Xboxlife forum

Xbox One eller PS4?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hvilken konsol vælger du?

Xbox One
368
55%
Playstation 4
179
27%
Begge
92
14%
Ingen af dem
27
4%
 
Afgivne stemmer : 666

Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Thorpedo29 » 28. jun 2013 08:29

Slimjay DK skrev:Jeg synes det er interessant hvor mange nyheder både gode og mindre gode man ser dagligt omkring Xbox One, man hører ikke en skid til PS4 ..

Er PS4 platformen så kedelig at ingen gider at snakke om den eller kigger jeg på de forkerte sites ?


Jeg syntes da der er noget snak om den men det er vel naturligt at der snakkes mest om xboxone.

PS4 er jo primært en hardware opgradering, xbox har bragt en masse nye ting både godt og skidt. Noget af det nye skabte jo et mindre ramaskrig(drm) og blev efterfølgende ændret. De har kinect med som tvunget tilbehør og en tv løsning i boksen, så der er vel bare mere at snakke om.
Thorpedo29
Niveau 6
 
Indlæg: 1421


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf -S- » 28. jun 2013 08:41

En spændende video om hvordan Mark Cerny designede PS4

-S-
 


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 28. jun 2013 08:47

Slimjay DK skrev:Jeg synes det er interessant hvor mange nyheder både gode og mindre gode man ser dagligt omkring Xbox One. Man hører ikke en skid til PS4 ..

Er PS4 platformen så kedelig at ingen gider at snakke om den, eller kigger jeg på de forkerte sites ?


Det er altid minoriteten der råber højest :P
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Chromaxxx » 28. jun 2013 09:14

nakka skrev:
:lol: #-o
læs du nu lige den her tråd igennem igen. her er specs, sprog, kits, engiens, software mm. debateret - så jo, ps4 er meget stærkere. utroligt det KUN er på xboxfokuseret forums, dette er til debat. alle neutrale forums med både xbox, pc, nintendo, apple og sonyfolk.. ja der er det en fælleskonsensus. skal jeg linke til dem, eller kender du flere af dem? vi nævner lige et par heavy mirosoftsider som polygon, giantbomb, edge/eurogamer (lavet et fantastisk "så ikke-technørden fatter det" artikel")mm.

og "DEZ POWER OF DEM CLOUD!". tro du på at det viser sig som hård kernekræft (og bedre endnu, tro du at brug af "skykraft" kun fåes til en xbox). også debatteret tidligere i tråden her - anbefaler eurogamer og neogaf for lidt indsigt. flere der har arbejdet med MS netværk og andre med onlive deltager.

=D>


#-o

Man sidder helt og får Xbox 360 vs. PS3 deja vu...

Her har du lidt fra en udvikler tilbage fra 4. maj:

My fellow developers in the AAA Game studio, myself am in the APP studio, are in the last sprint before submission for review. They needed to rework the engine from ground up to take advantage of PRT's .. PRT's are a serious game changer, I have seen the textures they designers are coming up with , massively massive textures that span huge surface areas of a world all within a single texture. It's amazing what I've seen coming out from my fellow game developers/designers. And the real-time ray tracing (path) is a sight to behold, the global illumination and particle systems in our new engine is something I would not have thought possible for many years. You will be blown away when you see this hopefully on launch date.

It's clear from my use of the sdk and the development environment that MS are definitely on track, they have a brilliant developer story that I know other developers will fall in love with once its public.

They've spent a great deal of effort reducing certain game textures/animations and the engine in general just to get a decent 60fps on the PS4. Clearly in their eyes the Xbox is leaps and bounds ahead of the PS4.


Kilde: http://pastebin.com/iwgKTs2g

Hvordan passer det ind i dit verdensbillede?
Chromaxxx
Niveau 1
 
Indlæg: 79


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Slimjay DK » 28. jun 2013 09:27

-S- skrev:En spændende video om hvordan Mark Cerny designede PS4




Det er nok nærmere hele hans CV :) ret spændende og en dygtig mand ... :D
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 28. jun 2013 09:32

Jeg har et væddemål med mig selv om, hvornår folk egentligt forstår, at indtil vi får comparison videoer, så vil du ALTID kunne finde nyheder, personer eller hele sites, som fortæller modsatrettede historier.

