Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf cigi silk » 9. apr 2014 10:50

Jeg tager også gerne en tur - men mest af alt fordi jeg ikke har fået spillet det endnu. Men gennerelt vil jeg sige at jeg synes det er ærgeligt med alt det der REMASTERED. Synes man kunne bruge udvikler ressoucerne bedre - det gælder sådan set både TLOU og HALO 2. Det kræver i hvert fald mere end bare er lidt pænere grafik. Specielt mht. TLOU som jo allerede er fantastisk smukt at se på.

Appropos grafik... så glæder jeg mig til at XBOX One og PS4 får mere glæde af det her:
http://www.siliconstudio.co.jp/middleware/yebis/en/
cigi silk
Niveau 5
 
Indlæg: 815
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Muggs » 9. apr 2014 11:13

cigi silk skrev:Jeg tager også gerne en tur - men mest af alt fordi jeg ikke har fået spillet det endnu. Men gennerelt vil jeg sige at jeg synes det er ærgeligt med alt det der REMASTERED. Synes man kunne bruge udvikler ressoucerne bedre - det gælder sådan set både TLOU og HALO 2. Det kræver i hvert fald mere end bare er lidt pænere grafik. Specielt mht. TLOU som jo allerede er fantastisk smukt at se på.
damn.. Første gang jeg er 100% enig i et af dine indlæg :D
Brug dog krudtet på en ny titel i serien, i stedet. Eller endnu bedre - find på noget nyt!
PC: Intel Core i7 9700K, MSI Z370 Tomahawk, 32GB Corsair Vengeance RGB, GTX 1080 Ti.
Xbox One S
PlayStation 4 Pro
Muggs
Niveau 6
 
Indlæg: 1965
By: 8544 Mørke


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 9. apr 2014 11:14

cigi silk skrev:Jeg tager også gerne en tur - men mest af alt fordi jeg ikke har fået spillet det endnu. Men gennerelt vil jeg sige at jeg synes det er ærgeligt med alt det der REMASTERED. Synes man kunne bruge udvikler ressoucerne bedre - det gælder sådan set både TLOU og HALO 2. Det kræver i hvert fald mere end bare er lidt pænere grafik. Specielt mht. TLOU som jo allerede er fantastisk smukt at se på.

Appropos grafik... så glæder jeg mig til at XBOX One og PS4 får mere glæde af det her:
http://www.siliconstudio.co.jp/middleware/yebis/en/


Enig. Det er nok bare en massiv pengemaskine.

I øvrigt er det lækkert at se alle de små men løbende updates til Xbox One. Ting der virkeligt gavner gameren!
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 9. apr 2014 11:35

cigi silk skrev:Jeg tager også gerne en tur - men mest af alt fordi jeg ikke har fået spillet det endnu. Men gennerelt vil jeg sige at jeg synes det er ærgeligt med alt det der REMASTERED. Synes man kunne bruge udvikler ressoucerne bedre - det gælder sådan set både TLOU og HALO 2. Det kræver i hvert fald mere end bare er lidt pænere grafik. Specielt mht. TLOU som jo allerede er fantastisk smukt at se på.

Appropos grafik... så glæder jeg mig til at XBOX One og PS4 får mere glæde af det her:
http://www.siliconstudio.co.jp/middleware/yebis/en/


Ja, den holdning har jeg haft længe og det er nok også mere fordi man sulter efter noget Nextgen...
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Popp » 9. apr 2014 12:02

Et lille plus... Nyeste afsnit af Game of thrones er gratis på Xbox =D>
Popp
Niveau 1
 
Indlæg: 70
By: Frederiksberg

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf nakka » 18. apr 2014 06:20

nu hvor trails og rygtet om endnu et spil, the witcher 3 (2015 - gad vide hvornår driver mm. er optimeret nok, så vi ikke ser disse episoder mere? 2017-18?) forsætter resolution gate, og folk vel er ved at vende sig til at xboxen ofte kun kan matche eller være under, ja så lad os vende fokus på salgstal.

mens internettet er ved at falde om af grin ( det er vist muligt for denne boks at vælte), over MS forsøg på spin med "sold-in to retailers" for at nå tallet 5.000.000 mod sonys 7.000.000 sold through. matematikerne når frem til ms er et sted ved 4.2..

