Xboxlife forum

Xbox One-tråden

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Xbox One-tråden

Indlægaf SteffenPoulsen » 6. mar 2015 00:51

Det opkommende spil Gigantic ser da alt for fedt ud, det og så awesomenauts kommer til at være skyld i flere nedslidte analogsticks hos mig :-)
Senest rettet af SteffenPoulsen 6. mar 2015 10:12, rettet i alt 1 gang.
SteffenPoulsen
Niveau 4
 
Indlæg: 317
By: Esbjerg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf famulor » 6. mar 2015 10:00

xsoenx skrev:
Mike JezZ skrev:Det store spørgsmål bliver så, om Ubisoft, EA osv. vil tillade at deres spil bliver Cross Buy.

Ubi og Ea nej. De prøver allerede at sælge deres spil over deres egen store (Uplay og Origin).
Tror på ingen måde du skal regne med AAA-spil vil bruge det her system. Og det store spørgsmål bliver også om at PC gamers overhovedet er interesseret i dette, mange nægter at allerede at købe spil hvis de ikke er på Steam og GoG.com.

Er ret sikker på at voldsomt mange mennesker (inkl mig selv) ville blive ellevilde hvis feks forza udkom til pc. også uanset om man sku bruge controller eller ej
famulor
Niveau 4
 
Indlæg: 327
By: Køge


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf SteffenPoulsen » 6. mar 2015 10:15

famulor skrev:
xsoenx skrev:
Mike JezZ skrev:Det store spørgsmål bliver så, om Ubisoft, EA osv. vil tillade at deres spil bliver Cross Buy.

Ubi og Ea nej. De prøver allerede at sælge deres spil over deres egen store (Uplay og Origin).
Tror på ingen måde du skal regne med AAA-spil vil bruge det her system. Og det store spørgsmål bliver også om at PC gamers overhovedet er interesseret i dette, mange nægter at allerede at købe spil hvis de ikke er på Steam og GoG.com.

Er ret sikker på at voldsomt mange mennesker (inkl mig selv) ville blive ellevilde hvis feks forza udkom til pc. også uanset om man sku bruge controller eller ej

Jeg forstår nu ikke helt ideen i hvis alle exclusive xbox spil kommer til pc. Hvorfor skulle man så ikke bare have en ps4 og en pc? Hvilken grund skulle der så være til at købe en xbox one?
SteffenPoulsen
Niveau 4
 
Indlæg: 317
By: Esbjerg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf famulor » 6. mar 2015 10:59

SteffenPoulsen skrev:Jeg forstår nu ikke helt ideen i hvis alle exclusive xbox spil kommer til pc. Hvorfor skulle man så ikke bare have en ps4 og en pc? Hvilken grund skulle der så være til at købe en xbox one?

Der er jo allerede "xbox exclusive" spil ude til PC.. Men der er massere folk der foretrækker konsol over PC og jeg må desværre indrømme at jeg godt kan forstå udviklerne prioterer konsol over pc mere og mere
famulor
Niveau 4
 
Indlæg: 327
By: Køge


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Mike JezZ » 6. mar 2015 12:22

SteffenPoulsen skrev:Jeg forstår nu ikke helt ideen i hvis alle exclusive xbox spil kommer til pc. Hvorfor skulle man så ikke bare have en ps4 og en pc? Hvilken grund skulle der så være til at købe en xbox one?


Flere har stillet mig det spørgsmål

Jeg har en XO, en PC, og en PS4.

PS4 har jeg ikke startet op i 2-3 måneder. Købte en for LoU. Og der ser ikke ud til at komme nogle eksklusive titler der vil holde mig fanget, så ender nok med at sælge den.

Grunden til jeg har Xo og PC, er at der trods alt er eksklusive der ikke kommer til PC (ForZa kommer 100% ikke til PC nogensinde).

Halo kommer nok heller ikke, og fordi Dead Rising 3, Ryse og nogle få andre er kommet til PC, betyder det ikke, at de alle gør.

Og så er DS4 controlleren elendig i forhold til XO controlleren.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf IkkNico » 6. mar 2015 13:31

SteffenPoulsen skrev:Jeg forstår nu ikke helt ideen i hvis alle exclusive xbox spil kommer til pc. Hvorfor skulle man så ikke bare have en ps4 og en pc? Hvilken grund skulle der så være til at købe en xbox one?

Udfra den antagelse at alle XBO spil kommer til PC, og sidstnævnte får fuld support for live, controller, køb mm som MS har lagt op til, så er der ikke så mange. Hvis nogen overhovedet(?).

Man må gå ud fra at en PC de kan køre XBO spil idag, også kan køre de samme spil om 5 år (måske på lavere settings), idet spillet vil være lavet på DX12. Så det skulle heller ikke være nødvendigt at købe et monster år efter år.

De eneste men'er jeg kan komme på er, at det kun er DX12 spil, der kommer til at gå multiplat, og at det er op til den enkelte udvikler om et spil skal være cross-platform.
Med potentielt 1.5 milliarder købere på alle DX12 spil, mon så ikke udviklerne snart omfavner dette API under alle omstændigheder?
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Mike JezZ » 6. mar 2015 15:17

Er der nogle der har købt Zombie Army Trilogy endnu til XO?

