Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 29. jul 2014 22:50

Ja, det har du desværre nok ret i.

Det er billigt nok hvis kataloget er opdateret, men her i starten tvivler jeg på det er pengene værd.

Hvad med Games With Gold og PS+ , betyder det så at vi ikke ser titler fra EA i de abonnementer :?:

Der er iøvrigt en masse konge kommentar i det link du smed :)

EA to GameStop and EB Games: "Hey guys, we would like you to sell these exquisite nails for your own coffin." :lol:
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 29. jul 2014 22:56

Slimjay DK skrev:Ja, det har du desværre nok ret i.

Det er billigt nok hvis kataloget er opdateret, men her i starten tvivler jeg på det er pengene værd.

Hvad med Games With Gold og PS+ , betyder det så at vi ikke ser titler fra EA i de abonnementer :?:

Der er iøvrigt en masse konge kommentar i det link du smed :)

EA to GameStop and EB Games: "Hey guys, we would like you to sell these exquisite nails for your own coffin." :lol:


Ha ha - ja det er sgu spot on. Der er i al fald ingen tvivl om, hvorfor EA indvilger i det her. Af samme grund som film, serie og musikselskaberne: undgå brugthandel og piratkopiering :D
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf CaptainKicker » 29. jul 2014 23:19

Ironiske er, i hvertfald med tendensen fra diverse brugere i denne tråd, at hvis Sony havde præsenteret denne EA deal, så havde det været: "Endnu en grund til hvorfor PS4 er bedre!" - "LOL SUCK IT XBONE" - "Endnu engang viser Sony fremtiden :) :) :)" - "nyder lige en Cognac mens jeg tænker over hvad Microsoft dog skal gøre oven på Sony's genistreg."

Anyhoozle, det er skidegodt nyt for folk som bare spiller mindst 2 EA spil, og bør helt klart ses som et ES for Xbox One, men det er nok bare mig.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 29. jul 2014 23:40

Hvis det er mig du hentyder til, ville min holdning være den samme.

Det der bekymrer mig er at det kan gå hen og betyde at vi med vores nuværende Abonnementer i form af Live gold eller PS+ ikke ser spil eller discount på spil og DLC der står EA på mere. Men det er nok bare mig, der maler fanden på væggen :)

Somsagt, kan de holde biblioteket af spil kørende med ret nye titler er det en fed deal for Xbox One ejerne, specielt hvis man er til EA Sport.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 30. jul 2014 00:09

Tror det er første spadestik til en ren EA gaming service.
Sony er med GaiKai godt på vej med deres egen games as a service, og både MS, Ubisoft og Activision har lignende services kørende i en ikke så fjern fremtid ... og ikke kun på konsoller. Det her kommer også til PC og tablets, hvor især det sidste bliver et kæmpe marked. Folk er vandt til at streame alt andet, spil er det næste naturlige skridt.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 30. jul 2014 00:12

IkkNico skrev:Tror det er første spadestik til en ren EA gaming service.
Sony er med GaiKai godt på vej med deres egen games as a service, og både MS, Ubisoft og Activision har lignende services kørende i en ikke så fjern fremtid ... og ikke kun på konsoller. Det her kommer også til PC og tablets, hvor især det sidste bliver et kæmpe marked. Folk er vandt til at streame alt andet, spil er det næste naturlige skridt.


Og endda 6 år før du havde kaldt den - imponerende!
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 30. jul 2014 00:33

IkkNico skrev:Tror det er første spadestik til en ren EA gaming service.
Sony er med GaiKai godt på vej med deres egen games as a service, og både MS, Ubisoft og Activision har lignende services kørende i en ikke så fjern fremtid ... og ikke kun på konsoller. Det her kommer også til PC og tablets, hvor især det sidste bliver et kæmpe marked. Folk er vandt til at streame alt andet, spil er det næste naturlige skridt.


Forskellen her er vel bare at de andre ikke kræver et løbende abonnement.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Major Oblivious » 30. jul 2014 06:14

IkkNico skrev:Tror det er første spadestik til en ren EA gaming service.
Sony er med GaiKai godt på vej med deres egen games as a service, og både MS, Ubisoft og Activision har lignende services kørende i en ikke så fjern fremtid ... og ikke kun på konsoller. Det her kommer også til PC og tablets, hvor især det sidste bliver et kæmpe marked. Folk er vandt til at streame alt andet, spil er det næste naturlige skridt.