"1.1 million in 3 months? Because by the end of Dec 2013 it was 3.9 shipped to retailers."

hvorfor bringes dette på bane? jo fordi at i MS hjemstavn, prisfald og"the second coming" i titanfall, kunne de ikke få kunderne til at syntes bedre om den deal end en ps4. bare det at man kunne købe en ps4, og den var mulig at opstøve (samt infamous var på markedet - mest solgte eksklusive title i marts), gjorde at sony tog endnu et win. og i april skal MS kæmpe mod sonys The show 2014, som hiver en mindre, man fast brugerbase ind i ps4folden (baseball fans)

dette gør det meget spænende. for MS skal jo helt sikkert gøre noget. der er lang til de igen har en "konsolsælger" på hånden.


Quantum Break og halo 5 ser ikke ud til at komme i 2014. og lad os enlig håbe det. her skal tænkes at MS ikke presser dem til at kaste spillet på markedet inden det er klar. og Sunset Overdrive er helt sikkert ikke en title der hiver folk ind som infamous og titanfall.
så hvad er det der skal sælge xboxone indtil julesalget går i gang? D4, project spark? fable og halo remakes?

jeg tror vi for et WIN som forbruger. MS sænker prisen (mere end de har gjort) og kaster kinect udad vinduet. en xbox til under 3000kr. jotak.
nakka
Niveau 5
 
Indlæg: 1135


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf himmelfisk » 18. apr 2014 06:42

Læste at den blev solgt for 330$ hos Target i sidste uge, det var godt nok billigt. Omkring 2000(?) Prisen er på vej nedad, Gad vide hvad de vil fakturere os når den kommer hertil? :)
Billede
himmelfisk
Niveau 4
 
Indlæg: 368
By: Hillerød


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Muggs » 18. apr 2014 06:58

himmelfisk skrev:Læste at den blev solgt for 330$ hos Target i sidste uge, det var godt nok billigt. Omkring 2000(?) Prisen er på vej nedad, Gad vide hvad de vil fakturere os når den kommer hertil? :)

De amerikansle priser kan ,an ikke bruge til noget. Med afgift og told osv. skal du ca~. gange dollaren med 10, så har du ca. hvad den ville koste. Der var også to engelske kæder der solgte Titanfall-bundle for £350. Men det var et tilbud de selv valgte, og ikke en nedsættelse fra MS, og der er vidst heller ingen planer om yderligere nedsættelse.
Prisen i DK bliver vel de 3895,- som den har stået til længe.
PC: Intel Core i7 9700K, MSI Z370 Tomahawk, 32GB Corsair Vengeance RGB, GTX 1080 Ti.
Xbox One S
PlayStation 4 Pro
Muggs
Niveau 6
 
Indlæg: 1965
By: 8544 Mørke


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf himmelfisk » 18. apr 2014 07:04

Tror du ikke de skal have godkendt de tilbud af Microsoft eller må de gerne bare sætte prisen til hvad de vil? Men Ja glemte lige at der skal ligges moms og skatter oveni deres priser, alt afhængig af hvor de bor derovre, nu var det ikke for at importere den, jeg har allerede betalt €500 for flere måneder siden for min :)

Lidt til Cigi Silk's bål:
http://twthereddragon.com/xbox-one-secr ... ev-claims/
Billede
himmelfisk
Niveau 4
 
Indlæg: 368
By: Hillerød


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Scooter dk » 18. apr 2014 07:22

nakka skrev:jeg tror vi for et WIN som forbruger. MS sænker prisen (mere end de har gjort) og kaster kinect udad vinduet. en xbox til under 3000kr. jotak.


Hvad får dig til at tro MS vil sælge xbox one uden kinect? har de selv meldt det ud?

Når xbox one er underlegen i forhold til ps4 med hensyn til hardware specs og grafik delen, skal de da have andre salgsargumenter. Kinect, multimediedelen(også inkluderende kinect) og exclusives er da lige præcis det der skal sælge konsollen.

Noget af det fede ved xbox one er da lige præcis kinect delen.
Xbox one, genkender dig og logger dig ind med din profil, når du sætter dig foran den.
Du kan styre den med stemme og fakter. Jeg bruger meget stemmestyring til f.eks. netflix.
Skype fungerer fra dag 1 med xbox one, da kinect er en del af pakken.
Dem der vil spille kinect spil, skal ikke ud og købe en efterfølgende.
Eksklusive spil til xbox one vil i fremtiden sikkert gøre mere brug af kinect.
osv, osv.
Scooter dk
Niveau 4
 
Indlæg: 645


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 18. apr 2014 07:53

Intet omkring de salgstendenser overrasker mig, og indtil MS sænker prisen, vil PS4 blive ved med at stikke af på diverse salgslister (hvilket tilsyneladende er en konstant bekræftelse for de mere umodne spillere, at de har valgt den rigtige konsol. Fred være med dem).

Spørgsmålet er så om MS overhovedet sænker prisen endnu. Indtjeningsmæssigt er XB1 vurderet til at ligge tæt på PS4 ...

