Xboxlife forum

Xbox One-tråden

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Rygte: Always On

Indlægaf Psymatiq » 5. apr 2013 10:43

kan ikke se problemet i Danmark. Men i lande med ringe infrastruktur kunne det være et problem. Håber bare at man kan spille brugte spil.
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund


Re: Rygte: Always On

Indlægaf spif2001 » 5. apr 2013 10:43

@tue69'
Det er jeg ikke sikker på jeg gør. Hvis folk opfatter dette her, der vitterligt nærmest ingen indflydelse vil få på deres spilleri set over en årrække, som en deal breaker, så betyder spilleriet måske for meget?

Da jeg hørte det her always on første gang, blev jeg da også lidt knurremis, men det kunne da aldrig få mig til at smide mit foretrukne mærke på porten. Der skal andre boller på suppen.

F.eks. hvis man ikke kan spille sine Xbox 360 spil på den nye konsol, så flipper jeg. Det er nok det eneste, der vil kunne få mig til at skifte konsol eller droppe konsoller helt.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Re: Rygte: Always On

Indlægaf spif2001 » 5. apr 2013 10:46

Cena skrev:Og sjovt du lige nævner det med en menneskeret at spille. Var det ikke dig der åbnede et spil til din søn til jul og gav ham et andet fordi du ikke kunne vente til efter jul med at spille? :lol:

han fik det i kalendergave i stedet for julegave - og hvorfor må jeg ikke have lyst til at spille spil? Det har ikke noget at gøre med at have en følelse af, at man har ret til at kunne spille døgnet rundt.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Re: Rygte: Always On

Indlægaf tue69 » 5. apr 2013 10:49

spif2001 skrev:@tue69'
Det er jeg ikke sikker på jeg gør. Hvis folk opfatter dette her, der vitterligt nærmest ingen indflydelse vil få på deres spilleri set over en årrække, som en deal breaker, så betyder spilleriet måske for meget?

Da jeg hørte det her always on første gang, blev jeg da også lidt knurremis, men det kunne da aldrig få mig til at smide mit foretrukne mærke på porten. Der skal andre boller på suppen.

F.eks. hvis man ikke kan spille sine Xbox 360 spil på den nye konsol, så flipper jeg. Det er nok det eneste, der vil kunne få mig til at skifte konsol eller droppe konsoller helt.


Hvis du bliver småharm over, at folk har andre købsparametre end dig, så er du måske biased? Eller måske dit "foretrukne mærke" betyder lidt for meget? (forstå mig ret, det er ikke for at være hånlig, vender den bare lige om).

Jeg er da godt klar over, at mit valg, og fravalg for den sags skyld, ikke videre er voldsomt rationelt i en anvendelsessammenhæng, men jeg kan ikke rigtigt gøre det store ved, at jeg ser rødt, når en underholdningsmaskine, for det er det den er, pludseligt bliver udstyret med alle mulige og umulige tingester, som sætter andre krav til mig, end at jeg skal kunne købe et spil, nyt eller brugt, og smide det i maskinen. Det er mine tics og mit problem, min pointe er blot, at jeg næppe lider af et overforbrug, fordi mine præferencer er anderledes. Nu er der jo også andre der skriver i tråden, så ved godt at dit indlæg ikke alene er henvendt til mig.

Iøvrigt fuldstændigt og helt og aldeles enig fha. Xbox 360/PS3 spil - det er også et must i min optik.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Rygte: Always On

Indlægaf IkkNico » 5. apr 2013 10:50

spif2001 skrev:Da jeg hørte det her always on første gang, blev jeg da også lidt knurremis, men det kunne da aldrig få mig til at smide mit foretrukne mærke på porten. Der skal andre boller på suppen.

Jeg har slet ikke noget foretrukkent mærke. jeg venter altid 6-12 mdr før jeg beslutter hvilken konsol jeg skal have. Så er de værste børnesygdomme elimineret, og der er gode tegn på hvilken konsol får den bedste udviklerstøtte (fx. XB spil der porteres til PS3 eller PC).

Backwards compatibility forvneter jeg ikke, og tror jeg heller ikke vi får, hvorimod mulighed for at spille brugte spil, har meget stor betydninmg for mig.


tue69 skrev:...når en underholdningsmaskine, for det er det den er, pludseligt bliver udstyret med alle mulige og umulige tingester, som sætter andre krav til mig, end at jeg skal kunne købe et spil, nyt eller brugt, og smide det i maskinen...

Jeg ville også helt klart foretrække at man bibeholdte konsoller som dedikerede spillemaskiner, så der ikke spildes ressoucrer på andet end at levere en spiloplevelse. Jeg er godt klar over, at dette aldrig kommer til at ske med en konsol igen, selvom steamBox lige nu er det der kommer tættest på 8ser det ud til).
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Rygte: Always On

Indlægaf Cena » 5. apr 2013 10:51

spif2001 skrev:
Cena skrev:Og sjovt du lige nævner det med en menneskeret at spille. Var det ikke dig der åbnede et spil til din søn til jul og gav ham et andet fordi du ikke kunne vente til efter jul med at spille? :lol:

han fik det i kalendergave i stedet for julegave - og hvorfor må jeg ikke have lyst til at spille spil? Det har ikke noget at gøre med at have en følelse af, at man har ret til at kunne spille døgnet rundt.


Jeg ved ikke helt hvad jeg skal svare til det du skriver, for det handler jo også om vi har lyst til at spille spil, men ikke kan fordi nettet ikke virker?
Billede
Cena
Niveau 7
 
Indlæg: 5325
By: You can't see me!