Jeg har hørt, at Screen Tearing stadig er en ting i trilogien :/ Og jeg er ikke tilhænger af at locke fps til 30 sekunder, da jeg hader et hakkene billede. Så lyder at valget er mellem et hakkene billede eller tearing. Sigh.
Billede
Mike JezZ
Niveau 7
 
Indlæg: 2870
By: Jægerspris


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf hackNICE1112@ » 9. mar 2015 18:28

New Xbox One bundle includes Halo: Master Chief Collection

Lyder da lækkert nok :-)

http://www.gamesradar.com/new-xbox-one- ... ollection/
hackNICE1112@
Niveau 5
 
Indlæg: 1258


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Redman DK » 9. mar 2015 19:08

IkkNico skrev:Med potentielt 1.5 milliarder købere på alle DX12 spil, mon så ikke udviklerne snart omfavner dette API under alle omstændigheder?


Ja og hvis bare 1% af Kinas befolkning købte Xbox One ville den have solgt 10 millioner :wink:
En Windows bruger er ikke lig med en potentiel køber af spil, langt fra. Og jeg tvivler nu også meget på der bliver 1.5 milliarder Windows 10 brugere.

Og hvorfor tror du kun det er dx12 spil der har mulighed for at gå multiplat?

Edit: Du får et ekstra nul! Og du får et ekstra nul! Alle får et ekstra nul!
Senest rettet af Redman DK 9. mar 2015 19:48, rettet i alt 3 gange.
Redman DK
Niveau 4
 
Indlæg: 436


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Psymatiq » 9. mar 2015 19:39

Redman DK skrev:
IkkNico skrev:Med potentielt 1.5 milliarder købere på alle DX12 spil, mon så ikke udviklerne snart omfavner dette API under alle omstændigheder?


Ja og hvis bare 1% af Kinas befolkning købte Xbox One ville den have solgt 100 millioner :wink:


Så der bor 10 millard kinesere i Kina?

Billede
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund

+1

Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Redman DK » 9. mar 2015 19:46

Næ, men jeg kan åbenbart godt lide at taste ekstra nuller ;-)
Redman DK
Niveau 4
 
Indlæg: 436

+1

Re: Xbox One-tråden

Indlægaf IkkNico » 9. mar 2015 19:56

Tog de 1.5 milliarder potentielle kunder fra Microsofts egen præsentation, og havde forståelsen at det dækkede alle platforme; pc, mobile, tablet, xbox og nogle jeg sikkert har glemt.

Enhver ejer af en Win 10 platform er jo en potentiel kunde, og fx. indie udviklere må da blive begejstret over det noget støre kundegrundlag ... Hvis det vel at mærke viser sig, at man kan nøjes med at udvikle til et api. Selvfølgelig vil det langt fra være en god business case for hovedparten af spil, fx. FPS genren, men det kommende Magic spil kunne være et glimrende eksempel på et spil, der kan spilles på tværs af platforme, og hvor udgiveren har kæmpefordel af cross-platform play..

Jeg tror bestemt heller ikke kun det er DX12 der går multiplat, men som jeg forstod det, så kan al kode genbruges på alle DX12 platforme, og det er noget udgiverne elsker. Ikke noget med at have flere udviklingshold, der hver især skal optimere til flere platforme. Bare genbrug ... Det er i hvert fald den pakke MS sælger lige nu, lad os se hvordan det spænder af i praksis :)

Hvordan klarede XBO sig overhovedet i Kina?
Det er ikke min fornemmelse af MS spillekasse klarer sig specielt godt i østens fagre riger, så jeg vil gætte på Kina er endnu et flop (hvis de da ikke allerede har kopieret skidtet :mrgreen: )
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One-tråden

Indlægaf IkkNico » 9. mar 2015 20:01

Er der nogensinde nogen, der har fortalt dig at du ligener ham der David Letterman helt vildt meget Psy?

youtube

:mrgeeen:
det er huskat det er en skildpadde den er sort
IkkNico
Niveau 8
 
Indlæg: 6447

Brugeravatar

Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Redman DK » 9. mar 2015 20:10

Ahhh jeg troede du mente der ville være 1.5 mia. pc brugere med windows 10 :)

Har ikke set deres præsentation, men jeg kan stadig ikke helt se hvor de får det høje tal fra. Fra de seneste tal var der vidst noget med 800 mio. windows 7 og 8 brugere. Tvivler på at deres salg af mobile og Xbox kan udgøre de andre 800 mio, slet ikke med deres lave salg af windows mobiler og tablets :P

Men ja hvis det er så nemt at porte et DX12 spil, kan man vel ligeså godt få det ud på flere platforme i de tilfælde hvor det giver mening. Men jeg tror virkelig ikke vi kommer til at se særlig mange cross buy spil. Det bliver nok ligesom med Playstation hvor det kun er de "små" spil der er cross buy på, og ikke store AAA spil Ass Creed og COD.

Angående Kina synes jeg at have læst at de fleste konsoller fra deres første (og eneste sending) samler støv i butikkerne. De er vist regionslåst så det kan bedre betale sig at købe på det sorte marked.
Redman DK
Niveau 4
 
Indlæg: 436


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf pede B » 10. mar 2015 10:10

Kan man stacke up på xbl gold?
Købte 12 måneder igår, men det jeg har nu udløber om en måned.
Får jeg så bare 13 måneder hvis jeg bruger koden idag?
Billede
pede B
Niveau 4
 
Indlæg: 304
By: København


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 36 gæster

cron