Xboxlife forum

Xbox One-tråden

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Rygte: Always On

Indlægaf M0nsterM0nk3y » 6. apr 2013 05:35

Slimjay DK skrev:Det folk har ondt i røven over, er at der muligvis kommer en feature de ikke selv kan sætte on / off. Folk elsker at have noget at bitche over. Jeg vil næsten vædde på der sidder folk og bitcher påtrods af de alligevel altid er online, bare fordi det er "in" at være imod ... folk sætter scenarier op over en feature de intet kender til ? kom nu ind i kampen og smid lidt vand på bålet, der er intet meldt ud endnu, og skulle det vise sig at være noget sandhed i de rygter, som man ikke kan leve med, så kan man jo bare lade være med at købe, længere er den ikke :)


Jeg skal da med glæde indrømme at jeg altid er online (undtagen når min X360 hopper af internettet, hvilket sker tit og jeg ikke kan forstå, men som ville være rigtig øv hvis det krævede at den altid var on!).
Jeg bitcher ikke over denne feature fordi det er "in", og vil med glæde høre dit argument for hvorfor det er "in" at bitche over...
Grunden til at jeg klager over denne feature, er fordi at hvis de fuldfører denne idé så ved de udmærket godt hvor mange af deres fanskare, og deres forbrugere som de udelukker fra den nye xbox. At M$ kan finde på at gøre dette over for deres forbrugere synes jeg i sig selv er at være ligeglad med dem, og bare vise at de tænker mere på dem selv end gamerne. Selvfølgelig hvis de kommer med nogle rigtig gode argumenter for hvorfor den altid skal være on, og viser en helt masse nye fede ting og features som det åbner op for og det er tiltalende, så vil jeg med glæde købe den fordi så viser de bare at den eneste grund til de har valgt at gøre det er for at gøre underholdningen for os derude meget bedre. Men det eneste det kan være grund for endtil videre er ting som DRM, bedre kontrol af deres forbruger mht. indhold som er mere til de individuelle, og vi har allerede ads på dashboard og vi betaler endda for Live?

Derfor støtter jeg ikke op om det projekt, for hvad bliver det næste så, ingen fysiske diske når den alligevel altid er on? Det giver dem bare mulighed for at lave flere og flere restriktioner på deres konsol hvis folk alligevel bare siger, nåe ja men jeg er alligevel altid on så kan jeg være ligeglad med de flere millioner mennesker derude som ikke har mulighed for det. Jeg synes en konsol skal være så åben som mulig over for alle, og det ville faktisk være bedre hvis de gjorde så man selv havde muligheden for at slå denne always on switch on / off, som sagt det ville gøre det mere åbent. Hvis de nu sagde at nextbox altid skal være on sådan så at når man sidder og spiller singleplayer og ikke bruger sit guld, så slipper man for at guldet stadig "tæller ned", og at man kun mister tid på det når man spiller online eller bruger guld features, så ville jeg sgu forstå det!

Men som du selv siger, man ved ingenting endnu, men overstående er bare min mening og argumentere for det fordi at du åbenbart tror at jeg bitcher helt uden grund. Nu må vi vente og se hvad der sker, og skulle det være tilfældet at deres konsol bare altid skal være on for ingen speciel grund, så skal jeg da med glæde skifte konsol det skal du slet ikke bekymre dig om :)
Jeg krydser mine fingre for det bedste!
Billede
M0nsterM0nk3y
Niveau 1
 
Indlæg: 68


Re: Rygte: Always On

Indlægaf M0nsterM0nk3y » 6. apr 2013 05:52

Og ikke for at hakke på nogen personligt, men JEG kan personligt ikke forstå hvordan så mange stadig kan finde på at holde sig til den nye xbox hvis denne feature kommer på. Mest pga. det ovennævnte med at de ikke tager hensyn til deres forbrugere ved at sætte sådanne restriktioner på, og at i faktisk bare støtter dem i det, og indtil videre ved i ikke engang om nextbox er bedre end PS4'eren, rygterne siger endda at specs'ne er på linje med hinanden..

For det andet fordi at HVIS det passer så er der bare hold i de ord som Adam Orth har udtalt, og jeg skal godt nok ikke købe et produkt af et firma med en så inkompetent medarbejder, som endda er næsten helt oppe i toppen af hierarkiet, det får mig til at spekulere grusomt på hvorvidt deres medarbejdere som står for at servicere os mv., egentlig egner sig til jobbet.
Lidt fanboyism i mine øjne, men jeg har også selv været der, og jeg håber VIRKELIG at MS kommer til at lave sådan et show at det fejer benene væk på alle os gamere så vi kommer til at stå med gulvramte kæber og nærmest tigger om at betale for guld!
Billede
M0nsterM0nk3y
Niveau 1
 
Indlæg: 68


Re: Rygte: Always On

Indlægaf Major Oblivious » 6. apr 2013 06:11

Jeg tror ærlig talt at, hvad folk måske ubevidst er blevet sure over, er at Microsoft har i årevis skabt dette billede af at gamerne (forbrugerne) var de vigtigste i MS´s øjne. Alt hvad MS gjorde var for deres skyld. LIVE kostede penge for at levere den suveræne online-oplevelse ect.

