Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf CaptainKicker » 16. mar 2014 15:16

Hvorfor skulle jeg lukke tråden? Har jeg ingen hensigt i. Jeg kommer bare med modsvar til jeres syn, for at sætte det i kontrast for gæster og folk som søger info om Xbox One og PS4, da i nogen gange giver et meget forkert billede af det hele. (selvom dette måske lidt er den forkerte tråd)
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 16. mar 2014 15:26

CaptainKicker skrev:Hvorfor skulle jeg lukke tråden? Har jeg ingen hensigt i. Jeg kommer bare med modsvar til jeres syn, for at sætte det i kontrast for gæster og folk som søger info om Xbox One og PS4, da i nogen gange giver et meget forkert billede af det hele. (selvom dette måske lidt er den forkerte tråd)


Og du mener så du kommer og retter op på det billed ved at skrive

"Det er noget vås når i sidder og siger at PS4 performer multiplat spil bedre" ?

eller at du altid skal sammenligne dine spil med en af PS4's dårligste rated titler, også selvom de intet har med en anden at gøre

"Plants vs Zombies: Garden Warfare og Peggle 2, som i ikke har endnu, er for mig at se, allerede en bedre oplevelse, end at skulle døjes med Knack."

For det billed kan da i mine øjne da ikke være mere forkert, og så kommer det oven i købet fra en moderator [-X
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Major Oblivious » 16. mar 2014 15:30

Erroneus skrev:Hvis du IKKE bruger standby, hvor den automatisk henter opdateringer, syncer trophies osv., så kan du nok ikke.
Meningen er, at man kan komme i gang med at spille med det samme og ikke skal vente på en stor patch, som for nogle på langsomme forbindelser kan tage en krig. Når patchen så er hentet i baggrunden, som sker imens spillet kører, kan man genstarte spillet.

For online spil, er det nok ikke så brugbart, da online spil som regel kræver man er på nyeste patch, men for singleplayer spil, er det ganske smart, at man kan komme i gang med det samme og ikke skal vente på en patch på flere GB., som patches jo har med at være i dag :)

Det kunne dog være rart, hvis man evt. kunne ændre en indstilling, så den vil spørge om den skal hente og installere patchen først eller bare starte spillet op, netop for multiplayer titler.


JanR skrev:
Både PS3, PS4 og Vitaen har automatisk system- og spilopdatering, samt synkronisering af trofæer og savegames til servere.

På PS3 går du f.eks. ind i Settings > [System Settings] og sætter [Automatic Update] til [On].
Derinde vælger du også bare hvilket tidspunkt på døgnet, at den skal kigge efter opdateringer og synkronisere dine ting.

Det er meget nemt.


Tak for svarene. Jeg slukker på kontakten når jeg ikke bruger udstyret, så vil ikke få glæde af standby-funktionerne, medmindre at det betyder som Cena skriver, at den tjekker ved opstart. Noget jeg lige vil få undersøgt nærmere. :)
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf -S- » 16. mar 2014 16:39

Slimjay DK skrev:@Captainkicker

Det er ikke noget vås at PS4 outperform Xbox One på Multiplatform .. mig bekendt er 1080P højere end 900p og at 60FPS er bedre end 30FPS . At det så kører fint på din Xbox One og du har et pissegodt billed og ikke kan se forskellen ændre ikke på at dette ;) Det er fakta. Der er skam også masse af lokumstitler til PS4, og de kan bogstaveligt talt spilles på lokummet (læs : remote play på Vita FTW) Og så skriver du iøvrigt også det samme hele tiden så lad nu være med at spille hellig ;)

@Arnel : Jeg er ikke her for at retfærdiggøre mit køb, for hvis jeg vil have en Xbox One, så køber jeg en Xbox One, det er jo ikke ulovligt at have begge konsoller. Skulle jeg blive træt af min PS4 så sælger jeg den. Iøvrigt har jeg også Xbox360 hvilket har været min trofaste følgesvend siden release.

Det her er en Xbox One vs. PS4 tråd og hvis man ikke er interesseret i den debat, kan man jo passende bare lade være med at klikke sig ind på den eller hvis det er et problem for Xbox folket på et xbox site, så luk tråden, Captainkicker er jo i stand til det som moderator.