@Chromaxxx

Hvem er fyren der fortæller i det ovenstående citat? Det lyder da lovende, men når det er uden afsender, så kunne jeg sætte mig ned og skrive det samme om min næste mobiltelefon vs. Playstation 4.

Nu skal det siges at jeg ikke kender pastebin.com, og dermed ikke ved om det er sådan et komplet sammenkog af, hvad kloge mennesker siger, i så fald, så se bort fra ovenstående. Men efter 5 år som journalist i spilbranchen, så har jeg det bare SÅ svært med anonyme kilder - specielt i ophedede tider som disse.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Chromaxxx » 28. jun 2013 09:37

Det er korrekt at han er anonym, men som jeg forstår det, så beskriver han noget tilbage i maj måned, som mig bekendt først lige er blevet præsenteret af Microsoft.
Chromaxxx
Niveau 1
 
Indlæg: 79


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf tue69 » 28. jun 2013 09:39

Chromaxxx skrev:Det er korrekt at han er anonym, men som jeg forstår det, så beskriver han noget tilbage i maj måned, som mig bekendt først lige er blevet præsenteret af Microsoft.


Tak for svar :) Jeg har ikke fulgt med de sidste par dage sådan for alvor, så det er ny info for mig. Men det lyder da i så fald vanvittigt spændende, om end man nok skal rense for, at der kan være tale om en dedikeret MS-udvikler, som ingen interesse har i at promovere den konkurrerende konsol.

Spændende er det dog!

Jeg glæder mig dog stadigvæk til de første hands-on oplevelser. Som skrevet ovenfor, så kan man hurtigt drukne i de informationer der er i markedet p.t. :)
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Buktu » 28. jun 2013 09:42

Det giver jo bare svært mening. PS4 har hurtigere ram, hvor en større del af det er tilgængeligt. Derudover har den en GPU der er 50% stærkere end Xbox One.

Så skal du altså komme med noget bedre end en anonym post på pastebin for at overbevise mig om at Xbox One er "leaps and bounds" foran PS4 - for det giver ganske enkelt ikke mening!
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642



Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf hackNICE1112@ » 28. jun 2013 09:46

Nej den er ikke 50% stærker end xbox one
hackNICE1112@
Niveau 5
 
Indlæg: 1258


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Buktu » 28. jun 2013 09:48

hackNICE1112@ skrev:Nej den er ikke 50% stærker end xbox one


"Sony gave the PS4 50% more raw shader performance, plain and simple (768 SPs @ 800MHz vs. 1152 SPs & 800MHz). Unlike last generation, you don't need to be some sort of Jedi to extract the PS4's potential here."

http://www.anandtech.com/show/6972/xbox ... tation-4/5
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Chromaxxx » 28. jun 2013 09:52

Buktu skrev:Det giver jo bare svært mening. PS4 har hurtigere ram, hvor en større del af det er tilgængeligt. Derudover har den en GPU der er 50% stærkere end Xbox One.

Så skal du altså komme med noget bedre end en anonym post på pastebin for at overbevise mig om at Xbox One er "leaps and bounds" foran PS4 - for det giver ganske enkelt ikke mening!


Ja, man skal være kritisk over for anonyme kilder, men set i lyset af at det er information fra godt en måned før Xbox One blev præsenteret, og det nu viser sig at være korrekt omkring DirectX 11.5 / PRT, så lyder det som meget lovende "insider" viden.

Husk på at der er ingen der nægter at PS4 er 50% hurtigere på GPU. Det er måden de to forskellige konsoller håndtere textures, der ser ud til at gøre forskellen her.
Chromaxxx
Niveau 1
 
Indlæg: 79


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf hackNICE1112@ » 28. jun 2013 09:55

Enig :-)
hackNICE1112@
Niveau 5
 
Indlæg: 1258


Re: Xbox One eller PS4?

Indlægaf Thorpedo29 » 28. jun 2013 09:56

Jeg havde egentligt lovet mig selv ikke at poste mere i den her tråd for en måned siden men mit liv er åbenbart så indholdsløst at jeg bare bliver ved...

Tror man kunne koge hele tråden ned til 10-15 poster og have den samme mængde brugbar information.

Release nu tak, ikke mere snik snak :)
Thorpedo29
Niveau 6
 
Indlæg: 1421


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 38 gæster