Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 18. apr 2014 12:19

Du griner bare løs, ingen sure miner herfra :)

Min pointe er, at uanset hvor meget ISS og TF sælger (eller XB1 og PS4 for den sags skyld), så har det ingen indvirkning på underholdningsværdien for mit vedkommende. Jeg kan jo ikke udtale mig på vegne af en hel masse XB1 ejere ;)
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 19. apr 2014 21:41

Interessant skriv ...
5 Reasons the Latest PlayStation 4 and Xbox One Sales Figures Don’t Mean What You Think They Do, og det skal helt sikkert nok få en særlig gruppe mennesker op på barrikaderne.

Personligt er jeg enig med forfatteren på stort set alle punkter, men lige præcis omkring prisforskel og fantastiske salg (for begge konsoller) hælder han vand på min mølle.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf hackNICE1112@ » 19. apr 2014 22:02

IkkNico skrev:Interessant skriv ...
5 Reasons the Latest PlayStation 4 and Xbox One Sales Figures Don’t Mean What You Think They Do, og det skal helt sikkert nok få en særlig gruppe mennesker op på barrikaderne.

Personligt er jeg enig med forfatteren på stort set alle punkter, men lige præcis omkring prisforskel og fantastiske salg (for begge konsoller) hælder han vand på min mølle.


Er også stor set enig med ham :-) lige en ting jeg lige ville sige er at nå man tænker på at ps4 kan fås i 72 land og xbox one kun i 13 land så følger xbox one meget godt med :-) som jeg har sagt før så er det kun godt at de sælger så godt begge to :-)
hackNICE1112@
Niveau 5
 
Indlæg: 1258


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 19. apr 2014 22:23

hackNICE1112@ skrev:
IkkNico skrev:Interessant skriv ...
5 Reasons the Latest PlayStation 4 and Xbox One Sales Figures Don’t Mean What You Think They Do, og det skal helt sikkert nok få en særlig gruppe mennesker op på barrikaderne.

Personligt er jeg enig med forfatteren på stort set alle punkter, men lige præcis omkring prisforskel og fantastiske salg (for begge konsoller) hælder han vand på min mølle.


Er også stor set enig med ham :-) lige en ting jeg lige ville sige er at nå man tænker på at ps4 kan fås i 72 land og xbox one kun i 13 land så følger xbox one meget godt med :-) som jeg har sagt før så er det kun godt at de sælger så godt begge to :-)


Er det virkeligt kun 13 lande? Og så kommer der yderligere 26 stykker til september? Funny stuff.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 19. apr 2014 22:41

hackNICE1112@ skrev:
IkkNico skrev:Interessant skriv ...
5 Reasons the Latest PlayStation 4 and Xbox One Sales Figures Don’t Mean What You Think They Do, og det skal helt sikkert nok få en særlig gruppe mennesker op på barrikaderne.

Personligt er jeg enig med forfatteren på stort set alle punkter, men lige præcis omkring prisforskel og fantastiske salg (for begge konsoller) hælder han vand på min mølle.


Er også stor set enig med ham :-) lige en ting jeg lige ville sige er at nå man tænker på at ps4 kan fås i 72 land og xbox one kun i 13 land så følger xbox one meget godt med :-) som jeg har sagt før så er det kun godt at de sælger så godt begge to :-)

Husk denne vigtige detalje ...
Not all “countries and regions” are equal when you’re talking about potential audience size


Jeg var ikke klar over, at PS4 var ude i 72 lande, men Sony satser tilsyneladende hårdt på dele af Asien (Taiwan, Indonesien, Malaysia, Indien mfl.), hvilket giver rigtig god mening for et japansk brand, og helt sikkert hjælper gevaldigt på det samlede salg.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf koopi » 19. apr 2014 23:47

Uploaded direkte fra Xbox One. Faktisk ret god kvali'. :3
koopi
Niveau 4
 
Indlæg: 394


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 20. apr 2014 00:38

Ja, Xbox one følger godt med ingen tvivl om det. Problemet her er bare at PS4 mætter marked der hvor Xbox One ikke er ude. Det er jo ikke alle der køber begge konsoller, og de mest hardcore fans, der gerne vil have en Xbox har allerede købt en selvom den ikke er ude i det land de nu bor i.

Det er en kæmpe fejl at Microsoft har ladet de 25 lande vente 1 år på at få maskinen. :evil:

Ham der har skrevet artiklen har ikke brugt meget tid på at undersøge marked for priser, han har vist kun kigget på sit hjemland. En PS4 står i 3161 kr på amazon.co.uk, det samme gør en Xbox One, forskellen er bare at Xbox One har Titanfall bundled, ergo er Xbox One pt. billigere i england end PS4. Det har den selvfølgelig ikke altid været, da den prisnedsættelse på Xbox One kun er et par måneder gammel, men spørgsmålet er så igen .. Kom de for sent med den prisnedsættelse fordi marked allerede nu er mættet, for jeg mener stadig at PS4 sælger bedst i UK ???

I øvrigt har El-giganten import Xbox one til 3889, en PS4 koster 3999.

I Argentina koster en PS4 1100$ :lol:

Update: Sony's 7 million units are sold-through, or to consumers, while Microsoft's 5 million are sold-in, or to retailers -- not a distinction of consequence to my points below.]