Hop elegant over tråden hvis i ikke kan tåle debattere om emnet. det er ikke så svært :wink:

Slimjay DK skrev:
CaptainKicker skrev:Hvorfor skulle jeg lukke tråden? Har jeg ingen hensigt i. Jeg kommer bare med modsvar til jeres syn, for at sætte det i kontrast for gæster og folk som søger info om Xbox One og PS4, da i nogen gange giver et meget forkert billede af det hele. (selvom dette måske lidt er den forkerte tråd)


Og du mener så du kommer og retter op på det billed ved at skrive

"Det er noget vås når i sidder og siger at PS4 performer multiplat spil bedre" ?

eller at du altid skal sammenligne dine spil med en af PS4's dårligste rated titler, også selvom de intet har med en anden at gøre

"Plants vs Zombies: Garden Warfare og Peggle 2, som i ikke har endnu, er for mig at se, allerede en bedre oplevelse, end at skulle døjes med Knack."

For det billed kan da i mine øjne da ikke være mere forkert, og så kommer det oven i købet fra en moderator [-X


+1
Godt indlæg
-S-
 


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Zt3pH » 16. mar 2014 16:56

Slimjay DK skrev:
CaptainKicker skrev:Hvorfor skulle jeg lukke tråden? Har jeg ingen hensigt i. Jeg kommer bare med modsvar til jeres syn, for at sætte det i kontrast for gæster og folk som søger info om Xbox One og PS4, da i nogen gange giver et meget forkert billede af det hele. (selvom dette måske lidt er den forkerte tråd)


Og du mener så du kommer og retter op på det billed ved at skrive

"Det er noget vås når i sidder og siger at PS4 performer multiplat spil bedre" ?

eller at du altid skal sammenligne dine spil med en af PS4's dårligste rated titler, også selvom de intet har med en anden at gøre

"Plants vs Zombies: Garden Warfare og Peggle 2, som i ikke har endnu, er for mig at se, allerede en bedre oplevelse, end at skulle døjes med Knack."

For det billed kan da i mine øjne da ikke være mere forkert, og så kommer det oven i købet fra en moderator [-X


Jeg er nød til at være på kicker's hold her. Jeg synes personligt det er noget vås at blive ved med nævne performance, opløsning og lign. Konstant - er argument bliver jo ikke bedre af at man gentager det. Og det som manden prøvet at sige, er at i praksis er der ikke en nævneværdig forskel på multiplatform spillene - i alle tilfælde ikke en jeg kan spotte på det udstyr jeg har prøvet det på. Når der virkeligt kommer et spil der flytter på noget, på den ene platform frem for den anden, så er jeg villig til at lytte til det igen, indtil da er det tom snak i min verden.
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf JanR » 16. mar 2014 16:57

Slimjay DK skrev:@Captainkicker

Det er ikke noget vås at PS4 outperform Xbox One på Multiplatform .. mig bekendt er 1080P højere end 900p og at 60FPS er bedre end 30FPS . At det så kører fint på din Xbox One og du har et pissegodt billed og ikke kan se forskellen ændre ikke på at dette ;) Det er fakta. Der er skam også masse af lokumstitler til PS4, og de kan bogstaveligt talt spilles på lokummet (læs : remote play på Vita FTW) Og så skriver du iøvrigt også det samme hele tiden så lad nu være med at spille hellig ;)

@Arnel : Jeg er ikke her for at retfærdiggøre mit køb, for hvis jeg vil have en Xbox One, så køber jeg en Xbox One, det er jo ikke ulovligt at have begge konsoller. Skulle jeg blive træt af min PS4 så sælger jeg den. Iøvrigt har jeg også Xbox360 hvilket har været min trofaste følgesvend siden release.

Det her er en Xbox One vs. PS4 tråd og hvis man ikke er interesseret i den debat, kan man jo passende bare lade være med at klikke sig ind på den eller hvis det er et problem for Xbox folket på et xbox site, så luk tråden, Captainkicker er jo i stand til det som moderator.

Hop elegant over tråden hvis i ikke kan tåle debattere om emnet. det er ikke så svært :wink:

Slimjay DK skrev:
CaptainKicker skrev:Hvorfor skulle jeg lukke tråden? Har jeg ingen hensigt i. Jeg kommer bare med modsvar til jeres syn, for at sætte det i kontrast for gæster og folk som søger info om Xbox One og PS4, da i nogen gange giver et meget forkert billede af det hele. (selvom dette måske lidt er den forkerte tråd)


Og du mener så du kommer og retter op på det billed ved at skrive

"Det er noget vås når i sidder og siger at PS4 performer multiplat spil bedre" ?

eller at du altid skal sammenligne dine spil med en af PS4's dårligste rated titler, også selvom de intet har med en anden at gøre

"Plants vs Zombies: Garden Warfare og Peggle 2, som i ikke har endnu, er for mig at se, allerede en bedre oplevelse, end at skulle døjes med Knack."

