Xboxlife forum

Xbox One-tråden

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Muggs » 23. okt 2014 17:35

Ja men kanalerne skal jo dekodes, via et kort i en kortlæser (som der ikke er mulighed for at sætte i tuneren)
PC: Intel Core i7 9700K, MSI Z370 Tomahawk, 32GB Corsair Vengeance RGB, GTX 1080 Ti.
Xbox One S
PlayStation 4 Pro
Muggs
Niveau 6
 
Indlæg: 1965
By: 8544 Mørke


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Bavi » 23. okt 2014 19:49

Men hvis kortlæseren sidder i dit TV, så finder xboxen vel fint ud af det, ligesom en ekstern decoder ville gøre. Alternativt serieforbinder du din eksterne decoder boks til din Xbox...?
Jeg er måske lidt tungnem på det tekniske. For jeg forstår slet ikke problemet..?! Er dog ret sikker på det virker.
Bavi
Niveau 4
 
Indlæg: 696
By: Aalborg


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Gosche » 23. okt 2014 21:43

Xbox One tuneren er iflg den engelske MS side til:"Watch free-to-air TV". Dette betyder den ikke kan dekode de signaler der normalt skal en set-top box med kortlæser, eller et CAM modul/kortlæser i TV'et til at gøre. Tuneren understøtter dog både DVB-T, DVB-T2 og DVB-C.
Hvis man har kabel tv virker den derfor også på de digitale kanaler der er i f.eks en TV pakke der kan ses uden et ekstra modul/kortlæser eller STB.
Gosche
Niveau 0
 
Indlæg: 15
By: Kongens Lyngby


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Henrik_s » 24. okt 2014 07:58

Gosche skrev:Xbox One tuneren er iflg den engelske MS side til:"Watch free-to-air TV". Dette betyder den ikke kan dekode de signaler der normalt skal en set-top box med kortlæser, eller et CAM modul/kortlæser i TV'et til at gøre. Tuneren understøtter dog både DVB-T, DVB-T2 og DVB-C.
Hvis man har kabel tv virker den derfor også på de digitale kanaler der er i f.eks en TV pakke der kan ses uden et ekstra modul/kortlæser eller STB.


Med andre ord, har man Stofa eller Yousee kan du kun se "grundpakkerne" , og ikke evt. tilkøbte kanaler. Har man dvb-t dvs. luftantenne, kan man kun modtage dr kanalerne.
Henrik_s
Niveau 5
 
Indlæg: 840


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Krisgebis » 24. okt 2014 08:25

Henrik_s skrev:
Gosche skrev:Xbox One tuneren er iflg den engelske MS side til:"Watch free-to-air TV". Dette betyder den ikke kan dekode de signaler der normalt skal en set-top box med kortlæser, eller et CAM modul/kortlæser i TV'et til at gøre. Tuneren understøtter dog både DVB-T, DVB-T2 og DVB-C.
Hvis man har kabel tv virker den derfor også på de digitale kanaler der er i f.eks en TV pakke der kan ses uden et ekstra modul/kortlæser eller STB.


Med andre ord, har man Stofa eller Yousee kan du kun se "grundpakkerne" , og ikke evt. tilkøbte kanaler. Har man dvb-t dvs. luftantenne, kan man kun modtage dr kanalerne.

Der er da mange steder, hvor man kan se større pakker uden at benytte decoder kort. Her taler vi kabel tv, da Boxer altid skal bruge kort.
Krisgebis
Niveau 7
 
Indlæg: 2034


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Henrik_s » 24. okt 2014 08:30

Krisgebis skrev:
Henrik_s skrev:
Gosche skrev:Xbox One tuneren er iflg den engelske MS side til:"Watch free-to-air TV". Dette betyder den ikke kan dekode de signaler der normalt skal en set-top box med kortlæser, eller et CAM modul/kortlæser i TV'et til at gøre. Tuneren understøtter dog både DVB-T, DVB-T2 og DVB-C.
Hvis man har kabel tv virker den derfor også på de digitale kanaler der er i f.eks en TV pakke der kan ses uden et ekstra modul/kortlæser eller STB.


Med andre ord, har man Stofa eller Yousee kan du kun se "grundpakkerne" , og ikke evt. tilkøbte kanaler. Har man dvb-t dvs. luftantenne, kan man kun modtage dr kanalerne.

Der er da mange steder, hvor man kan se større pakker uden at benytte decoder kort. Her taler vi kabel tv, da Boxer altid skal bruge kort.


Med "grundpakke" mener jeg de "faste" pakker f.eks. Stor, Mellem og Lille tv pakke.
Henrik_s
Niveau 5
 
Indlæg: 840


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Gosche » 24. okt 2014 10:03

@ Bavi, når du har modtaget tuneren, så giv venligst en melding om hvordan det virker :-)

@ Sune, det er helt korrekt.
Gosche
Niveau 0
 
Indlæg: 15
By: Kongens Lyngby


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf DinesJ » 24. okt 2014 10:57

Så er viaplay på vej til Xbox One :D

Kilde:
http://viaplay.dk/press
DinesJ
Niveau 2
 
Indlæg: 156
By: København N


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf BuBubbi » 24. okt 2014 11:19

DinesJ skrev:Så er viaplay på vej til Xbox One :D

Kilde:
http://viaplay.dk/press

Fedt nok, endnu et app jeg ikke kommer til at bruge. :p
Viasat viser intet jeg ser. :)
Er jo ikke andet end reality og fodbold.
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Zt3pH » 24. okt 2014 11:26

BuBubbi skrev:
DinesJ skrev:Så er viaplay på vej til Xbox One :D

Kilde:
http://viaplay.dk/press

Fedt nok, endnu et app jeg ikke kommer til at bruge. :p
Viasat viser intet jeg ser. :)
Er jo ikke andet end reality og fodbold.