Det her tolker jeg som at de 7 mill PS4 der er solgt er solgt til forbrugere, hvor i mod Xbox One's 5 mill. er solgt til forhandlere. Hvis det er tolket rigtigt, så har vi jo ingen ide om hvad der står i folks hjem og hvad der står i butikkerne af Xbox One's ??

Der er jo ingen tvivl om at det har været nemmere at få fingerne i en Xbox One end det har været at få fingerne i en PS4.

I min lokale Gamestop har de 2 Xbox One's på lager (import), men skilter stadig med at man skal reservere sin PS4 :D Det er jo næsten utroligt at de ikke kan få nogle hjem, når nu den er ude i 72 lande .. De lande må da snart være mættet :mrgreen:

Men jeg er da sikker på at Xbox One, nok stille og roligt skal æde sig ind på PS4 og hvem ved, måske tager den også sejren i sidste ende :D

Bare vi får nogle fede spil, så er jeg fløjtende ligeglad med hvem der sælger flest .. det er allerede rigtig pæne tal for begge maskiner
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf allanb » 20. apr 2014 07:24

Markedet er da langt fra mættet. Både PS3 og Xbox360 solgte på den anden side a 80 mill., så pontentialet i market er stadigvæk stort.

Men MS pynter vist lidt på tallene med at kun at oplyse hvor mange der er distribueret ud til forhandler.
De ved jo lige præcis hvor manger der er hos slut brugeren, da X0 skal registere sig online.

Jeg har begge konsoller og vil på ingen måde undvære en af dem.. :D
Er også aktiv på PSlife.dk med samme bruger navn.
allanb
Niveau 5
 
Indlæg: 1168
By: Slangerup


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Michelve » 20. apr 2014 16:04

Håber denne gang også at skaffe begge, og få fat i deres exlusive titler.
Hvilke blive det første....det bliver nok Xboxen tror jeg, men vis ps4 kommer med en god spille pakke tilbud en sted kan det godt bliver den isted for.......men købe nok ikke før 2015 og så vil spille biblioteket på begge konsoller nok viser mig hvilke maskine jeg helst vil have.....
Håber lidt at det bliver nemt igen......, sidste gang over bevidste Halo og Gears mig meget nemt til at vælge xbox360
Michelve
Niveau 6
 
Indlæg: 1534
By: randers


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 20. apr 2014 20:31

allanb skrev:Markedet er da langt fra mættet. Både PS3 og Xbox360 solgte på den anden side a 80 mill., så pontentialet i market er stadigvæk stort.

Men MS pynter vist lidt på tallene med at kun at oplyse hvor mange der er distribueret ud til forhandler.
De ved jo lige præcis hvor manger der er hos slut brugeren, da X0 skal registere sig online.

Jeg har begge konsoller og vil på ingen måde undvære en af dem.. :D


Både Xbox360 og PS3 sælger stadig og køre på 8 år eller 9 år... Jeg mener marked er mættet for first movers. Resten venter til konsollen falder i pris :) eller til X360 og PS3 er udfaset og de er nødsaget til at købe ny konsol hvis de vil have nye spil :)

Personligt skal jeg da også have en Xbox One på et tidspunkt, når den engang falder i pris, men lige nu haster det ikke, Har rigeligt i X360,PS3,PS Vita samt PS4 :D
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Phimosis » 20. apr 2014 21:16

Nu skriver du falder i pris, faktisk er der en del der skriver det.
Men 3200 kroner for en med fx Titalfall, tror du den bliver billigere end det?
Kommer til at spille en del Battlefield 1.
Phimosis
Niveau 6
 
Indlæg: 1374
By: Sunred Beach


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Dr_Gonzo » 21. apr 2014 04:52

Phimosis skrev:Nu skriver du falder i pris, faktisk er der en del der skriver det.
Men 3200 kroner for en med fx Titalfall, tror du den bliver billigere end det?


Selvfølgelig bliver den billigere, det er bare et spørgsmål om hvor længe man kan vente. På et tidspunkt skal du nok finde de på tilbud til under 1.500kr. Og der findes rigtig mange der ikke køber før prisen når derned.
Billede
Dr_Gonzo
Niveau 7
 
Indlæg: 4047


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Phimosis » 21. apr 2014 14:36

1500 så snakker vi da også om et par år - men må indrømme jeg bestiller min imorgen, inden jeg skal på arbejde, for vil lige se om jeg ikke kan nå at nyde det med de billige spil fra Usa :)
Kommer til at spille en del Battlefield 1.
Phimosis
Niveau 6
 
Indlæg: 1374
By: Sunred Beach


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Cena » 21. apr 2014 18:08

Så er PSN endnu en gang nede. Hold kæft det har været nede mange gange den sidste måned. STRAM OP Sony!
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf hackNICE1112@ » 21. apr 2014 18:22

Cena skrev:Så er PSN endnu en gang nede. Hold kæft det har været nede mange gange den sidste måned. STRAM OP Sony!


Øv det er bare så kedeligt så nåde :-/ hvor mange gang har det da været nede ??
hackNICE1112@
Niveau 5
 
Indlæg: 1258


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster

cron