Nu indfører de, måske, en feature som udelukkende tjener deres formål, hvor irriterende den bliver i dagligdagen ved vi ikke, men der er ingen gamer-nytteværdi. Det er kun et spørgsmål om profitmaksimering, og de har endda en ansat som udtrykker deres holdning til problemstillingen.
De forventer at langt størstedelen vil acceptere, og hvis de taber 15% på konsolsalget, så regner de måske med at tjene 15 - 20% (eller mere) på spilsalget fordi piratkopiering bliver umuligt.
De skal jo bare se på Steam, og hvordan folk gladeligt acceptere dette DRM (aner ikk hvad det er) hvorfor skulle konsol-spillerne ikk gøre det samme?
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Re: Rygte: Always On

Indlægaf TU I Raven » 6. apr 2013 06:53

M0nsterM0nk3y skrev:Og ikke for at hakke på nogen personligt, men JEG kan personligt ikke forstå hvordan så mange stadig kan finde på at holde sig til den nye xbox hvis denne feature kommer på. Mest pga. det ovennævnte med at de ikke tager hensyn til deres forbrugere ved at sætte sådanne restriktioner på, og at i faktisk bare støtter dem i det, og indtil videre ved i ikke engang om nextbox er bedre end PS4'eren, rygterne siger endda at specs'ne er på linje med hinanden..

For det andet fordi at HVIS det passer så er der bare hold i de ord som Adam Orth har udtalt, og jeg skal godt nok ikke købe et produkt af et firma med en så inkompetent medarbejder, som endda er næsten helt oppe i toppen af hierarkiet, det får mig til at spekulere grusomt på hvorvidt deres medarbejdere som står for at servicere os mv., egentlig egner sig til jobbet.
Lidt fanboyism i mine øjne, men jeg har også selv været der, og jeg håber VIRKELIG at MS kommer til at lave sådan et show at det fejer benene væk på alle os gamere så vi kommer til at stå med gulvramte kæber og nærmest tigger om at betale for guld!

Hvis du har så mange problemer med Xbox og live som helhed, hvor har du så ikke skiftet konsol for længe siden? Jeg kan personlig ikke se, det store problem i Always on, jeg er altid online alligevel og jeg tager ikke min box med i sommer hus eller ligende, man kan ikke tilfredstille alle. Der vil altid være nogen som skal tude over et eller andet, vent at se til den kommer.
TU I Raven
Niveau 4
 
Indlæg: 616


Re: Rygte: Always On

Indlægaf IkkNico » 6. apr 2013 07:26

Cena skrev:Han slipper nok ikke med at give kage på mandag!

Mon ikke han har været til et møde, hvor han er kommet ud med helt tilbagestrøget hår
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Rygte: Always On

Indlægaf UnrealPirate » 6. apr 2013 07:39

Har for længst pre-ordered PS4 eftersom jeg har spillet PS siden 1995. Xbox, siden 2002. Holder rigtig meget af Xbox konsollen i sig selv, specielt de eksklusive titler samt det som Xbox 1 betød for mig. Hvis den næste konsol fra MS er always-on, så bliver det svært for mig. Sad og spillede Fifa 13 i går, og ved sgu ikke hvad der skete, men min Xbox (Som var sat til med et ethernet kabel), der hoppede den af Live 3 gange på én halvleg af 6 min... Og det vil sige at havde det været den nye Xbox, og med de rygter der kører, så var den hoppet ud af den samme kamp 3 gange hvor jeg så skulle starte forfra.

MEN, jeg tror ganske enkelt ikke på at den nye Xbox skal være online 100% af tiden. Tror at enten bliver det ligesom nu, at den har det bedst med at være online og at man så bare går glip af rigtig mange funktioner, men det at spille spil er i min bog IKKE en af dem.

Kan også være den bare lige skal gå online for at bekræfte disc'en der sidder i er original, og så at den bare kører derefter eller whatnot.