That means that Microsoft has shipped to retailers more than $2.5 billion worth of hardware to retailers. Sony, meanwhile, has sold more than $2.8 billion worth of consoles to gamers.


... MS tjenser altså en pæn skilling, men endnu vigtigere, så er målet for en forretning af MS' størrelse ikke konkurrentens salgstal, men de projekterede salgstal. Ja, det er bonus hvis man slår konkurrenten, men overfor investorer gælder det om at nå de opsatte mål og få forretningen til at vokse. YTD er MSFT steget, så lige nu har MS ikke det store incitament til at sænke prisen (jeg tror stadig på en planlagt nedsættelse af prisen mod julen 2014).

Man kan så undre sig over, at MS ikke justerede prisen yderligere ned, da først Sony havde annonceret sin pris, for salgsparameter nr 1 for de fleste forbrugere er prisen. Alle os der bruger tid på teknik, læser previews og glæder os i flere måneder til et nyt spil er i klart undertal. Vi er minoriteten. Hr og fru Jensen der står i Bilka og kan vælge mellem en XB1 og en PS4 er ligeglade med skyer, esram, skærmopløsning og udskiftelige harddiske, de lægger den maskine i kurven som er billigst.


nakka skrev:samt infamous var på markedet - mest solgte eksklusive title i marts

Jeg går ud fra, at du er en af dem, der ikke betragter TF som en "rigtig" eksklusiv titel, for MS er ikke enige i den påstand, og det er Amazon i øvrigt heller ikke, hvis vi skal kigge på XB1 vs PS4.

Uanset hvilket spil, der solgte flest eksemplarer i marts, så ændrer det ikke ved det faktum, at TF er noget af mest sjov jeg har haft på en konsol siden MW2.


Kilder:
http://venturebeat.com/2014/04/17/micro ... to-gamers/
http://www.google.com/finance?cid=358464
http://news.xbox.com/2014/04/xbox-one-march-npd
http://www.amazon.co.uk/gp/bestsellers/2014/videogames
http://www.amazon.com/gp/bestsellers/2014/videogames
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Mhansen » 18. apr 2014 08:17

Er PS4 ikke bare en fattigmands konsol?

Synes de fleste omkring mig samt mange på nettet udelukkende argumenterer for PS4 med ting som den er billigere og gratis spil på PS+

Anyways fuck it, jeg ved at jeg har valgt den bedste konsol for mig lige nu, samt den konsol der er bedst om 3 år.
Mhansen
Niveau 1
 
Indlæg: 86


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Major Oblivious » 18. apr 2014 08:28

Mhansen skrev:Er PS4 ikke bare en fattigmands konsol?
Anyways fuck it, jeg ved at jeg har valgt den bedste konsol for mig lige nu, samt den konsol der er bedst om 3 år.


Sådan en udtalelse for mig til at tænke jeg er blevet for gammel til forums. #-o

Men gætter på du valgte fattigmands-konsollen, eftersom udviklerne vil være for dovne i dag og om 3 år til at udnytte fordelene i XB1´erens lidt sværere arkitektur
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Erroneus » 18. apr 2014 09:40

himmelfisk skrev:Lidt til Cigi Silk's bål:
http://twthereddragon.com/xbox-one-secr ... ev-claims/

Værd at bemærke, at selv samme mand udtaler følgende:

How come some devs can hit 1080p native while others struggle and need to upscale? Is XB1 GPU really just that "weak"?

Less the GPU and more the memory ms chose.

https://twitter.com/draginol/statuses/4 ... 6490995712

What do u think Xbox one will benefit most from direct x 12. what will these boosts do that make it a better console?

I think it'll make it easier to have games run at higher resolution and have more objects on screen at once.

https://twitter.com/draginol/statuses/4 ... 7415698432

So what do you know about the PS4's API and how it compares to DX12? And is PS4's API also not fully utilizing the cores?

I'm afraid not. The PS4 hardware is substantially better overall though.

https://twitter.com/draginol/statuses/4 ... 6616314880

Så han får sig vist en sludder for en sladder :)
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf DanniSemperfi » 18. apr 2014 10:48

Afbestil analyse firmaet og indkald reklame firmaet, vi skal have bygnings reklamer, 100X100 med IkkNicos billede og teksten "faktum er at TF er noget af mest sjov jeg har haft på konsol siden MW2.

Sorry kunne ikke lade være, jeg grinte bare da jeg læste din kommentar/argument :lol:
DanniSemperfi
Niveau 5
 
Indlæg: 847
By: Viborg


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster

cron