For det billed kan da i mine øjne da ikke være mere forkert, og så kommer det oven i købet fra en moderator [-X


+2
Det er godt at læse noget rationelt, som svar på Kickers meget stærke følelser for Xbox One.
Billede
JanR
Niveau 2
 
Indlæg: 116


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Redman DK » 16. mar 2014 17:55

CaptainKicker skrev:Og nej, mit indlæg er ikke mere fanboy-præget (som jeg altid får lort for), end jeres er. Det er blot et modsvar på de folk som har tendens til at skrive det samme om og om igen.


Men dine indlæg er jo netop ekstremt fanboy præget. Du skriver det samme igen og igen om at spillene er det vigtigste, men nævner så kun Knack og Killzone på PS4, og får det til at lyde som om indies ingen betydning har da de også fås til pc (hvilket Titanfall også gør...).

Det er noget vås når i sidder og siger at PS4 performer multiplat spil bedre. Jeg kan ikke se problematikken? De multiplat spil jeg har spillet kører strålende på Xbox One, og jeg har pissegodt billede og stort set ingen fejl.


Det er da fint at det kører "strålende" på din Xbox One, men faktum er nu at de kører bedre på PS4. Og det er meget muligt at det ikke betyder en skid for dig, da du jo kun går op i spillene (hmm virker lidt modsigende..), men for os der har interesse i begge konsoller og helst vil have den bedste udgave, gør det altså en stor forskel.

arnel925 skrev:Jeg forstå ikke hvorfor dem som kun ejer en ps4 hele tiden er på xboxlife.dk, hvis jeg kun ejede en ps4 og var en glad ejer så vil jeg være ligeglad hvad andre skriver om ps4 på et xbox site eller nintendo site. Og som jeg kan se, så er de fleste af jer som kun ejer en ps4, herinde for at skriver i tråden "Xbox One eller PS4". Skriver i på et xbox forum fordi i skal bekræftes i at i har truffet det rigtige valg mht xbox1 vs ps4? :D Der findes jo også pslife.dk. Jeg kan ikke se at man få noget ud af denne tråd hvis personen ejer kun en xbox one eller ps4, hvordan skal han komme med en saglig begrundelse for at vælge den ene frem for den anden da han jo kun ejer en maskine. Dette er bare en tråd for at få fanboys op og køre. Denne tråd gav mening før xbox one og ps4 udkom, men nu giver den ikke mening mere.


Hvorfor syntes du den gav mening før det udkom men ikke nu? Tror du at folks valg af konsol blev afgjort på samme tidspunkt som konsollerne udkom?
Kan ikke se hvorfor det kun er folk med begge konsoller der burde skrive i denne tråd. Det er vel netop folk med kun en af dem, eller ingen, som denne tråd er relevant for, da det sjovt nok er dem der er interesseret i forskellene på dem for at se hvilken de skal have, hvis ikke begge.

Dem der kun ejer en PS4 er her vel sjovt nok fordi de også er interesseret i Xbox (Ok der er måske en der ikke er :wink: ). Jeg har f.eks. planer om at eje begge konsoller, så en tråd som denne hvor fordele og ulemper ved begge konsoller bliver kastet frem og tilbage hele tiden, er jo perfekt for mig til at vurdere hvornår det er tid til at købe en Xbox One.
Redman DK
Niveau 4
 
Indlæg: 436


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf hackNICE1112@ » 16. mar 2014 18:35

Redman DK skrev:
CaptainKicker skrev:Og nej, mit indlæg er ikke mere fanboy-præget (som jeg altid får lort for), end jeres er. Det er blot et modsvar på de folk som har tendens til at skrive det samme om og om igen.


Men dine indlæg er jo netop ekstremt fanboy præget. Du skriver det samme igen og igen om at spillene er det vigtigste, men nævner så kun Knack og Killzone på PS4, og får det til at lyde som om indies ingen betydning har da de også fås til pc (hvilket Titanfall også gør...).

Det er noget vås når i sidder og siger at PS4 performer multiplat spil bedre. Jeg kan ikke se problematikken? De multiplat spil jeg har spillet kører strålende på Xbox One, og jeg har pissegodt billede og stort set ingen fejl.