Jeg ser frem til at MS endelig snart fortæller om den, eftersom at intet af de ting der kører i øjeblikket er bekræftet. Jeg er forventningsfuld, men PS4... Kan slet ikke vente :-)

PS: Vil være meget ked af at skulle undvære Halo, Forza, Fable og PGR... :-/

Fra Major Nelson's blog: http://majornelson.com/2013/04/05/offic ... yesterday/
"It's good to play together", so "Jump in" 'cause "It's more fun on Xbox One"!
UnrealPirate
Niveau 4
 
Indlæg: 602
By: Sønderborg


Re: Rygte: Always On

Indlægaf Slimjay DK » 6. apr 2013 07:59

@M0nsterM0nk3y : Du skriver side op og side ned om ting DU TROR ? Somsagt er der intet meldt ud, så jo, jeg syntes nu stadig du bitcher uden grund, beklager,

I'm out, det er sku spild af god tid at diskuterer rygter :) Og som der blev nævnt tidligere, så kan man ikke tilfredsstille alle.

Jeg køber nok begge konsoller alligevel, så always on eller ej .. fuck it :lol:
Senest rettet af Slimjay DK 6. apr 2013 08:00, rettet i alt 1 gang.
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Rygte: Always On

Indlægaf WollaMan » 6. apr 2013 07:59

Jeg troede man tog i sommerhus for at slappe af, hygge sig og nyde vejret og naturen og lign. Da ikke for at spille xbox/ps/pc og hvad der ellers er at spille på :D
If the van is rocking, don't come knocking
WollaMan
Niveau 7
 
Indlæg: 3958
By: Avedøre, Hvidovre


Re: Rygte: Always On

Indlægaf M0nsterM0nk3y » 6. apr 2013 08:00

TU I Raven skrev:Hvis du har så mange problemer med Xbox og live som helhed, hvor har du så ikke skiftet konsol for længe siden? Jeg kan personlig ikke se, det store problem i Always on, jeg er altid online alligevel og jeg tager ikke min box med i sommer hus eller ligende, man kan ikke tilfredstille alle. Der vil altid være nogen som skal tude over et eller andet, vent at se til den kommer.


Jeg har på intet tidspunkt sagt at jeg har problemer med X360 eller Live som det er nu, så hvorfor skulle jeg? Nu må det sgu stoppe med beskyldninger man må sgu gå ud fra det der bliver sagt.
Ligesom at jeg så kan stille dig dette simple spørgsmål nu, når du alligevel ikke har noget problem med always on eller ej, hvorfor vælger du så ikke bare at købe PS4'eren? Den kan også altid være on hvis krævet, og HVIS du ikke havde brug for det så kan den også være off.. Det er jo klart fanboyism der gør at du bare siger at du ikke kan se det store problem osv og du skal bare have xbox om så de pisser endnu mere på forbrugerne.

Du har jo slet ikke fattet noget som helst af min pointe, når du stadig ikke forstår at det ikke er "tude over et eller andet", det er min holdning og jeg kan ikke se DIG modargumentere på nogen fornuftig måde overhovedet så det viser jo bare hvor lidt du egentlig tager det seriøst og hvorvidt du bare holder dig til XBOX'en fordi du skal tude over at vi ikke synes om always on featuren.

Det kan sgu godt være at du altid er online og aldrig tager den med i sommerhus eller lignende, men du kan da ligeså godt have medfølelse for andre mennesker og udvise respekt bare fordi at du måske tror du er lidt smartere fordi du har et stabilt internet og aldrig har behov for at bevæge dig udendørs.
Jeg synes at det er, bogstavelig talt, syndt for alle de mennesker verden over som så gerne også vil have en nextbox men ikke har mulighed for det hvis det kræver always on.

EDIT: Og hvornår har jeg nogensinde nævnt noget med sommerhus??
Senest rettet af M0nsterM0nk3y 6. apr 2013 08:09, rettet i alt 2 gange.
Billede
M0nsterM0nk3y
Niveau 1
 
Indlæg: 68


Re: Rygte: Always On

Indlægaf M0nsterM0nk3y » 6. apr 2013 08:03

Slimjay DK skrev:@M0nsterM0nk3y : Du skriver side op og side ned om ting DU TROR ? Somsagt er der intet meldt ud, så jo, jeg syntes nu stadig du bitcher uden grund, beklager,

I'm out, det er sku spild af god tid at diskuterer rygter :) Og som der blev nævnt tidligere, så kan man ikke tilfredsstille alle.

Jeg køber nok begge konsoller alligevel, så always on eller ej .. fuck it :lol:


Nu har jeg måske ikke ret til at diskutere dette? Haha, Hvad havde du regnet med, at alle ville holde kæft indtil der kom kolde facts på bordet? Hvorfor kommentere du så på mit hvis du alligevel ikke vil diskutere det, altså seriøst tænk dig nu lidt om.

