Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Blauwy » 8. nov 2013 18:34

Redman DK skrev:
Blauwy skrev:Du kan jo ikke rigtig nægte at tro på facts. Der er mange der fortælle at de har samme problem.


Så hvis der er mange der siger grise kan flyve, er det så et fact :wink:


Måske et dårligt ordvalg, men når flere rapporterer samme problem så er der nok noget om det ;) ;) ;)
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Blauwy » 8. nov 2013 18:55

Blauwy skrev:
Redman DK skrev:
Blauwy skrev:Du kan jo ikke rigtig nægte at tro på facts. Der er mange der fortælle at de har samme problem.


Så hvis der er mange der siger grise kan flyve, er det så et fact :wink:


Edit; Jeg var liiidt for hurtig ude med at andre har samme problem. Det virkede mere bredspredt end det er, og nu jeg ser billedet igen vil jeg give jer ret i at han nok har gjort det med vilje/behandlet den utroligt dårligt.
Blauwy
Niveau 7
 
Indlæg: 3402


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Muggs » 9. nov 2013 13:40

For ulan jeg er kommet i tvivl. Det har hele tiden været meningen at det er Xbox One der skal være min første next-gen konsol.
Men jeg er kommet meget i tvivl mht. Opløsning og de flere kræfter i PS4. Jeg har forudbestilt begge konsoller, så jeg har et par uger at beslutte mig i endnu.

Pros & cons
X1:
+ controlleren
+ bedste spil lineup til launch
+ bedre online del
+ forza serien

- højere pris
- dårligere ydelse end Ps4
- længe til dansk release, usikkerhed om alt virker 100%


PS4:
+ Lavere pris
+ Dansk release sen 29/11 så man kan købe spil her hjemme og der er en større chance for at alt på konsollen virker fra start.
+ flere kræfter
+ Uncharted serien

- controlleren. Som dog skulle være lidt større end PS3 og dermed måske falde bedre i min smag.
- dårligt spil lineup til launch. Det er stort set kun multiplat spil der fanger min interesse.

Nogen der kan komme med nogle guldkorn der kan gøre min beslutning nemmere?
Jeg har haft samtlige PS maskiner, endda 2 stk. 3'ere. Og den gamle Xbox og 4 stk. X360 så er ikke fanboy af det ene eller det andet. Xbox 360 har bare haft et spil lineup, en onlinedel og en controller der har tiltalt mig meget mere. På PS3 har det faktisk kun været Uncharted, Heavy rain og God of War der har fanget mig.
Jeg vil bare være uendeligt træt af at sidde med en maskine der afvikler de store AAA titler dårligere end konkurrenten til færre penge.
Det er primært BF4 jeg skal spille til at starte på..
PC: Intel Core i7 9700K, MSI Z370 Tomahawk, 32GB Corsair Vengeance RGB, GTX 1080 Ti.
Xbox One S
PlayStation 4 Pro
Muggs
Niveau 6
 
Indlæg: 1965
By: 8544 Mørke


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Too Nizzle » 9. nov 2013 14:15

Ved ikke om det er et guldkorn - men personligt ligger jeg ikke så meget vægt i launch spillene. Personligt har jeg i hvert fald svært ved at forestille mig nogle vælge for konsol for kort sigt - det er vel over en årrække. Og allerede i 2014 er launchspillene sikkert glemt glemt. Selvfølgelig er det relevant nu - men tror ikke det er noget man ville tænkte tilbage på og tænke - godt jeg valgt Xbox One fordi den havde de bedste spil de første 2 måneder :)

Ville nok ligge mere vægt på ting som har en betydning i længden som eks. hastighed, controller, services og sådan. Resten kan og vil nok blive ændret som tiden går :)
Too Nizzle
Niveau 5
 
Indlæg: 877
By: Høje Tåstrup


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Lowlandet » 9. nov 2013 14:17

Husk på at den hardware du køber, er ikke bedre end den software som følger med.

Og på det område er MS dominerende, da de har udviklet software i over 30 år :-)
Billede
Lowlandet
Niveau 7
 
Indlæg: 4582
By: Downtown, Nykøbing Falster


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf BulletEyeDk » 9. nov 2013 14:29

Muggs skrev:For ulan jeg er kommet i tvivl. Det har hele tiden været meningen at det er Xbox One der skal være min første next-gen konsol.
Men jeg er kommet meget i tvivl mht. Opløsning og de flere kræfter i PS4. Jeg har forudbestilt begge konsoller, så jeg har et par uger at beslutte mig i endnu.
......

Nogen der kan komme med nogle guldkorn der kan gøre min beslutning nemmere?


Hvad gør dine venner ? - for mig er det helt afgørende at man ikke sidder helt alene med en konsol og ens venner vælger den anden... jeg har brugt en del tid på at snakke tingene igennem med dem jeg typisk spiller online spil med...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Erroneus » 9. nov 2013 14:38

Muggs skrev:- controlleren. Som dog skulle være lidt større end PS3 og dermed måske falde bedre i min smag.

DS4 controlleren har samme størrelse som Xbox 360 controlleren og har bedre triggers, analog sticks, overflade end DS3. Samt nogle interessante funktioner som indbygget højtaler, lightbar og touchflade. En rigtig god opdatering af controlleren, som burde falde i de flestes smag. Og yes, jeg har selv prøvet den.
Senest rettet af Erroneus 9. nov 2013 14:41, rettet i alt 1 gang.
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Muggs » 9. nov 2013 14:39

BulletEyeDk skrev:Hvad gør dine venner ? - for mig er det helt afgørende at man ikke sidder helt alene med en konsol og ens venner vælger den anden... jeg har brugt en del tid på at snakke tingene igennem med dem jeg typisk spiller online spil med...