Jeg kan absolut, nu, godt se en fordel i en spil-streaming service a la netflix, da jeg med garanti vil få spillet flere spil - men er teknologien reelt set til det ? Tænker at når man stadig kæmper med en stabil online-matchmaking, så virker streaming af spil endnu mere uoverskuelig
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Zt3pH » 30. jul 2014 07:33

Jeg kan bestemt også godt se mulighederne i dette - men jeg må nok erkende at jeg synes det her lyder lidt lunkent.
Men det er nok fordi, jeg ikke ligefrem er storforbruger af EA titler.

Men det er da nok et skridt på vejen. Jeg har dog svært ved at følge nogle af de negative argumenter der bliver fremsat omkring det her? Altså det er da vel som med alle andre produkter på hylden i supermarkedet - Hvis man ikke bryder sig om et givent produkt, kan man jo bare lade være med at købe det? Men alle forbrugere elsker udvalg, så alene muligheden er velkommen
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Major Oblivious » 30. jul 2014 07:48

Zt3pH skrev:Jeg kan bestemt også godt se mulighederne i dette - men jeg må nok erkende at jeg synes det her lyder lidt lunkent.
Men det er nok fordi, jeg ikke ligefrem er storforbruger af EA titler.

Men det er da nok et skridt på vejen. Jeg har dog svært ved at følge nogle af de negative argumenter der bliver fremsat omkring det her? Altså det er da vel som med alle andre produkter på hylden i supermarkedet - Hvis man ikke bryder sig om et givent produkt, kan man jo bare lade være med at købe det? Men alle forbrugere elsker udvalg, så alene muligheden er velkommen


Det med udvalgt er jeg så ikke helt sikker på.. Den her tråd og nogle af de religiøst-grænsende argumenter som kan findes i den her tråd viser jo netop, at der er faktisk er rigtig mange som egentlig helst kun så én vare på markedet, så man ikke skal forholde sig til udbuddet, og den uvished/utryghed dette må skabe.
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 30. jul 2014 08:13

tue69 skrev:Og endda 6 år før du havde kaldt den - imponerende!

Tue, du skylder mig en ny sarkasme-detektor. Du har lige ødelagt den gamle :mrgreen:


Slimjay DK skrev:Forskellen her er vel bare at de andre ikke kræver et løbende abonnement.

Mon ikke det kommer. De store udgivere vil jo elske, at deres spil kan spilles på alle platforme mod en fast betaling til dem. Sony vil jo til at tilbyde PS3 spil via nogle af deres TV (mod betaling naturligvis). Man skal bare have en controller, og så er man klar


Major Oblivious skrev:Jeg kan absolut, nu, godt se en fordel i en spil-streaming service a la netflix, da jeg med garanti vil få spillet flere spil - men er teknologien reelt set til det ?

Jeg tror den er der indenfor meget få år. Bare se hvor meget smartphones alene har vendt op og ned på hele vores hverdag på de siste 5 år.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 30. jul 2014 08:15

Zt3pH skrev:Men det er da nok et skridt på vejen. Jeg har dog svært ved at følge nogle af de negative argumenter der bliver fremsat omkring det her? Altså det er da vel som med alle andre produkter på hylden i supermarkedet - Hvis man ikke bryder sig om et givent produkt, kan man jo bare lade være med at købe det? Men alle forbrugere elsker udvalg, så alene muligheden er velkommen


Min primære frygt er, at det er første skridt på vejen mod et all-digital marked. Jeg er storforbruger af brugtspilshandelen (og jeg ved godt at det er ris til egen røv på sigt) og disse abonnementsservices vil langsomt kvæle den form for handel. Det er ikke et problem, når det er EA, der starter det her, for i min optik er det kun FIFA og Mass Effect der interesserer mig fra EA (medmindre de pludseligt laver en 180 på Dead Space, men det gør de ikke), men når Ubisoft, Activision og de andre også springer med, så bliver det vel næsten uundgåeligt og så forsvinder brugthandelen så småt. Det ville jeg personligt være ked af, om end det nok er en udvikling jeg skal forholde mig til uanset.

Men når det så er sagt, så synes jeg bestemt at det lyder spændende, og jeg kan ikke se det negative i, at man forsøger denne type abonnementsservice. Hvorvidt det er interessant eller pengene værd afhænger dog i høj grad af tilgængeligheden af de nye titler.

IkkNico skrev:
tue69 skrev:Og endda 6 år før du havde kaldt den - imponerende!