Og tillykke med at du har mulighed for at købe begge konsoller, hvad mere ønsker du os at sige?
Billede
M0nsterM0nk3y
Niveau 1
 
Indlæg: 68


Re: Rygte: Always On

Indlægaf spif2001 » 6. apr 2013 08:10

M0nsterM0nk3y skrev:Jeg synes at det er, bogstavelig talt, syndt for alle de mennesker verden over som så gerne også vil have en nextbox men ikke har mulighed for det hvis det kræver always on.

Ej, hold nu kæft med det hippie pis, om at alle skal have lov til alting. Sådan fungerer verden ikke.

Du bruger et produkt, som er skabt af og til lande, som er stærkt kapitalistiske, og langt langt de fleste potentielle kunder i de lande har stabilt internet med hastigheder, der kan streame film, spil osv.. Selvfølgelig går MS, Sony og alle andre konsol firmaer efter de steder hvor pengene er. Alt andet ville da være tosset.

Vi ved stadig ikke om det er sandt mht always on, og hvis det er sandt, så aner vi ikke hvilke features det bringer med sig. Hvem ved, måske har MS fundet på noget rigtig genialt, som alle bare skal ha', der dog kræver always on for at fungere.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Re: Rygte: Always On

Indlægaf M0nsterM0nk3y » 6. apr 2013 08:14

spif2001 skrev:
M0nsterM0nk3y skrev:Jeg synes at det er, bogstavelig talt, syndt for alle de mennesker verden over som så gerne også vil have en nextbox men ikke har mulighed for det hvis det kræver always on.

Ej, hold nu kæft med det hippie pis, om at alle skal have lov til alting. Sådan fungerer verden ikke.

Du bruger et produkt, som er skabt af og til lande, som er stærkt kapitalistiske, og langt langt de fleste potentielle kunder i de lande har stabilt internet med hastigheder, der kan streame film, spil osv.. Selvfølgelig går MS, Sony og alle andre konsol firmaer efter de steder hvor pengene er. Alt andet ville da være tosset.

Vi ved stadig ikke om det er sandt mht always on, og hvis det er sandt, så aner vi ikke hvilke features det bringer med sig. Hvem ved, måske har MS fundet på noget rigtig genialt, som alle bare skal ha', der dog kræver always on for at fungere.


Hippie pis? Det er ikke hippie pis det er bare dig der er ignorant, og ja det gør de sgu selvfølgelig men det er forbrugere som dig der jo åbenbart tillader det! Hvis du ikke kan lide min mening så synes jeg bare DU skal holde din kæft, jeg synes det er HELT almindelig fornuft at tænke på andre mennesker, og det gør jeg så i det her scenarie. Kan du ikke lide det, så skal du i hvert fald ikke kalde det hippie pis!
Jeg ved udmærket godt at verden ikke hænger sådan sammen, men derfor vil jeg ikke være en svækling og bukke under, jeg gør mit bedste for at alle dem jeg møder i min hverdage har det godt, fordi det er dét der giver mig livsglæde! Jeg kender folk som ikke vil kunne benytte sig af always on, og jeg har respekt for dem, så kan du selv være en pissende hippie.

Og hvis du nu havde læst mine indlæg så havde du nok opdaget at jeg selv har skrevet det du skriver der.. =D>
Senest rettet af M0nsterM0nk3y 6. apr 2013 08:21, rettet i alt 1 gang.
Billede
M0nsterM0nk3y
Niveau 1
 
Indlæg: 68


Re: Rygte: Always On

Indlægaf Slimjay DK » 6. apr 2013 08:18

@M0nsterM0nk3y Var der ikke noget med Sony købte GaiKai som er en Service hvor man kan streame spil ? det lyder lidt som en ALWAYS ON feature, hvis det skal benyttes ... :)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Rygte: Always On

Indlægaf M0nsterM0nk3y » 6. apr 2013 08:20

Slimjay DK skrev:@M0nsterM0nk3y Var der ikke noget med Sony købte GaiKai som er en Service hvor man kan streame spil ? det lyder lidt som en ALWAYS ON feature, hvis det skal benyttes ... :)


Det kræver jo stadig ikke at PS4eren skal være always on :roll:
Billede
M0nsterM0nk3y
Niveau 1
 
Indlæg: 68


Re: Rygte: Always On

Indlægaf UnrealPirate » 6. apr 2013 08:29

Dum timing... http://support.xbox.com/en-US/xbox-live-status :-D

Håber ikke dette bliver fremtiden ;-)

PS: Bare gas, synes bare det var lidt spas.
"It's good to play together", so "Jump in" 'cause "It's more fun on Xbox One"!
UnrealPirate
Niveau 4
 
Indlæg: 602
By: Sønderborg


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster

cron