrere end at købe det alle andre steder end Gamestop.
Billede
JanR
Niveau 2
 
Indlæg: 116


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Zt3pH » 31. jul 2014 11:22

Ja tak mand!!!
Der er fuld skrald på penis igen i den her tråd - sådan!
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 31. jul 2014 11:32

tue69 skrev:Det er med, som Nico skriver det, pessimistiske briller, og det er da slet ikke sikkert at jeg får ret. Og som skrevet tidligere, så er det altså ikke fordi at jeg synes at EA Access er noget lort, slet ikke, jeg synes det lyder som et spændende og billigt koncept til dem, der spiller mange EA spil.

Kunne ikke have skrevet det bedre selv (selvom jeg prøvede). Det jeg skriver er ikke fakta, det er min forventing over de næste 5-6 år.
Min pessimisme bunder mest i de tendenser, jeg synes jeg kan se indenfor spil. Jeg troede fx. på at et online marketplace inkl. brugte spil, for digitale spil ville være lykken, nu er jeg ikke længere så sikker. Både Sony, MS og Nintendo fastholder samme salgspris på digitale spil, som for fysiske kopier, og de første burde ellers være billigere for slutbrugeren, idet der ikke ikke skal dækkes udgifter til medier, tryk, transport mm
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster

cron