Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf -S- » 28. jun 2013 10:01

Buktu skrev:
hackNICE1112@ skrev:Nej den er ikke 50% stærker end xbox one


"Sony gave the PS4 50% more raw shader performance, plain and simple (768 SPs @ 800MHz vs. 1152 SPs & 800MHz). Unlike last generation, you don't need to be some sort of Jedi to extract the PS4's potential here."

http://www.anandtech.com/show/6972/xbox ... tation-4/5


Anandtech \:D/
-S-
 


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Major Oblivious » 28. jun 2013 10:04

Nej, jeg er generelt også stået af..
Gassen er gået lidt af min ballon.
Nu ved vi at de kommer, og så må vi se, hvad journalister siger til dem..

Fordi vi tæsker rundt i de samme citater med forskellige fortolkninger ændre intet
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 28. jun 2013 10:12

Major Oblivious skrev:Nej, jeg er generelt også stået af..
Gassen er gået lidt af min ballon.
Nu ved vi at de kommer, og så må vi se, hvad journalister siger til dem..

Fordi vi tæsker rundt i de samme citater med forskellige fortolkninger ændre intet


Du skal bare købe den samme konsol som mig, Major - du ved du vil, jeg ved du ikke gider.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Chromaxxx » 28. jun 2013 10:22

Uden at gå for meget offtopic, så er det lidt samme diskussion som Android vs. WP7/8. Folk har åbenbart svært ved at forstå at bedre hardware, ikke er lig med en bedre oplevelse.

Jeg har som mange andre ikke afgjort hvilket konsol der er den rigtige for mig, for der er fordele og ulemper ved begge. Men jeg mener at når folk afskriver Xbox One pga. "dårlige" specifikationer, så bliver debatten for unuanceret og useriøs.
Chromaxxx
Niveau 1
 
Indlæg: 79


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 28. jun 2013 10:25

tue69 skrev:
Major Oblivious skrev:Nej, jeg er generelt også stået af..
Gassen er gået lidt af min ballon.
Nu ved vi at de kommer, og så må vi se, hvad journalister siger til dem..

Fordi vi tæsker rundt i de samme citater med forskellige fortolkninger ændre intet


Du skal bare købe den samme konsol som mig, Major - du ved du vil, jeg ved du ikke gider.


Gør som Tue69 køb PS4 :D
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf -S- » 28. jun 2013 10:50

Chromaxxx skrev:Uden at gå for meget offtopic, så er det lidt samme diskussion som Android vs. WP7/8. Folk har åbenbart svært ved at forstå at bedre hardware, ikke er lig med en bedre oplevelse.

Jeg har som mange andre ikke afgjort hvilket konsol der er den rigtige for mig, for der er fordele og ulemper ved begge. Men jeg mener at når folk afskriver Xbox One pga. "dårlige" specifikationer, så bliver debatten for unuanceret og useriøs.


Der skal helt klart også tages højde for operativ system.

Xbox One bruger 3GB DDR3 til WindowsNT (3x2100Mhz)

PS4 bruger 1GB GDDR5 til FreeBSD (1x5500Mhz)

Microsoft går efter at deres system skal kunne multitaske og derfor kan de udnytte en masse nye fede features som Snap Mode f.eks.

Sony går efter at deres system skal være minimalistisk og hurtigt, og fokuserer mere på spildelen.
-S-
 


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 28. jun 2013 11:13

-S- skrev:Microsoft går efter at deres system skal kunne multitaske og derfor kan de udnytte en masse nye fede features som Snap Mode f.eks.

Sony går efter at deres system skal være minimalistisk og hurtigt, og fokuserer mere på spildelen.


Sådan her har jeg også forstået det. Også selvom mit hoved ikke er sindssygt god til at aflæse hardware og deslige, så er det stort set konsensus i de artikler jeg har læst.

Jeg tror også at folk skal lære at skelne imellem en "mindre performance-stærk" og en "ringere" konsol. Selv om Xbox One bliver endegyldigt bekræftet (af MS/anmelderne/journalister/gud/whatever) som værende en hardwaremæssigt svagere konsol end PS4, så behøver den da ikke være dårlig af den grund.

Det ligger jo netop i kortene, at MS forsøger at supplere spildelen med mange andre fede features. Jeg ser stadigvæk Xbox One som en multifunktions-maskine, hvor PS4 mere er raw gaming.

I al fald ud fra de informationer, som findes i markedet p.t. Der er rigeligt med tid til at tage fejl i endnu :D
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Shooter DK » 28. jun 2013 11:31

tue69 skrev:
-S- skrev:Microsoft går efter at deres system skal kunne multitaske og derfor kan de udnytte en masse nye fede features som Snap Mode f.eks.

Sony går efter at deres system skal være minimalistisk og hurtigt, og fokuserer mere på spildelen.


Sådan her har jeg også forstået det. Også selvom mit hoved ikke er sindssygt god til at aflæse hardware og deslige, så er det stort set konsensus i de artikler jeg har læst.

Jeg tror også at folk skal lære at skelne imellem en "mindre performance-stærk" og en "ringere" konsol. Selv om Xbox One bliver endegyldigt bekræftet (af MS/anmelderne/journalister/gud/whatever) som værende en hardwaremæssigt svagere konsol end PS4, så behøver den da ikke være dårlig af den grund.

Det ligger jo netop i kortene, at MS forsøger at supplere spildelen med mange andre fede features. Jeg ser stadigvæk Xbox One som en multifunktions-maskine, hvor PS4 mere er raw gaming.