Seriøst jeg prøvede lige det der Viaplay en måneds tid nu her. Det må da være uden sammenligning den mest skrabede streaming tjeneste?

Der var en serie jeg fandt interessant og det var så det. Hvis man ikke er til reality og den slags, så er det satme noget skrabet imo.
Winners never quit, Quitters never win...
Zt3pH
Niveau 7
 
Indlæg: 2723


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Theis Jensen » 24. okt 2014 11:43

Der kommer langt nyere film på viaplay end netflix, med mindre vi snakker US netflix. Jeg synes viaplay er fint specielt til prisen af 0 kroner, hvis man selvfølgelig er villig til at bruge 2 min. på at lave en ny e-mail hver måned, og få de 30 dage gratis. :twisted:
Skærm: LG OLED 55" B7
Lyd: Audio Pro T14 & Bower & Wilkins PX
Konsol: Xbox Series X, PS4 Pro, Switch
Theis Jensen
Niveau 4
 
Indlæg: 505
By: Roskilde


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf DinesJ » 24. okt 2014 11:49

Zt3pH skrev:
BuBubbi skrev:
DinesJ skrev:Så er viaplay på vej til Xbox One :D

Kilde:
http://viaplay.dk/press

Fedt nok, endnu et app jeg ikke kommer til at bruge. :p
Viasat viser intet jeg ser. :)
Er jo ikke andet end reality og fodbold.


Seriøst jeg prøvede lige det der Viaplay en måneds tid nu her. Det må da være uden sammenligning den mest skrabede streaming tjeneste?

Der var en serie jeg fandt interessant og det var så det. Hvis man ikke er til reality og den slags, så er det satme noget skrabet imo.
BuBubbi skrev:
DinesJ skrev:Så er viaplay på vej til Xbox One :D

Kilde:
http://viaplay.dk/press

Fedt nok, endnu et app jeg ikke kommer til at bruge. :p
Viasat viser intet jeg ser. :)
Er jo ikke andet end reality og fodbold.


Haha! rolig nu. Betragt det som en servicemeddelelse til folk der er interesseret, ikke et reklameindslag! :D
Bruger heller ikke selv Viaplay :)

Theis Jensen skrev:Der kommer langt nyere film på viaplay end netflix, med mindre vi snakker US netflix. Jeg synes viaplay er fint specielt til prisen af 0 kroner, hvis man selvfølgelig er villig til at bruge 2 min. på at lave en ny e-mail hver måned, og få de 30 dage gratis. :twisted:


Det ville virkelig være dårlig stil imho :)
DinesJ
Niveau 2
 
Indlæg: 156
By: København N


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf Theis Jensen » 24. okt 2014 15:14

Du har helt ret i, at det er dårlig stil, men jeg gør så heller intet for at skjule det for dem. Mine mails er:
jan2014@live.dk
feb2014@live.dk
mar2014@live.dk

Und so weider...

Jeg bruger altid samme navn, adresse, dankort og når jeg opsiger mit account lige så snart det er oprettet, så vælger jeg altid muligheden "Jeg ønskede kun 30 dages prøve", så igen jeg er åben omkring det over for dem.

Det kan undre mig, at de ikke gør som netflix, hvor ens betalingskort ikke kan gå igen på to accounts, hvis man skal have de 30 dage gratis.
Skærm: LG OLED 55" B7
Lyd: Audio Pro T14 & Bower & Wilkins PX
Konsol: Xbox Series X, PS4 Pro, Switch
Theis Jensen
Niveau 4
 
Indlæg: 505
By: Roskilde


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf jepsen80 » 24. okt 2014 15:46

BuBubbi skrev:
DinesJ skrev:Så er viaplay på vej til Xbox One :D

Kilde:
http://viaplay.dk/press

Fedt nok, endnu et app jeg ikke kommer til at bruge. :p
Viasat viser intet jeg ser. :)
Er jo ikke andet end reality og fodbold.


Virkeligt en god nyhed for mig :)
Bubbi fodbold er da det bedste der bliver vist i tv et :)
jepsen80
Niveau 5
 
Indlæg: 942
By: Glostrup


Re: Xbox One-tråden

Indlægaf JohnH » 24. okt 2014 15:58

jepsen80 skrev:
BuBubbi skrev:
DinesJ skrev:Så er viaplay på vej til Xbox One :D

Kilde:
http://viaplay.dk/press

Fedt nok, endnu et app jeg ikke kommer til at bruge. :p
Viasat viser intet jeg ser. :)
Er jo ikke andet end reality og fodbold.


Virkeligt en god nyhed for mig :)
Bubbi fodbold er da det bedste der bliver vist i tv et :)


Bubbi fodbold ????? :lol:

Hehe, jeg havde faktisk tænkt mig at prøve en måned med Viaplay, er lidt træt af Netflix og Viaplay har jo også en masse fede nyere film, bl.a. White House Down, Elysium, Grown Ups 2, R.I.P.D. (ved det godt, skodfilm, men fede effekter)
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster

cron