Re: Rygte: Always On

Indlægaf tue69 » 5. apr 2013 10:52

Måske "den lille forskel" i bund og grund ligger i ordet "foretrukne mærke", Spif. Xbox er dit foretrukne mærke - det har aldrig været mit. Det var mit foretrukne mærke på denne generation. Man vænner sig givetvis også nemmere til sit foretrukne mærke, specielt når det ændrer sig.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Rygte: Always On

Indlægaf maagaard90 » 5. apr 2013 10:58

Så er der sgu udvikling i sagen. Skal man tro på hans undskyldning?
Billede
100% Xbox 360: Battlefield 1943, Brothers, Chime, Dead Space, Dead Space Ignition, Dead Space 2, Deadlight, Fez, Minecraft, Plants vs. Zombies, The Walking Dead Season 1 & 2, WinterBottom.
Fotoblog: Billedstrøm
maagaard90
Niveau 7
 
Indlæg: 2724
By: Aalborg


Re: Rygte: Always On

Indlægaf tue69 » 5. apr 2013 10:59

Det er jo næsten sørgeligt det der :lol:
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Rygte: Always On

Indlægaf spif2001 » 5. apr 2013 11:02

tue69 skrev:Måske "den lille forskel" i bund og grund ligger i ordet "foretrukne mærke", Spif. Xbox er dit foretrukne mærke - det har aldrig været mit. Det var mit foretrukne mærke på denne generation. Man vænner sig givetvis også nemmere til sit foretrukne mærke, specielt når det ændrer sig.

Det gør man helt sikkert.

Jeg kan bare se på mit PC spil, at spil over steam og andre online / DRM krævende tjenester ikke påvirker mit indkøb / valg. Der er det prisen eller ekstra ting der afgør, om jeg køber det via heavy net kræveren Steam eller DRM og net frit GOG.

jeg overvejer overhovedet ikke DRM / net på PC. Netop fordi det ingen reel betydning har.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Re: Rygte: Always On

Indlægaf tue69 » 5. apr 2013 11:04

spif2001 skrev:
tue69 skrev:Måske "den lille forskel" i bund og grund ligger i ordet "foretrukne mærke", Spif. Xbox er dit foretrukne mærke - det har aldrig været mit. Det var mit foretrukne mærke på denne generation. Man vænner sig givetvis også nemmere til sit foretrukne mærke, specielt når det ændrer sig.

Det gør man helt sikkert.

Jeg kan bare se på mit PC spil, at spil over steam og andre online / DRM krævende tjenester ikke påvirker mit indkøb / valg. Der er det prisen eller ekstra ting der afgør, om jeg køber det via heavy net kræveren Steam eller DRM og net frit GOG.

jeg overvejer overhovedet ikke DRM / net på PC.


Apropos ovenstående - jeg er trods alt heller ikke mere ramt af underligheder end at pris også er et parameter :D
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Rygte: Always On

Indlægaf nakka » 5. apr 2013 13:29

tror jeg er mest nitten over muligheden for "kasten med reklamer". er i forvejen pænt træt af at steam kaster dem i hovedet på mig, når jeg slukker et spil.. samt registreingen af spil, og dermed stoppe brugte spil.

sony er jo enlig med på vognen med en always on metode når man spiller spil. de kræver det ikke for at starte et spil, men "game publisherne" må selv vælge hvad de gør. de kan så køre samme stil som på xboxen..
og når/hvis MS gør dette til et krav.. ja så følger en del nok med på ps4 (ubisoft, ea og acti er sikre bud). indie udviklerne med deres "high end overhuman moral", vil nok sige nej tak til al for always on

håber virkelig at online gaming bliver gratis på xbox.. for fanden hvor vil det være nitten at skulle betale for at overhovedet spille mine spil. ved godt vi pt lejer "online delen" i vores xboxspil. men dette kan jo blive ala steam - "du køber/ejer ikke dine spil, og vi kan lukke muligheden for at spille dem, hvis vi vil". gulp
nakka
Niveau 5
 
Indlæg: 1135


Re: Rygte: Always On

Indlægaf fneribyen » 5. apr 2013 14:33

Er der ikke nogen der kan forklare mig hvad fordelen ved Always On vil være? Lige pt. ser jeg kun en hel masse folk diskutere om hvor tit de er på internettet.
Billede
fneribyen
Niveau 7
 
Indlæg: 3410

Brugeravatar

Re: Rygte: Always On

Indlægaf CaptainKicker » 5. apr 2013 14:37

fneribyen skrev:Er der ikke nogen der kan forklare mig hvad fordelen ved Always On vil være? Lige pt. ser jeg kun en hel masse folk diskutere om hvor tit de er på internettet.


Jeg gætter sociale features ligesom SimCity og intet andet for at være ærlig...
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Rygte: Always On

Indlægaf fneribyen » 5. apr 2013 14:48

CaptainKicker skrev:
fneribyen skrev:Er der ikke nogen der kan forklare mig hvad fordelen ved Always On vil være? Lige pt. ser jeg kun en hel masse folk diskutere om hvor tit de er på internettet.


Jeg gætter sociale features ligesom SimCity og intet andet for at være ærlig...


Features som ikke vil være muligt at implementere medmindre ALLE er på internettet?
Billede
fneribyen
Niveau 7
 
Indlæg: 3410

Brugeravatar

ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster

cron