Tue, du skylder mig en ny sarkasme-detektor. Du har lige ødelagt den gamle :mrgreen:


:lol: Det var faktisk ikke engang sarkastisk, for en gangs skyld :D
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Zt3pH » 30. jul 2014 09:05

Jeg er gået all in på digital denne generation. Har ikke et eneste spil på skive til XO - og jeg synes det er mega fedt!
Desuden så fik jeg helt deja vu, da jeg læste din sidste post. Det minder mig mega meget om dengang, alle musiktjenesterne blev lanceret - altså itunes osv. Kan huske hvor meget det var til debat mellem mine venner, og jeg tilhørte dengang den lejer der ikke ville give afkald på det fysiske køb. Jeg nyder stadig den dag i dag at købe en CD og sidde og nørde art Work i coveret og læse indlægget - men når det er sagt så er de fleste musiktjenester jo efterhånden en indgroet del af min hverdag - TDC Play, Yousee musik og spotify. De bliver alle brugt på ugentligt basis. Ditto med Netflix og HBO på trods af jeg har en voldsom stor DVD / Bluray / HD-DVD samling

Jeg tror det her er fremtiden, men jeg tror aldrig nogensinde brugtmarkedet for spil og lign. vil helt uddø men måske eksistere i anden form end vi kender det fra i dag
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 30. jul 2014 09:31

Zt3pH skrev:Jeg er gået all in på digital denne generation. Har ikke et eneste spil på skive til XO - og jeg synes det er mega fedt!
Desuden så fik jeg helt deja vu, da jeg læste din sidste post. Det minder mig mega meget om dengang, alle musiktjenesterne blev lanceret - altså itunes osv. Kan huske hvor meget det var til debat mellem mine venner, og jeg tilhørte dengang den lejer der ikke ville give afkald på det fysiske køb. Jeg nyder stadig den dag i dag at købe en CD og sidde og nørde art Work i coveret og læse indlægget - men når det er sagt så er de fleste musiktjenester jo efterhånden en indgroet del af min hverdag - TDC Play, Yousee musik og spotify. De bliver alle brugt på ugentligt basis. Ditto med Netflix og HBO på trods af jeg har en voldsom stor DVD / Bluray / HD-DVD samling

Jeg tror det her er fremtiden, men jeg tror aldrig nogensinde brugtmarkedet for spil og lign. vil helt uddø men måske eksistere i anden form end vi kender det fra i dag


Jeg bruger også TDC Musik idag. Bruger ikke Netflix eller andre abonnementsservices (udover PS Plus) fordi at jeg simpelthen ikke bruger tid nok på at se TV-serier, til at det kunne retfærddiggøre et abonnement. Jeg køber stort set kun CD'er med bands, som jeg gerne vil støtte direkte (eksempelvis mindre bands i lidt mere specielle genrer), så jeg er helt klar over, at det er den vej pilen pejer, og jeg er 100 procent enig med dig i, at det er nemt, overskueligt og fedt. Helt enig! :)

Som skrevet før, og også for hundredevis af sider tilbage i denne tråd, så er jeg lidt en dinosaur når det kommer til den slags. Jeg kan godt lide brugthandlen, simpelthen fordi at jeg synes, at spil er alt for dyre på udgivelsesdatoen, specielt med hele DLC-ræset. Det er møllen uden ende, for jeg ved også godt, at brugtmarkedet er med til at gøre dem dyrere, og jeg er helt klar over, at det er mig der sidder med beten. Sådan er jeg skruet sammen - et underligt menneske :D

Jeg tror du har ret i, at brugtspilsmarkedet vil eksistere i en anden form og jeg ser bestemt også fine muligheder i digital distribution. Eksempelvis kunne man på Xbox 360 flere gange hente ældre spil til kr. 30 eller derunder. Altså titler, der ved release i butikkerne kostede 550 og på Xbox Live måske 3-400 kroner. Så er der noget ved det, og det vil jeg fint bruge.

Men som tingene ser ud idag, så kan man købe et relativt nyt PlayStation 4 spil til kr. 300, spille det igennem over en måneds tid, og sælge det igen for kr. 200-250, da udbuddet fortsat er begrænset. Så er der lidt bøvl med posthuset og lidt usikkerhed om købers troværdighed, men det er bagateller i forhold til den besparelse jeg har.

Så jeg er lidt lunken ved, at det bliver all out digitaliseret, men jeg er 100 procent klar over, at det er mig der er underlig :D
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Thorpedo29 » 30. jul 2014 10:00

tue69 skrev:
Jeg køber stort set kun CD'er med bands, som jeg gerne vil støtte direkte [b][b](eksempelvis mindre bands i lidt mere specielle genrer)[/b][/b], så jeg er helt klar over, at det er den vej pilen pejer, og jeg er 100 procent enig med dig i, at det er nemt, overskueligt og fedt. Helt enig! :)

Så jeg er lidt lunken ved, at det bliver all out digitaliseret, men jeg er 100 procent klar over, at det er mig der er underlig :D




En CD der bør stå i enhver penis fikseret mands samling.
Thorpedo29
Niveau 6
 
Indlæg: 1421


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster

cron