De fleste af dem jeg spiller med vælger X1. Og nogen har ikke besluttet sig endnu.
PC: Intel Core i7 9700K, MSI Z370 Tomahawk, 32GB Corsair Vengeance RGB, GTX 1080 Ti.
Xbox One S
PlayStation 4 Pro
Muggs
Niveau 6
 
Indlæg: 1965
By: 8544 Mørke


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Muggs » 9. nov 2013 14:41

Lowlandet skrev:Husk på at den hardware du køber, er ikke bedre end den software som følger med.

Og på det område er MS dominerende, da de har udviklet software i over 30 år :-)

Ved nu ikke lige hvor stor en succes Windows er :D Men har været super tilfreds med min X360 hvad det angår, og den er jo også svagere, på papiret, end PS3.
PC: Intel Core i7 9700K, MSI Z370 Tomahawk, 32GB Corsair Vengeance RGB, GTX 1080 Ti.
Xbox One S
PlayStation 4 Pro
Muggs
Niveau 6
 
Indlæg: 1965
By: 8544 Mørke


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Muggs » 9. nov 2013 14:48

Erroneus skrev:
Muggs skrev:- controlleren. Som dog skulle være lidt større end PS3 og dermed måske falde bedre i min smag.

DS4 controlleren har samme størrelse som Xbox 360 controlleren og har bedre triggers, analog sticks, overflade end DS3. Samt nogle interessante funktioner som indbygget højtaler, lightbar og touchflade. En rigtig god opdatering af controlleren, som burde falde i de flestes smag. Og yes, jeg har selv prøvet den.

Det lyder jo udemærket. Men gør mig bare endnu mere i tvivl :D
PC: Intel Core i7 9700K, MSI Z370 Tomahawk, 32GB Corsair Vengeance RGB, GTX 1080 Ti.
Xbox One S
PlayStation 4 Pro
Muggs
Niveau 6
 
Indlæg: 1965
By: 8544 Mørke


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Thorpedo29 » 9. nov 2013 14:50

Erroneus skrev:
Muggs skrev:- controlleren. Som dog skulle være lidt større end PS3 og dermed måske falde bedre i min smag.

DS4 controlleren har samme størrelse som Xbox 360 controlleren og har bedre triggers, analog sticks, overflade end DS3. Samt nogle interessante funktioner som indbygget højtaler, lightbar og touchflade. En rigtig god opdatering af controlleren, som burde falde i de flestes smag. Og yes, jeg har selv prøvet den.


Har du også prøvet den nye Xbox controller? Lyder rigtigt fedt med rumble i sticks.

Uanset hvad ville jeg kigge på spillene og hvad dine venner gør. De grafiske forskelle kommer til at være minimale, som de også var i den her generation.
Thorpedo29
Niveau 6
 
Indlæg: 1421


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Erroneus » 9. nov 2013 14:54

Thorpedo29 skrev:Har du også prøvet den nye Xbox controller? Lyder rigtigt fedt med rumble i sticks.
Nope desværre, men ja det lyder fint. Ud fra hvad jeg har hørt, så er One controlleren lidt mindre, men ikke meget.

Men ja enig, hvis man spiller MP spil, så skal man kigge på hvor ens venner spiller.
Billede
Erroneus
Niveau 6
 
Indlæg: 1683
By: Nyborg


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf torniel » 9. nov 2013 14:59

Muggs skrev:
Erroneus skrev:
Muggs skrev:- controlleren. Som dog skulle være lidt større end PS3 og dermed måske falde bedre i min smag.

DS4 controlleren har samme størrelse som Xbox 360 controlleren og har bedre triggers, analog sticks, overflade end DS3. Samt nogle interessante funktioner som indbygget højtaler, lightbar og touchflade. En rigtig god opdatering af controlleren, som burde falde i de flestes smag. Og yes, jeg har selv prøvet den.

Det lyder jo udemærket. Men gør mig bare endnu mere i tvivl :D


Mugge, du skal købe en Xbox One, for ellers kan vi jo ikke spille sammen mere. Sådan, det var nemt! :D
torniel
Niveau 2
 
Indlæg: 175


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 9. nov 2013 15:07

Jeg har vidst nævnt det et par gange, men jeg venter med at vælge.

Der er plusser og minusser ved begge konsoller, men i sidste ende er det for mit vedkommende spillene (gameplay og underholdningsværdi), der bliver afgørende med kvalitet i online service og controller som de sekundære parametre. Grafik får ingen indflydelse overhovedet.

Jeg vil gerne se anmeldelser (gerne fra tekniske hjemmesider), børnesygdomme og kommentarer fra alle dem, der har købt en konsol. Den lokale Gamestop skulle gerne få en PS4 stander snart, så jeg selv kan prøve dyret, og jeg har allerede lavet playdates med venner, der henter en XB1 i Tyskland.

Når alt er sagt og gjort, så tror jeg der går et års tid før jeg vælger min næste konsol.
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf IkkNico » 9. nov 2013 16:55

Altid rart med en dobbelt-post

Need for Speed Rivals: Xbox One/PS4 Graphics Comparison (IGN)

det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster

cron