Det er da fint at det kører "strålende" på din Xbox One, men faktum er nu at de kører bedre på PS4. Og det er meget muligt at det ikke betyder en skid for dig, da du jo kun går op i spillene (hmm virker lidt modsigende..), men for os der har interesse i begge konsoller og helst vil have den bedste udgave, gør det altså en stor forskel.

arnel925 skrev:Jeg forstå ikke hvorfor dem som kun ejer en ps4 hele tiden er på xboxlife.dk, hvis jeg kun ejede en ps4 og var en glad ejer så vil jeg være ligeglad hvad andre skriver om ps4 på et xbox site eller nintendo site. Og som jeg kan se, så er de fleste af jer som kun ejer en ps4, herinde for at skriver i tråden "Xbox One eller PS4". Skriver i på et xbox forum fordi i skal bekræftes i at i har truffet det rigtige valg mht xbox1 vs ps4? :D Der findes jo også pslife.dk. Jeg kan ikke se at man få noget ud af denne tråd hvis personen ejer kun en xbox one eller ps4, hvordan skal han komme med en saglig begrundelse for at vælge den ene frem for den anden da han jo kun ejer en maskine. Dette er bare en tråd for at få fanboys op og køre. Denne tråd gav mening før xbox one og ps4 udkom, men nu giver den ikke mening mere.


Hvorfor syntes du den gav mening før det udkom men ikke nu? Tror du at folks valg af konsol blev afgjort på samme tidspunkt som konsollerne udkom?
Kan ikke se hvorfor det kun er folk med begge konsoller der burde skrive i denne tråd. Det er vel netop folk med kun en af dem, eller ingen, som denne tråd er relevant for, da det sjovt nok er dem der er interesseret i forskellene på dem for at se hvilken de skal have, hvis ikke begge.

Dem der kun ejer en PS4 er her vel sjovt nok fordi de også er interesseret i Xbox (Ok der er måske en der ikke er :wink: ). Jeg har f.eks. planer om at eje begge konsoller, så en tråd som denne hvor fordele og ulemper ved begge konsoller bliver kastet frem og tilbage hele tiden, er jo perfekt for mig til at vurdere hvornår det er tid til at købe en Xbox One.


Hvor kan du se det køre bedre på ps4 end xbox one kan
Du se forskel
hackNICE1112@
Niveau 5
 
Indlæg: 1258


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf JanR » 16. mar 2014 18:40

hackNICE1112@ skrev:Hvor kan du se det køre bedre på ps4 end xbox one kan
Du se forskel


Der har været masser af sammenligninger i denne tråd, på næsten alle multiplatformspil.

Hvorfor laver du linjeskift midt i sætningen, i samtlige af dine indlæg?
Billede
JanR
Niveau 2
 
Indlæg: 116


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf RasmussenDK » 16. mar 2014 18:43

Hejsa, jeg kaster mig ud (måske, med hovedet under armen) i denne debat, da jeg nu, rent faktisk har mulighed for at anskaffe en PS4 eller X1 - og jeg er meget i tvivl, og har brug for friske input.

Min situation og verden som jeg ser den:
Jeg er 30 år gammel, arbejder fuldtid og har både kone og barn. Min gamingtid er altså ret begrænset.

Når jeg har mulighed/lyst til at game, har jeg typisk 1-3 timer af gangen, med undtagelse af de 2-3 gange om året hvor min kone tager barnet med på forlænget weekend, hjemme hos sine forældre. Jeg spiller meget få spil, typisk et ad gangen, og over en lang periode.

Jeg har ejet en X360 som jeg skiftede ud med en Wii, som jeg så skiftede ud med en PS3, som jeg så igen skiftede ud med en X360 Slim, som jeg har endnu. Jeg har en forkærlighed for Xboxens controller, samt styresystem ift. PS3.

Mine alltime favorit spil er: Mass Effect serien, Forza Motorsport serien, Dragona Age serien og Elderscrolls serien.

Jeg har AppleTV, hvor jeg kører medie streaming, Netflix og movie rentals fra. X1 vil altså ikke komme til at agere komplet entertainment system.

De nye konsoller:
Begge konsoller koster pt. det samme og kan begge købes i DK.

X1:
FEDT:
Forza Motorsport
Controlleren

NEGATIVT:
Hardware virker stort og klodset (ekstern PSU, større end sin forgænger)
Guldabb, for streaming tjenester ( det bruger jeg jo ATV til, men princippet er en hård pille at sluge)
Kinect, kommer til at ligge i en skuffe et sted.

PS4:
FEDT:
Elegant, moderne Hardware ( mindre end PS3, indbygget PSU, udskiftelig HDD.)
Tilsyneladende bedre perfomance end X1 ( tvivler på at dette reelt vil gøre den store forskel for mig)
Principielt lidt billigere, da man kan få maskinen inkl. et spil, til samme pris som X1.

