Buktu skrev:hackNICE1112@ skrev:Nej den er ikke 50% stærker end xbox one
"Sony gave the PS4 50% more raw shader performance, plain and simple (768 SPs @ 800MHz vs. 1152 SPs & 800MHz). Unlike last generation, you don't need to be some sort of Jedi to extract the PS4's potential here."
http://www.anandtech.com/show/6972/xbox ... tation-4/5
Major Oblivious skrev:Nej, jeg er generelt også stået af..
Gassen er gået lidt af min ballon.
Nu ved vi at de kommer, og så må vi se, hvad journalister siger til dem..
Fordi vi tæsker rundt i de samme citater med forskellige fortolkninger ændre intet
tue69 skrev:Major Oblivious skrev:Nej, jeg er generelt også stået af..
Gassen er gået lidt af min ballon.
Nu ved vi at de kommer, og så må vi se, hvad journalister siger til dem..
Fordi vi tæsker rundt i de samme citater med forskellige fortolkninger ændre intet
Du skal bare købe den samme konsol som mig, Major - du ved du vil, jeg ved du ikke gider.
Chromaxxx skrev:Uden at gå for meget offtopic, så er det lidt samme diskussion som Android vs. WP7/8. Folk har åbenbart svært ved at forstå at bedre hardware, ikke er lig med en bedre oplevelse.
Jeg har som mange andre ikke afgjort hvilket konsol der er den rigtige for mig, for der er fordele og ulemper ved begge. Men jeg mener at når folk afskriver Xbox One pga. "dårlige" specifikationer, så bliver debatten for unuanceret og useriøs.
-S- skrev:Microsoft går efter at deres system skal kunne multitaske og derfor kan de udnytte en masse nye fede features som Snap Mode f.eks.
Sony går efter at deres system skal være minimalistisk og hurtigt, og fokuserer mere på spildelen.
tue69 skrev:-S- skrev:Microsoft går efter at deres system skal kunne multitaske og derfor kan de udnytte en masse nye fede features som Snap Mode f.eks.
Sony går efter at deres system skal være minimalistisk og hurtigt, og fokuserer mere på spildelen.
Sådan her har jeg også forstået det. Også selvom mit hoved ikke er sindssygt god til at aflæse hardware og deslige, så er det stort set konsensus i de artikler jeg har læst.
Jeg tror også at folk skal lære at skelne imellem en "mindre performance-stærk" og en "ringere" konsol. Selv om Xbox One bliver endegyldigt bekræftet (af MS/anmelderne/journalister/gud/whatever) som værende en hardwaremæssigt svagere konsol end PS4, så behøver den da ikke være dårlig af den grund.
Det ligger jo netop i kortene, at MS forsøger at supplere spildelen med mange andre fede features. Jeg ser stadigvæk Xbox One som en multifunktions-maskine, hvor PS4 mere er raw gaming.
I al fald ud fra de informationer, som findes i markedet p.t. Der er rigeligt med tid til at tage fejl i endnu
-S- skrev:Der skal helt klart også tages højde for operativ system.
Xbox One bruger 3GB DDR3 til WindowsNT (3x2100Mhz)
PS4 bruger 1GB GDDR5 til FreeBSD (1x5500Mhz)
Microsoft går efter at deres system skal kunne multitaske og derfor kan de udnytte en masse nye fede features som Snap Mode f.eks.
Sony går efter at deres system skal være minimalistisk og hurtigt, og fokuserer mere på spildelen.
Annxii skrev:-S- skrev:Der skal helt klart også tages højde for operativ system.
Xbox One bruger 3GB DDR3 til WindowsNT (3x2100Mhz)
PS4 bruger 1GB GDDR5 til FreeBSD (1x5500Mhz)
Microsoft går efter at deres system skal kunne multitaske og derfor kan de udnytte en masse nye fede features som Snap Mode f.eks.
Sony går efter at deres system skal være minimalistisk og hurtigt, og fokuserer mere på spildelen.
i første omgang købte jeg bare den med 1GB til OS i PS4, men nu har jeg flere steder set, at det er et gammelt tal tilbage fra efterår 2012 hvor de fleste troede, at PS4 kun ville have 4GB, og intet vist på E3 skulle have brugt mere end 5GB. Indtil Sony rent faktisk selv fortæller noget så er det bare internet-støj
-S- skrev:Microsoft fortæller udviklere at de har 88% højere bandwidth: http://www.eurogamer.net/articles/digit ... n-hardware
nakka skrev:så er vi nået til efter BUILD:
http://www.flesheatingzipper.com/gaming ... or-indies/
nakka skrev:-S- skrev:Microsoft fortæller udviklere at de har 88% højere bandwidth: http://www.eurogamer.net/articles/digit ... n-hardware
en mystisk omgang pr..? man skal "go through hoops"
Apparently, there are spare processing cycle "holes" that can be utilised for additional operations. Theoretical peak performance is one thing, but in real-life scenarios it's believed that 133GB/s throughput has been achieved with alpha transparency blending operations (FP16 x4).
hvilket er det så? utroligt at en MS mand kan sige dette hva?
så er vi nået til efter BUILD:
http://www.flesheatingzipper.com/gaming ... or-indies/
Brugere der læser dette forum: Ingen og 55 gæster