I al fald ud fra de informationer, som findes i markedet p.t. Der er rigeligt med tid til at tage fejl i endnu :D


Og derfor vælger jeg ps4 på grund af fokusering på gaming!
IKKE hoppe, danse etc. nu med puls WOW! nej tak!
Dog kommer der nogle ret awesome xbox one eksklusiver, som nok vil tvinge en xbox one ind i stuen lidt senere. ;)
Sony KDL50W805BBN
Sony HT-CT770
Sony PS4 2TB
Xbox One 500GB
Turtle Beach Ear Force PX4
Vision PC S4368
Samsung galaxy S4 (4G)
Shooter DK
Niveau 7
 
Indlæg: 2012


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf -S- » 28. jun 2013 13:02

Grunden til at Microsoft og Sony valgte AMD: http://www.forbes.com/sites/patrickmoor ... r=yahootix
-S-
 


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Annxii » 28. jun 2013 14:21

-S- skrev:Der skal helt klart også tages højde for operativ system.

Xbox One bruger 3GB DDR3 til WindowsNT (3x2100Mhz)

PS4 bruger 1GB GDDR5 til FreeBSD (1x5500Mhz)

Microsoft går efter at deres system skal kunne multitaske og derfor kan de udnytte en masse nye fede features som Snap Mode f.eks.

Sony går efter at deres system skal være minimalistisk og hurtigt, og fokuserer mere på spildelen.

i første omgang købte jeg bare den med 1GB til OS i PS4, men nu har jeg flere steder set, at det er et gammelt tal tilbage fra efterår 2012 hvor de fleste troede, at PS4 kun ville have 4GB, og intet vist på E3 skulle have brugt mere end 5GB. Indtil Sony rent faktisk selv fortæller noget så er det bare internet-støj :)
Annxii
Niveau 6
 
Indlæg: 1541


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf -S- » 28. jun 2013 14:59

Annxii skrev:
-S- skrev:Der skal helt klart også tages højde for operativ system.

Xbox One bruger 3GB DDR3 til WindowsNT (3x2100Mhz)

PS4 bruger 1GB GDDR5 til FreeBSD (1x5500Mhz)

Microsoft går efter at deres system skal kunne multitaske og derfor kan de udnytte en masse nye fede features som Snap Mode f.eks.

Sony går efter at deres system skal være minimalistisk og hurtigt, og fokuserer mere på spildelen.

i første omgang købte jeg bare den med 1GB til OS i PS4, men nu har jeg flere steder set, at det er et gammelt tal tilbage fra efterår 2012 hvor de fleste troede, at PS4 kun ville have 4GB, og intet vist på E3 skulle have brugt mere end 5GB. Indtil Sony rent faktisk selv fortæller noget så er det bare internet-støj :)


Ja der går også rygter om at de har en separat chip til håndtering af video/musik, eller at der måske er dedikeret 2 GB til OS så streaming/upload fungerer godt socialt :)

Som med de fleste rygter om konsoller plejer de at ramme tæt ;)

http://www.neowin.net/news/next-gen-xbo ... tedly-leak

Billede
-S-
 


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf -S- » 28. jun 2013 15:06

Microsoft fortæller udviklere at de har 88% højere bandwidth: http://www.eurogamer.net/articles/digit ... n-hardware
-S-
 


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf nakka » 28. jun 2013 21:02

-S- skrev:Microsoft fortæller udviklere at de har 88% højere bandwidth: http://www.eurogamer.net/articles/digit ... n-hardware


en mystisk omgang pr..? man skal "go through hoops"

Apparently, there are spare processing cycle "holes" that can be utilised for additional operations. Theoretical peak performance is one thing, but in real-life scenarios it's believed that 133GB/s throughput has been achieved with alpha transparency blending operations (FP16 x4).

hvilket er det så? =D> utroligt at en MS mand kan sige dette hva?

så er vi nået til efter BUILD:
http://www.flesheatingzipper.com/gaming ... or-indies/
nakka
Niveau 5
 
Indlæg: 1135


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Annxii » 28. jun 2013 21:35

nakka skrev:så er vi nået til efter BUILD:
http://www.flesheatingzipper.com/gaming ... or-indies/

jeg har sgu ikke noget imod at der er lidt justits med hvad der bliver lagt på xbox marketplace. Hellere det end at det ender som Android, der lyder over med crap
Annxii
Niveau 6
 
Indlæg: 1541


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Krisgebis » 28. jun 2013 21:49

nakka skrev:
-S- skrev:Microsoft fortæller udviklere at de har 88% højere bandwidth: http://www.eurogamer.net/articles/digit ... n-hardware


en mystisk omgang pr..? man skal "go through hoops"

Apparently, there are spare processing cycle "holes" that can be utilised for additional operations. Theoretical peak performance is one thing, but in real-life scenarios it's believed that 133GB/s throughput has been achieved with alpha transparency blending operations (FP16 x4).

hvilket er det så? =D> utroligt at en MS mand kan sige dette hva?

så er vi nået til efter BUILD:
http://www.flesheatingzipper.com/gaming ... or-indies/

Der er et formuleringproblem i dit indlæg. Påpejer du, at det ikke kan passe, at vi får to tal? Altså 192 og 133GB/s?
Hvordan mener du det er PR, når det ikke har noget med "the public" at gøre?
Krisgebis
Niveau 7
 
Indlæg: 2034


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 55 gæster

cron