NEGATIVT:
Der er ikke, ligesom X1(forza), et spil jeg pt. kan sige, at jeg gerne vil have med, når jeg skal ud og hente maskinen.

Når I kigger på mine pointer, hvad tænker I så, at I ville gøre i mine sko?
Senest rettet af RasmussenDK 16. mar 2014 18:56, rettet i alt 4 gange.
Billede
RasmussenDK
Niveau 4
 
Indlæg: 774


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf hackNICE1112@ » 16. mar 2014 18:47

JanR skrev:
hackNICE1112@ skrev:Hvor kan du se det køre bedre på ps4 end xbox one kan
Du se forskel


Der har været masser af sammenligninger i denne tråd, på næsten alle multiplatformspil.

Hvorfor laver du linjeskift midt i sætningen, i samtlige af dine indlæg?


Ja det hvad jeg godt det er ikke først gang jeg læser nåde
Herind

Spørger min mobil men er det nu også et problem ??
hackNICE1112@
Niveau 5
 
Indlæg: 1258


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf JanR » 16. mar 2014 18:49

hackNICE1112@ skrev:
JanR skrev:
hackNICE1112@ skrev:Hvor kan du se det køre bedre på ps4 end xbox one kan
Du se forskel


Der har været masser af sammenligninger i denne tråd, på næsten alle multiplatformspil.

Hvorfor laver du linjeskift midt i sætningen, i samtlige af dine indlæg?


Ja det hvad jeg godt det er ikke først gang jeg læser nåde
Herind

Spørger min mobil men er det nu også et problem ??


Fair nok.

Det er ikke
et problem,
men det er bare
underligt at læse
indlæg på denne måde. :wink:
Billede
JanR
Niveau 2
 
Indlæg: 116


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Morten Skou » 16. mar 2014 18:51

RasmussenDK skrev:NEGATIVT:
Kan ikke slukkes (miljø og ikke mindst økonomi) - mine stikkontakter har ikke tænd/sluk knapper.
Hardware virker stort og klodset (ekstern PSU, større end sin forgænger)
Guldabb, for streaming tjenester ( det bruger jeg jo ATV til, men princippet er en hård pille at sluge)
Kinect, kommer til at ligge i en skuffe et sted.


Selvfølgelig kan den da slukkes? Den har to forskellige strøm-indstillinger: en hvor den er helt slukket og en hvor den er på stand-by, på præcis samme måde som PS4 i øvrigt har det :)

Tror at du vil blive overrasket over Kinect, jeg hadede Kinect på Xbox 360, men bruger det ret ofte på Xbox One fordi den gør nogle ting meget nemmere end med controlleren.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf RasmussenDK » 16. mar 2014 18:57

Morten Skou skrev:
RasmussenDK skrev:NEGATIVT:
Kan ikke slukkes (miljø og ikke mindst økonomi) - mine stikkontakter har ikke tænd/sluk knapper.
Hardware virker stort og klodset (ekstern PSU, større end sin forgænger)
Guldabb, for streaming tjenester ( det bruger jeg jo ATV til, men princippet er en hård pille at sluge)
Kinect, kommer til at ligge i en skuffe et sted.


Selvfølgelig kan den da slukkes? Den har to forskellige strøm-indstillinger: en hvor den er helt slukket og en hvor den er på stand-by, på præcis samme måde som PS4 i øvrigt har det :)

Tror at du vil blive overrasket over Kinect, jeg hadede Kinect på Xbox 360, men bruger det ret ofte på Xbox One fordi den gør nogle ting meget nemmere end med controlleren.



Ok, jeg havde også lidt svært ved at tro på det helhjertet. Men det gav mening ift. "XBOX ON" kommandoer osv...
Billede
RasmussenDK
Niveau 4
 
Indlæg: 774


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 16. mar 2014 18:59

RasmussenDK skrev:Når I kigger på mine pointer, hvad tænker I så, at I ville gøre i mine sko?

Ud fra hvad du har skrevet, så ville jeg vente.
Du nævner godt nok selv Forza 5 som en afgørende faktor (Forza Horizon er planlgat til efteråret, mener jeg), og kan du ikke undvære det, så er valget jo nemt nok.

Alternativt så prøv at komme til at bruge lidt tid på begge maskiner, så finder du hurtigt ud af, hvilken konsol, der passer dig bedst. Jeg blev selv positivt overrasket over DS4, og har altid godt kunne lide Sony simple gui, men samtidig trækker spil som Titanfall og venner med XB1 den anden vej
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 82 gæster

cron